המהירות בכביש 6 עולה ל-130 קמ"ש, אירופה - ישראל?


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שר התחבורה החליט כי המהירות המרבית בכביש 6 תעלה ל-120 קמ"ש, וכי בפועל מותר יהיה לנהוג בו במהירות של 130. בכביש החוף, כביש 5 וכביש 471, תעלה המהירות ל-110 קמ"ש.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4324274,00.html

מתוך ynet.

תומר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא היה שום שינוי בכביש לצורך כך - זה אומר שמהירות המקסימלית המותרת זו רק החלטה מנהלתית
איפה כל השרים (כולל השר כץ, שאישר זאת) שאומרים כל הזמן שמהירות הורגת ומצד שני אוהבים את הנקודה שזו העברה שמכניסה הכי הרבה כסף מדוחות למדינה :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מדהים, איזו קידמה.
אור לגויים.

(lol)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
לא היה שום שינוי בכביש לצורך כך - זה אומר שמהירות המקסימלית המותרת זו רק החלטה מנהלתית
איפה כל השרים (כולל השר כץ, שאישר זאת) שאומרים כל הזמן שמהירות הורגת ומצד שני אוהבים את הנקודה שזו העברה שמכניסה הכי הרבה כסף מדוחות למדינה :)

בחירות בפתח...

הכתבה "קצת" מטעה.

על פי החוק היבש מותר,כרגע,לנסוע בכביש שש 110 קמ"ש. לא 109 ולא 111. לגבי 109 זה אפשרי בתנאי שיש סיבה 111 איננו אפשרי - שוב לפי החוק היבש.

המחוקק מסווג לשלוש רמות את עבירת המהירות (ואני לא נמנה על אלה שחושבים שמהירות היא גורם לתאונה סטאטיסטית - היא לא!) והן:

נהיגה בקלות ראש ו/או נהיגה שלא לפי תנאי הדרך - רוצה לומר: נסעתם 110 בכביש שש בעת גודש תנועה והפכתם את הכביש למסלול סלאלום באלפים המושלגים - גם על 110 תחטפו דוח על נהיגה שלא לפי תנאי הדרך. זה מקרה קיצון.

הרמה השנייה: המחוקק (באמצעות תקנות התעבורה) מבין שיתכן ומד המהירות ברכב שלכם איננו מדוייק ולכן מאפשר סטייה של עד 10% מהמהירות המותרת ועל הסטייה הזו הוא מעניש בקנס כספי בלבד. זה אומר ששוטר מחמיר יתן לכם קנס אם תסעו,היום, בכביש שש בין 111 ל 121 קמ"ש. מעל 10% מהמהירות המותרת זו עבירה שבתוספת השלישית היינו זימון לבימ"ש. המהירויות האלה נאכפות ואל תנסו אמפירית.

בגלל המדרג המשפטי למשטרת ישראל נהלים פנימיים שליפיהם:

1. בדרך עירונית קיבלתם מתנה ממ"י 15 קמ"ש יותר כלומר עד 65 לא יטרחו לעצור אתכם.
2. בדרך שאינה עירונית קיבלתם מתנה 15 קמ"ש יותר כלומר לא יטרחו לעצור מי שנוסע 95 קמ"ש.
3. בדרך מהירה ... גם פה 15 קמ"ש יותר לא יעצרו מי שנוסע 105 וכמדיניות נוספת,בדרך מהירה,עד 120,כולל,לא יטרחו לעצור אתכם בכלל.

אחרי שיכנסו התקנות לתוקפן חוקית מותר יהיה לנסוע בכביש שש 120 קמ"ש. המשטרה תאכוף מ 135 והלאה.

מנחם
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אם יורשה לי כמה הערות למה שמנחם כתב.
נהיגה בקלות ראש – לא רלוונטי למהירות.
עבירת מהירות היא או ביחס למותר בחוק או שלא בהתאם לתנאי הדרך. המרכיב הראשון בר אכיפה, קשה לכמת אותו בדיוק לאחר תאונה. המרכיב השני, שלא לפי תנאי הדרך, אינו בר אכיפה אבל בעל חשיבות לאחר תאונה (לפי דוח הבוחן, כמובן).
לפי החוק, המהירות המרבית היא המהירות המרבית. במקומות אחרים, יש מדרג חומרה לעבירות מהירות, אבל מדרג חומרה – שמשמעותו במקרים רבים ההבדל בין ברירת קנס ובין זימון חובה לבית משפט – שמוצא ביטוי גם בניקוד אינו אקסקלוסיבי רק למהירות.
המשטרה אוכפת לא על סטייה של קמ"ש אחד אלא בסטייה גדולה יותר, גם מסיבות של "זוטי דברים" גם בגלל שזה לא יכול להתקבל טוב אפילו אצל האזרח שומר החוק הקיצוני ביותר וגם בגלל שזה יכול לסתום את בתי המשפט לתעבורה – וזה דבר בעל משמעות (דיון מאוד דחוי פוגם באפקט ההרתעה האמור להיות צמוד לדוח).
החוק בישראל מתיר לנהוג בכבישים מסוימים ב-110 קמ"ש – אלה רק תקנות המגבילות זאת.
עם זאת, כדי להעלות את המהירות לגבוהה יותר דורש שינוי בחקיקה. כך או כך, כל שינוי בתקנות מחייב הסכמה של ועדת הכלכלה (שמשרד התחבורה עומד מולה בכנסת).
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לא היה שום שינוי בכביש לצורך כך - זה אומר שמהירות המקסימלית המותרת זו רק החלטה מנהלתית
איפה כל השרים (כולל השר כץ, שאישר זאת) שאומרים כל הזמן שמהירות הורגת ומצד שני אוהבים את הנקודה שזו העברה שמכניסה הכי הרבה כסף מדוחות למדינה :)

מהירות מרבית באופן שבו נקבעה בישראל ועד לא מזמן בכל העולם, הייתה תמיד החלטה מנהלית/פוליטית. בעשור האחרון יותר ויותר מדינות מקבלות את עיקרון האחוזון ה-85 והוא המנחה - כך למשל אנגליה, עד לא מכבר אלופת העולם באכיפת מהירות ובמספר מצלמות. לכן גם מדינה שמרנית בתחם (הולנד) וגם ליברלית (איטליה) העלו את המהירות המותרת בכבישים מסוימים.

ההיסטריה ביחס למהירות היא נורוזה ישראלית (לא רק) מאז שנות השמונים, וכץ לא שייך לעניין. דרך אגב: היו לא מעט קציני משטרה מאוד בכירים שהיו בעד העלאת המהירות המותרת. משרד התחבורה בזמנו, יחד עם רוח גבית של אישים וגופים שונים וגם משונים, היה בפניקה מזה. לכן, הוא לא קיבל גם המלצות שעלו בתחום מספר פעמים (ועדת לבנה).
חקסמח
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הבעיה שבמקום להשקיע בבטיחות ובמניעת תאונות - מציבים ים של מצלמות ואז לא צריך לעשות כלום נוסף
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
הבעיה שבמקום להשקיע בבטיחות ובמניעת תאונות - מציבים ים של מצלמות ואז לא צריך לעשות כלום נוסף

לפי מבחן התוצאה - ירידה מדהימה הן ב-2012 והן בעשור האחרון - קרו דברים. בכל אופן, בנוסף לשיפור החשוב ביותר, בטיחות הרכב, יש לציין שנסללו יותר ויותר כבישים ברמה גבוהה, עניין הנהג הצעיר עבר שינוי משמעותי ועוד כמה.
ים המצלמות זה סיפור שיושם רק עכשיו, אבל תחילתו באמצע שנות התשעים, ולאף אחד לא היה האומץ ו/או הנכונות ו/או הידע הרלוונטי לעצור את זה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
זה שיותר בטוח בכבישים זה המכוניות והתקדמות של בתי החולים שמצילים מחיים - לא בגלל החלטה של ממשל זה או אחר להשקיע יותר בבטיחות של הנהגים בשנים האחרונות

זה לא שהכבישים היום יותר מסוכנים מבעבר - אבל אני מצפה ליותר כאשר מדובר בחיי אדם ולדעתי חיפוש הנהג האשם באה על חשבון השקעה בתשתית.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
זה שיותר בטוח בכבישים זה המכוניות והתקדמות של בתי החולים שמצילים מחיים - לא בגלל החלטה של ממשל זה או אחר להשקיע יותר בבטיחות של הנהגים בשנים האחרונות

זה לא שהכבישים היום יותר מסוכנים מבעבר - אבל אני מצפה ליותר כאשר מדובר בחיי אדם ולדעתי חיפוש הנהג האשם באה על חשבון השקעה בתשתית.

החלטה על פינוי מוסק ותקצובו, למשל, היא החלטה של המדינה והיא משפרת את רמת הטיפול באופן מהותי. חקיקה בעניין צעירים, החמרה בתחום האלכוהול ועוד כמה דברים גם. זה שלא משקיעים מספיק, זה שמעבירים אחריות לנהג ולא עושים עוד כמה דברים, זה נכון וזה עניין אחר. אגב תשתית: הרבה פעמים הסיבה היא כלכלית/הזרמת תנועה ולא יוצאת מתוך הבטיחות, אבל בסוף, כשיש כביש חדש ובטיחותי, התוצאה היא הרבה פחות הרוגים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור