האם רמקול טוב ומאוזן ויקר צריך מגבר ברמה שלו


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
האמת לדעתי לא ,יש שפע של מגברים טרנזיסטורים שיודעים להגביר מצוין את כל טווח התדרים ,ואם לא צריך "לשפץ " משהו בצליל שיוצא מהרמקול ,אז זה מספיק ,
נניח שקניתם רוקפורט אביאור ,רמקול מאוזן וחם בעל צליל נעים ,שילמתם בעבורו מחיר כבד ,חברו אותו לאיזה פראסאונד או קרל ,או איזה משומש נחמד אחר ,הוא כבר ינגן מצוין ,
הבעיות מתחילות שיש לכם איזה רמקול מיוחד ,נניח קרמי או איזה סתומציק אנגלי ,כאן כבר צריך לעבוד קשה בכדי להתאים המחט לתחת ,שפופרות ,מגבר פתוח ומהיר ,או מה שצריך בכדי ששני העקומים ילכו ישר , הדוגמה הקלאסית כמובן הוא הורן אגרסיבי משולב למגבר סינגל אנדד חצי ואט רך ,
זה בערך כמו ששני שיכורים מתחבקים והולכים ישר ,
מה דעתכם על השטויות ששניצל כותב ביום חופש שלו?
צריך כמובן לדאוג שהמשומש הבינוני יהיה מסוגל להניע את הרמקול הנחשב שלכם.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
484
מעורבות
150
נקודות
43
גם אני סבור שזה יותר עניין של התאמה "סונית" מאשר התאמה ברמות המחיר
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
האמת לדעתי לא ,יש שפע של מגברים טרנזיסטורים שיודעים להגביר מצוין את כל טווח התדרים ,ואם לא צריך "לשפץ " משהו בצליל שיוצא מהרמקול ,אז זה מספיק ,
נניח שקניתם רוקפורט אביאור ,רמקול מאוזן וחם בעל צליל נעים ,שילמתם בעבורו מחיר כבד ,חברו אותו לאיזה פראסאונד או קרל ,או איזה משומש נחמד אחר ,הוא כבר ינגן מצוין ,
הבעיות מתחילות שיש לכם איזה רמקול מיוחד ,נניח קרמי או איזה סתומציק אנגלי ,כאן כבר צריך לעבוד קשה בכדי להתאים המחט לתחת ,שפופרות ,מגבר פתוח ומהיר ,או מה שצריך בכדי ששני העקומים ילכו ישר , הדוגמה הקלאסית כמובן הוא הורן אגרסיבי משולב למגבר סינגל אנדד חצי ואט רך ,
זה בערך כמו ששני שיכורים מתחבקים והולכים ישר ,
מה דעתכם על השטויות ששניצל כותב ביום חופש שלו?
צריך כמובן לדאוג שהמשומש הבינוני יהיה מסוגל להניע את הרמקול הנחשב שלכם.

אתה כנראה מתכוון ל "במחיר שלו".
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
האמת לדעתי לא ,יש שפע של מגברים טרנזיסטורים שיודעים להגביר מצוין את כל טווח התדרים ,ואם לא צריך "לשפץ " משהו בצליל שיוצא מהרמקול ,אז זה מספיק ,
נניח שקניתם רוקפורט אביאור ,רמקול מאוזן וחם בעל צליל נעים ,שילמתם בעבורו מחיר כבד ,חברו אותו לאיזה פראסאונד או קרל ,או איזה משומש נחמד אחר ,הוא כבר ינגן מצוין ,
הבעיות מתחילות שיש לכם איזה רמקול מיוחד ,נניח קרמי או איזה סתומציק אנגלי ,כאן כבר צריך לעבוד קשה בכדי להתאים המחט לתחת ,שפופרות ,מגבר פתוח ומהיר ,או מה שצריך בכדי ששני העקומים ילכו ישר , הדוגמה הקלאסית כמובן הוא הורן אגרסיבי משולב למגבר סינגל אנדד חצי ואט רך ,
זה בערך כמו ששני שיכורים מתחבקים והולכים ישר ,
מה דעתכם על השטויות ששניצל כותב ביום חופש שלו?
צריך כמובן לדאוג שהמשומש הבינוני יהיה מסוגל להניע את הרמקול הנחשב שלכם.

אני לא בטוח שההגדרה שלך לרמקול מאוזן מתיישבת עם האמת.
אם לרמקול אין כמעט צבע משלו, אין צורך בהתאמה אלא רק במגבר, pre, מקור, כבלים ואקוסטיקה טובים,
לא יותר מזה.
רמקול מאוזן ושקוף, למשל קרמי טוב :(. רק יבליט את הצבע והדיסטורשן שיש במכשירים המחוברים אליו.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
להגיד: "האמת לדעתי לא ,יש שפע של מגברים טרנזיסטורים שיודעים להגביר מצוין את כל טווח התדרים..." זה לדעתי בערך כמו להגיד יש הרבה מכוניות שנוסעות בכל הדרכים, או להגיד משהו כמו - יש הרבה טלוויזיות שרואים בהן תמונות בצבע.

אני כידוע סבור שלהשקיע ברמקול יקר ולהצמיד אליו מגבר טרנזיסטורים ממוצע זה בזבוז כסף ואף יכול להביא לתוצאות גרועות, אבל לא נראה לי ששווה להתחיל שוב את הוויכוח הזה...

אריה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אז למה אתה מתחיל ?
מעבר לזה ,הגדרת מגבר טוב שלי ושלך בטוח שונות.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
רמקולים קרמים טובים (ולא רק כמובן) חושפים לא מעט חסרונות במגברים. על מנת להשיג את התוצאה הראויה עלייך למצוא את אותו מגבר שמצליח להעביר מקסימום יתרונות מעצמו מבלי שהרמקול יגלה את החסרונות שלו.

לעניות דעתי אותם רמקולים לא שקופים שכל מגבר מתאים להם הם הרמקולים ה״עקומים״ (לשיטתך). הרי אם כל מגבר סביר יושב עליהם טוב סימן שמשהו שם לא בסדר. אגב, האביור ממש לא שם. שים לו מגבר סביר והוא ימחיש לך בקלות את הסבירות שלו. שים לו מגבר איכותי והוא ישקף לך את היכולות שלו.

נחזור לעניין.
ככל שהרמקול ״מפונק״ יותר ופחות סלחני כך הוא גם מפורט ומהיר יותר, דינמי וברור יותר. זה כמו משקפי ראיה עכורים לעומת משקפי ראיה עם עדשות איכותיות. בעכור הכל נראה דומה - בועז שרעבי דומה לאנג׳לינה ג׳ולי ובארד פיט דומה לאחינועם ניני.

חלק מהמשחק הוא ההתאמה הזו. לקחת רמקול סופר שקוף, לא סלחן בעליל ולשדך לו (עם הרבה מאוד סבלנות) את האלקטרוניקה המתאימה לו. ברגע שהצלחת כל שאר המערכות ישמעו לך עוד איזה קופסא שמצליחה לשחזר משהו דומה לכלי נגינה. הצליל הריאליסטי, הנוכחות האנושית הזו, הבמה התלת מימדית, המהירות הפירוט והמיקרו דינמיות, הרזולוציה והטבעיות לעולם לא תגיע כחבילה אחת עם אותם ״נעימים״ שכל מגבר מתאים להם. הם מגיעים רק מאותם שקופים ולא סלחניים עם האלקטרוניקה המושלמת עבורם.

זה לא למתחילים, לא לכאלה שמחפשים פשרות. זה מתאים רק למי שמתייחס לפרטים הקטנים ויודע להעריך, לשמוע ולנתח אותם.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
נמר,
ברמקולים שקופים ומאוזנים אין עניין של התאמה.
התאמה צריך עם הרמקולים העקומים..
זה כמו פאזל, צריך את המגבר עם הבליטה שיתאים לרמקול עם השקע.
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
נמר,
ברמקולים שקופים ומאוזנים אין עניין של התאמה.
התאמה צריך עם הרמקולים העקומים..
זה כמו פאזל, צריך את המגבר עם הבליטה שיתאים לרמקול עם השקע.
לא.
רמקול מאוזן יישמע "מת" אם לא יחובר להגברה שמתאימה לו.
רמקול עקום יישמע טוב וירגש גם עם הגברה פחות טובה (וכמובן שפחות טוב מהרמקול המאוזן עם ההגברה המתאימה).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
רוזי. לא התכוונתי להתאמה מבחינת האיזון של המגבר. דיברתי על התאמה ברמת היכולות או אי יכולות של מגבר.
בתוך כל זה הוא מוכרח להיות מאוזן.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
שניצל, אתה קצת סותר את עצמך.....
אני מניח שכשאתה כותב בכותרת - האם רמקול טוב ומאוזן ויקר צריך מגבר ברמה שלו- אתה מתכוון בביטוי "ברמה שלו" למגבר טוב ומאוזן ויקר.....
ואם לכך התכוונת, אז פארסאונד שהבאת כדוגמא הוא לא בדיוק מגבר יקר. דווקא דוגמא למגבר טוב ולא יקר.

לגופו של עניין, הניסיון שלי לימד אותי שקשה מאוד מאוד למצוא מגברים שיודעים להגביר טוב את כל טווח התדרים ושיהיו מאוזנים. בדיוק כמו שקשה למצוא רמקולים ממש מאוזנים לטעמי. ואלה שבדכ' מוצאים אותם, הם.....יקרים.

אבל למה שלא תעשה ניסיון קטן אצלך - קח איזה פאראסאונד או כל מגבר אחר שאתה מגדיר אותו כלא יקר, ולא בהכרח "ברמה" של הרמקול שלך, חבר ובדוק.
יכול להיות מאוד מעניין. אני מהמר שאין מצב שמגבר כזה ישתווה למגברים היקרים שלך ויספק אותך.

[h=2][/h]
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
רוזי. לא התכוונתי להתאמה מבחינת האיזון של המגבר. דיברתי על התאמה ברמת היכולות או אי יכולות של מגבר.
בתוך כל זה הוא מוכרח להיות מאוזן.
הבנתי את כוונתך, אבל רציתי לחדד שהתאמה נעשית בין שני מכשירים לא מאוזנים.
כמובן שהויכוח לעולם ישאר מהו רמקול מאוזן ומהו לא.
כנראה שאצל רובנו, הרמקול המאוזן נמצא אצלנו בבית.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
שכחתם שיש גם מקור בסיפור..
עם מקור רציני באמת, גם רמקולים קרמיים ושאר החושפניים והנטראליים כל עוד הם מאוזנים , יכולים להשמע מעולה בשידוך להגברות ״בינוניות״, הכל עניין של ניסיון בהתאמה ואקוסטיקה טובה.
הבעיות מתחילות עם רמקולים בעלי עומס קשה/ חדרים גדולים ואז צריך הרבה כח איכותי וזה בד״כ לא זול.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
לא שכחתי.

ציינתי במפורש ״התאמת אלקטרוניקה״ ולא ״התאמת מגבר״.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור