zs
חבר משקיען
- הודעות
- 4,926
- מעורבות
- 1,604
- נקודות
- 113
הנני מצהיר שאני חובב "זעיר" של מוזיקה קלאסית,
אך חובב מושבע של היצירה THE FOUR SEASONS
של VIVALDI .
ובכן החלטתי לערוך השואה לגבי הקלטה של אותו ביצוע
שנערך בשנת 1987 בעיר כרמונה שבאיטליה .המנצח-
SALVATORE ACCARDO ,התיזמורת הבין לאומית
של נפולי.ההשואה נעשתה בין דיסק רגיל לבין דיסק XRCD ,
שאמור לשקף הבדל בין שתי ההקלטות,למרות היותן דיגיטליות
מלכתחילה ולא נעשה שום רימסטר.
כמו כן החלטתי לצרף להשואה זו דיסק של חברת BIS
http://www.bis.se/index.php?op=album&aID=BIS-CD-275
נגנים DROTTNINGHLOA BAROQUE ENSEMBEL .
מנצח ERIK SPARF .יש לציין שכולם על טהרת שוודיה,
כולל חברת ההקלטה.הדיסק הוא בהקלטה רגילה.
המע' שבה נעשתה ההשואה היא שלי,לא אכנס לפרטים
אך בקצרה-מקור LINN
הגברה CARY פרה ,פאוור
רמקול TRIANGLE ALTEA esw
הרצועות שניבחרו הן ארבע במס' .
קטע ראשון ,רצועה מס' 1 מתוך אביב.
קטע שני, רצועה מס' 7 מתוך קיץ.
קטע שלישי,רצועה מס' 10 (האוניברסיטה הפתוחה) סתיו.
קטע רביעי,רצועה מס' 11 מתוך חורף.
ברצוני לציין שבשני הדיסקים בביצוע התיזמורת
של נפולי,כלי המיתר כולם על טהרת סטדיבריוס.
ובכן ההשואה נעשתה כך.
בתחילה הושואו שני הדיסקים"האיטלקים"
ולאחר מכן הדיסק ה"שוודי".
הוכנס הדיסק הראשון ,נוגן הקטע הראשון פעמיים
ולאחר הוכנס הדיסק XRCD ונוגן אותו קטע פעמיים
וכך הלאה.
הדיסק הראשון נישמע ,מפורט,מלא בנפח ,הצליל
של הכינורות נישמע ממש נעים עם גוון מיוחד,שכניראה
רק סטדיבריוס יודעים להוציא.כאשר כל התיזמורת
מיצטרפת ,עדיין אפשר להבחין בבמה גדולה, שמחולקת
לקבוצות נגנים אך מעט צפופה. מפורטת אך מעוגלת מה
בקצוות.איכות ההקלטה לדעתי טובה ומאפשרת למאזין
להנות הן מהתיזמורת כקבוצה ועם צליל נעים ומפורט בקיטעי סולו.
הדיסק השניXRCD ,בתחילה מיתקשים להבחין בהבדל
מידי בהקלטה,דבר שהיפתיע אותי ודבר ראשון אמרתי לעצמי
"חבל על הכסף"אבל זו היתה מטרת ההשואה,
בין שתי הקלטות דיגיטליות .
בהאזנה שניה, אתה מתחיל להבין ולשמוע יותר אוויר
בין הכלים. התיזמורת הופכת לפחות צפופה,אני
מדגיש ואומר שאין יותר פרטים ,אך בהחלט הקלטה
יותר ברורה.אולי יהיו כאלה שיגידו שההקלטה בדיסק
הרגיל יותר "סתומה",אני לא היתי מכנה זאת כך .
מיכיון שגם בהקלטה בדיסק הרגיל הפרטים נישמרים ונישמעים
אך מעט צפופים לטעמי.הדבר בא לידי ביטוי
במיוחד כאשר כל התיזמורת מיצתרפת ,פה אנו
שומעים ונותנים יתרון לXRCD יותר רזולוציה בבמה,
מיקום ברור של הנגנים וצליל יותר ברור, פחות מעוגל בקצוות.
לבסוף הוכנס הדיסק של חברת BIS .
מה אני אגיד לכם..... עפתי אחורה ,לא הבנתי
מה קורה פה"בעל הבית השתגע", הדיסק נישמע
מלא נפח,רזולוציה ,במה ענקית,מיקום ברור לחלוטין של הנגנים,
פוקוס מלא,לדעתי הקלטה פנומנלית.
כהקלטה דיגיטלית שנעשתה ארבע שנים ליפני הדיסקים
ה"איטלקים",אין מקום להשואה. זוהיא אחת ההקלטות הטובות ביותר ששמעתי.
נכון הציליל לא כמו הכינורות של סטדיבריוס ,קצת מסוריים מה ,
אך עדיין נישמעים מעולה וכפי.
אתה מבין שהתפיסה של הטכנאים של BIS ,
שונה במהות מאשר האחרים, אתה פשוט
שומע משהוא אחר.
את הכותרים של BIS אפשר להשיג דרך
הרשת בלבד,אין מכירה מסודרת בארץ.
ממליץ על ההקלטה של BIS.
ובכן כל מה שניכתב לעיל זה על דעתי בלבד.
בברכהz.s
אך חובב מושבע של היצירה THE FOUR SEASONS
של VIVALDI .
ובכן החלטתי לערוך השואה לגבי הקלטה של אותו ביצוע
שנערך בשנת 1987 בעיר כרמונה שבאיטליה .המנצח-
SALVATORE ACCARDO ,התיזמורת הבין לאומית
של נפולי.ההשואה נעשתה בין דיסק רגיל לבין דיסק XRCD ,
שאמור לשקף הבדל בין שתי ההקלטות,למרות היותן דיגיטליות
מלכתחילה ולא נעשה שום רימסטר.
כמו כן החלטתי לצרף להשואה זו דיסק של חברת BIS
http://www.bis.se/index.php?op=album&aID=BIS-CD-275
נגנים DROTTNINGHLOA BAROQUE ENSEMBEL .
מנצח ERIK SPARF .יש לציין שכולם על טהרת שוודיה,
כולל חברת ההקלטה.הדיסק הוא בהקלטה רגילה.
המע' שבה נעשתה ההשואה היא שלי,לא אכנס לפרטים
אך בקצרה-מקור LINN
הגברה CARY פרה ,פאוור
רמקול TRIANGLE ALTEA esw
הרצועות שניבחרו הן ארבע במס' .
קטע ראשון ,רצועה מס' 1 מתוך אביב.
קטע שני, רצועה מס' 7 מתוך קיץ.
קטע שלישי,רצועה מס' 10 (האוניברסיטה הפתוחה) סתיו.
קטע רביעי,רצועה מס' 11 מתוך חורף.
ברצוני לציין שבשני הדיסקים בביצוע התיזמורת
של נפולי,כלי המיתר כולם על טהרת סטדיבריוס.
ובכן ההשואה נעשתה כך.
בתחילה הושואו שני הדיסקים"האיטלקים"
ולאחר מכן הדיסק ה"שוודי".
הוכנס הדיסק הראשון ,נוגן הקטע הראשון פעמיים
ולאחר הוכנס הדיסק XRCD ונוגן אותו קטע פעמיים
וכך הלאה.
הדיסק הראשון נישמע ,מפורט,מלא בנפח ,הצליל
של הכינורות נישמע ממש נעים עם גוון מיוחד,שכניראה
רק סטדיבריוס יודעים להוציא.כאשר כל התיזמורת
מיצטרפת ,עדיין אפשר להבחין בבמה גדולה, שמחולקת
לקבוצות נגנים אך מעט צפופה. מפורטת אך מעוגלת מה
בקצוות.איכות ההקלטה לדעתי טובה ומאפשרת למאזין
להנות הן מהתיזמורת כקבוצה ועם צליל נעים ומפורט בקיטעי סולו.
הדיסק השניXRCD ,בתחילה מיתקשים להבחין בהבדל
מידי בהקלטה,דבר שהיפתיע אותי ודבר ראשון אמרתי לעצמי
"חבל על הכסף"אבל זו היתה מטרת ההשואה,
בין שתי הקלטות דיגיטליות .
בהאזנה שניה, אתה מתחיל להבין ולשמוע יותר אוויר
בין הכלים. התיזמורת הופכת לפחות צפופה,אני
מדגיש ואומר שאין יותר פרטים ,אך בהחלט הקלטה
יותר ברורה.אולי יהיו כאלה שיגידו שההקלטה בדיסק
הרגיל יותר "סתומה",אני לא היתי מכנה זאת כך .
מיכיון שגם בהקלטה בדיסק הרגיל הפרטים נישמרים ונישמעים
אך מעט צפופים לטעמי.הדבר בא לידי ביטוי
במיוחד כאשר כל התיזמורת מיצתרפת ,פה אנו
שומעים ונותנים יתרון לXRCD יותר רזולוציה בבמה,
מיקום ברור של הנגנים וצליל יותר ברור, פחות מעוגל בקצוות.
לבסוף הוכנס הדיסק של חברת BIS .
מה אני אגיד לכם..... עפתי אחורה ,לא הבנתי
מה קורה פה"בעל הבית השתגע", הדיסק נישמע
מלא נפח,רזולוציה ,במה ענקית,מיקום ברור לחלוטין של הנגנים,
פוקוס מלא,לדעתי הקלטה פנומנלית.
כהקלטה דיגיטלית שנעשתה ארבע שנים ליפני הדיסקים
ה"איטלקים",אין מקום להשואה. זוהיא אחת ההקלטות הטובות ביותר ששמעתי.
נכון הציליל לא כמו הכינורות של סטדיבריוס ,קצת מסוריים מה ,
אך עדיין נישמעים מעולה וכפי.
אתה מבין שהתפיסה של הטכנאים של BIS ,
שונה במהות מאשר האחרים, אתה פשוט
שומע משהוא אחר.
את הכותרים של BIS אפשר להשיג דרך
הרשת בלבד,אין מכירה מסודרת בארץ.
ממליץ על ההקלטה של BIS.
ובכן כל מה שניכתב לעיל זה על דעתי בלבד.
בברכהz.s