האם זמרים הם שחקנים?

  • פותח הנושא carmi
  • פורסם בתאריך

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
שאלה שעלתה בשיחה עם חברים, האם זמרים הם בעצם שחקנים?
האם זמר שמציג לנו שיר בעצם משחק את השיר עם היכולת להעביר לנו את שמחה או עצב בשיר, או שבעצם הוא חייב לסבול ולעבור חיים קשים כדי לשיר עצוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אין בהכרח קשר ישיר בין יכולת שירה ליכולות אחרות, כמו משחק, שירה ועוד.

ה-דוגמה: פאבארוטי, הכי זמר והכי לא שחקן/רקדן שהייה :(

עמיר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כלומר פאבארוטי שהוא שר, הוא לא נכנס לדמות שהוא מציג?
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
כלומר פאבארוטי שהוא שר, הוא לא נכנס לדמות שהוא מציג?
נכנס לדמות ועוד איך
הגדילה לעשות מריה קאלס {חלאס}
עד ההיום קשה לי מאד לשמוע אותה ונמנע מכך למרות שנורמה שלך וכרמן אחכ בסוף היתה כבר גמורה בקול
עדין היה לך כח מדהים בזמרה ובמשחק כמו אף אחת אחרת בתקופה
זמרת אופרה אנגלה גאורגיו נכנסת לתפקיד יפה
או אן ספוי פון אוטר -אהובה עלי במיוחד יופי שבדי מרשים וגם בגובהה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כלומר פאבארוטי שהוא שר, הוא לא נכנס לדמות שהוא מציג?
הוא בהחלט נכנס לדמות, אבל הוא יודע להביע את זה כמעט רק באמצעים מוסיקאליים -- גוון הקול, הדגשות, האטות/האצות, הגיית המילים וכו', ופחות יודע להביע את זה באמצעות הבעות פנים ו/או שפת גוף.

למעשה, כושר המשחק שלו לא הייה רחוק משל דחליל ממוצע.

נזכרתי באחת ההקלטות היותר טובות שנעשו לאופרה "מאדאם באטרפליי", בניצוח קאראיאן, עם פאבארוטי ו-Mirella Freni ועוד כמה זמרים טובים והפילהארמונית של וינה, מ-1974.
madama-butterfly-karajan-bluray-audio-cover-365x338.jpg


קצת אחרי הקלטת האודיו, גם עשו סרט של האופרה -- על תקן סרט, לא הפקת במה מצולמת -- בבימוי Jean-Pierre Ponnelle, שבו הזמרים עצמם גילמו את תפקידיהם.

כמובן שלא הייתה שום יומרה לאותנטיות מלאה -- הזמרים/שחקנים בתפקידים היפאניים לא נראו כאלה, והזמרת/שחקנית הראשית לא נראתה כמו בת ה-16 שאת דמותה היא מגלמת.

לפי אותו הגיון, לא הייה נורא בכלל אם הייו נותנים לפאבארוטי לגלם את התפקיד המצולם. באותה תקופה הוא לא הייה שמן בממדים שהורגלנו אליהם, גם לא הייה לו זקן, והתפקיד הוא של חייל אמריקאי טיפש, שלא צריך אפילו להיות חתיך מיוחד -- את שירותיה של הילדה שאתה הוא מתחתן הוא קנה בכסף, לא בקסמיו האישיים.

אבל העובדה היא שלא לקחו את פאבארוטי, אלא את דומינגו -- מזלם שתפקיד הטנור באופרה הזו הוא קצר יחסית ולא הייה צריך להקליט הרבה מחדש.

אני בטוח ששניהם לא הרגישו נפלא עקב כך -- פאבארוטי שנפסל למשחק של תפקיד כל כך פשוט, ודומינגו שלא קיבל את תפקיד השירה של כל האופרה בהקלטת האודיו.

הנה הסרט:

לא שחקן, מה לעשות, אבל וואחד זמר!! :)

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
הנה פאבארוטי בהקלטה של הרקוויאם של ורדי רק 3 שנים אחר כך, מ-1967:

לא נראה לי שמבחינת הופעה פיזית הוא פסול לתפקיד החייל הטיפש.
כנראה זה בכל זאת היעדר יכולת משחק.

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
הנה פאבארוטי בהקלטה של הרקוויאם של ורדי רק 3 שנים אחר כך, מ-1967:

לא נראה לי שמבחינת הופעה פיזית הוא פסול לתפקיד החייל הטיפש.
כנראה זה בכל זאת היעדר יכולת משחק.

עמיר
ברקוויאם יש תפקיד לזמר שחקן?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ברקוויאם יש תפקיד לזמר שחקן?
הבאתי את הקטע מהרקוויאם רק כדי שאפשר יהייה לראות בעיניים איך פאבארוטי נראה ב-1967 -- שלוש שנים אחרי הסרט -- כנראה שאפילו השמין קצת מאז הסרט (אם לשפוט לפי התמונה המצורפת להקלטת האודיו של 1974).

התכוונתי לזה שלפי איך שפאבארוטי נראה אז -- לא סופר שמן, לא עם זקן מגעיל/לא -- עצם הופעתו החיצונית לא אמורה הייתה לפסול אותו מלשחק את תפקיד החייל האמריקאי (פינקרטון) בסרט של פונל.

אבל בכל זאת פסלו אותו, למרות הטירחה וההוצאות והבושה לכל המעורבים, ולקחו את דומינגו, שכן די יודע לשחק -- ברמת הנדרש באופרה, לא ברמת הוליווד.

עמיר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הוא בהחלט נכנס לדמות, אבל הוא יודע להביע את זה כמעט רק באמצעים מוסיקאליים -- גוון הקול, הדגשות, האטות/האצות, הגיית המילים וכו', ופחות יודע להביע את זה באמצעות הבעות פנים ו/או שפת גוף.

לא קראתי את כל ההודעה, זה ארוך לי, לפי הפסקה הראשונה ונראה לי שאנחנו מסכימים - שהזמר מציג את השיר אז הוא נכנס לתוך הדמות ואז הוא מבחינתי שחקן גם אם הוא לא עושה זאת באמצעות הבעות פנים ו/או שפת גוף.

אז אני עוצר כאן שאנחנו מסכימים :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אז אני עוצר כאן שאנחנו מסכימים :)
בוא נסכים שאתה משתמש במילה "שחקן" במשמעות ייחודית-אישית, השונה מהמקובל בשפה העברית.
שאז, לצורך הדיון הזה בלבד -- כדי לדבר אתך בשפה שלך -- אפשר להסכים שפאבארוטי הוא שחקן גדול -- ענק.

בכל הקשר אחר, במיוחד בשימוש המקובל במונח, ובהקשר של מוסיקה, פאבארוטי לא ממש שחקן.

עמיר

נ.ב., הוא השתתף באיזשהו סרט -- אז אולי הוא הצליח לשחק (את עצמו, דומני) ברמה קבילה כלשהי :)
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
הוא בהחלט נכנס לדמות, אבל הוא יודע להביע את זה כמעט רק באמצעים מוסיקאליים -- גוון הקול, הדגשות, האטות/האצות, הגיית המילים וכו', ופחות יודע להביע את זה באמצעות הבעות פנים ו/או שפת גוף.

למעשה, כושר המשחק שלו לא הייה רחוק משל דחליל ממוצע.

נזכרתי באחת ההקלטות היותר טובות שנעשו לאופרה "מאדאם באטרפליי", בניצוח קאראיאן, עם פאבארוטי ו-Mirella Freni ועוד כמה זמרים טובים והפילהארמונית של וינה, מ-1974.
madama-butterfly-karajan-bluray-audio-cover-365x338.jpg


קצת אחרי הקלטת האודיו, גם עשו סרט של האופרה -- על תקן סרט, לא הפקת במה מצולמת -- בבימוי Jean-Pierre Ponnelle, שבו הזמרים עצמם גילמו את תפקידיהם.

כמובן שלא הייתה שום יומרה לאותנטיות מלאה -- הזמרים/שחקנים בתפקידים היפאניים לא נראו כאלה, והזמרת/שחקנית הראשית לא נראתה כמו בת ה-16 שאת דמותה היא מגלמת.

לפי אותו הגיון, לא הייה נורא בכלל אם הייו נותנים לפאבארוטי לגלם את התפקיד המצולם. באותה תקופה הוא לא הייה שמן בממדים שהורגלנו אליהם, גם לא הייה לו זקן, והתפקיד הוא של חייל אמריקאי טיפש, שלא צריך אפילו להיות חתיך מיוחד -- את שירותיה של הילדה שאתה הוא מתחתן הוא קנה בכסף, לא בקסמיו האישיים.

אבל העובדה היא שלא לקחו את פאבארוטי, אלא את דומינגו -- מזלם שתפקיד הטנור באופרה הזו הוא קצר יחסית ולא הייה צריך להקליט הרבה מחדש.

אני בטוח ששניהם לא הרגישו נפלא עקב כך -- פאבארוטי שנפסל למשחק של תפקיד כל כך פשוט, ודומינגו שלא קיבל את תפקיד השירה של כל האופרה בהקלטת האודיו.

הנה הסרט:

לא שחקן, מה לעשות, אבל וואחד זמר!! :)

עמיר

לפי מה שאתה יודע הוקלט רק תפקיד דומינגו -ככה שאת השאר השאירו מהקלטת המקורית
או הקליטו את כל האופרה מחדש ? לא הבנתי בדיוק
אפה זה רשום - או שמת לב בעריכה אולי?? סוג סאונד שונה בין הגרסאות ???
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
לפי מה שאתה יודע הוקלט רק תפקיד דומינגו -ככה שאת השאר השאירו מהקלטת המקורית
או הקליטו את כל האופרה מחדש ? לא הבנתי בדיוק
אפה זה רשום - או שמת לב בעריכה אולי?? סוג סאונד שונה בין הגרסאות ???
ככל הידוע לי, הקליטו מחדש רק את הקטעים שמעורב בהם טנור.

מעבר לזה שכל המבצעים למעט הטנור הם זהים, עד אחרון התפקידים המשניים ומנצח המקהלה, המצב די ברור מהתאריכים הנתונים בגירסת הדיסקים וה-DVD, בהתאמה:
  • גירסת האודיו-בלבד הוקלטה ב-1974 / 1.
  • הקלטת הסאונד עבור הסרט נעשתה ב-1974 / 1+9
שניהם ב-Sofiensaal בווינה.

הצילומים לסרט נעשו בברלין ב-1974 / 11+12.

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
  • הקלטת הסאונד עבור הסרט נעשתה ב-1974 / 1+9
זהו מסביר את עצמו יש לי את הגירסה של האודיו
ופעם היה לי וידאו אין לי כיום שום גירסה בוידאו -ככה לא אוכל לשמוע אולי הבדלים כלשהם
לפעמיים את היודע הבדל של יום בין הקלטות משנה את הצליל
וכבר נתקלתי כי אותה יצירה שהוקלטה בכמה תאריכים
נשמעת שונה בין הטייקים השונים \
ההולנדי המעופף ל וואגנר עם קראייאן - הוקלט בכמה פעמים ואז ערכו
או הפרש של שנה שלמה בין פרק 123 של בטהובן 9 עם גוליני וברלין לבין הקלטה של פרק 4
ועוד דוגמאות שיר על האדמה של מאהלר עם קלמפרר - לודביג ווונדרליך
וגם על הדיסק מופיעה תזמורת פילהרמוניה +פילהרמוניה החדשה אחרי לקיחת הענינים לידיים של הנגנים והנהלה . גם הקלט בתאריכים שונים
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
כרמי.

התשובה היא פשוטה.
ישנם זמרים שלא צריכים להכנס לדמות של התוכן עצמו. הם חלק מהתוכן.

זוהר ארגוב הוא דוגמא לכך כאן בישראל, בחו״ל תוכל למצוא את זמרי המחאה הכושים.

אחרים, ששרים על אהבה (יוסי בנאי למשל) עם יכולת קולית של צפרדע ויכולת הגשה של מהפנט לא צריך להיכנס לדמות ולשחק. הוא התוכן ולא התוכן הופך אותו למה שהוא.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר, כלומר שזמר מחאה שמרגיש טוב (לדוגמא, שאתמול הבן שלו עלה לתורה, או סיבה אחרת), אז הוא לא יכול להופיע עם שיר עצוב?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור