- הודעות
- 2,509
- מעורבות
- 754
- נקודות
- 113
שרשור תגובות עבור המאמר: הטוב הרע ומכוער בעולם הסלולר
זאת ממש כתבה דיפלומטית.
אינך מציע עדיפויות, אתה רק מבהיר שלא הכל שחור ולבן וכולם יודעים את זה.
זה כמו להסביר שאקמול זה טוב לכאבי ראש אבל מצד שני גם מזיק, זה ידוע ובמקום לתת דוגמא תרופה אחרת בעלת פחות תופעות לוואי הראת במה כולם עוזרים ובמה לא.
לדעתי כתבה מבוזבזת יכלת להסביר את היתרונות של כל סוג פלאפון ולתת עדיפות שלך אישית גם כדי לא להשאיר את הכתבה "אפורה"
מצטער על השליליות שלי פשוט כשקראתי הרגשתי שאתה משאיר אותי בלי משהו חדש רק ניסית אולי להרגיע את ה"מלחמה" בין אוהדי אייפון לסמסונג
ההבדל הגדול הוא בתמיכה. רוכשי אפל נתמכים ע"י אפל במחויבות המצופה מאפל. רוכשי אנדרואיד, ע"פ מה שרואים כעת, יכולים ליפול בין הכיסאות של גוגל ויצרן הפון, סמסונג למשל. רואים את זה ע"י העובדה ששדרוגי תוכנה באנדרואיד הפכו לנושא כאוב ביותר, אפילו על דגמים חדישים ביותר. גוגל מנסה להעתיק את מודל מיקרוסופט - מערכת הפעלה סטנדרטית שתהיה בשימוש אצל הרבה יצרנים. הצרה היא שבתחום המכשירים הידניים מאוד קשה לקבוע סטנדרטים לחומרה. צריך גם לזכור שבתחום ה PC מיקרוסופט קבעה את הסטנדרטים ביחד עם אינטל וזה מאוד הקל על פיתוח התוכנה שלה. למזלנו אין יצרן אחד כמו אינטל ששולט בחומרה בטלפונים (ואתם רואים את זה במחירים הנמוכים של הניידים) - אבל דבר זה הופך את המשימה של אנדרואיד (לרוץ על הרבה פלטפורמות שונות) לקשה ביותר.
זה בכלל חבל מאוד.... יש לי מקבוק ישן כבר מזמן ללא אחריות, והייתי איתו בארה"ב כשהטאצ'פד שלו התחיל להתחרפן. נכנסתי לסניף של אפל, בדקו אותו, הזמינו טאצ'פד חדש שעליו שילמתי בערך $50, אמרו לי לחזור למחרת שירכיבו לי אותו במחשב, ובינתיים אמרו לי שאני יכול לרכוש עכבר חדש ולהחזיר אותו אחרי שהטאצ'פד יתוקן, וכך עשיתי. לקחו $0 על עבודת הטכנאי, מקבוק מתוקן תוך יום ובכל מקרה הם דאגו שיהיה לי איך לעבוד איתו גם בזמן התקלה. אני תוהה מה היה קורה לי פה בארץ עם תקלה דומה - כמה זמן וכסף היו הולכים לי.חבל רק שבארץ אין לנו סניף של אפל ואת רמת השרות של סנפי אפל בעולם
כרמי,
ה"סיפור" קצת יותר מורכב כי הצרכן (באשר הוא) איננו ראציונאלי. שנים חשבו שכן ושנים ניסו לנבא מה הצרכן רוצה,חשבו שהצלחו והסתבר שלא. כמו שציינת דווקא המכשירים שבאמת יעילים במחינת התפקוד והמענה לצרכים נכשלו בשוק. קם אחד (פסיכולוג בכלל ולא כלכלן) קטף פרס נובל בכלכלה על כך שהוכיח שהצרכנים אינם רציונאליים. קוראים לו דניאל כהנמן.
כאשר ההתנהגות איננה ראציונאלית דברים כמו שימושיות,עלות תועלת נוחות וכו וגו פשוט לא נלקחים בחשבון לעומת זאת שיקולים כמו: זהות עם המותג,סטאטוס חברתי וכו וגו כן נלקחים בחשבון.
עוד דבר שהוא מאוד אנושי (ויחודי למין הזה) הוא האנשה (פרסוניפיקציה) של דברים. אם קניתי מכשיר שעונה על הצרכים ,הלא ראציונליים, שלי כמו זהות עם המותג,סטאטוס חברתי ועוד אני גם מפתח כלפיו רגשות אנושיים של אהבה שינאה ולפעמים אפילו שלילה של האחר.
כל השאר כתוב בפוסטים מעלי - מעבדה לאי רציונאליות בהיתהוותה.
מנחם.
ממש כך.תסתובב בשוק הכרמל ותבין עד כמה הדבר מרחיק לכת...כלומר, תגיד לי איזה מכשיר יש לך - אומר לך מי אתה?
שיש לך BMW.רגע יש לי BMW אז מה זה אומר עלי?
יש כאן מספיק סטראוטיפים בסיפור?