אתה בטוח שבכל צורה שעושים ריפ - מקבלים אותה תוצאה?
לא.
קרה לי דבר כזה:
עשיתי ריפ מ CD לדיסק במחשב שנשמר כקובץ Wave בפורמט CD קרי 16 ביט 44100.
בהשוואה בין הקובץ לדיסק,הדיסק נשמע לי טוב יותר.
[טוב יותר = נואנסים בדינאמיות,בבמה,בפירוט]
העלתי את מערכת ה DAW שלי.
יבאתי לתוך שני ערוצים 1 ו 2 את הדיסק (התוכנה ה DAW משתמשת בלוגריתם וצורת קובץ פנימית משלה).
בערוצים 4 ו 5 העלתי,בפורמט המקורי קרי קובץ ה- WAVE, מהריף ועשיתי לו היפוך פאזה.
הפעלתי את תוכנת האולפן לנגן את ארבעת הערוצים בו זמנית.
בסיטואציה כזו כשערוצים 1 ו 2 מנוגנים ביחד עם ערוצים 3 ו 4 שהם בהיפוך פאזה צריך להיות,לאורך כל הנגינה,שקט מוחלט.
תוצאה: לאורך כל הנגינה היה שקט מוחלט.
על פניו שני הקבצים זהים.
למה זה קורה? כי יש המון פרמטרים במחשב המנגן שמשפיעים על הקובץ לא בזמן הריפ (מזכיר לכם היה שקט מוחלט) אלא בניגון שלו.
בשביל הספורט: ניגנתי את הקובץ מהריפ ממחשב אחר כאשר הניגון הוא כשהקובץ נמצא במחשב א ותוכנת הניגון וה DAC במחשב ב והקובץ מוזרם ברשת הביתית היה שיפור שקרב את קובץ הריפ למקור שב סי.די.
מסקנה: המחשב אשם......
ולגבי הפוך?
קיבלתי מאולפן הקלטות קובץ WAVE אחרי עריכה ומוכן להישאר לעמוד בפני עצמו או לצריבה לדיסק. הקובץ לא נצרב ל Master Glass משום שהופץ בקובץ בלבד לא יצאה גירסת CD או תקליט.
צרבתי את הקובץ והשמעתי.
הפעם ידו של ה CD הייתה על התחתונה.
הייתכן?
כן יתכן אפילו מאוד. מדיית הצריבה שונה מהמדיה שממנו עשוי CD שהודפס בבית החרושת ושמקורו ב Master Glass. אפילו,אם נחליף מדיית צריבה לזו של יצרן אחר שוב יהיו שינויים שאופיים אחר ומהותם אחרת. יש מעט מאוד מדיות צריבה שמתקרבות לאיכות דיסק בית החרושת...
אז איך מגיעים לעמק השווה.
א. לוקחים את האוטו ונוסעים
לכאן.
ב. מוצאים את המדיה הקונפיגורציה שמבטלים את ההבדלים בין שתי אופציות הנגינה. ואין כללי אצבע טובים משני אלה: הסכם שלום עם מנהל הבנק,אוזניים...
מנחם