האם לקדם מגבר צריך להיות צליל משל עצמו...


אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
לפרה פסבי מתאימה מערכת סינגולרית,
כאשר נצילות הרמקול צריכה להיות גבוהה בסביבות 100db, עכבה נדיבה 8 אוהם ודי
יציבה, יציאת הממיר 2v לפחות,ורגישות המגבר מתחת ל 1v,אזי המערכת תהיה מעולה עם הפרה הזה, בכל פשרה מוגזמת המערכת עלולה להיות אנמית,היה לי פרה דומה עם שנאים, וויתרתי עליו כדי לא להשקיע במערכת שמתאימה לפרה דומה.
(music first)
מסכים איתך לגבי חלק אבל ממש לא לגבי נצילות הרמקולים והעכבה שלהם.
שמעתי לא מעט סט-אפים נפלאים עם פרה פסיבי עם רמקולים מודרנים בעלי נצילות רגילה ועכבה סטנדרטית.
וגם לא הייתי שם באותו סל פרה פסיבי שנאים ופרה פסיבי סטנדרטי עם נגד אחד ויחיד שקובע עכבה, זו חיה אחרת.
אני חושב שלמי שאין בעיה לשים 50-60 אלף שח על פרה או 20-25 על משומש, פסיבי לא מעניין, אבל לנו, פשוטי העם הוא מאפשר לקחת את הפרה לאותם גבהים עם פרה פסיבי ב 3000-4000 שח עם אטנואטור נגדים משובחים של dact
חיבורים מצויינים וחיווט איכותי אבל כן, בהחלט, צריך לדאוג להתאמה חשמלית.
לכן אני חושב גם שהאלגרי רפרנס מכשיר פחות מעניין, כי היתרון הגדול של הפסיבי הוא ה vfm המטורף שלו כאשר המערכת מותאמת אליו.
במחיר של האלגרי רפרנס (8000 פאונד) אפשר לקנות פרה אקטיבי טוב מאוד שיהיה יותר גמיש וורסטילי, (למרות שלא היה לי איכפת להחליף את ה allegri+ שלי ברפרנס.)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
מסכים איתך לגבי חלק אבל ממש לא לגבי נצילות הרמקולים והעכבה שלהם.
שמעתי לא מעט סט-אפים נפלאים עם פרה פסיבי עם רמקולים מודרנים בעלי נצילות רגילה ועכבה סטנדרטית.
וגם לא הייתי שם באותו סל פרה פסיבי שנאים ופרה פסיבי סטנדרטי עם נגד אחד ויחיד שקובע עכבה, זו חיה אחרת.
אני חושב שלמי שאין בעיה לשים 50-60 אלף שח על פרה או 20-25 על משומש, פסיבי לא מעניין, אבל לנו, פשוטי העם הוא מאפשר לקחת את הפרה לאותם גבהים עם פרה פסיבי ב 3000-4000 שח עם אטנואטור נגדים משובחים של dact
חיבורים מצויינים וחיווט איכותי אבל כן, בהחלט, צריך לדאוג להתאמה חשמלית.
לכן אני חושב גם שהאלגרי רפרנס מכשיר פחות מעניין, כי היתרון הגדול של הפסיבי הוא ה vfm המטורף שלו כאשר המערכת מותאמת אליו.
במחיר של האלגרי רפרנס (8000 פאונד) אפשר לקנות פרה אקטיבי טוב מאוד שיהיה יותר גמיש וורסטילי, (למרות שלא היה לי איכפת להחליף את ה allegri+ שלי ברפרנס.)

אד,
תראה אתה מבין עיניין, בפסיבי שלי כמעט הייתי בסוף הסקאלה על הוולים, משהו צריך לפצות על הפסיבי במערכת הקיימת, אולי מגבר חזק, לדינמיות ובס דרוש זרם, אך אם אתה מכור למה שהפסבי עושה תבורך.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תצוגת תכלית מרשימה ביותר של רמקולים PMC QB1-A

 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
מסכים איתך לגבי חלק אבל ממש לא לגבי נצילות הרמקולים והעכבה שלהם.
שמעתי לא מעט סט-אפים נפלאים עם פרה פסיבי עם רמקולים מודרנים בעלי נצילות רגילה ועכבה סטנדרטית.
וגם לא הייתי שם באותו סל פרה פסיבי שנאים ופרה פסיבי סטנדרטי עם נגד אחד ויחיד שקובע עכבה, זו חיה אחרת.
אני חושב שלמי שאין בעיה לשים 50-60 אלף שח על פרה או 20-25 על משומש, פסיבי לא מעניין, אבל לנו, פשוטי העם הוא מאפשר לקחת את הפרה לאותם גבהים עם פרה פסיבי ב 3000-4000 שח עם אטנואטור נגדים משובחים של dact
חיבורים מצויינים וחיווט איכותי אבל כן, בהחלט, צריך לדאוג להתאמה חשמלית.
לכן אני חושב גם שהאלגרי רפרנס מכשיר פחות מעניין, כי היתרון הגדול של הפסיבי הוא ה vfm המטורף שלו כאשר המערכת מותאמת אליו.
במחיר של האלגרי רפרנס (8000 פאונד) אפשר לקנות פרה אקטיבי טוב מאוד שיהיה יותר גמיש וורסטילי, (למרות שלא היה לי איכפת להחליף את ה allegri+ שלי ברפרנס.)
צודק מאוד מה שאתה אומר ! הפסיבי גדולתו היא בכך שבמעט כסף נותן איכות של קדם אקטיבי מצויין , ובאמת בתנאי שחשמלית הוא מתאים , אחת מהבעיות היא שרוב הפסיבים מצויידים בחיבורי RCA בלבד , כלומר אין להם חיבורים מאוזנים , הטובים הם בדרך כלל אלו מבוססי השנאים , הקדמים מבוססי הנגדים (יש לי KOZMO ) לא נשמעים משהו , יש לי בנוסף אלגרי וגם איזה תאילנדי שנקרא MINUT של SAC TAHILAND , שני האחרונים מבוססי שנאים ,כולם נשמעים מצויין אצלי , אבל למרות הכל יש לי בנוסף זוג קדמים הסטריים אקטיבים , ולמרות שהם מוסיפים טיפה טיפה צבע , הם בעיני עדיין יותר טובים מהצלילות השקופה של הפסיבים , זכיתי גם לשמוע הטרטוגה מבוסס LDR , גם הוא נפלא , אז לסיכום - למרות השקיפות הפסיבית לאקטיבים יש יתרון של שלט ושל צליל יפה יותר לאזני למרות שיש כאלו שיאמרו שאוכל טיפ טיפונת מן השקיפות , כלומר - התשובה היא כן - לקדם יש צליל , והשאלה אם אוהבים או לא , לעיתים הצליל שמוסיף הקדם קסום והשקיפות המטורפת של הפסיבים היא דווקא בעוכריהם !
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,079
נקודות
113
יש גם דאקים עם ווליום קונטרול (לא דיגיטלי) וגם פונו סטייג׳ עם ווליום קונטרול שמייתרים את הצורך בקדם.
הם לא מייתרים את הצורך בקדם איכותי, מכיוון שהמימוש שלהם ברב המקרים לא מספק
ולכן הביצועים באובר אול אינם עומדים מול קדם שבנוי נכון ומושקע , פאסיבי ואקטיבי כאחד.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
הקדמים בתוך הדאקים מעופשים ברוב המיקרים, איזה פרינט קטן של שעון קוקיה , לא בלבל בכלל של קדם מושקע , לכן קדם מושקע עולה מעל 10000 דולר ,ולא ניתן לעקוף זה באיזה משולבונציק
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
לא ארחיב הרבה כבר נאמר הכל
מנסיוני רב השנים "כן" פרה איכותי נותן נפח ואופי עצום.. למוסיקה. הפרדה. עומק. מאשר חיבור ישיר למגבר הספק עשיתי את כל הקומבינות שהיה לי
למשל השתמשתי פרה יעודי של דנון והעדפתי אותו על זה של האינטגרטד דנון גם .במקרה הזה
ותוצאה טובה יותר
או הבדל עצום בין סאונד CD מחובר ישירות למגבר הספק מסידי לבין חיבור דרך פרה .

כי יש לי כמה סוגים של פרה
ובסט שלי האחרון ניים אודיו
יש דגש מיוחד על הוספת ספק כח במחיר כמחצית מהמכשיר עצמו רק לשידרוג הסיגנל הנכנס בפרה בלבד
ואכן חיברתי בום בום !!! הבדל ועוד איזה ממש וזהו לא יצא מהבית יותר הספק .
במחיר שלו ניתן לקנות מגבר נפרד או רסיבר קולנועי משובח ביותר
כאמור ככל שהמקור טוב יותר בהתחלה.... השרשרת הסאונד תהיה טובה יותר
את זה למדתי עוד לפני 40 שנה אצל סטראו של שמחה בחיפה ובחור חביב שעבד שם
בני טסלר{היום בעל חנות אודיופיל בחיפה } לימד אותי אז... והיה רק פטיפונים המקור חשיבות הצלחת /זרוע + הראש
פרה הגברה. אז מכרו LUXMAN בחנות ... רמקולים
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
עוד משהו, בעני קדם זה סיפור סיפור. קדם גרוע הורג גם מקור טוב וגם הגברה טובה, כי יושב באמצע ודופק הכל.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
עוד משהו, בעני קדם זה סיפור סיפור. קדם גרוע הורג גם מקור טוב וגם הגברה טובה, כי יושב באמצע ודופק הכל.
בדיוק מה קרה לי עם סט שלי
הגברה לא מספיק
קדם טוב יעשה עבודה מצויינת גרוע יקלל הכל וזה בדקתי בעצמי
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לא ארחיב הרבה כבר נאמר הכל
מנסיוני רב השנים "כן" פרה איכותי נותן נפח ואופי עצום.. למוסיקה. הפרדה. עומק. מאשר חיבור ישיר למגבר הספק עשיתי את כל הקומבינות שהיה לי
למשל השתמשתי פרה יעודי של דנון והעדפתי אותו על זה של האינטגרטד דנון גם .במקרה הזה
ותוצאה טובה יותר
או הבדל עצום בין סאונד CD מחובר ישירות למגבר הספק מסידי לבין חיבור דרך פרה .

כי יש לי כמה סוגים של פרה
ובסט שלי האחרון ניים אודיו
יש דגש מיוחד על הוספת ספק כח במחיר כמחצית מהמכשיר עצמו רק לשידרוג הסיגנל הנכנס בפרה בלבד
ואכן חיברתי בום בום !!! הבדל ועוד איזה ממש וזהו לא יצא מהבית יותר הספק .
במחיר שלו ניתן לקנות מגבר נפרד או רסיבר קולנועי משובח ביותר
כאמור ככל שהמקור טוב יותר בהתחלה.... השרשרת הסאונד תהיה טובה יותר
את זה למדתי עוד לפני 40 שנה אצל סטראו של שמחה בחיפה ובחור חביב שעבד שם
בני טסלר{היום בעל חנות אודיופיל בחיפה } לימד אותי אז... והיה רק פטיפונים המקור חשיבות הצלחת /זרוע + הראש
פרה הגברה. אז מכרו LUXMAN בחנות ... רמקולים
ההשוואה בין ה"דנונ" ים לא מדוייקת כי השווית בין מוצרים שונים עם מעגלים שונים, מגבר משולב מול קדם מגבר ומגבר הספק אחרים.
הניסיון שלך עם הניים יותר נכון כי מדובר באותו המגבר עם אותם המעגלים.
הספק הוא הלב של כל מגבר. בסופו של דבר המגבר אמור לספק זרמים משתנים בקצבים מטורפים לרמקולים ואם הספק לא מסוגל לאפשר את אספקת האנרגיה, אז המגבר לא עובד כמו שצריך.
הרבה יצרנים משקיעים הרבה מאוד בספקים של הציוד שלהם, לא תמיד זה מודגש כמו במקרה של ניים.

אריה
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
תראה בתמונה זה ממזמן יש לי שם לפחות שני פרה טופ קלאס TAN-1 SONY LUXMAN C-05
והגברה טופ קלאס קלאס A LUXMAN M05

והיתרון העצום של המגבר הספק היו לו שני כניסות לפרה ואז השתמשתי בשניהם כל אחד למטרות אחרות
ועוד פרה של סוני אחר TAB-9000ES גם שורשר למערכת

ויש לי מכשירים עם גין יציאה כמו שהיה לאופו 105D היכול לשמש כפרה לכל דבר אבל זה לא זה
פרה טוב זה פרה טוב
אחרת לא היה קיים
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 023.jpg
 

תמונות מצורפות

  • 6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 023.jpg
    6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 023.jpg
    KB 93.4 · צפיות: 206

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
ההשוואה בין ה"דנונ" ים לא מדוייקת כי השווית בין מוצרים שונים עם מעגלים שונים, מגבר משולב מול קדם מגבר ומגבר הספק אחרים.
הניסיון שלך עם הניים יותר נכון כי מדובר באותו המגבר עם אותם המעגלים.
הספק הוא הלב של כל מגבר. בסופו של דבר המגבר אמור לספק זרמים משתנים בקצבים מטורפים לרמקולים ואם הספק לא מסוגל לאפשר את אספקת האנרגיה, אז המגבר לא עובד כמו שצריך.
הרבה יצרנים משקיעים הרבה מאוד בספקים של הציוד שלהם, לא תמיד זה מודגש כמו במקרה של ניים.

אריה
הפרה שלי הוא דנון 2500 המגבר הוא אינטגרטד 2000 שהפרה שלו מצאתי כי לא ממש מגיע לרמה של הפרה יעודי של אותה חברה בדיוק
לכן השתמשתי בפרה של דנון עם הההגברה של הדנון יש כניסה ישירה וכך יש לי פרה דנון + הגברה
לצורך העניין אוכל לחבר איזה שאני רוצה
אצלי בניים אוכל להשתמש בפרה שלו לכל הגברה או גם כמגבר הספק נפרד
בשלב זה מחובר הספק לסופרנייט 2 והתוצאה היא מרשימה היום אם היו מחברים אתו לא בטוח שהייתי שומע את ההבדלים כי התחממות מזג האויר אצלי מורידה את חדות השמיעה
חודשי החורף נובמבר דצמבר ינואר פברואר ומרץ על הקצה שומע מצויין באחכ הכל נשמע לי פח חלוד לפעמים

לכן אני אוהב לחליף מוצרים בחורף כי בו אני שומע הכי טוב או מקלחת עם הרבה אדים משפר משמעותית את השמיעה שלי

ולסיכום פרה טוב עושה עבודה מצויינת מאשר חיבור המקור ישירות למגבר הספק ניתן ללא ספק
אבל נסיון שלי עם כל כך הרבה מכשירים אין תחליף לפרה
אם זה מכשיר משולב כל אחד ואיכות שלו
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
אני צעיר בנסיוני ברכישת ציוד אבל לדעתי בשנתיים הקרובות (אפילו עכשיו אני רואה את זה) פרה יהיה יותר ויותר נישה
בתור התחלה ואם אין נסיון יש לרכוש מכשיר פשוט ולאט לאט להתקדם
הפרה ופוואר זה עולם אחר ויש בו המון המון נסיונות

למשל פרה של NAD משנה מסויימת יש כזה עם ובלי שלט הם כל כך טובים שחבר שלי משתמש בו כפרה
בנוסף לTAN-1 לשילוב עם TAN-1 וזה ברמות מעבר מבעבר לחובב אודיו רגיל
ויש לי חבר אחר עם מערת מנורות לייק ושילוב של פרה פסיבי אלגרי לא זה העליון שצולם למעלה
האלגרי הזה הוא פרה והוא פצצה ללא שלט ללא ספק ללא שום דבר שאנו מכירים מעולם האודיו היפני
ועושה עבודה מדהימה חברנו ללא ועים ושלובים אחרים והנה האלגרי יצא מנצח

צדקת באומרך נישה אכן למשוגעים לדבר .... גם אני עברתי מהגברה יפנית לאורך כמעט 30 שנה להגברה אנגלית כמו שהיה לי בין השנים 1985 עד 1991 סיירוס 2 עם ספק כח תראו אותו באחד הסרטים הקרובים לי ועכשו ניים אודיו
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
הם לא מייתרים את הצורך בקדם איכותי, מכיוון שהמימוש שלהם ברב המקרים לא מספק
ולכן הביצועים באובר אול אינם עומדים מול קדם שבנוי נכון ומושקע , פאסיבי ואקטיבי כאחד.
https://soulution-audio.com/series5/soulution-560-dac/
הנה דוגמה לדאק שמייתר קדם.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
או זה משהו כמה אתה משלם ככה אתה מקבל
כן בהחלט יש לאי אלו מכשירים את היכולת הזו כי משלבים פרה בתוך
המכשיר
יש לו PCM BB וכבר חבר שלי .... הם יודעים את העבודה כנראה
נסיתי הרבה מכשירים שיש בהם גם אפשרות לפרה וזה בסדר אבל אל נפלתי מהם .
ואין נכון או לא נכון
גם מכשיר לכאורה פשוט וביד שניה יכול להתגלות כעילוי ומכשיר יקר ונחש יצלצל טוב רק עם החיבור שלו למשפחה
ויש לי הרבה דוגמאות מנסיון שלי כי חלק אין התאמות בין חברות שונות
פרט לחיבור בתוך משפחה מסויימת של מכשירים שהתאמה פשוטה
וזה סיפור ארוך לא אכנס אליו
מליונית הוולט בכניסה ויצאה והתנגדות של .001 הום יכול לשנות הכל
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,079
נקודות
113
זה דאק של 30000 אירו...??
מזה אתה מסיק וממליץ בפורום אודיו?
וכמה נסיון יש לך איתו מול פרה ופאואר מסדרות גבוהות של החברה?
תקרא טוב מה שכתבתי, כתבתי רב הדאקים בעולם, ואתה נותן לי דוגמא של יוצא מין הכלל במחיר של רכב חדש.
יש לי עוד דוגמא או שתיים כאלו לתת... נו אז מה?
99% מהמכשירים בשוק הם לא מספקים בתור פרה. נקודה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
זה דאק של 30000 אירו...??
מזה אתה מסיק וממליץ בפורום אודיו?
וכמה נסיון יש לך איתו מול פרה ופאואר מסדרות גבוהות של החברה?
תקרא טוב מה שכתבתי, כתבתי רב הדאקים בעולם, ואתה נותן לי דוגמא של יוצא מין הכלל במחיר של רכב חדש.
יש לי עוד דוגמא או שתיים כאלו לתת... נו אז מה?
99% מהמכשירים בשוק הם לא מספקים בתור פרה. נקודה.
זה דאק מאוד יקר אבל הוא חוסך פרה, וזוג כבלים אינטרקונקט, וכבל חשמל ופטיפון ופונו סטייג׳...
מי שמכוון להכי גבוה בעולם הדיגיטלי ולא מתכוון להשקיע באנלוג צריך לקחת בחשבון הכל.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
לקנות מכשיר דיגיטלי משולב קדם, יקר וטוב ככל שיהיה, זה בעני חיסרון.
קצב השיפור הטכנולוגי בדיגיטל גבוה מאשר באנלוג. מה יהיה עוד 5 שנים שאתה רוצה להחליף דאק ולהשאיר את הקדם? קדם אנולוגי טוב זה מכשיר ל 30 שנה.
לא סגור אם הסולושן הזה מממש ווליום אנלוגי או דיגיטלי. אם דיגיטלי ואפ סמפלינג, אז להחליף דאק פרושו להחליף קדם. אם אנלוגי, אז קדם יעודי מאותה החברה יהיה עדיף במילא.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
לקנות מכשיר דיגיטלי משולב קדם, יקר וטוב ככל שיהיה, זה בעני חיסרון.
קצב השיפור הטכנולוגי בדיגיטל גבוה מאשר באנלוג. מה יהיה עוד 5 שנים שאתה רוצה להחליף דאק ולהשאיר את הקדם? קדם אנולוגי טוב זה מכשיר ל 30 שנה.

מעטים מהחברות המובילות לא משלבות balanced outputs שזה אומר pre amp
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
אין קשר בין המחבר במוצא לבין דרך מימוש הווליום
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור