shokroun
חבר משקיען
- הודעות
- 1,437
- מעורבות
- 710
- נקודות
- 113
א: "תזיז שמאלה, 5 סנטימטר",
ב:בסדר?
א: " לא לא, אין אמצע , תנסה לקרב לקיר 4 ס"מ" ,
ב: עכשיו בסדר? איך המצילה?
א: " לא לא, יש,לחץ במיד היי, שמע, תן לרמקול הטייה 20 מעלות פנימה, בערך, טוב?"
ב: נו עכשיו איך ... ?
א: " מתקדמים אבל מעורפל לי האמצע ואין מרחק בין התוף לפסנתר..., שמע את הרמקול הימני תקרב 10 סמ לקיר, ותן הטייה...25 מעלות החוצה..בוא נראה .."
ב: נו עכשיו, איךך?
א: " שמע מדהים, אבל...המצילה לא במקום... שמע תזיז,את השמאלי ..."
כמה אנחנו מחפשים את הסטראו , אמצע, במה, אימג', שמאל ימין....אוויר בין הכלים, ריאליזם, וואחד מרדף.... והנה הכל מתרסק לי בפנים. באוזניים.
ביקור לפני כשבועיים במילאנו, קונצרט בלה סקאלה, פעם ראשונה בקונצרט בכלל. התלבשנו בהתאם,
הגענו בזמן, הרגשנו אולטרא אריסטוקרטיה ( הרגשנו זו רעייתי ואני, 24 שנים ביחד ועדיין מרגישים אגב...ב"ה בע"ה) אמנם אריסוקרטיה מייד אין פתח תקווה - בת ים, אבל הבגדים והשתיקה חיפו.... נדמה לי.
בכל אופן עינכם הרואות....
קומה 3 , כוך 15, הזמנו שורה שלישית בכוך, מפאת התקציב, והנה הקב"ה מצילנו מידם, ומיידי, והאורחים לתא בשורה הראשונה בוששו להגיע,,יד ( ואוזן..) ההשגחה. בטוח. וככה, אנחנו מתרווחים בשורה הראשונה וממתינים למנצח פביו לואיזי שייתן את הפרשנות שלו לשמינית של ברוקנר ובאנגלית - Anton Bruckner
Sinfonia n. 8 in do minor
הכל קסם. המקום , האווירה, ועכשיו רק ממתינים לתמורה לאירו. איך יישמע? המתנה מורטת עשבים למנצח ולנגנים שיסתדרו... ( סאממו..נהייתי צמא..) והנה... מתחילים...שששששש!
קטונתי מלבקר את המנצח, לתת איזו הבחנה על הנגנים ואו על הקטע הזה יחסית לביצועים אחרים. היה טוב. 90 דקות של טוב. האקוסטיקה פשוט מהממת, נגן המשולש בקצה התזהרמונית נתן את רגע התהילה שלו, ואנחנו בקומה שלישית גבוהה ( בלי מעלית, בלי חנייה, כיוון אוויר אחד) מרחק של עשרות מטרים ונשמע כאילו בתא! ולא צורם! כלום לא צורם, והכל בהרמוניה, והקונטרבאסים , כל ה 7 שספרתי מעניקים באס קונטרה הגיון, ממש בייס דראם. והתוף הגדול, איזה רכות איזה עוצמה, כמעט מרגישים בגוף , כמעט, פשוט חלום. אשתי מהופנטת אגב. והנה לפני שאני משתפך, עיקר העניין שלי כאודיופיל...
בדקות הראשונות, ואפילו שאני מימין למרכז ולמעלה, ניסיתי כמו רס"ר אודיו לחפש את השמאל ימין, שמאל ימין שמאל...מרווח כלים שור! וכולי. ויוק. מנסה מנסה ולא מצליח, הצלילים עוטפים אותי, והכינור הראשון והשני מתערבב לי בראש, וכל החינוך האודיופילי שלי קורססס. נלחצתי. מה נדפק אצלי?
לקח לי רבע שעה של מאבק פשוט להפסיק לחפש,,להמשיך להנות. ונהניתי אפילו שלא הייתי במוד סטראו.
חזרנו למלון, ואני כולי התרגשות ומחשבות . קמנו בבוקר , קפוצינו משובח ביורו וחצי, והלכתי , בהסכמת רעייתי ועימה, לבחון עבור חבר פלקונים l3/5a , וגם הרבתים xd, וגם.. בחנות אודיו מילאנזית מקסימה, אבל סטפאנו שווה פוסט נפרד.
חזרנו הביתה, ואני עוד מסתובב בראש ובאוזן עם ההבנה הזאת שהחוויה שלי כמאזין בסלון היא שונה לחלוטין מאשר באולם, והמטרה שלי היא רק לשחזר בבית את ההנאה. כל שאר ההתעסקות היא שולית לתחושה. האקוסטיקה היא קריטית להנאה. ופתאום אני מבין יותר טוב גם את האומניפולארים.
אז לטעמי ביקור בלה סקלה הוא מאסט, והמרדף שלנו לסטראו המושלם חייב להיות משולב ומונחה בהנאה הרגשית שלנו כמטרה ראשונית. חווית האולם קונצרטים לא מתייחדת רק למי שיושב באולם הגדול באמצע המשולש הדמיוני שלנו אותו אנחנו / אני מנסה לשחזר. המשולש הקדוש הזה כבר לא כזה קדוש בעיניי...עד לפעם הבאה כמובן...
ב:בסדר?
א: " לא לא, אין אמצע , תנסה לקרב לקיר 4 ס"מ" ,
ב: עכשיו בסדר? איך המצילה?
א: " לא לא, יש,לחץ במיד היי, שמע, תן לרמקול הטייה 20 מעלות פנימה, בערך, טוב?"
ב: נו עכשיו איך ... ?
א: " מתקדמים אבל מעורפל לי האמצע ואין מרחק בין התוף לפסנתר..., שמע את הרמקול הימני תקרב 10 סמ לקיר, ותן הטייה...25 מעלות החוצה..בוא נראה .."
ב: נו עכשיו, איךך?
א: " שמע מדהים, אבל...המצילה לא במקום... שמע תזיז,את השמאלי ..."
כמה אנחנו מחפשים את הסטראו , אמצע, במה, אימג', שמאל ימין....אוויר בין הכלים, ריאליזם, וואחד מרדף.... והנה הכל מתרסק לי בפנים. באוזניים.
ביקור לפני כשבועיים במילאנו, קונצרט בלה סקאלה, פעם ראשונה בקונצרט בכלל. התלבשנו בהתאם,
הגענו בזמן, הרגשנו אולטרא אריסטוקרטיה ( הרגשנו זו רעייתי ואני, 24 שנים ביחד ועדיין מרגישים אגב...ב"ה בע"ה) אמנם אריסוקרטיה מייד אין פתח תקווה - בת ים, אבל הבגדים והשתיקה חיפו.... נדמה לי.
בכל אופן עינכם הרואות....
קומה 3 , כוך 15, הזמנו שורה שלישית בכוך, מפאת התקציב, והנה הקב"ה מצילנו מידם, ומיידי, והאורחים לתא בשורה הראשונה בוששו להגיע,,יד ( ואוזן..) ההשגחה. בטוח. וככה, אנחנו מתרווחים בשורה הראשונה וממתינים למנצח פביו לואיזי שייתן את הפרשנות שלו לשמינית של ברוקנר ובאנגלית - Anton Bruckner
Sinfonia n. 8 in do minor
הכל קסם. המקום , האווירה, ועכשיו רק ממתינים לתמורה לאירו. איך יישמע? המתנה מורטת עשבים למנצח ולנגנים שיסתדרו... ( סאממו..נהייתי צמא..) והנה... מתחילים...שששששש!
קטונתי מלבקר את המנצח, לתת איזו הבחנה על הנגנים ואו על הקטע הזה יחסית לביצועים אחרים. היה טוב. 90 דקות של טוב. האקוסטיקה פשוט מהממת, נגן המשולש בקצה התזהרמונית נתן את רגע התהילה שלו, ואנחנו בקומה שלישית גבוהה ( בלי מעלית, בלי חנייה, כיוון אוויר אחד) מרחק של עשרות מטרים ונשמע כאילו בתא! ולא צורם! כלום לא צורם, והכל בהרמוניה, והקונטרבאסים , כל ה 7 שספרתי מעניקים באס קונטרה הגיון, ממש בייס דראם. והתוף הגדול, איזה רכות איזה עוצמה, כמעט מרגישים בגוף , כמעט, פשוט חלום. אשתי מהופנטת אגב. והנה לפני שאני משתפך, עיקר העניין שלי כאודיופיל...
בדקות הראשונות, ואפילו שאני מימין למרכז ולמעלה, ניסיתי כמו רס"ר אודיו לחפש את השמאל ימין, שמאל ימין שמאל...מרווח כלים שור! וכולי. ויוק. מנסה מנסה ולא מצליח, הצלילים עוטפים אותי, והכינור הראשון והשני מתערבב לי בראש, וכל החינוך האודיופילי שלי קורססס. נלחצתי. מה נדפק אצלי?
לקח לי רבע שעה של מאבק פשוט להפסיק לחפש,,להמשיך להנות. ונהניתי אפילו שלא הייתי במוד סטראו.
חזרנו למלון, ואני כולי התרגשות ומחשבות . קמנו בבוקר , קפוצינו משובח ביורו וחצי, והלכתי , בהסכמת רעייתי ועימה, לבחון עבור חבר פלקונים l3/5a , וגם הרבתים xd, וגם.. בחנות אודיו מילאנזית מקסימה, אבל סטפאנו שווה פוסט נפרד.
חזרנו הביתה, ואני עוד מסתובב בראש ובאוזן עם ההבנה הזאת שהחוויה שלי כמאזין בסלון היא שונה לחלוטין מאשר באולם, והמטרה שלי היא רק לשחזר בבית את ההנאה. כל שאר ההתעסקות היא שולית לתחושה. האקוסטיקה היא קריטית להנאה. ופתאום אני מבין יותר טוב גם את האומניפולארים.
אז לטעמי ביקור בלה סקלה הוא מאסט, והמרדף שלנו לסטראו המושלם חייב להיות משולב ומונחה בהנאה הרגשית שלנו כמטרה ראשונית. חווית האולם קונצרטים לא מתייחדת רק למי שיושב באולם הגדול באמצע המשולש הדמיוני שלנו אותו אנחנו / אני מנסה לשחזר. המשולש הקדוש הזה כבר לא כזה קדוש בעיניי...עד לפעם הבאה כמובן...
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: