@לני
1. לעולם אל תשמע ותשפוט מערכת עם מוסיקה שאינך מכיר....גבש לך סדרה של רפרנסים ואת כל המערכות תשמע
אך רק איתם.
2. תנסה לשמוע +-
באותו ווליום אצל כולם כי אוזן האדם אינה מגיבה לתדר באופן זהה בכל עוצמה..... אתה יכול לחוות חוויות שונות מאותה מערכת בעוצמות שונות.......לא כל שכן בין מערכות.
3. חשוב מאוד!!!......תשתדל שמוסיקת הרפרנס שלך תכיל גם מוסיקה שמכילה
מנעד תדרים גדול כי ההבדלים העקריים בין המערכות (ומטבע הדברים רמקולים) נובעים מ FR..... רק מוסיקה מרובת הכלים תשקף לך את היחסיות בין הבס מיד והגבוהים.
4. כשאתה שופט מערכת והיא אינה לרוחך תנסה להבין אם אין שם בעיה אקוסטית (ראה סעיף 5)
5. כשאתה נכנס לחדר תמחא כף (בנקודת ההאזנה) ו"תחוש" את ההחזרות מהקירות ותבין את "אופי החדר" ....לעיתים החדר "יבש" או "חי" מדי וזה בעצם דופק את המערכת.
6. כשאתה שופט מערכת והיא אינה לרוחך:
א. תנסה לזוז קדימה או אחורה (במידה וניתן) .....מתקבלים הבדלים אדירים ב- FR ובבמה כתוצאה מכך.
ב. אם מתאפשר ע"י המארח/יבואן תנסה לשחק בהטייה של הרמקולים .....כנ"ל לגבי ההשפעה על ה FR והבמה.
7. תנסה לשפוט עם מוסיקה של זמר/זמרת באמצע את "איכות האמצע" ומידת ה"מוחשיות" שלהם......הרבה פעמים מתקבלת במה מאוד גדולה ומרשימה אבל זה בדרך כלל על חשבון האמצע (*)........ סעיף 6 א+ב הוא קריטי לקבלת אמצע נכון.
8. אל תשתה אלכוהול ......הרבה פעמים "הכול נשמע נפלא" כשאתה טיפה מבושם.
9. תחפש את החיוב ולא רק את השלילה.....תנסה להינות ולפעמים תשתנה דעתך על המערכת.
10. מותר לך לשנות את דעתך על המערכת מתחילת השמיעה לסופה .....לכל כיוון - אל תינעל !!
11. ולסיום- תהיה נחמד למארח....ושוב, תשתה רק משקאות קלים אם באת במטרה ללמוד ולא ל"הינות ולתפוס ראש"
------------------------------------------------------------------------
(*) אמצע ובמה גדולה הם 2 פרמטרים שבדרך כלל, דגש בדרך כלל, הם אחד על חשבון השני.
בהצלחה