ביקורות על ציוד על סמך שמיעה קצרה


עידו-ט

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
0
נקודות
0
לא פעם אני קורא בפורומים , התייחסויות וחוות דעות שליליות על רכיבים שנראה שהם מבוססים על האזנה קצרה אצל חבר או בתערוכה. הרבה פעמים חוות הדעת נכתבות ע"י חברים שנראה שהם בעלי וותק ארוך בתחביב .
אני מתעניין באאודיו כ-25 שנה (עם הפסקה של קרוב ל-10 שנים עד לפני כשנה וחצי) , אין לי נסיון עצום ואני לא משדרג סדרתי . אני מניח שלרוב הכותבים כאן יש נסיון רב ממני . עם זאת ע"פ הנסיון הממוצע מינוס שיש לי, היו לי רכיבים שיכלו להישמע נפלא בסט אפ מסויים (חדר, העמדה ורכיבים נוספים) וגרוע למדי בסט אפ אחר. לדוגמא - יש לי עדיין מגבר מסוג אנסמבל טייגר שנרכש לפני כ-16 שנה. בחדרים קטנים עם רמקולים מתאימים הוא יכול להישמע נפלא ולעומת זאת בחדרים אחרים (בדר"כ גדולים) עם רמקולים לא מתאימים הוא ישמע חלש, אנמי וחנוק. דבר דומה אני יכול לומר גם על הרמקולים שלי - קף רפרנס 3 , שנשמעים בדרך כלל טוב מאוד לטעמי והם רמקולי אול-ראונד ראויים מאוד בעיני, אך עם העמדה לא טובה בחדר או מגבר חלש הבאס שלהם יכול להיות שלא בשליטה וכל הצליל שלא בפוקוס.
כתבתי את כל המגילה הזו בכדי להזכיר שאי אפשר לשמוע רכיב כמה דקות בתערוכה או בבית של חבר (לעתים רבות עם רכיבים נוספים שאינך מכיר) ולקבוע לגביו דיעה נחרצת. לגיטימי בהחלט לכתוב כי הסט אפ הספציפי הזה לא היה לטעמך (רצוי לנמק) ואולי להוסיף כי גם בעבר שמעת אותו במקום אחר ולא אהבת . אבל לא לקטול ציוד . לדעתי , רק כשמנסים ציוד תקופה מספקת, עם כמה רכיבים נלווים ובמקרה של רמקולים בכמה צורות העמדה , אפשר לגבש דיעה רצינית .
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
לא פעם אני קורא בפורומים , התייחסויות וחוות דעות שליליות על רכיבים שנראה שהם מבוססים על האזנה קצרה אצל חבר או בתערוכה. הרבה פעמים חוות הדעת נכתבות ע"י חברים שנראה שהם בעלי וותק ארוך בתחביב .
אני מתעניין באאודיו כ-25 שנה (עם הפסקה של קרוב ל-10 שנים עד לפני כשנה וחצי) , אין לי נסיון עצום ואני לא משדרג סדרתי . אני מניח שלרוב הכותבים כאן יש נסיון רב ממני . עם זאת ע"פ הנסיון הממוצע מינוס שיש לי, היו לי רכיבים שיכלו להישמע נפלא בסט אפ מסויים (חדר, העמדה ורכיבים נוספים) וגרוע למדי בסט אפ אחר. לדוגמא - יש לי עדיין מגבר מסוג אנסמבל טייגר שנרכש לפני כ-16 שנה. בחדרים קטנים עם רמקולים מתאימים הוא יכול להישמע נפלא ולעומת זאת בחדרים אחרים (בדר"כ גדולים) עם רמקולים לא מתאימים הוא ישמע חלש, אנמי וחנוק. דבר דומה אני יכול לומר גם על הרמקולים שלי - קף רפרנס 3 , שנשמעים בדרך כלל טוב מאוד לטעמי והם רמקולי אול-ראונד ראויים מאוד בעיני, אך עם העמדה לא טובה בחדר או מגבר חלש הבאס שלהם יכול להיות שלא בשליטה וכל הצליל שלא בפוקוס.
כתבתי את כל המגילה הזו בכדי להזכיר שאי אפשר לשמוע רכיב כמה דקות בתערוכה או בבית של חבר (לעתים רבות עם רכיבים נוספים שאינך מכיר) ולקבוע לגביו דיעה נחרצת. לגיטימי בהחלט לכתוב כי הסט אפ הספציפי הזה לא היה לטעמך (רצוי לנמק) ואולי להוסיף כי גם בעבר שמעת אותו במקום אחר ולא אהבת . אבל לא לקטול ציוד . לדעתי , רק כשמנסים ציוד תקופה מספקת, עם כמה רכיבים נלווים ובמקרה של רמקולים בכמה צורות העמדה , אפשר לגבש דיעה רצינית .
מערכת מורכבת מחדר, אקוסטיקה, רמקולים, הגברה, מקור, כבילה, אוזן שומעת ומוח מפרש (כן, שני האחרונים אף הם חלק מהציוד ויש להתייחס אליהם ככאלו): קשה לי מאד לראות איך בכלל אפשר לבקר ציוד, בלי להצליב אינפורמציה שהופקה משמיעתו במספר סטים שונים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,351
מעורבות
885
נקודות
113
יש מערכות שמספיק דקה כדי לדעת שהם רעות ויש מערכות שצריך ימים כדי להבין שהם טובות.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
יש מערכות שמספיק דקה כדי לדעת שהם רעות ויש מערכות שצריך ימים כדי להבין שהם טובות.

שלום
זה נכון גם בכיוון החיובי. אם אתה נכנס לחדר בו מושמעת מע' והיא נשמעת נפלא, מה צריך יותר?
לגבי התערוכה, לא מתפקידנו (המבקרים, מלשון אורחים) לחפש למה ואיך מע' או פריט שמוצגים (ומושמעים) אינם מניבים
את הצליל המיטבי לו הורגלנו או ציפינו.
כל חדר, כל מע', כל פריט הם מצב מוגמר שבו נתנה למציג ההזדמנות לבצע את כל שיכל/רצה לפני הביקור שלנו.
הרצון היחיד לקיים שיפור עבור פריט שהוצג ולא נשמע ראוי, הוא אם הוא ברשותך, אתה מרוצה ממנו, ולדעתך נגרם עוול
באופן שבו הוצג או הושמע.

לי לא היו כאילו.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,351
מעורבות
885
נקודות
113
רוב רובם של אילו שאני מכיר, לא יכולים לקבוע מערכת כ"נפלאה" בשמיעה של דקה.
בד"כ זה לוקח שעות וימים כדי לקבוע שהמערכת היא "נפלאה".
מהניסיון שלי, במערכת טובה (לא נפלאה) רק אחרי כמה שעות האזנה טובות מתחילים לצוץ הבאגים של המערכת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,102
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני עם רוזי בעניין הזה.
מערכת צריך לבדוק בבית שלך, באקוסטיקה המוכרת לך, ורכיב אחד בלבד הוא המקסימים שיכול להיות משתנה במערכת. מעבר לכך, זו בעיה לא קלה לנתח תוצאה.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
אני עם רוזי בעניין הזה.
מערכת צריך לבדוק בבית שלך, באקוסטיקה המוכרת לך, ורכיב אחד בלבד הוא המקסימים שיכול להיות משתנה במערכת. מעבר לכך, זו בעיה לא קלה לנתח תוצאה.

שלום
כתבתי במפורש: "לגבי התערוכה..."
לגבי רגע, רגע הוא פרק זמן קצר אך לא מוגדר. עבורי, במיוחד בחדרים בהם הסאונד מצא חן בעיני, ביקשתי להקשיב לדיסק
הדגמה שלי (מוכר), והקדשתי להאזנה יותר מכמה רצועות. מצד שני כמו בתערוכה, רמת הבדיקה האפשרית מוגבלת, גם אם בחרתי להקדיש לחדר אחד יותר זמן מאשר לאחרים, זה עדין יחסית מעט.
זה לא פגם ביכולת שלי להנות ממה ששמעתי ולשתף בכך אחרים. מה שטוב - טוב. גם אם בבדיקת המוצר בפינות נגלה
פגמים או מגבלות, זה לא ישנה את העובדה שבמה שמצאנו שהוא טוב, הוא אכן נשמע טוב.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,850
מעורבות
988
נקודות
113
נדמה לי שרבים כבר חוו את ה "וואו" בהאזנה קצרה וגם את כאב הראש אחרי שעתיים-שלוש שעות.
ברור שבתערוכה יש סיכוי גדול יותר לחוות "וואו" על פני כאב ראש...

ארז
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור