הבדלים בטעם


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
לי יש שתי זוגות שונים של רמקולים ,אחד חדיש קרמי מופעל עם 4 מונובלוקים קלאס A והמערכת השניה שפופרתית לגמרי עם רמקול גדול והסטורי עם ממברנת קרטון 18 אינצ ,
היו אצלי השבת שעברה זוג אודיופילים קרועים ששניהם בנוסף לתחביב גם עוסקים בתחום מפורסמים מאוד , אצלי ניתן לעבור ממערכת אחת לשניה מיד ,כך שהזכרון האקוסטי פועל מיד ,
וכחה עברתי להם בין מערכת אחת לשניה בלחיצת כפתור (אני אוהב את שניהם ) ,והנה לתדהמתי אחד ותיק מאוד מחזיק בכך שהמערכת ההסטורית עושה לו את זה הרבה יותר ואילו המומחה השני טען בתוקף שהמערכת הקרמית החדישה יחסית באה לו יותר טוב .
אומנם יש ביניהם הבדל בצליל ושניהם יוצרים במה ענקית וסופר דינמיות עם נעם של קרטון ברמקול הישן עם שפורות בעלות צליל "מוזהב " , לעומת השניה , קרמית ענקית עם 4 מונו הכל טרנזיסטרי קלאס A,
ואני תמהה ששני מומחים כאלה בוחרים בהעדפה שלהם מערכות שונות בתכלית , לא כותב את דעתי כי שניהם בני , אבל חשבתי לומר שתעשו לפי אוזניכם בלי לששים לב לאודיופילים אחרים ששורקים לכם דברי חוכמה בביקורם אצלכם !
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
במקרה כזה ,
לדעתי - אפשר לפרק את מרכיבי הסאונד לגורמים .
ולהבין- מה כל אחד מעדיף ומה נכון ולמה .

מעניין לנסות
 

system1

חבר אתר
הודעות
19
מעורבות
2
נקודות
3
מה חדש במסקנה שלך?
מי שמחליט על סמך אוזניים של אודיופיל מומחה כזה או אחר הוא קצת.......
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
לא מסכים איתך אלדר. בהערכה כמובן.

הסיפור הוא פשוט. אודיופיל מנוסה, מיומן שמבין מה החסרונות והיתרונות של המערכת שלו, כזה שיודע להבחן באמת ביכולות של מערכת אז וואלה... אפשר להסכים שהוא מוכן לחיות עם משהו פחות טוב אבל כזה שכייף לו איתו.

לעומת זאת, חובב שאינו מיומן, שידווח לי שהמערכת שלו מפורטת, מהירה, דינמית, מדויקת ומאוזנת כשאני שומע משהו אחר, ויכול גם להוכיח לו את זה, אז כן. יש להקשיב לעצות.

בשורה התחתונה, אדם לא צריך לחיות בשקר שמה שיש לו זה באמת מה שהוא חושב שזה.
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
122
מעורבות
88
נקודות
28
כולנו חיים "בשקר" בכל כך הרבה תחומים, פילוסופית אין בכלל אפשרות לדעת מהי האמת והכל סובייקטיבי. כל זמן שנהנים אז כיף לחיות בשקר ...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
כולנו חיים "בשקר" בכל כך הרבה תחומים, פילוסופית אין בכלל אפשרות לדעת מהי האמת והכל סובייקטיבי. כל זמן שנהנים אז כיף לחיות בשקר ...
ממש ממש ממש לא. ממש אבל ממש לא.

יש טעם לכל אחד ועם זה אני לא מתווכח אף פעם. אבל יש ביצועים. והביצועים הן משהו מוחלט. האם זה קורה או לא קורה. מאוד פשוט. האם יש מצילה או אין מצילה, האם יש פרטים או אין פרטים, האם המערכת מאוזנת או לא. אי אפשר להתווכח עם זה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
ממש ממש ממש לא. ממש אבל ממש לא.

יש טעם לכל אחד ועם זה אני לא מתווכח אף פעם. אבל יש ביצועים. והביצועים הן משהו מוחלט. האם זה קורה או לא קורה. מאוד פשוט. האם יש מצילה או אין מצילה, האם יש פרטים או אין פרטים, האם המערכת מאוזנת או לא. אי אפשר להתווכח עם זה.
מסכים, אבל למדתי לגלות שגם בין ותיקים יש מחלוקת בין מה זה מפורט/ רזה, פסנתר/ לא פסנתר וכולי.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני גם חולק שביצועים זה עניין של טעם .זה עניין אבסולוטי - לא טעם .

וכן גם בין הותיקים יש מחלוקת .
המחלוקת היא תמיד על ״ זה טבעי ״ - והשני - ״ ממש לא! זה צורם ״ וכו וכו .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
חשוב להוסיף .
אני לא. מסכים עם זה כלל .
דעתי היא כמו של נמר אחד לאחד ואני גם יכול להוכיח את את זה גרפית .
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
מסכים, אבל למדתי לגלות שגם בין ותיקים יש מחלוקת בין מה זה מפורט/ רזה, פסנתר/ לא פסנתר וכולי.
על זה כבר נאמר, יש מי שהוא בעל 20 שנות ותק השוות שנת ניסיון אחת, ויש מי שהוא בעל שנת ותק אחת השווה 20 שנות ניסיון.
 

  • Like
Reactions: e&k

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
122
מעורבות
88
נקודות
28
ממש ממש ממש לא. ממש אבל ממש לא.

יש טעם לכל אחד ועם זה אני לא מתווכח אף פעם. אבל יש ביצועים. והביצועים הן משהו מוחלט. האם זה קורה או לא קורה. מאוד פשוט. האם יש מצילה או אין מצילה, האם יש פרטים או אין פרטים, האם המערכת מאוזנת או לא. אי אפשר להתווכח עם זה.
אני מסכים שאפשרי לזהות הבדלים "אמיתיים" בביצועים. אני טוען שהטענה ש- "אדם לא צריך לחיות בשקר" כלומר לחשוב שביצועי המערכת שלו מצוינים על אף שחכמי הפורום יזהו שאינם, אינה טענה הגיונית. אם אתה חושב שביצועי המערכת שלך נפלאים ואתה נהנה מכל רגע של מוזיקה - אשריך!
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
אני מסכים שאפשרי לזהות הבדלים "אמיתיים" בביצועים. אני טוען שהטענה ש- "אדם לא צריך לחיות בשקר" כלומר לחשוב שביצועי המערכת שלו מצוינים על אף שחכמי הפורום יזהו שאינם, אינה טענה הגיונית. אם אתה חושב שביצועי המערכת שלך נפלאים ואתה נהנה מכל רגע של מוזיקה - אשריך!
טענה הגיונית מאד. הייתי נותן לך עוד אנלוגיה, אבל לא נראה לי שזה משנה לך. הטיעונים שלך פשוט מדרדרים שיח מהר מאד לרמת "הכל יחסי" ו"איש הישר בעיניו יעשה." בקיצור, אתה מרדד את השיח.

אדם שחי בסרט שהמערכת שלו טובה למרות שהיא לא טובה, הוא אדם שחי בסרט. אולי טוב לו בסרט הזה, אבל הוא עדיין בסרט.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
90
נקודות
28
סטריאו זה עניין של טעם, אם זה היה משהו ככ אבסולוטי אזי היו 3-4 יצרניות וזהו, כמו חברות שעושות מעבדים למחשב, מדיד, אבסולוטי ולא ניתן (כמעט) לויכוח.
 

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
122
מעורבות
88
נקודות
28
טענה הגיונית מאד. הייתי נותן לך עוד אנלוגיה, אבל לא נראה לי שזה משנה לך. הטיעונים שלך פשוט מדרדרים שיח מהר מאד לרמת "הכל יחסי" ו"איש הישר בעיניו יעשה." בקיצור, אתה מרדד את השיח.

אדם שחי בסרט שהמערכת שלו טובה למרות שהיא לא טובה, הוא אדם שחי בסרט. אולי טוב לו בסרט הזה, אבל הוא עדיין בסרט.
נראה לי שאת התגובות שלך כבר אי אפשר לדרדר יותר - אולי תלך לשמוע קצת מוזיקה.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
876
מעורבות
158
נקודות
43
מסכים, אבל למדתי לגלות שגם בין ותיקים יש מחלוקת בין מה זה מפורט/ רזה, פסנתר/ לא פסנתר וכולי.
ומדוע זה צריך להיות רלבנטי לגביך?
כל אחד מעדיף לשמוע את התמונה המוזיקלית שנותנת לו את מירב ההנאה.
אין רלבנטיות ל"ותיקים" או ל"צעירים"
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
ומדוע זה צריך להיות רלבנטי לגביך?
כל אחד מעדיף לשמוע את התמונה המוזיקלית שנותנת לו את מירב ההנאה.
אין רלבנטיות ל"ותיקים" או ל"צעירים"
לא מבין את החידוד שערכת. בין מתחילים לותיקים יש הבדל כמעט בכל תחום. והכוונה שלי הייתה שגם בין אלו ששמעו וחוו הרבה מערכות וטעמים אין בהכרח הגעה לאותה מסקנה בעת שהם מגדירים מהי מצילה ואו פסנתר טיבעיים/ ריאליסטיים.
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
לדעתי יש קושי אמיתי להגדיר מערכת רפרנס.
יש לא מעט מערכות שנחשבות מאוד איכותיות , מאוד ״נכונות״ ועדיין לא נשמעות בדיוק אותו דבר אבל כולם מוערכות.
למה זה קורה ?
כי מדובר בחוש ולא במדד אוביקטיבי ומה לעשות שכל אחד שומע קצת אחרת.
לכן לאחד זה ״מפורט להפליא״ ולאחר זה יכול להיות ״צורמני״.
ואז מוסיפים לתבשיל הזה את הטעם שיכול להיות הדגשה של תחום מסוים כי ככה בעל הבית אוהב….
המסקנה שלי היא קודם להתפקס על מערכת רפרנס שאליה אני שואף.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לדעתי יש קושי אמיתי להגדיר מערכת רפרנס.
יש לא מעט מערכות שנחשבות מאוד איכותיות , מאוד ״נכונות״ ועדיין לא נשמעות בדיוק אותו דבר אבל כולם מוערכות.
למה זה קורה ?
כי מדובר בחוש ולא במדד אוביקטיבי ומה לעשות שכל אחד שומע קצת אחרת.
לכן לאחד זה ״מפורט להפליא״ ולאחר זה יכול להיות ״צורמני״.
ואז מוסיפים לתבשיל הזה את הטעם שיכול להיות הדגשה של תחום מסוים כי ככה בעל הבית אוהב….
המסקנה שלי היא קודם להתפקס על מערכת רפרנס שאליה אני שואף.
לא מדובר בחוש. אנחנו ב 2024 והדבר ידוע משנות ה 80. רק שהיום כל ילד יכול לקבל גישה למידע הזה ואף לבצע אותו בביתו.

מערכת רפרנס חייבת שיהיו בה תנאים בסיסיים - כמו טבעית - מדיד לגמרי.( זה כולל המון פרמטרים אל תוך ההנדסה של הרמקול שבסוף מציגים לך גרף פשוט הממצע את ה POWER RESPONSE של הרמקול הכולל - תגובה על הציר /מחוץ לציר/ רזוננס וכו)

לא דחוסה ולא מתפרקת בווליום גבוה - מדיד לגמרי.(זה אומר שתהיה מפורטת /מאקרו/מיקרו דינמיקה- כי לא תדחוס דברים )

מהירה מאוד - מדיד לגמרי.( זה אומר שוב - מאקרו +מיקרו דינמיקה ופרטים)


אחרי שאילו מתקיימים - יש מה לדבר על טעם.

אם הם לא מתקיימים (כולם) - איך המערכת היא רפרנס ? רפרנס למה ?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
חוש השמיעה הוא לא חוש ?
הוא זהה אצל כולם ?
ואני לא מתכוון לירידה בשמיעה עם הגיל…
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
לא מדובר בחוש. אנחנו ב 2024 והדבר ידוע משנות ה 80. רק שהיום כל ילד יכול לקבל גישה למידע הזה ואף לבצע אותו בביתו.

מערכת רפרנס חייבת שיהיו בה תנאים בסיסיים - כמו טבעית - מדיד לגמרי.( זה כולל המון פרמטרים אל תוך ההנדסה של הרמקול שבסוף מציגים לך גרף פשוט הממצע את ה POWER RESPONSE של הרמקול הכולל - תגובה על הציר /מחוץ לציר/ רזוננס וכו)

לא דחוסה ולא מתפרקת בווליום גבוה - מדיד לגמרי.(זה אומר שתהיה מפורטת /מאקרו/מיקרו דינמיקה- כי לא תדחוס דברים )

מהירה מאוד - מדיד לגמרי.( זה אומר שוב - מאקרו +מיקרו דינמיקה ופרטים)


אחרי שאילו מתקיימים - יש מה לדבר על טעם.

אם הם לא מתקיימים (כולם) - איך המערכת היא רפרנס ? רפרנס למה ?
אם זה המצב אז כל החברות האיכותיות היו אמורות להישמע אותו דבר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור