SONYES
חבר משקיען
- הודעות
- 1,659
- מעורבות
- 743
- נקודות
- 113
- קצת סקירה למה זה נשמע כל כך טוב זה פוסט שכתבתי לכותב אחר @נוריאל אולם יהיה מעניין איזה ומה לדעתכם כולל מוסיקה שאינה קלאסית נשמעת לנו היום 2020 כאילו קפסולת הזמן קפאה והינה אנחנו שם אז בשנות 50-60 למשל הקלטות גאז ועוד ועוד @AK1 שהמשיך בפוסט יוצא מן הכלל לתגובה המובאת בפנכם ... לכן תגיבו מה התרשמות שלכם .... כי לא מעט ראיתי ושמעתי ובעצם מה שומעים הרוב מוסיקה שהוקלטה לפני שמרביתם נולדו ...יהיה מעניין תודה ושנה טובה
ברונו וולטר אמר כי המקרופונים גנבו לו את התיזמורת
הקליט עד 1962 לפני מותו
למטה הוצאה בארהב בשם מקורי קולומביה
הוצאות אירופיות נקראו עדיין CBS
בשני מקומות עיקריים
תזמורת הסימפונית קולומביה הרי הפילהרמונית של לוס אנגלס והאולם היה בית הליגיונרים אולם עם אקוסטיקה מצויינת קיים גם היום
אולם בבית מלון בברוקלין סינט גורג באולם היתה איקוסטיקה מופלאה שעד היום אני מתפעל מהקלטות שבו הוקלטו בעיקר ברנשטיין וולטר ומטרופולוס
ובאולפן 30 ההיה שייך לסי בי אס וRCA היה במקור כנסיה שהפכה למחסן שהפכה לאולפן הקלטות
לפני אולם אברי פישר היום תחת שם אחר ואולם הפלהרמונית
ובה היו נפילות בהקלטות הפכו לשטוחות דו ממדיות וממש רזות
אבל נחזור לשיטת ההקלטה ...
קולומביה של אז בשם אחר של CBS היום SONY
הקליטו במקרופונים של SONY נויימן CU58 AKG ועוד
הידוע ביותר היה C-37A
מבוסס מנורות יש שאומרים הסאונד הכי טוב להקלטות ואגע יותר מאוחר בזה כי חברת DGG
עד היום מחזיקה קונסולה מנורות מ1958/9 להקלטה
הנה חלק מיבנה
רואה את המנורה המגבירה את מה קלט הקונדנסר במקרופון לגלים אלקטורו מגנטיים והוא עבר לסרט הקלטה
בנוסף השתמשו בנויימן וAKG 58
ברוב המקרים היתה שיטת הקלטה די "פרימטיבית במושגים של היום " 2 עד 3 מקרופונים אומניים וחצי אומנים ועוד 2 באולם
כאשר היו מפוזרים מעל לתיזמורת אחד מרכזי ושניים בזוית כלפי חוץ ככה
עם טווח מוגבר אבל שהם קלטו
גם ציוד מתקדם לא מגיע לסאונד המיוחד שאתה כל כך מתפעל ממנו
שיטה זו התפתחה לקראת תחילת שנות השישים ל "360 SOUND"
שיטה מאד קרובה לחברות האחיות LIVING STEREO .... או מרקורי אחר כך הקלטות על סרט פיילם מגנטי 35ממ
אוכל לספר לך עד מחר מה אני יודע ומנסיון של עשרות שנים בהאזה מה ומי
אבל חשוב לזכור
כי עדיין עם הגבלת התדרים שהיתה אז ממקרופונים של BBC עוד ימי אווארד אלגר שהקליט על מקרופנים עם תדרים היום בלתי נתפס 500 הרץ עד 8000 במקרה הטוב
מקרופונים אלו בדרך כלל לא היה יותר 16000 הרצים אם כי היום יודעים כי למעשה הוקלט יותר חומר סרטי הקלטה מכפי שיכלו אז לפענח או לשמוע גם המנדסים וגם המכשירים ...
כאן אני נכנס להקלטה עצמה היא נעשתה על גבי סרטי הקלטה AMPX אם זה 2 ערוצים או הרוב הוקלט ב 3 ערוצים שגם לרבות הימים שSONY SACD יצאה לשוק בסוף 1999 העבירה את הסרטים אלו בדיוק במולטי ערוצים לדיסקים או עשתה רימסטרינג לשני ערוצים בחלק מהדיסקים יש גם וגם אפשרויות אלו
אם כל זה
בגלל מיקום המקרופונים והפניית הזוית ובגובהה המתאים מעל לתזמורת
התזמורת היתה יחסית קטנה של 60 נגנים אבל נשמע כמו 100 ענקית
את אותו קסם רק בודדים היום יודעים לשחזר ...
ולא עניין של ביטים HIRS ופורמטים כאלה ואחרים אי אפשר לעשות היש מאין
כבר שנים אני טוען החשוב ביותר המקור ההקלטה ואיך שלא תראה את זה הקלטה טובה משנות 50-60
יש בה יותר עושר מוסיקאלי יותר חיים יותר אויר מהקלטות חדשות
ועכשו למדיה
תקליט ככל שיותר קרובים למסטר ככה הסאונד יותר טוב
הופעת הסידי
כבר היום 38 שנים ככה שבעיקר סי בי אס בהתחלה עד 1988 הוציאה רמסטרינג של הרבה מיצירות והקלטות וואלטר .. בעיקר נעשה בציוד מוקדם של סוני העברת הסרט ל PCM 1610 אחכ 1630
לאחר שסוני רכשו את סיבי אס עשו רמיסטרינג חדש בשנות תשעים להקלטות בשני גלים ראשית וסוף שנות 90 לטעמי מצויינים אבל זו האחרונה של תחילת שנות 2000 אחרי שביצעתי השוואות לא מעטות
הסאונד יוצא מן הכלל אפילו בדיסקים .. היה לי בזמנו העתקים של ברונו וולטר קולומביה מקוריים בהוצאות מסידרת הפרמיום הראשונים שאספתי בתקליטים נשמע מדהים לא פחות
גל נוסף והוא הוא תחילת שנות 2000 עם הופעת SACD העבירו את המסטר דרך פורמט DSD ששימר את רוב תכונות האודיו עם SBM כלומר שימור תכונות 20 ביט על 16 הביט הפורמט של הסי די
מתוכו רוב שיכבה של CD היתה כבר מהרמסטר החדש חלק התעצלו והכניסו את הרמסטר החדש בשיכבת SACD ובשיכבת הCD נתנו לנו את הרימסטור במקרה הטוב של שנות ה90 מאוחרות
כאן התקליט המקורי של הפסטוראלית של בטהובן
כאן רמסטר ראשון שנות -80 סי בי אס
צורח עם כל הסאונד העגול של מקור עדיין לא היה לי נחת בסאונד למרות שלמערכות אטומות שהיה לי אז לפעמיים אנגליות { היום אני שומע אחרת את הסירוס 2+PSX} ונייםא אודיו הקלטות ממארז האחרון מדהים התאים יופי
אז
זה התקליט
כאן הרימסטר של SACD
וזה מה שרובנו קנינו בארץ בשנות 70-80
שהגיע מאירופה דרך פילפס תוצרת חוץ
וזה למטרה היה תוצרת הארץ עטיפה שחורה למטה בתמונה /חוץ בעיקר
רימסטר לתקליט שגם שימש את הרימסטר של הסידי בשנות ה80 הראשונות מצולם למעלה
גירסה זו אין לי אבל משובחת ביותר נעשתה ביפן K2 של JVC שונה מרמסטר אחר שנעשה לSACD של SONY גם ביפן וחלק בארהב
השתמשו בעטיפה של שנות השמונים לרמסטר אז החדש כביכול ואהבתי את המקורי דווקא
וזה מה אני קניתי בשנות ה70 כל הסידרה נראתה ככה אבל היה רשום CBS ישראל
ולבסוף הוצאה שפחות אני מעריך מבחינת סאונד זו הוצאה של 10 שנים אחרונות אומרים כי 24 ביט
לא ממש נהנתי חלק בסדר
לי היום יש אוסף של ברונו וולטר לפני כמה שנים עם יופי של העברות של כל מה שהקליט בסטראו בעיקר
יש לו עוד
מארז של 39 דיסקים
אם כי יש מהדורה שלמה של כל מה שהוקליט עם חברת קולומביה מונו סטראו עד מותו 1962
זה
טוב זהו מספיק להיום
נערך לאחרונה ב: