היתרון של הפיוז'ן של שנות ה 70 היה היכולת לחבר לג'אז קהלים חדשים , ביניהם גם אני שגיליתי כך את הג'אז , בעיקר דרך צ'יק קוריאה ו WEATHER REPORT , ועל כך אני מודה לו עד היום , בנוסף על כך שהיה פרפורמר מעולה וידע ליצור קשר מצויין עם הקהל .
הצטערתי לשמוע , האיחור על מותו הפתאומי ...
תכלס מבחינה היסטורית הכל היה הפוך ,החשיפה ופופלריות לג׳אז הייתה בשיאה בין 1959 ל 1964 , כמובן שמוזיקאים שבנו את תשתית לתור הזהב של ג׳אז זה תרומה של דיוק אליטונג,ג׳רי גודמן ואולי החשוב מכולם אמסטרונג הם דחפו את הסווינג ואת ביג באנד לכל מועדון ריקודים וכו ׳,,,
59 עד 69 תור הג׳אז של זהב ,מיילס וקולטריין הכתיבו בתןך הג׳אז את התוכן ואת האופנה.
ואז קולטריין לאחר 64 שהוציא lovesuperme הלך לכיוון יותר אוונגד גארד ,פרי ג׳אז וחתר למוזיקה שבתכלית קשה מידי לרוב החובבי הג׳אז.
במגביל מיילס ב 67 ,מיילס מחליט לפרק את הלהקה שלו ,של חמישיה שנייה שלו (שרבנים חושבים שזה החמישיה הטובה מכל הזמנים) ומחפש כיוון חדש, מיילס נחשף לג׳ימי הנדריקס ולמוזיקה שלו ואיך שהיא תופסת פופלריות ,ומחליט לבנות להקה חדשה שקונספט הרכב חשמלי שינסה לשלב אלמנטים של ג׳אז ורוק ביחד ואז בעצם נוצר האלבום fusion הראשון(אני חושב שזה אלבום חשוב ואני מת עליו).
אבל בעצם מיילס המשיך עם פיוזן וקולטריין את פרי ג׳אז ונפטר סמוך לשנים האלה, קיצר מאז הג׳אז לא התאושש.
מאזיני הג׳אז לא התחברו להרכב החשמלי של מיילס כי זה לא ג׳אז , ובערך מאותו רגע מסתיים עידן.
הרבה אומנים ג׳אז מנסיבות וברירות מחדל התחילו לנגן פיוזן שהם התאמנו ולמדו כל החיים ומטרה שלהם היא לנגן ג׳אז.
יש כמה רגעים בפיוזן שהם חשובים כמו מואבישנו,וואטר ריפורט צ׳יק קוראה, והחשוב מכולם הד האנטר של הרבי הנקוק אבל בגדול הג׳אז לא התאושש מאז ולא חזר לרבע מפופלריות שלו.