התאמה של אלקטרוניקה


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
לש-ון

אני בשלבי סיום של כיוון הפילטרים (ה-EQ, אההה)

מעבר לעבודה "by the book", יש שני אספקטים
- אי פגיעה בניקיון ואיזון של הצליל - כפי שמפוענח במוח (שלי)
- שהבאסים לא ידפקו לי בראש (בחלק מן ההקלטות)
- שהבאסים לא יהדהדו לאשתי בחזה

פישטתי את העסק, סה"כ שני פילטרים בערוץ שמאל, ואחד בערוץ ימין
 

תמונות מצורפות

  • FabFilter.jpg
    FabFilter.jpg
    KB 21.5 · צפיות: 400
  • Spectrogram.jpg
    Spectrogram.jpg
    KB 23.6 · צפיות: 231

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
בחייאתק (EQׂ )

מיכאל סוף שבוע.
בא לך להרגיז את הנמר ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אחלה מיכאל. העיקר שאתה מרוצה.

עכשיו שאלה.
האם חוץ משיפור בטונאליות התרחשה גם איזו פגיעה בצליל?
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,718
מעורבות
121
נקודות
63
מיכאל, למתבונן מהצד זה נראה כאילו אמרת לעצמך "בוא נרשום פוסט בשביל עצמי שרק אני אבין אותו"
אולי תסביר קצת שגם אנחנו נבין...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
האם חוץ משיפור בטונאליות התרחשה גם איזו פגיעה בצליל?

אין הבדל בטונאליות, חס וחלילה. זה דבר האחרון שאני הייתי עושה. פילטרים ב-45 וב-90 הרץ..
ה-over bass ירד, השתפר בפירוט (בבאס, כי אחרת זה סותם לי את האוזניים הבומים האלה), מן הסתם ההדהוד של הבאס התקצר

רואה את שתי "המוגלות" האדומות? אלה גושים של אנרגיה שצריך לבלוע. או שבונים מלכודת בגודל מקרר, או מטפלים בצורה אלקטרונית כלשהיא.

במקרה שלי, הפילטר מופעל "ברמת הקובץ" לפני שמזרימים אותו ל-DAC.
אין כאן ADC ו-DAC וכבלים וכל דבר שיכול לפגוע בהעברה
מסיבה הזאת הלכתי למחשב כדי להפטר מה-DEQ של בהרינגר שהיה לי מותקן ב-loop (אומנם בחיבור דיגיטלי, עדיין)

שים לה אגב, שפילטרים שונים לכל ערוץ כי הרמקולים ממוקמים בחדר בצורה לא סימטרית (כמו אצל רבים אחרים).
זה גורם למריחה של הפוקוס ותזוזה של כל הבמה הצידה
[ שומעים את זה טוב-טוב אחרי שאפשר לבצע השוואה לפני ואחרי. הרי הביטול של הפילטר ל-bypass זה חצי דקה ]
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אין הבדל בטונאליות, חס וחלילה. זה דבר האחרון שאני הייתי עושה. פילטרים ב-45 וב-90 הרץ..
ה-over bass ירד, השתפר בפירוט (בבאס, כי אחרת זה סותם לי את האוזניים הבומים האלה), מן הסתם ההדהוד של הבאס התקצר

רואה את שתי "המוגלות" האדומות? אלה גושים של אנרגיה שצריך לבלוע. או שבונים מלכודת בגודל מקרר, או מטפלים בצורה אלקטרונית כלשהיא.

במקרה שלי, הפילטר מופעל "ברמת הקובץ" לפני שמזרימים אותו ל-DAC.
אין כאן ADC ו-DAC וכבלים וכל דבר שיכול לפגוע בהעברה
מסיבה הזאת הלכתי למחשב כדי להפטר מה-DEQ של בהרינגר שהיה לי מותקן ב-loop (אומנם בחיבור דיגיטלי, עדיין)

שים לה אגב, שפילטרים שונים לכל ערוץ כי הרמקולים ממוקמים בחדר בצורה לא סימטרית (כמו אצל רבים אחרים).
זה גורם למריחה של הפוקוס ותזוזה של כל הבמה הצידה
[ שומעים את זה טוב-טוב אחרי שאפשר לבצע השוואה לפני ואחרי. הרי הביטול של הפילטר ל-bypass זה חצי דקה ]

הפילטרים בעצם מנחיתים את התדרים הבעייתיים. זה אומר שהרמקול עצמו אמור להפיק אותם. הנחתה של אלה, משנה את הטונאליות. זה יכול (כמו אצלך, לפחות על פי דברייך) לשפר, זה יכול לפגוע.

גם ברמת הקובץ, עקרונית, זו הנחתה לכל דבר ועניין. השאלה היא אם אתה מתייחס רק לשינוי הקר הזה, שהבס לא מפריע או מפריע פחות למיד ולגבוהים. מצד שני, האם אתה מתייחס לבס ה"חדש" שבעצם יכול להיות שנפגע (בקובץ כן?) ולאחר מכן הפגיעה הושמעה מהרמקולים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
רמקול בהחלא מפיק את התדרים אלה יפה (עד ל-23הרץ לפי מפרט ובפועל עד ל-20), וחדר מגביר משהו מאוד מאוד מסוים על פי חוקי הפיזיקה. טונאליות זה לא משנה, 45-90הרץ זאת לא טונאליות, מה שכן יתר הבאס הזה בהחלט סותם את כל התדרים שכן אחראים על הטונאליות.

למעשה, לא בכל אלבום יש את התדרים "המוגברים" אלה, כך שבהחלט אפשר להבין מה הרפרנס כאן

תיקפוץ פעם לביקור, אני אדגים לך :)
 

DigiSUN1

מושעה
הודעות
37
מעורבות
0
נקודות
0
אתה מסתכן בעיוותי פאזה סביב התדרים המונחתים, כאשר אתה משתמש ב- Q Factor גבוה (=רוחב פעמון צר), ובפרט, כאשר ה-Q שונה בין ימין לשמאל. בדוק את זה היטב שמיעתית עם מוסיקה בעלת תכולת סאב-באס משמעותית (אני אוהב לבדוק דברים כאלה עם התרכזות בבייסדראם במוסיקה אלקטרונית רגועה, כמו Sade או מוסיקת R&B/Soul אחרת), או תעבור ל- FIR שם אין חשש כזה :)
...בתדרים האלה מלכודות באסים בפינות החדר יכולים לעזור.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
מלכודות באסים שעובדות ב-45הרץ וסופגות הגברה של 13db לא פרקטיות (אני כבר ניסיתי)

לגבי שמיעה - ברור, אני בודק לפי האזנה (ראה את מה שרשמתי בהתחלה)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור