היכל התרבות מול היכל אלדר - חוויית ההופעה החיה המושלמת (1)


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
בשש ומשהו השנים האחרונות שמעתי וראיתי יותר ממאה וחמישים הופעות חיות מוגברות, רובן בארץ, מיעוטן בחו״ל. רוב ההופעות היו באולמות סגורים שבהן מאפיין יצירת הצליל הוא די אחיד: שרשרי רמקולים התלויים מתקרת האולם משני צידי הבמה מימין ומשמאל המפזרים את הסאונד מרום הגובה כלפי המאזין באופן שחלל האולם כולו מתמלא בצליל. ולפעמים (כמו בהיכל התרבות בת״א) שרשר רמקולים שלישי התלוי מהתקרה מעל מרכז הבמה כדי לסייע בפיזור אחיד של הצליל. 13 מההופעות היו בהיכל התרבות בת״א, והן נעו בין מוסיקה אקוסטית מוגברת באופן מעודן (הזמרת היווניה אלקטיס פרוטופסלטי בליווי תזמורת עם המלחין והפסנתרן סטאברוס צארחקוס) ועד לרוק כבד (עברי לידר מארח את היהודים). ברוב ההופעות בהיכל ישבתי בגוש המרכזי - גוש ב׳ ממש מול הבמה בשורות 7 עד 15. כך שחוויית ההאזנה שלי היתה ממורכזת ומושלמת. והנה, בשבת שעברה, במרכז ת״א שמעתי את חווית ההופעה החיה המוגברת המושלמת - ולא בהיכל התרבות אלא בהיכל ההאזנה של ד״ר אלדר שמואלי (שניצל). בהשוואה להיכל התרבות, זו היתה ממש אותה חוויה סוחפת ומסעירה.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
המוסיקה המדוברת שממלאת את החלל באולם ״לואי״ של היכל התרבות מימין לשמאל,ֿ משמאל לימין, מלמטה עד למעלה, ומלמעלה עד למטה חייבת למלא את היכל ההאזנה הפרטי שלך - הגובה והרוחב המוחלט, הם הכרח. הם הבסיס לכל דיון, זו לא העדפה אישית, זו לא ברמת של ״אוהב, לא אוהב״ זו פשוט המציאות. ואם אתה משיג את המציאות הזו במערכת שלך, כמו שאלדר משיג במערכת החדשה שלו, אז אתה שם, במציאות של ההופעה החיה המשוחזרת ללא כחל וסרק בסלון שלו. ולכן רמקולים גבוהים - כמו השילוב בין רמקולי הבנייה העצמית המבוססים על התיבה והיחידות של
אלטק לנסינג לרמקול הריבון החדש של נסיך הריבון הישראלי בנצי גלעד, הם הכרח לצורך מילוי החלל. וכך נוצר לו חלל סאונד ענקי שרוחבו שישה מטר, גובהו 3 מטר ועומקו שישה מטר.

העוצמה בהיכל התרבות מול העוצמה בהיכל אלדר: בהופעות חיות מוגברות בהיכל התרבות עוצמת הקול היא משתנה על פי מקצועיותם של מהנדסי הקול שיושבים ליד הקונסולה. היא נעה בין 88 דיבי בשיא לקונצרט המוגבר של מתי כספי עם התזמורת הפילהרמונית (מרץ 2023) שהיה מופת של מקצועיות בהגברה בשילוב מופלא בין עשרות הכלים בתזמורת לבין להקת הליווי של כספי והיוצר עצמו בגיטרה, פסנתר וקול, ועד 93 דיבי להופעה של עברי לידר מארח את היהודים (ספטמבר 2024) שבו השלישיה - פטרובר ולידר צרחו את נשמתם לתוך המיקרופונים. בהיכל הפרטי של אלדר העוצמה נתונה במשך כמעט ארבע שעות ההאזנה שלי לבקשתי המשתנה מהמארח. 80 דיבי פשוט לא מספיקים למלא את החלל, אבל ב-87 דיבי עד 90 דיבי המאזין מתחיל לחיות ולהינות הנאה צרופה ממש כמו בהופעות החיות בהיכל.

נקיון הצליל בהיכל התרבות מול נקיון הצליל בהיכל אלדר: כאן הניצחון הוא ללא תחרות של ד״ר אלדר ומערכתו. היו הופעות בהיכל התרבות שהצליל בהן היה קטסטרופלי, כמו למשל בשבוע שעבר בהופעה של גדול מלחיני ובוזוקאי יוון, כריסטוס ניקולופולוס הענק עם להקתו היוונית, הזמרים שהביא משם והכל בליווי תזמורת האופרה הקאמרית. ההגברה היתה כה גרועה עד שבכלל לא היה ניתן לשמוע ברוב חלקי ההופעה את כלי המיתר של התזמורת. לעומת זאת היו בהיכל הופעות מוגברות בשילוב כלי מיתר (עידן רייכל והפילהרמונית, מתי כספי והפילהרמונית, תיסלם והפילהרמונית, אהוד בנאי ותזמורת ירושלים מזרח ומערב, ואפילו יהודה פוליקר במופע אפר ואבק) הופעות שהשילוב בהן היה מעולה, לא פחות. בהיכל אלדר אין הקלטות עם צליל גרוע הכל נשמע נקי, לא צורם, מעניין ומרתק באופן יוצא דופן.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
גוון הצליל בהיכל התרבות מול גוון הצליל בהיכל אלדר: ברוב ההופעות המוגברות בהיכל התרבות, אלו שבהן לא מלווה את האמנים התזמורת הפילהרמונית או פרוטופסלטי גוון הצליל הוא רועש ומעט נוקשה ולא משתנה במהלך ההופעה. זה האופי הבסיסי של צליל הופעה חיה. בהופעה החיה בהיכל אלדר המאזין מבקש מהמארח לקבוע את הגוון - והגוון נתון לחלוטין לשליטתו. זה יכול להיות גוון חריף יותר כמו ברמקולים המעולים של אלבדו, זה יכול להיות גוון חריף הרבה פחות, כמו באותם רמקולים של אלבדו כאשר הם מחוברים לכבל רמקול מסיבי פחם, קרבון, של ואן דן הול. בהיכל של אלדר אפשר לשנות את הגוון בלחיצת כפתור, בשתי המערכות, זו שמבוססת אלטק לנסינג-בנצי גלעד וזו שמבוססת אלבדו. שכן, שתי המערכות מחוברות כל אחת בנפרד ליחידת רום קורקשן אקטיבית של חברת לינגדורף. וגם כאן, נצחון מוחלט לגמישות המערכת בהיכל של אלדר מול הקיבעון הסאונדי בכל הופעה בנפרד בהיכל התרבות.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
לשמוע את כל הכלים בהיכל התרבות מול שמיעת כל הכלים בהיכל אלדר: גם כאן, נצחון מוחלט להיכל אלדר. בהאזנה למערכת המוגברת והיוצאת מן הכלל שלו לא מפספסים שום כלי בתוך המרקם המוסיקלי בשום מצב. לעומת זאת בהופעות חיות מוגברות יש פספוסים - כבר סיפרתי על כך שבהופעה של ניקולופולוס לא שמעו במשך רוב ההופעה את כלי המיתר של תזמורת האופרה הקאמרית, גם הפסנתרן היווני שליווה את האמן הלך לאיבוד במשך רוב ההופעה, פרט לקטעי הסולו שלו בפתיחים של שירים. גם רוני וייס, הפסנתרן והמעבד המוסיקלי שליווה את אילנית בהופעה לרגל יום הולדתה ה-77 לא נשמע כלל במשך רוב ההופעה, אלא נשכח וגווע בתוך המרקם העמוס של שבעה כלים נוספים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
כיף לקרוא -אלך לשמוע בהקדם.
אין ספק שאלדר - הוא זן מיוחד של אודיפיל עם סקרנות אין סוף.
תודה רבה רן ששיתפת את החוייה ושבת שלום
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
רציתי להוסיף כמה מילים לגבי אודיו והשינויים שנערכו אצלי , נכון זה אולי לא הכי פופולרי ביום חיסול נסראללה ,ואני מניח שאולי לא תהיינה
אחוזי צפייה גדולים , כי זה קטן יחסית לדרמות שעם ישראל עובר בשנה האחרונה , אך מכיוון שהתחביב מהווה בשבילי שסתום לחץ ,אני עוסק בו לעיתים ומנסה דברים שלא כולם מתנסים בהם ,
ובכן ,יש לי רמקול קרמי ענק ויקר מחובר ל4 מונובלוקים של לקסמן קלאס A , ונערכת ביני ובינו שנים של מלחמה בכדי לבטל השובל הקרמי ,ולהוסיף חלקות "קרטונית " ,לא נכנס כאן לאיך ומה כי זה לא מעניין אותכם ,ואם כן בהזדמנות אחרת , וכך חלפו להם השנים עם צליל לא רע בכלל ועם חלוף השנים וההזדקנות מתגבר השיעמום אפילו שזה טוב ,
לפני מס שנים הופיע במרפאתי בחור שזקוק לשיקום נרחב כולל שתלים רבים וארנק בינוני מינוס , הוא חבר שלי 40 שנה ויש לו אלטק 604 אחד מורכב בסלון , ועוד זוג דרייברים חדשים לגמרי מתחת למיטה , בקיצור סוכם שאני לוקח הדרייברים והוא מקבל שיקום שיש מעט שיכולים לבצע (צנוע) ,
וכך התחיל עניין נוסף עם דרייבר קונצנטרי קרטון 15 אינץ שבמרכזו קומפרשיין טויטר ,שמה שמאפיין את הסוג הזה שכל הצליל בוקע ממקום בודד אחד ולא מחולק לדרייברים לאורך שקשה לאחד ביניהם , בנוסף מדובר ברמקול נציל ביותר (מעל 100 DB) , החסרון של הדרייבר שאין לו בסים מתחת ל60HZ ,, מכיוון שיש יצרן שנקרא ז"אן הירגה (צרפתי יפני ) ,שאני מכיר מהתערוכות שבונה מדרייברים סינים זהים רמקול נפלא ,יצא לי לשוחח איתו מ"ס פעמים ולקבל ממנו הוראות איך ליצור יש מאין ,ואז פניתי לבונה קופסאות עם הוראות ספציפיות איזה נפח , איזה פורטים , איך לחזק הקופסה , סוג עץ ועוד הרבה דברים , רק דבר אחד לא עשיתי והוא להשתמש בסופר טוויטר שמופנה אחורה כי לא נראה לי העניין ,וגם אוזני אינם צריכות שכזה ,
ההמשך ממשיך במהלך השנה המזופתת שעברנו ויצא לי להכיר את "בנצי פורש " כפי שהוא מכונה אצלי בנייד ,או ליתר דיוק - בנצי גלעד ,
יצרן ציוד ראיית לילה לצבאות העולם ,ותחביב המכוניות היה גם לי פעם ,
שמעתי ההוא מיצר ריבונים ששונים מכל שאר הריבונים בעולם , כלומר בנויים מפסי נחושת בניגוד לאלומיניום ככל השאר שעומדים בעוצמות גבוהות ביותר ללא קרוס שאוכל כל חלקה טובה ברמקולים הסטנדרטים , גם הקרוס באלטק שונה ע"יי בכור (מתכוונן )לקבלים היסטרים במינימום במחיר כל קבל שאני מתבייש לומר לכם ,וכך יצר לי בנצי ריבון גבוה (170 ס"מ) ברוחב 15 סנטימטר שאוכל להשחילו בין האלבדו לאלטק , מדובר במיד טוויטר בעל רגישות נמוכה ולכן חובר למגבר בין החזקים בעולם , לעומתו האלטק מחובר ל "אייר טייט" 40 ואט משודרג בכבלי מונדורף הטובים שקיימים ונעקפו כל הפונקציות המיותרות ,כל הבלגן הלא שפוי בעליל מאוזן בייחד ע"יי רומקורקשיין לשניהם ביחד בכדי לאזנם , ובבדיקה ב100 די בי , שניהם משדרים בדיוק את אותה עוצמה למרות ההבדל העצום ביכולת המגברים של זוג הרמקולים (להזכירכם אחד נציל והשני ממש לא ),
ובכן כל מה שנותר הוא ללחוץ PLAY ולראות מה קורה , והנה להפתעתי היה שילוב מושלם ביניהם כשהריבון המופלא מוסיף צלילות , גבוהים נפלאים ,ומשום מה מחזק הפאנציות ב 100 הרץ ,
לצורך הביצוע נסעתי לאזור של בנצי , ושם זכיתי לשמוע ריבונים אחרים , לאו דווקא ספציפים לצרכים שלי , חברה !!!! התעלפתי ממה ששמעתי שם , בנצי מוכשר ברמות על ,ואלו ביין הריבונים היותר טובים ששמעתי אי פעם ,למרות חברותי עם היצרן האיטלקי שמייצר בספרד וכל העולם מדבר עליו ,
לכן באם תקחו את הצעתי וטלטלו את עצמותיכם היבשות לשערי תקווה לוילה שבשעריה חונים פורשים סוברו ומיצובישי כ"א 1000 כוח סוס ,
תבינו שהפנינה לא חונה בחוץ , אלא דווקא הריבונים המיוחדים של בנצי גלעד ,שניתן להפעילם עם מגברים נורמלים בניגוד לבקשות של שניצל הדפוק , פשוט אין דברים כאלו בעולם הריבונים , חצי שעה נסיעה לשערי תקווה ואתם בעולם שאולי ישנה דעתכם על אודיו במחירים שלא תוכלו לחלום עליהם , הטלפון של בנצי גלעד - 054-4382045, הבן אדם חביב בצורה יוצאת דופן , ואפילו הדגים לשושו בביתו ריבון קטנטן שנכנס איך שהוא בתא המטען של המרצדס 63 שלו (שיחנק איזה אוטו ) ,
אצלי זה לא נועד להיות פול ריינג המוצר של בנצי כי לא מוותר על צליל הקרטון העתיק של האלטק ,בנוסף רציתי לומר שאין לי שום עניין שיווקי או אנטרס כל שהוא בעניין מעבר לעניין אותכם שחבר פורום ותיק שהאודיו והקהילה הקטנה שלנו חשובה לו, לספר לכם כל חוויה שקשה למצוא גם בתערוכות , מה עוד שמדובר במוצרים כחול לבן ,כתב לכם רן לוי את התרשמותו , אז יאללה ,תצאו מהקופסה ,זה לא עולה כסף וזו חוויה מיוחדת !!!!
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
רק רציתי לומר שאנו קבוצת חברים קטנה שיש לנו פורוס ואטסאפ קטן , וכולם מביני עניין ובעלי מערכות נפלאות , שרוב הכיול נעשה בעזרתם ,
ישנו תומר בעל אוונגרד טריו עם דינמיקה מטורפת ונטיתו היא לצליל דומה לנטיותי , רן מויאל עם מערכת מעלפת ומאוזנת להפליא , צליל מעולם אחר , דן נגר המכייל הטוב בארץ שבלעדיו לא היה זז כאן כלום וחדר ההדגמה שלו מופלא , דוד גלבוע "הינשוף " בעל אזני זהב שדעתו חשובה ביותר , והוא כרגע מתלבט בין אסטטיקה לאודיופיליה מטורפת ,אבל דעתו חשובה אולי יותר מכולם , דורון סבג עם מערכת מטורפת והאנלוג הטוב ביותר בארצנו רק שמעצבן אותי ולא מוכר לי המונובלוקים שלו , וכמו כן מיכאל שהוא גאון מחשבים שבלעדיו לא היה פה סטרימינג ומערכת פגז , וכמובן שושו שקצרו המילים לשבחו , ועוד כמובן , שבזכותם אנחנו מתקדמים לאט לאט , כך שהעסק אינו שלי לבד !
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
בשש ומשהו השנים האחרונות שמעתי וראיתי יותר ממאה וחמישים הופעות חיות מוגברות, רובן בארץ, מיעוטן בחו״ל. רוב ההופעות היו באולמות סגורים שבהן מאפיין יצירת הצליל הוא די אחיד: שרשרי רמקולים התלויים מתקרת האולם משני צידי הבמה מימין ומשמאל המפזרים את הסאונד מרום הגובה כלפי המאזין באופן שחלל האולם כולו מתמלא בצליל. ולפעמים (כמו בהיכל התרבות בת״א) שרשר רמקולים שלישי התלוי מהתקרה מעל מרכז הבמה כדי לסייע בפיזור אחיד של הצליל. 13 מההופעות היו בהיכל התרבות בת״א, והן נעו בין מוסיקה אקוסטית מוגברת באופן מעודן (הזמרת היווניה אלקטיס פרוטופסלטי בליווי תזמורת עם המלחין והפסנתרן סטאברוס צארחקוס) ועד לרוק כבד (עברי לידר מארח את היהודים). ברוב ההופעות בהיכל ישבתי בגוש המרכזי - גוש ב׳ ממש מול הבמה בשורות 7 עד 15. כך שחוויית ההאזנה שלי היתה ממורכזת ומושלמת. והנה, בשבת שעברה, במרכז ת״א שמעתי את חווית ההופעה החיה המוגברת המושלמת - ולא בהיכל התרבות אלא בהיכל ההאזנה של ד״ר אלדר שמואלי (שניצל). בהשוואה להיכל התרבות, זו היתה ממש אותה חוויה סוחפת ומסעירה.
רן אני לא יודע מה עבר עליך באותו הערב ,אבל קצת צניעות לא תזיק...
נכון שאני ואלדר לא חברים הכי טובים בעולם ולכן נשמע שהביקורת שלי לא אובייקטיבית, אבל יש גבול להשוות את התוצאה אצל אלדר ויכול להיות שבאמת התוצאה אצלו טובה, לתוצאה בהיכל הבימה!
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
רן אני לא יודע מה עבר עליך באותו הערב ,אבל קצת צניעות לא תזיק...
נכון שאני ואלדר לא חברים הכי טובים בעולם ולכן נשמע שהביקורת שלי לא אובייקטיבית, אבל יש גבול להשוות את התוצאה אצל אלדר ויכול להיות שבאמת התוצאה אצלו טובה, לתוצאה בהיכל הבימה!
צניעות? מה עניין צניעות לכאן? זו לא המערכת שלי (שמורכבת משני זוגות רמקולים קדמיים ואחוריים בגובה כ-125 ס״מ בלבד שאינם מספקים בשום אופן את מילוי החלל למלוא הגובה), וזה לא הסלון שלי (שלי רק 22 מ״ר בלחץ) הלוואי וזו היתה המערכת שלי והלוואי והיה לי סלון בגודל 36 מ״ר. אני מפרגן ללא גבול לאדם שאיננו אני. שהרים במו ידיו, במו כח המחשבה והחיפוש את מערכת האודיו המוגברת הביתית הטובה ביותר ששמעתי בישראל, ככל שזה נוגע להשוואה בינה לבין הופעות חיות מוגברות באולמות סגורים. זו דעתי, נימקתי אותה בצורה מדוקדקת. היא נסמכת על האזנה פיזית באולם לואי, האולם הראשי בהיכל התרבות ל-13 הופעות שבמהלכן אני רושם כל הזמן הערות בטלפון הנייד שלי לגבי איכות הסאונד ואיכות הביצוע. בנוסף להיכל התרבות אני מאזין קבוע להופעות חיות מוגברות במועדון זאפה בירושלים, שלל האולמות בקומפלקס של תיאטרון ירושלים, בית העם בירושלים, ולפעמים גם במועדון זאפה מידטאון בת״א ובמשכן לאמנויות הבמה בת״א.

ועכשיו תקרא: הנני העני ממעש, אני עפר לרגליהם ואודיופיל טיפש מול כמה מהמוסיקאים והיוצרים הגדולים בישראל שעליהם גדלתי ששמעו את המערכת של ד״ר אלדר שמואלי וגמרו עליה את ההלל. ואלה שמות: הפסנתרן, המלחין והזמר יוני רכטר (כוורת, הלחין ועיבד חמישה אלבומים לגדול מכולם אריק איינשטיין) החלילן, הפסנתרן המלחין והזמר שם טוב לוי (קצת אחרת, ששת, צליל מכוון. הלחין ועיבד שבעה אלבומים לגדול מכולם אריק איינשטיין). הגיטריסט המלחין והזמר דיויד ברוזה, מייסד ונשיא בית ספר רימון, הגיטריסט, המעבד והמפיק המוסיקלי יהודה עדר (להקת תמוז), המתופף והמפיק המוסיקלי אלון הלל (ניגן ביותר מעשרה אלבומים של אריק איינשטיין וגם הופיע איתו בשני סיבובי הופעות שהונצחו על גבי תקליטים ודיסקים - אנשים אוהבים לשיר, בהופעה משותפת עם שלום חנוך, ניגן במאות אלבומים והופיע בין היתר עם מתי כספי, שלום חנוך, גידי גוב ועוד עשרות אומנים ישראלים מובילים). הנפילים הללו, כל אחד בתחומו חיים מוסיקה, נושמים מוסיקה, יוצרים מוסיקה באולפני ההקלטה, בחדרי החזרות ובאולמות ובמועדוני ההופעות כבר כחמישים שנה, כל אחד ואחד מהם.
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
שוב אני חוזר.
אין מצב שמערכת ביתית תשתווה להופעה חיה מוגברת באולם!
יכולה להתקרב אולי אבל פה זה נגמר.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
97
נקודות
28
שוב אני חוזר.
אין מצב שמערכת ביתית תשתווה להופעה חיה מוגברת באולם!
יכולה להתקרב אולי אבל פה זה נגמר.
למה אין מצב? אם רן תאר את החוויה שלו ככזו.
אבקש שאלה ל - רן:
87 דיבי עד 90 דיבי היו נעימים ונוחים לאורך זמן? (שאלה של העדפה, עבורי זה גבוה מידי)
זו שאלה כנה ואבקש כזו תשובה בבקשה.
 

נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
למה אין מצב? אם רן תאר את החוויה שלו ככזו.
אבקש שאלה ל - רן:
87 דיבי עד 90 דיבי היו נעימים ונוחים לאורך זמן?
זו שאלה כנה ואבקש כזו תשובה בבקשה.
אם רן תאר את מה שהוא שמע אז זכותו לדעתו...
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,087
מעורבות
358
נקודות
83
זה כמו להשוות אוזניות לרמקולים.

פיזית זה לא אפשרי.

פשוט חוויה סובייקטבית. זה הכל.

אין שום דבר פסול מהתלהבות יתר ופוסט מפרגן על מערכות וחוויות..
ההפך .. זה כיף לקרוא.

רק דבר אחד לא הבנתי מהפוסט.
מה גרם לחוויה?

- 604?
- 604 בשילוב עם הריבון של בנצי?
- אלבדו?
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
זה כמו להשוות אוזניות לרמקולים.

פיזית זה לא אפשרי.

פשוט חוויה סובייקטבית. זה הכל.

אין שום דבר פסול מהתלהבות יתר ופוסט מפרגן על מערכות וחוויות..
ההפך .. זה כיף לקרוא.

רק דבר אחד לא הבנתי מהפוסט.
מה גרם לחוויה?

- 604?
- 604 בשילוב עם הריבון של בנצי?
- אלבדו?
אני הבנתי שהוא מדבר על האלטק + הריבונים.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
תשובות לכל השואלים:

1. 87 עד 90 דיבי היו נוחים ונעימים לאורך כמעט כל ההאזנה שנמשכה קצת פחות מארבע שעות. היה רק קטע אחד שהנמכתי את העוצמה לאיזור 84-85 דיבי כי בעוצמה הבסיסית נשמע לי חזק, מטריד ומציק מדי.
2. מה שגרם לחוויה הוא השילוב בין האלטק לנסינג לריבונים של בנצי גלעד. זוג האלבדו היו גם הם מצויינים אבל לא גרמו לאותה חוויה של המוסיקה שמילאה את מלוא רוחב החדר. המוסיקה נשארה בין שני רמקולי האלבדו ולא פיתחה אצלי את אותה תחושה ממכרת.
3. ופיזית, ההשוואה הזו היא אמיתית ונכונה לגמרי. מערכת מוגברת אחת ממלאת חלל ענק (היכל התרבות) מערכת מוגברת שניה ממלאת חלל קטן ביחס (היכל אלדר).
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
למה אין מצב? אם רן תאר את החוויה שלו ככזו.
אבקש שאלה ל - רן:
87 דיבי עד 90 דיבי היו נעימים ונוחים לאורך זמן? (שאלה של העדפה, עבורי זה גבוה מידי)
זו שאלה כנה ואבקש כזו תשובה בבקשה.
זה נכון לרמקולים מבוססי טוויטר אחד ...
ריבון ענק או AMT או מספר טוויטירים - אחוזי עיוות אפסיים.
מה שגורם לתחושת אי הנוחות הוא אחוזי העיוות והדחיסה של רמקולי היי פיי טיפוסיים כולל ULTRA HIGH END.
כל מטר אתה צריך עוד 6 דיבי .
אז ממרחק של 4 מטרים כדי לשמוע 90 די בי אתה צריך רמקול שיודע לתת ממרחק של מטר 102 די בי נקי ולא דחוס.משימה לא פשוטה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
ה-2 סנט שלי:
מתחבר לתובנה של רן לוי. המערכת של אלדר באמת היחידה שאני שמעתי שיכולה לדמות הופעה חיה בארנה גדולה (בדגש על גדולה כי לדמות מועדון ג׳אז קטן במרתף זה יותר קל).
אמנם נכון שאת ההרגשה הזאת מקבלים רק בווליום גבוה, כך זה גם במציאות וכך גם אצל אלדר.
כשאני שמעתי את המערכת זה משך את תשומת ליבי ומדדתי ואכן ראיתי שהממוצע בסשן ההדגמה היה על 85 דיבי, עם שהות יפה גם באזורים שנושקים ל-100.
(במאמר מוסגר אציין ששמתי טרק אחד מאוד דינמי שנוגן במעל 100 דיבי, מה שגרם לבנצי להחוויר ולסמן אותות מצוקה, אבל הריבון שלו עמד בגבורה עילאית באנרגיה המטורפת הזאת ולא קרס).
בחזרה לנושא - מה שלדעתי מאפשר ובעצם מייצר את חווית ההופעה החיה באצטדיון, זה גם החלל הגדול של אלדר שאין בו ספיגה מוגזמת אלא נותן לאנרגיה האקוסטית להשתחרר באוויר הפתוח, כולל חלונות וויטרינות פתוחים חלקית.
מכיון שהמערכת כל כך עוצמתית אז הרעש של הרחוב בטל בשישים אבל חווית ה- open air קיימת, ובשילוב עם הרמקולים העצומים וההגבר החזק זה נותן את חווית ההופעה בפארק המיוחדת במינה וגם מאפשר לשמוע אותה בנוחות.
יש הבדל עצום בין 85 דיבי שכלואים בחדר האזנה סטנדרטי לבין אותם דיביים שעוברים אותך בדרכם החוצה. הלחץ האקוסטי הוא הפקטור המשמעותי.
החכמה היא לבצע את זה ברמה גבוהה וזה דורש ציוד יקר ומוקפד ואת זה יש לאלדר בשפע וככה הוא מצליח לעשות היי אנד בפארק.
 

נערך לאחרונה ב:

ilam

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
125
נקודות
43
סקירה מדהימה שעושה חשק לשמוע את ההיכל של שניצל. מוזר, אבל לא מצאתי בסקירה הרבה מעבר לנפח, עוצמה ודיוק. מה עם הרגש? האם המערכת גורמת להתלהבות, מעוררות רגשות ומנתקת אותך מהחיים האמיתיים וגורמת לך לא לרצות לכבות אותה לעולם?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור