tomertsin
מושעה
- הודעות
- 12,603
- מעורבות
- 2,203
- נקודות
- 113
...אחת לשבועיים, אני מאזין למערכת שמע או לרכיב המסקרן אותי. אתמול האזנתי במשך כמה שעות, לסט רמקולים YG Acoustics Kipod Studio. הקיפוד סטודיו הוא רמקול רצפתי קומפקטי, הכולל סאבוופר אקטיבי ומוניטור. במוניטור טוויטר "1 Vifa ring-radiator ומיד- וופר "5.25 מסדרת הרווליטור של ScanSpeak. רכיבי הקרוסאובר כנראה (לא נבדק) של חברת מונדורף הגרמנית. התיבה עשוייה מאלומיניום מעובד ב- CNC, הגימור הוא אלומיניום מוברש כסוף. זוג המוניטורים מונחים בגאון על זוג סאבוופרים מוגברים, שתיבתם עשויה ומגומרת זהה למוניטורים. בכל תיבה סאבוופר "8 של ScanSpeak ומגבר 200W של אייפקס. בחלק האחורי של הסאבוופר קיימים כיווני קרוסאובר לסאב ולסטיליטים, כיווני Gain, שינוי פאזה והבלטת בס עם אפשרות לשנות את התדר.
מחיר המחירון המומלץ לצרכן האמריקאי הוא $38,000 לזוג. בעל המערכת ביקש להשאר באלמוניותו, בדומה לרוב האנשים אצלם אני מתארח. אציין שחדר האזנה בינוני (כ- 28 מטרים), מחיאת כף אישרה שהוא חי. קירות החדר בנויים מגבס ומבלוקים, יש בו מספר חלונות זכוכית. למגבר הטרנזיסטורי הספק של 200W לערוץ. מקור השמע הוא CD/SACD, האזנו רק לתקליטורי קומפקט דיסק, 12 קטעי ג'אז/בלוז ומעט מוזיקה קלאסית. לפני האזנה, שיניתי את כיוון, מיקום וזווית הרמקולים כלפי ה- sweet spot, כדי לקבל איזון טונלי ובמת צליל אופטימליים. במהלך האזנה שונו ה-Gain וההדגשה של הבס מספר פעמים, עד למציאת התאמה טובה לחדר האזנה.
מהרגע הראשון הבחנתי שמדובר ברמקולים מיוחדים, בעלי תיבה כמעט "מתה" לחלוטין. הפרוט, הצלילות והדיוק הטונאלי הם שניים רק להופעה חיה, מהטובים ביותר ששמעתי בכל קטגוריית מחיר. במת הצליל תלת- ממדית, עמוקה ורחבה, אך לא גבוהה כמו בדיינאודיו טמפטיישן או כמו במרטין לוגאן סאמיט. גודל הכלים מציאותי, הסידור שלהם במרחב מוחשי מאוד, כמעט ויכולתי לגעת בהם. הסאבוופר משתלב יפה מאוד עם המוניטור, הוא מהיר ומדוייק במידה נכונה, משחזר פעימה של בערך 25 הרץ. למרות איכותו הגבוהה מאוד המתוארת לעיל, היה חסר לי מעט התקפיות וחבטה במיד- בס (50- 70 הרץ).
הקטע "My God Called Me This Morning" מתוך הדיסק "Standing in the Safety Zone" של ה- The Fairfield Four, משוחזר בטבעיות מדהימה, התקשתי למצוא טעויות בשירה ובקולות. כינור ופסנתר נשמעים בקיפוד סטודיו במהירות ובקצב הנכונים, הם ברורים מאוד, ללא שמץ של צרידות, נפיחות בחלק התחתון או צרימה בחלק העליון.
אני לא יכול לחשוב על דרך טובה יותר לכתוב את משפט הסיכום: הקיפוד סטודיו הוא רמקול רצפתי יוצא מן הכלל. לא מושלם (מי כן?), אך לבטח, אחד מהטובים ביותר שהאזנתי להם עד היום.
פרטים נוספים באתר היצרן:
http://www.yg-acoustics.com/main.html
תומר צין
מחיר המחירון המומלץ לצרכן האמריקאי הוא $38,000 לזוג. בעל המערכת ביקש להשאר באלמוניותו, בדומה לרוב האנשים אצלם אני מתארח. אציין שחדר האזנה בינוני (כ- 28 מטרים), מחיאת כף אישרה שהוא חי. קירות החדר בנויים מגבס ומבלוקים, יש בו מספר חלונות זכוכית. למגבר הטרנזיסטורי הספק של 200W לערוץ. מקור השמע הוא CD/SACD, האזנו רק לתקליטורי קומפקט דיסק, 12 קטעי ג'אז/בלוז ומעט מוזיקה קלאסית. לפני האזנה, שיניתי את כיוון, מיקום וזווית הרמקולים כלפי ה- sweet spot, כדי לקבל איזון טונלי ובמת צליל אופטימליים. במהלך האזנה שונו ה-Gain וההדגשה של הבס מספר פעמים, עד למציאת התאמה טובה לחדר האזנה.
מהרגע הראשון הבחנתי שמדובר ברמקולים מיוחדים, בעלי תיבה כמעט "מתה" לחלוטין. הפרוט, הצלילות והדיוק הטונאלי הם שניים רק להופעה חיה, מהטובים ביותר ששמעתי בכל קטגוריית מחיר. במת הצליל תלת- ממדית, עמוקה ורחבה, אך לא גבוהה כמו בדיינאודיו טמפטיישן או כמו במרטין לוגאן סאמיט. גודל הכלים מציאותי, הסידור שלהם במרחב מוחשי מאוד, כמעט ויכולתי לגעת בהם. הסאבוופר משתלב יפה מאוד עם המוניטור, הוא מהיר ומדוייק במידה נכונה, משחזר פעימה של בערך 25 הרץ. למרות איכותו הגבוהה מאוד המתוארת לעיל, היה חסר לי מעט התקפיות וחבטה במיד- בס (50- 70 הרץ).
הקטע "My God Called Me This Morning" מתוך הדיסק "Standing in the Safety Zone" של ה- The Fairfield Four, משוחזר בטבעיות מדהימה, התקשתי למצוא טעויות בשירה ובקולות. כינור ופסנתר נשמעים בקיפוד סטודיו במהירות ובקצב הנכונים, הם ברורים מאוד, ללא שמץ של צרידות, נפיחות בחלק התחתון או צרימה בחלק העליון.
אני לא יכול לחשוב על דרך טובה יותר לכתוב את משפט הסיכום: הקיפוד סטודיו הוא רמקול רצפתי יוצא מן הכלל. לא מושלם (מי כן?), אך לבטח, אחד מהטובים ביותר שהאזנתי להם עד היום.
פרטים נוספים באתר היצרן:
http://www.yg-acoustics.com/main.html
תומר צין
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: