שלשום פרסמו מארגני תערוכת מינכן את הסטטיסטיקה העצובה של התערוכה שהסתיימה ביום ראשון האחרון. בשני ימי התערוכה הפתוחים לציבור הרחב ביקרו רק 10860 חובבי או חובבות התחום מכמאה מדינות בעולם. לעומתם - בארבעת ימי התערוכה, כולל היומיים שיוחדו רק למבקרים ״מקצועיים״ העוסקים בתחום השתתפו 10748 נשים וגברים. בנוסף סיקרו את התערוכה 529 אנשי מדיה/עתונאים. מינכן היא תערוכת האודיו ומערכות הקצה העליון הגדולה ביותר והחשובה ביותר בעולם, כך גם מגדירים אותה מארגניה, למרות שלא בדקתי את הסטטיסטיקות של התערוכות בסין.
10860 מבקרים ביומיים הוא נתון עצוב שמוכיח שתחום האודיו הדו ערוצי כבר איבד קשר עם המציאות, ולא מעניין את הציבור הרחב וזה אך ורק בגלל המחירים המופלצים, ההזויים, השערורייתיים של מערכות האודיו הדו ערוציות, ותוסיפו כל מילת גנאי שאתם רוצים, חופשי. השנה נקטו מארגני התערוכה שאינם חרשים כמובן למתרחש, שני צעדים, אחד גדול, והשני קטן ומהוסס בבחינת ״מעט מדי ומאוחר מדי״ כדי למנוע את המשך קריסת התחום.
הצעד הגדול והמתבקש הוא כמובן התמקדות מיוחדת בתחום האוזניות. אולם מס׳ 1 בקומת הקרקע של התערוכה (איפה שהביתנים הפתוחים) הפך כולו ל״עולם האוזניות״. המארגנים מציינים שגודל השטח שהוקדש לאוזניות הכפיל את עצמו השנה, 2023 לעומת השטח שהוקדש לכך בשנת 2022.
וכשאתם מסתכלים על הנעשה בתחום אוזניות האולטרא היי אנד אתם מבינים את כל הסיפור כולו - קחו את האוזניות הטובות ביותר שקיימות, דגמי הדגל החוטיים מתוצרת אודז, אולטראסון, T+A, היי פיי מן, מזה, סטאקס, פוקאל, פיינל ויצרנים אחרים שזקוקים כולם למגבר אוזניות חיצוני. האוזניות האלה עולות גג 5000 אירו באירופה (תרגמו זאת ל-15 עד 20 אלף שקלים בארץ). תוסיפו באופן הכרחי מגבר אוזניות תואם לעכבה ולדרישות של כל אוזניה שתבחרו, הוא יעלה לכם גג עוד 5000 אירו ולרוב גם פחות. כלומר ב-35000 עד 40000 אלף שקלים גג, במחירי מחירון בארץ כשבפועל תשלמו פחות סגרתם את הקרם דה-לה קרם, האולטרא של האולטרא, העידית שבעידית בתחום האוזניות. 8000-10000 אירו לפתרון האזנה כולל זה מחיר שנחשב היום מחיר בדיחה בתחום מערכות העל להאזנה פתוחה בחדר, T+A ופוקאל מייצרות גם מערכות אודיו/סטריאו רגילות. איזו מערכת אודיו כוללת ומושלמת של פוקאל וחברת הבת שלה נאים אודיו או של T+A אפשר להשיג ב-8000 עד 10000 אירו? התשובה רק מערכות ברמות הפתיחה הבסיסיות או לכל היותר בינוניות בליין המוצרים של החברות הללו.
לסנהייזר הגרמנית היו בשני העשורים האחרונים שתי יציאות מופרעות בתחום האוזניות (כולל מגבר תואם) אורפיאוס לפני כעשרים שנה ודגם HE 1 של השנים האחרונות, שניהם עלו עשרות אלפי אירו. אבל זו דוגמא יחידה ויוצאת מגדר הרגיל.
רוצים אוזניות קשת עם סאונד על-חלל שאינן זקוקות על פי הגדרת היצרן למגבר אוזניות חיצוני. קחו את הדגמים הטובים ביותר של T+A, בייר דיינמיק, מארק לוינסון, הן יעלו לכם בין 1000 ל-1500 אירו.
רוצים אוזניות תוך-אוזן עם סאונד על-חלל, הטוב ביותר בסגמנט הזה. השקעה של 2000 ₪ מקסימום לדגמי העל של באוארס אנד וילקינס, באנג אנד אולפסן וכ-1000 ₪ לדגמי הדגל של היצרנים האחרים.
הצעד השני שבו נקטו מארגני התערוכה איחר לצערי את המועד. הם הציגו מותג משני משלהם שנקרא ״נשמע חכם״. במסגרת הזו הוצגו השנה במינכן ארבע מערכות בלבד, כן קראתם נכון, ארבע. באופן רב משמעי זהו ציון בלתי מספיק. ובכן אותן ארבע מערכות יחידות סגולה עולות לא יותר מ-5000 אירו בלבד כל אחת, כולל הכל. על כך נאמר ״עכשיו באים?״ אחרי שכל הקהל הפוטנציאלי כבר מבין את המשחק, מעכל שהוא לא מיועד עבורו, וכבר נטש טוטאלית.
זה כיוון נכון שאולי יעזור לתחום, לדעתי כבר איחרנו את המועד.
כל זה קורה במדינה כמו גרמניה שיש בה אוכלוסיה של יותר מ-83 מליון נפש. כלומר פחות מאלפית אחוז של תושבי גרמניה בגילאי 14 (שם התחיל העניין שלי באודיו) ויותר ביקרו בתערוכה השנה. זכרו את המספר הזה - 10860.
ורק לשם השוואה. כדורגל הוא הספורט הפופולארי ביותר בגרמניה. שתי הקבוצות הפחות מפורסמות של מינכן, מינכן 1860 וטורקוצ׳ו מינכן משחקות בליגה הגרמנית השלישית. שתיהן משחקות באצטדיון גרונוואלדר שמכיל כ-15000 מושבים. בכל שבוע, במשחק בית של כל אחת משתי הקבוצות, קונים כרטיס ובאים יותר מ-10000 אוהדים. כך שהתערוכה הענקית והחשובה ביותר בתחומה שמתקיימת אחת לשנה ויודעים את התאריכים שלה שנה מראש מביאה במשך יומיים קהל בכמות שווה לזו של משחק אחד בליגה השלישית בגרמניה.
10860 מבקרים ביומיים הוא נתון עצוב שמוכיח שתחום האודיו הדו ערוצי כבר איבד קשר עם המציאות, ולא מעניין את הציבור הרחב וזה אך ורק בגלל המחירים המופלצים, ההזויים, השערורייתיים של מערכות האודיו הדו ערוציות, ותוסיפו כל מילת גנאי שאתם רוצים, חופשי. השנה נקטו מארגני התערוכה שאינם חרשים כמובן למתרחש, שני צעדים, אחד גדול, והשני קטן ומהוסס בבחינת ״מעט מדי ומאוחר מדי״ כדי למנוע את המשך קריסת התחום.
הצעד הגדול והמתבקש הוא כמובן התמקדות מיוחדת בתחום האוזניות. אולם מס׳ 1 בקומת הקרקע של התערוכה (איפה שהביתנים הפתוחים) הפך כולו ל״עולם האוזניות״. המארגנים מציינים שגודל השטח שהוקדש לאוזניות הכפיל את עצמו השנה, 2023 לעומת השטח שהוקדש לכך בשנת 2022.
וכשאתם מסתכלים על הנעשה בתחום אוזניות האולטרא היי אנד אתם מבינים את כל הסיפור כולו - קחו את האוזניות הטובות ביותר שקיימות, דגמי הדגל החוטיים מתוצרת אודז, אולטראסון, T+A, היי פיי מן, מזה, סטאקס, פוקאל, פיינל ויצרנים אחרים שזקוקים כולם למגבר אוזניות חיצוני. האוזניות האלה עולות גג 5000 אירו באירופה (תרגמו זאת ל-15 עד 20 אלף שקלים בארץ). תוסיפו באופן הכרחי מגבר אוזניות תואם לעכבה ולדרישות של כל אוזניה שתבחרו, הוא יעלה לכם גג עוד 5000 אירו ולרוב גם פחות. כלומר ב-35000 עד 40000 אלף שקלים גג, במחירי מחירון בארץ כשבפועל תשלמו פחות סגרתם את הקרם דה-לה קרם, האולטרא של האולטרא, העידית שבעידית בתחום האוזניות. 8000-10000 אירו לפתרון האזנה כולל זה מחיר שנחשב היום מחיר בדיחה בתחום מערכות העל להאזנה פתוחה בחדר, T+A ופוקאל מייצרות גם מערכות אודיו/סטריאו רגילות. איזו מערכת אודיו כוללת ומושלמת של פוקאל וחברת הבת שלה נאים אודיו או של T+A אפשר להשיג ב-8000 עד 10000 אירו? התשובה רק מערכות ברמות הפתיחה הבסיסיות או לכל היותר בינוניות בליין המוצרים של החברות הללו.
לסנהייזר הגרמנית היו בשני העשורים האחרונים שתי יציאות מופרעות בתחום האוזניות (כולל מגבר תואם) אורפיאוס לפני כעשרים שנה ודגם HE 1 של השנים האחרונות, שניהם עלו עשרות אלפי אירו. אבל זו דוגמא יחידה ויוצאת מגדר הרגיל.
רוצים אוזניות קשת עם סאונד על-חלל שאינן זקוקות על פי הגדרת היצרן למגבר אוזניות חיצוני. קחו את הדגמים הטובים ביותר של T+A, בייר דיינמיק, מארק לוינסון, הן יעלו לכם בין 1000 ל-1500 אירו.
רוצים אוזניות תוך-אוזן עם סאונד על-חלל, הטוב ביותר בסגמנט הזה. השקעה של 2000 ₪ מקסימום לדגמי העל של באוארס אנד וילקינס, באנג אנד אולפסן וכ-1000 ₪ לדגמי הדגל של היצרנים האחרים.
הצעד השני שבו נקטו מארגני התערוכה איחר לצערי את המועד. הם הציגו מותג משני משלהם שנקרא ״נשמע חכם״. במסגרת הזו הוצגו השנה במינכן ארבע מערכות בלבד, כן קראתם נכון, ארבע. באופן רב משמעי זהו ציון בלתי מספיק. ובכן אותן ארבע מערכות יחידות סגולה עולות לא יותר מ-5000 אירו בלבד כל אחת, כולל הכל. על כך נאמר ״עכשיו באים?״ אחרי שכל הקהל הפוטנציאלי כבר מבין את המשחק, מעכל שהוא לא מיועד עבורו, וכבר נטש טוטאלית.
זה כיוון נכון שאולי יעזור לתחום, לדעתי כבר איחרנו את המועד.
כל זה קורה במדינה כמו גרמניה שיש בה אוכלוסיה של יותר מ-83 מליון נפש. כלומר פחות מאלפית אחוז של תושבי גרמניה בגילאי 14 (שם התחיל העניין שלי באודיו) ויותר ביקרו בתערוכה השנה. זכרו את המספר הזה - 10860.
ורק לשם השוואה. כדורגל הוא הספורט הפופולארי ביותר בגרמניה. שתי הקבוצות הפחות מפורסמות של מינכן, מינכן 1860 וטורקוצ׳ו מינכן משחקות בליגה הגרמנית השלישית. שתיהן משחקות באצטדיון גרונוואלדר שמכיל כ-15000 מושבים. בכל שבוע, במשחק בית של כל אחת משתי הקבוצות, קונים כרטיס ובאים יותר מ-10000 אוהדים. כך שהתערוכה הענקית והחשובה ביותר בתחומה שמתקיימת אחת לשנה ויודעים את התאריכים שלה שנה מראש מביאה במשך יומיים קהל בכמות שווה לזו של משחק אחד בליגה השלישית בגרמניה.
נערך לאחרונה ב: