נו, מה יש לחכמי הפורום לומר על זה? אפשר לפרק את זה לשני חלקים: נתיב אחד ובו יש הפסד בלתי נמנע במעבר מעולם המציאות לתוך הקלטה, זה משהו שלאודיופיל בבית אין ממש שליטה עליו.
החלק השני הוא הנתיב מתוך ההקלטה ועד שהוא יוצא החוצה מהרמקולים אל עבר אוזני המאזין. כאן, אנחנו כבר מנסים להתערב כמה שאפשר.
החלק הראשון- אין כמעט הקלטות ללא קומפרסיה- ותחום ההי פי כלל לא מתוכנן לנגן מוסיקה בטווח דינאמי כה גדול, זה בלתי אפשרי לצפות שזה יקרה- ואם זה היה כך- צעירים שהיו שומעים חזק היו נהיים חרשים בגיל 30, ורמקולים היו מתפרקים כל חודש
החלק השני- מנסים להגיע למערכת הנטראלית והדינמית ביותר- כלומר גם פה השאיפה היא כמה שפחות להתערב.
מזל שאנחנו בני אדם, בעלי מוח אנושי גמיש וסתגלן , שהדמייה איכותית גם אם אינה קרובה למקור באמת, מסוגלת לקרב אותנו לחוויה האמיתית . וצריך לזכור שאנו שומעים את ההדמיה הזו בחדרים בעלי נפח של
אלפית מגודל אולם קונצרטים רציני... בדיוק כמו להשוות את החוויה של משחק כדורגל על מסך ענק בסלון ביתי - זה אף פעם לא יהיה כמו באיצדיון מבחינה ויזואלית, אבל עדיין זו חוויה ביתית אדירה ומרגשת. (קשה כמובן להפריד את החוויה הויזואלית מהחוייה הכללית והאנרגיה שיש באצטדיון/ אולם קונצרטים... אבל אני מקווה שהמסר ברור )
צריך גם לזכור שנאמר והיתה הקלטה ומערכת שמסוגלות להעביר את הדינמיות של קונצרט בחדר קטן- סביר להניח שבעוצמה גבוהה לאורך זמן היית גובל בנזק בלתי הפיך לגוף שלך! לאוזניים ולאיברים הפנימיים...
ומי שלא שומע קונצרטים ויותר ג'אז , קאמרי ,רוק וכו... יכול להתענג בעובדה שקל לו להתקרב למקור כאשר מדובר בהקלטות איכותיות (הבעיה שאין הרבה) . ישנן גם דוגמאות בתערוכות למערכות סטריאו שמשחזרת מעט כלים בדיוק משכנע למול נגינה חיה...
למנחם, ההשוואה למוזיקה אלקטרונית אינה ברורה כל כך, המוזיקה הזו נעשית על מחשב, ואין כל בעיה להעביר את האינפורמציה לדיסק או לממיר ישירות מהמחשב ללא קומפרסיה. אין פה שום פספוס באינפורמציה אל מול אולם קונצרטים עמוס במיקרופונים, כבלים קונסולה, טכנאים דחיסות וכו....
לדעתי כל מערכת PA ממוצעת יודעת להעביר את המוסיקה הזו טוב בווליום גבוה יחסית, וחלק ממערכות ההיי אנד הכבדות
גם לא יפלו במשימה.