הקלטות ישנות ??? למה נשמעות כל כך טוב אפילו היום- מה דעתכם יש משהו בזה ?


SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
  1. קצת סקירה למה זה נשמע כל כך טוב זה פוסט שכתבתי לכותב אחר @נוריאל אולם יהיה מעניין איזה ומה לדעתכם כולל מוסיקה שאינה קלאסית נשמעת לנו היום 2020 כאילו קפסולת הזמן קפאה והינה אנחנו שם אז בשנות 50-60 למשל הקלטות גאז ועוד ועוד @AK1 שהמשיך בפוסט יוצא מן הכלל לתגובה המובאת בפנכם ... לכן תגיבו מה התרשמות שלכם .... כי לא מעט ראיתי ושמעתי ובעצם מה שומעים הרוב מוסיקה שהוקלטה לפני שמרביתם נולדו ...יהיה מעניין תודה ושנה טובה

  2. ברונו וולטר אמר כי המקרופונים גנבו לו את התיזמורת
    הקליט עד 1962 לפני מותו
    למטה הוצאה בארהב בשם מקורי קולומביה
    images


    R-4358055-1362738934-4528.jpeg.jpg

    הוצאות אירופיות נקראו עדיין CBS
    בשני מקומות עיקריים
    תזמורת הסימפונית קולומביה הרי הפילהרמונית של לוס אנגלס והאולם היה בית הליגיונרים אולם עם אקוסטיקה מצויינת קיים גם היום
    אולם בבית מלון בברוקלין סינט גורג באולם היתה איקוסטיקה מופלאה שעד היום אני מתפעל מהקלטות שבו הוקלטו בעיקר ברנשטיין וולטר ומטרופולוס
    ובאולפן 30 ההיה שייך לסי בי אס וRCA היה במקור כנסיה שהפכה למחסן שהפכה לאולפן הקלטות
    לפני אולם אברי פישר היום תחת שם אחר ואולם הפלהרמונית
    ובה היו נפילות בהקלטות הפכו לשטוחות דו ממדיות וממש רזות
    אבל נחזור לשיטת ההקלטה ...
    קולומביה של אז בשם אחר של CBS היום SONY
    450

    הקליטו במקרופונים של SONY נויימן CU58 AKG ועוד
    הידוע ביותר היה C-37A

    2484.jpg



    מבוסס מנורות יש שאומרים הסאונד הכי טוב להקלטות ואגע יותר מאוחר בזה כי חברת DGG
    עד היום מחזיקה קונסולה מנורות מ1958/9 להקלטה


    הנה חלק מיבנה

    2578.jpg

    רואה את המנורה המגבירה את מה קלט הקונדנסר במקרופון לגלים אלקטורו מגנטיים והוא עבר לסרט הקלטה
    בנוסף השתמשו בנויימן וAKG 58

    ברוב המקרים היתה שיטת הקלטה די "פרימטיבית במושגים של היום " 2 עד 3 מקרופונים אומניים וחצי אומנים ועוד 2 באולם
    כאשר היו מפוזרים מעל לתיזמורת אחד מרכזי ושניים בזוית כלפי חוץ ככה
    עם טווח מוגבר אבל שהם קלטו
    גם ציוד מתקדם לא מגיע לסאונד המיוחד שאתה כל כך מתפעל ממנו
    שיטה זו התפתחה לקראת תחילת שנות השישים ל "360 SOUND"
    6QZRhyLh7_xmZzRsGtDOC96IUQbxGnxWO_3XrrviigmcCagpGFttTyeIvkEDnJ3jUf5S-cBZpEWOkKAMKNIcju7PD2yHTTrvtwOMs80t07b_5fu5brjrdihms_6dmW8voDUvFFB7dlt-OOe_zWyPWabQD9Cft-KXUbCTzycRgTC2iXZWjq71SFmhheDYKy1buwCrRheyJPqB5w

    cl909.jpg


    שיטה מאד קרובה לחברות האחיות LIVING STEREO .... או מרקורי אחר כך הקלטות על סרט פיילם מגנטי 35ממ

    אוכל לספר לך עד מחר מה אני יודע ומנסיון של עשרות שנים בהאזה מה ומי
    אבל חשוב לזכור
    כי עדיין עם הגבלת התדרים שהיתה אז ממקרופונים של BBC עוד ימי אווארד אלגר שהקליט על מקרופנים עם תדרים היום בלתי נתפס 500 הרץ עד 8000 במקרה הטוב

    מקרופונים אלו בדרך כלל לא היה יותר 16000 הרצים אם כי היום יודעים כי למעשה הוקלט יותר חומר סרטי הקלטה מכפי שיכלו אז לפענח או לשמוע גם המנדסים וגם המכשירים ...

    כאן אני נכנס להקלטה עצמה היא נעשתה על גבי סרטי הקלטה AMPX אם זה 2 ערוצים או הרוב הוקלט ב 3 ערוצים שגם לרבות הימים שSONY SACD יצאה לשוק בסוף 1999 העבירה את הסרטים אלו בדיוק במולטי ערוצים לדיסקים או עשתה רימסטרינג לשני ערוצים בחלק מהדיסקים יש גם וגם אפשרויות אלו

    אם כל זה
    בגלל מיקום המקרופונים והפניית הזוית ובגובהה המתאים מעל לתזמורת
    התזמורת היתה יחסית קטנה של 60 נגנים אבל נשמע כמו 100 ענקית

    את אותו קסם רק בודדים היום יודעים לשחזר ...

    ולא עניין של ביטים HIRS ופורמטים כאלה ואחרים אי אפשר לעשות היש מאין

    כבר שנים אני טוען החשוב ביותר המקור ההקלטה ואיך שלא תראה את זה הקלטה טובה משנות 50-60
    יש בה יותר עושר מוסיקאלי יותר חיים יותר אויר מהקלטות חדשות

    ועכשו למדיה
    תקליט ככל שיותר קרובים למסטר ככה הסאונד יותר טוב
    הופעת הסידי
    כבר היום 38 שנים ככה שבעיקר סי בי אס בהתחלה עד 1988 הוציאה רמסטרינג של הרבה מיצירות והקלטות וואלטר .. בעיקר נעשה בציוד מוקדם של סוני העברת הסרט ל PCM 1610 אחכ 1630
    R-3490908-1426315123-3440.jpeg.jpg


    לאחר שסוני רכשו את סיבי אס עשו רמיסטרינג חדש בשנות תשעים להקלטות בשני גלים ראשית וסוף שנות 90 לטעמי מצויינים אבל זו האחרונה של תחילת שנות 2000 אחרי שביצעתי השוואות לא מעטות
    הסאונד יוצא מן הכלל אפילו בדיסקים .. היה לי בזמנו העתקים של ברונו וולטר קולומביה מקוריים בהוצאות מסידרת הפרמיום הראשונים שאספתי בתקליטים נשמע מדהים לא פחות

    81xNzflE19L._SL1500_.jpg


    גל נוסף והוא הוא תחילת שנות 2000 עם הופעת SACD העבירו את המסטר דרך פורמט DSD ששימר את רוב תכונות האודיו עם SBM כלומר שימור תכונות 20 ביט על 16 הביט הפורמט של הסי די

    מתוכו רוב שיכבה של CD היתה כבר מהרמסטר החדש חלק התעצלו והכניסו את הרמסטר החדש בשיכבת SACD ובשיכבת הCD נתנו לנו את הרימסטור במקרה הטוב של שנות ה90 מאוחרות

    כאן התקליט המקורי של הפסטוראלית של בטהובן
    כאן רמסטר ראשון שנות -80 סי בי אס
    צורח עם כל הסאונד העגול של מקור עדיין לא היה לי נחת בסאונד למרות שלמערכות אטומות שהיה לי אז לפעמיים אנגליות { היום אני שומע אחרת את הסירוס 2+PSX} ונייםא אודיו הקלטות ממארז האחרון מדהים התאים יופי
    אז
    R-15474210-1592133140-9548.jpeg.jpg

    זה התקליט

    eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODY5MDEzOS4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1NzA1MTgyOTV9


    כאן הרימסטר של SACD

    R-5576658-1402853524-3276.jpeg.jpg


    וזה מה שרובנו קנינו בארץ בשנות 70-80

    שהגיע מאירופה דרך פילפס תוצרת חוץ
    R-8979961-1472667803-5854.jpeg.jpg


    וזה למטרה היה תוצרת הארץ עטיפה שחורה למטה בתמונה /חוץ בעיקר

    רימסטר לתקליט שגם שימש את הרימסטר של הסידי בשנות ה80 הראשונות מצולם למעלה

    גירסה זו אין לי אבל משובחת ביותר נעשתה ביפן K2 של JVC שונה מרמסטר אחר שנעשה לSACD של SONY גם ביפן וחלק בארהב
    השתמשו בעטיפה של שנות השמונים לרמסטר אז החדש כביכול ואהבתי את המקורי דווקא

    1sonhdi2079-large__16656.1544635898.500.750.jpg


    וזה מה אני קניתי בשנות ה70 כל הסידרה נראתה ככה אבל היה רשום CBS ישראל

    euros60552__63454.1544635418.jpg


    ולבסוף הוצאה שפחות אני מעריך מבחינת סאונד זו הוצאה של 10 שנים אחרונות אומרים כי 24 ביט
    לא ממש נהנתי חלק בסדר




    maxresdefault.jpg




    לי היום יש אוסף של ברונו וולטר לפני כמה שנים עם יופי של העברות של כל מה שהקליט בסטראו בעיקר
    יש לו עוד

    מארז של 39 דיסקים

    91zkmVboJzL._SL1500_.jpg


    אם כי יש מהדורה שלמה של כל מה שהוקליט עם חברת קולומביה מונו סטראו עד מותו 1962

    זה

    images



    טוב זהו מספיק להיום
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
לא הבנתי למה לפתוח שרשור חדש שבו כתוב בדיוק מה שכתבת כבר בשרשור אחר?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
אבל כבר כתבת בדיוק את כל זה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
טוב, אם כללי המשחק זה להעתיק מהשרשור השני, נשחק :)

באופן כללי, ההתרשמות שלי שבתקופה האמורה, סוף שנות החמישים ותחילת השישים של המאה הקודמת, U.S. Columbia (חברת הבת של CBS, להבדיל מ-U.K. Columbia, חברת הבת של EMI) ו-DGG לא התקרבו לרמת ההקלטות של RCA Living Stereo ו/או Mercury Living Presence.

אני לא זוכר אם קראתי באיזה מיקרופונים Columbia השתמשו, כש-RCA השתמשו בעיקר ב-Neumann ומרקורי בעיקר ב-Telefunken. באיזשהו מקום כתוב שבעקבות זה שברונו ואלטר שמע את ה-Sony C-37A, הוא הקליט מחדש את הסימפוניות של בטהובן בסטריאו. נראה לי שיש מצב שהוא היה מקליט אותן גם בלי זה.

באשר ל-Columbia Symphony Orchestra, זו לא בדיוק הפילהרמונית של לוס אנג'לס, אלא מוזיקאים free-lancers שנשכרו בעיקר, אבל לא בהכרח רק, מתוך הפילהרמונית של ניו יורק, או מהפילהרמונית של לוס אנג'לס, בתלות באם ההקלטה בוצעה בחוף המזרחי או המערבי, בהתאמה. במקרה של ואלטר ומאהלר, למשל, הסימפוניה הראשונה הוקלטה בהוליווד 1961, והשניה בניו יורק 1958.

לא ברור לי החיבור בין גילגולי הגירסאות של הקלטות מאהלר והקלטות בטהובן של ואלטר. בכל מקרה, ה"פסטורלית" (לוס אנג'לס 1958) גם הוקלטה טוב יותר מהראשונה של מאהלר, וגם זכתה ליותר reissues איכותיים, כולל כאמור ב-SACD ובתקליט של Analogue Productions שנשמע מצויין, טוב יותר מתקליט מקורי 6eye שיש לי. מסתבר שיש גם גירסה שלהם על 2 תקליטי 45 שלא שמעתי.

לאחרונה, גם הקלטות מאהלר הסטריאופוניות של ברונו ואלטר יצאו ב-SACD ב-Tower Records Japan (עדיף לגשת ללינק בדפדפן Google Chrome, שיודע לתרגם מיפנית), במחיר של ¥11,550 -- כ-375 ש"ח ל-4SACD סטריאופוניים ו-CD מונו של חזרות -- אבל זה לא הכל, כי הם לא שולחים ישירות לארץ, וצריך להיעזר בחברת משלוחים (Tenso), ולשלם עלויות מעבר למשלוח היקר ב-DHL ומיסים והיטלים בארץ. כנראה שפשוט יותר לקנות קבצי hi-res :)

דרך אגב, השם "טיטאן" שכתוב על עטיפת התקליט של ואלטר אינו מתאים למנוגן בו -- הסימפוניה בגירסתה הארבע-פירקית המוכרת. "טיטאן" מתייחס לגירסה קודמת, כשהיצירה עדיין נקראה "פואמה סימפונית" ולא סימפוניה, והיה בה פרק נוסף שנקרא Blumine. אם אני לא טועה, ברונו ואלטר נפטר לפני שהתקליט יצא לאור, כך שלא ידוע אם הוא היה מוחה על הטעות.

index.jpg
 

תמונות מצורפות

  • index.jpg
    index.jpg
    KB 9.6 · צפיות: 228

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
@AK1
מצויין כי זה נושא למביני עניין כמוך כמוני ואחרים באמת שיודעים את ליקוט הצוף שבפרח
תשמע היום שמעתי בפעם הראשונה
דיסק שכולל את כל הקונצרטים לפסנתר של ברטוק בניצוח בולז
עם 3 תזמורות שונות ו3 פסנתרנים שונים
הלשון שלי נפלה לריצפה שמעתי עם הפוקאל איזה באס דרם מיקום בלום יש במוסיקה וביצועים
לא מכיר הרבה יש לי בסך הכל אולי 3 -4 ביצועים ליצירות זו תוספת אחרונה המפורסם יש עם גזה אנדדה

זה כאן
713lsf3VNEL._SY355_.jpg


שלושה אולמות ושני מהנדסים נשמע לי מעולה פשוט אחת הטובות ששמעתי מDGG

יש לי את זה גם

71ls79Htz4L._SY355_.jpg
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור