al2813
אוהב את התחום
- הודעות
- 411
- מעורבות
- 168
- נקודות
- 43
כבר שמתי כמה פוסטים באותו הנושא וחטפתי די הרבה אבל בכל זאת החלטתי שוב לכתוב כאן משום שבפורום יש מלחמות קשות בין חסידי האנאלוגי לדיגיטלי (וגם הרבה חברים שמבינים שאפשר לחיות עם שניהם בהרמוניה). בכל מקרה הנה שוב דוגמא קטנה מדוע המדיה (וזה כולל סטרימינג) חשובה לפעמים לא פחות מהמערכת או ממרכיבים שונים ומדידות.
שהייתי ילד והתחלתי להכנס ברצינות לשמיעת מוזיקה די שנאתי את הקרפנטרס. אלה היו שנות ה-70 ושמעו אותם בכל חור ברדיו. חשבתי שזה קיטש מזוקק (הרבה מהחומרים הם עדיין…). מאז למדתי להעריך הרבה שירים שהם פופ מושלם עם זמרת שהייתה אחת מהגדולות בכל היסטורית המוזיקה הפופלארית. בשנים האחרונות אספתי גרסאות דיגיטליות רבות של שני האוספים היותר חשובים שלהם. במשך כשעה הקשבתי לשיר אחד (superman - שיר שנקשרתי אליו רגשית בתקופה מסוימת בחיים שלי). ההבדלים בין הגרסאות השונות הם די רציניים. במיקרה הזה ויניל לא נכנס לבדיקה. יש לי עותק אחד די חבוט ואיכותו גרועה. לפני שאמשיך שיהיה ברור: אלה לא אלבומים אודיופילים ומעולם לא היו.
מי שמכיר קצת את ההיסטוריה (ובפורום של סטיב הופמן אפשר לקרוא הרבה על הנושא) יודע שריצ׳רד קרפנטר עשה מיקסים חדשים של כל הלהיטים של הקרפנטרס החל ממחצית שנות ה-80. המיקסים האלה זכו לביקורת רבה ולטעמי בצדק. זה לא אומר שאין מדיה טובה שיצאה בשנים האחרונות. ה-SACD של האוסף 69-81 נשמע ממש טוב ובודאי שאינו גרוע. בכל זאת מי שמקשיב לאוספים בסטרימינג לא ישמע את ההקלטות המקוריות. כדי לשמוע את המוזיקה כפי שהוקלטה, צריך להוריד ריפים או לקנות מדיה מיד שניה. השיר הספציפי הזה לטעמי מושפע קשה מהמצב הזה. כל המיקסים החדשים נשמעים לטעמי לא טוב והפיזמון בייחוד מקומפרס ונשמע כאילו עברו עליו עם מכבש. יש לי עותק דיגיטלי של תקליטור ה- SHM שיצא ביפן לפני כ-20 שנה. שם לקחו את המיקסים המקוריים עם מאסטר איכותי של ברני גרונדמן. השיר נשמע שם מדהים וכך גם הפיזמון.
ולכן כל מי שזורק את הדיסקים והתקליטים לטובת סטרימינג עושה לעניות דעתי טעות קשה, בייחוד אם הוא/היא שומעים גם מוזיקה פחות חדשה. לא כל עותק דיגיטלי הוא זהה.
שהייתי ילד והתחלתי להכנס ברצינות לשמיעת מוזיקה די שנאתי את הקרפנטרס. אלה היו שנות ה-70 ושמעו אותם בכל חור ברדיו. חשבתי שזה קיטש מזוקק (הרבה מהחומרים הם עדיין…). מאז למדתי להעריך הרבה שירים שהם פופ מושלם עם זמרת שהייתה אחת מהגדולות בכל היסטורית המוזיקה הפופלארית. בשנים האחרונות אספתי גרסאות דיגיטליות רבות של שני האוספים היותר חשובים שלהם. במשך כשעה הקשבתי לשיר אחד (superman - שיר שנקשרתי אליו רגשית בתקופה מסוימת בחיים שלי). ההבדלים בין הגרסאות השונות הם די רציניים. במיקרה הזה ויניל לא נכנס לבדיקה. יש לי עותק אחד די חבוט ואיכותו גרועה. לפני שאמשיך שיהיה ברור: אלה לא אלבומים אודיופילים ומעולם לא היו.
מי שמכיר קצת את ההיסטוריה (ובפורום של סטיב הופמן אפשר לקרוא הרבה על הנושא) יודע שריצ׳רד קרפנטר עשה מיקסים חדשים של כל הלהיטים של הקרפנטרס החל ממחצית שנות ה-80. המיקסים האלה זכו לביקורת רבה ולטעמי בצדק. זה לא אומר שאין מדיה טובה שיצאה בשנים האחרונות. ה-SACD של האוסף 69-81 נשמע ממש טוב ובודאי שאינו גרוע. בכל זאת מי שמקשיב לאוספים בסטרימינג לא ישמע את ההקלטות המקוריות. כדי לשמוע את המוזיקה כפי שהוקלטה, צריך להוריד ריפים או לקנות מדיה מיד שניה. השיר הספציפי הזה לטעמי מושפע קשה מהמצב הזה. כל המיקסים החדשים נשמעים לטעמי לא טוב והפיזמון בייחוד מקומפרס ונשמע כאילו עברו עליו עם מכבש. יש לי עותק דיגיטלי של תקליטור ה- SHM שיצא ביפן לפני כ-20 שנה. שם לקחו את המיקסים המקוריים עם מאסטר איכותי של ברני גרונדמן. השיר נשמע שם מדהים וכך גם הפיזמון.
ולכן כל מי שזורק את הדיסקים והתקליטים לטובת סטרימינג עושה לעניות דעתי טעות קשה, בייחוד אם הוא/היא שומעים גם מוזיקה פחות חדשה. לא כל עותק דיגיטלי הוא זהה.