באך - המיסה בסי מינור


Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
לאחר אינספור השוואות והשמעות בעניין המיסה בסי מינור של באך, אני סבור שמצאתי בעבור עצמי ביצוע שמשקיף על כל היתר מלמעלה.

מדובר על הביצוע של הרמן מקס.
לא עוד ״יופי של ביצוע״, או הברקות חד-פעמיות בקטעים מסויימים והשאר - שיממון, אלא הולכה סיפורית, אחידה, מחולקת למצבים שנבנית בדיוק רב ע״י רב אמן.
ביצוע נטול גימיקים, פיוטי במידה, מאוזן ומאופק מאוד - אפשר לכנותו גרמני.

ישנם ביצועים שמציגים התלהבות גדולה יותר של המקהלה ו/או של הסולנים, או שמנסים ליצור מופע דרמטי יותר, או להציג עושר תזמורתי-מקהלתי אדיר. כל ביצוע כזה, ואחרים, יוצא קצת מהאיזון, ובורח, בחוסר נימוס, למקום אחר, חלופי.
בדרך כלל הביצועים הללו, יפים ככל שיהיו, נחשדים כמעט מיידית באיזשהו חוסר (שעליו הם מנסים לפצות בדרכים שונות ומשונות).

מקס מנצח על המיסה בצורה הכי מעניינת, אנגמטית ומושכת לטעמי.
ההקלטה, הקולות של הסולנים, התזמורת המאוד מוגדרת, העליות והמורדות, ההמשכיות, הבגרות, האנושיות, החוסר בקריצות והחוסר בהגזמה לאיזשהו כיוון תפסו אותי באופן חד משמעי.

אם אדרש לבחור ביצוע יחיד זה יהיה הביצוע של הרמן מקס.
אני חובב דירוגים, ובמדרג המתכות האישי שלי, הביצוע הזה הוא פלטינה, ואחריו מגיעים שאר הביצועים: הזהב, הכסף והארד.

כיוון שאני לא נדרש לכך, אמשיך להנות גם משאר הביצועים המציגים זוויות שונות.

כמובן שאין כאן מטרה לפתוח מלחמת עולם אלא שיתוף בחוויה אישית.

image.jpg
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
97
נקודות
28
מעניין מי הזהב, הכסף והארד שלך
ראיתי את הרמן מקס בארץ לפני שנים מנצח על הרכב מקומי , נהנתי
בכלל חסר פה באתר קצת בארוק
אצלי זה קרל ריכטר, דיי גורף בבאך
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ביצוע שמשקיף על כל היתר מלמעלה
אישית, הניסוח צורם לי במקצת. אולי עדיף על "משתין על האחרים בקשת", אבל אני לא מוצא שביצועים מתייחסים כך זה לזה.

בכל מקרה, שמעתי את הביצוע הזה רק לפני מיליון שנה מי-ני-מום, ואני לא מגזים, ואני לא זוכר ממנו כלום.

אם הוא השתתף בחלק מההשוואות של פרקים מהמיסה בערבי ההשוואות של אמיר מנדל, הוא לא משך את תשומת לבי בכלל, מטוב ועד רע.

כל מה שאני יכול לנחש לגביו הוא ש-Kai Wessel הוא קונטראטנור נהדר, שמופיע גם בצוות של Koopman, שאני אוהב ולא השתתף בסידרת השוואות האחרונה.

אנסה לקחת את הדיסקים בהשאלה ולשמוע את הביצוע במלואו.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אצלי זה קרל ריכטר, דיי גורף בבאך
לאחרונה לקחתי כמה תקליטי באך עם קארל ריכטר ב"חור בשחור".

מזל שהם עלו גרושים, כי אני לא מסתדר עם השירה האופראית הזו.

כמו קלמפרר שכן אהבתי ויוכום שמעולם לא, ואחרים, אני מניח שזה הייה טוב לזמנו, אבל התיישן מאוד -- כבר לא שרים כך יותר כיום.

אבל אני יודע שייש כאלה שעדיין אוהבים את זה. לגיטימי.

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
ולי יש ההקלטה הזו מ-1985:

image.jpeg


אני חושב שהיא סבירה,

מר גארדינר מתייחס לעצמו כמומחה הגדול ביותר, בחלק זה של היקום, למוזיקת בארוק גרמנית. יש לו (או היתה לו לפני 30 שנה) נטיה לאובר דייקנות, אובר מתינות, ריסון יתר.

ואני אוהב דרמות...

אז לפעמים יוצא לו קצת יבש.
 

תמונות מצורפות

  • image.jpeg
    image.jpeg
    KB 121 · צפיות: 3,250

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ולי יש ההקלטה הזו מ-1985:

צפה בקובץ המצורף 29680

אני חושב שהיא סבירה,

מר גארדינר מתייחס לעצמו כמומחה הגדול ביותר, בחלק זה של היקום, למוזיקת בארוק גרמנית. יש לו (או היתה לו לפני 30 שנה) נטיה לאובר דייקנות, אובר מתינות, ריסון יתר.

ואני אוהב דרמות...

אז לפעמים יוצא לו קצת יבש.
אה! ביצוע נהדר לטעמי. מעדיף אותו בהרבה על ההקלטה החדשה שלו, שבה הוא מיתן חלק מהדברים האלה, ולא לטובה, לדעתי, למרות שייש המשבחים אותה בדיוק בגלל זה:
maxresdefault.jpg


עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
לפני שאני בודק מחדש את Hermann Max :), ההעדפה שלי היא לביצוע של Jos van Veldhoven ב-SACD מוקלט נהדר ב-multichannel -- חגיגה של ביצוע ושל סאונד:
MBM-Veldhoven-1[Channel].jpg


כיף כיף!

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
אין לי מה לומר כאן
בפרט שיש לי את הביצוע של גרדינר {קופסה עם קנטטות }
ורובט שואו בקופסא של RCA
עדיין לא שמעתי -אך את הגירסה LP כן שמעתי אפילו פעמיים

באך זה אצלי במינורי -אם כי יש לו יצירות שאני מתמוגג -147-140-202- ועוד אורטוריה חג המולד

תמשיכו חברים אני נהנה לקרוא כל מילה :בעד:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ביצוע שמשקיף על כל היתר מלמעלה
כאמור, אותי הניסוח הזה מקומם במקצת :(


לא עוד ״יופי של ביצוע״, או הברקות חד-פעמיות בקטעים מסויימים והשאר - שיממון
בין הביצועים ה"מובילים"-לכאורה, וייש כמה כאלה, אין מצב של "הברקות חד-פעמיות בקטעים מסויימים והשאר - שיממון", לכל היותר יש בכל אחד מיעוט קטעים שאולי פחות מצטיינים בתוך רמה מאוד גבוהה, כך שהתיאור הזה מפברק ניגוד למשהו לא רלוואנטי.


ישנם ביצועים שמציגים התלהבות גדולה יותר של המקהלה ו/או של הסולנים, או שמנסים ליצור מופע דרמטי יותר, או להציג עושר תזמורתי-מקהלתי אדיר. כל ביצוע כזה, ואחרים, יוצא קצת מהאיזון, ובורח, בחוסר נימוס, למקום אחר, חלופי.
בדרך כלל הביצועים הללו, יפים ככל שיהיו, נחשדים כמעט מיידית באיזשהו חוסר (שעליו הם מנסים לפצות בדרכים שונות ומשונות).
גם כאן צורת התיאור בעייתית עד חשודה לכשעצמה: "מציגים" "מנסים", "נחשדים", "מנסים לפצות"...
עצם השימוש המילה "מנסים" הוא פרשנות -- חסרת ביסוס -- לגבי כוונות המבצעים, ולמה לחשוד? :(

בהחלט יש ביצועים שייש בהם יותר התלהבות -- לא בדיוק חסרון -- וייש דרמאטיים יותר -- לא רק מנסים, מצליחים -- כשמיקום ה"איזון" שהם יוצאים ממנו כבייכול נמצא רק בדמיונו של הכותב, כמו גם החסרים הדמיוניים (איזה??)


כמובן שאין כאן מטרה לפתוח מלחמת עולם אלא שיתוף בחוויה אישית.
בוא נגיד שהשיתוף נעשה בצורה בעייתית, שכוללת השמצות מיותרות של ביצועים אחרים כדי להעלות-כבייכול את קרנו של ביצוע אחד בניגוד להם. החלק הזה אינו לעניין.

===============================================

לאחר שקראתי את האמור כאן, הסתקרנתי ולקחתי את הדיסקים להאזנה.

אני יכול להצטרף לתיאור הביצוע כ"נטול גימיקים, פיוטי במידה, מאוזן ומאופק מאוד", בהסתייגות שאני לא מצא את האחרים כבעלי "גימיקים", ואיני מוצא ב"איפוק" תכונה ראויה לשבח מיוחד, במיוחד שאף אחד אחר לא בדיוק משתולל.

לטעמי, המנצח והתזמורת טובים בהחלט, ההקלטה טובה אך לא מבריקה, לפעמים אפרורית במקצת.

הבעייה העיקרית של הביצוע היא הסולנים, שאינם מהליגה הראשונה, למעט Kai Wessel, ששר "בסדר+", אבל מאכזב יחסית לסטנדארטים של עצמו במקומות אחרים, במיוחד במתאוס-פאסיון. הסופראני בסדר, ביחוד השנייה, הראשונה פחות, הטנור אפור, באס 2 קצת גועה ב-Quoniam ולבאס 1 יש קול דק מדי לתפקיד הזה.

לדעתי, אי אפשר להיכנס ל"ליגת העל" של הביצועים עם סולנים לא בליגה, כך שלא פלא שאמיר מנדל בחר שלא לכלול את הביצוע הזה בתחרות.

אם זה הביצוע האידיאלי בשבילך -- תיהנה -- אבל זה לא לעניין להשמיץ ביצועים אחרים ברמת ניסיונות / הצגות / חשדות ושאר פרשנויות על הפרשנויות.

למען הסר ספק: אם יש לך הסתייגויות ספציפית מביצועים ספציפיים זה לגמרי לעניין לציין אותן, אבל לא זה מה שעשית.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
כאמור, הניסוח הזה מקומם במקצת. אני מקווה שזה לא מצביע על מה שמנסה לעשות המצביע על הביצוע... :(
אתה יכול לקוות, אתה יכול להצביע על זה פעמיים באותו שרשור, אבל זה כלל לא העיקר.


בין הביצועים ה"מובילים"-לכאורה, וייש כמה כאלה, אין מצב של "הברקות חד-פעמיות בקטעים מסויימים והשאר - שיממון", לכל היותר יש מיעוט קטעים שאולי פחות מצטיינים בתוך רמה מאוד גבוהה, כך שהתיאור הזה מפברק ניגוד למשהו לא רלוואנטי.
כתוב ״או״.
יש הרבה ביצועים שהם ״יופי של ביצוע״, כלומר אין שיממון כלל, אבל גם אין התלהבות גדולה מדי מצידי לאורך כל היצירה.
ומלבדם יש ביצועים עם הברקות חד פעמיות והשאר שיממון, כך כתבתי.
ואכן, עד הביצוע של הרמן מקס, הייתי בבעיה קשה מאוד לבחור משהו שאני באמת אוהב מתחילת המיסה ועד סופה.


גם כאן צורת התיאור בעייתית עד חשודה לכשעצמה: "מציגים" "מנסים", "נחשדים", "מנסים לפצות"...
עצם השימוש המילה "מנסים" הוא פרשנות -- חסרת ביסוס -- לגבי כוונות המבצעים, ולמה לחשוד? :(


בהחלט יש ביצועים שייש בהם יותר התלהבות -- לא בדיוק חסרון -- וייש דרמאטיים יותר -- לא רק מנסים, מצליחים -- כשמיקום ה"איזון" שהם יוצאים ממנו כבייכול נמצא רק בדמיונו של הכותב, כמו גם החסרים הדמיוניים (איזה??)
אותו איזון שאני שומע אצל מקס ולא קיים אצל כל האחרים ששמעתי.


בוא נגיד שהשיתוף נעשה בצורה בעייתית, שכוללת השמצות מיותרות של ביצועים אחרים כדי להעלות-כבייכול את קרנו של ביצוע אחד בניגוד להם. החלק הזה אינו לעניין.
אני חושב שאין כללים מוגדרים/לעניין, מלבד חוקי הפורום, בהקשר של שיתוף.
כך בחרתי להציג את הביצוע הזה; מעל האחרים, כיוון שאותם שמעתי, ואליהם השוויתי. אין בזה כל פסול.
זו דעתי. אנחנו עושים את זה כל יום שלישי ואינך מתלונן :נגד:


לאחר שקראתי את האמור כאן, הסתקרנתי ולקחתי את הדיסקים להאזנה.

אני יכול להצטרף לתיאור הביצוע כ"נטול גימיקים, פיוטי במידה, מאוזן ומאופק מאוד", בהסתייגות שאני לא מצא את האחרים כבעלי "גימיקים", ואיני מוצא ב"איפוק" תכונה ראויה לשבח מיוחד, במיוחד שאף אחד אחר לא בדיוק משתולל.

לטעמי, המנצח והתזמורת טובים בהחלט, ההקלטה טובה אך לא מבריקה, לפעמים אפרורית במקצת.

הבעייה העיקרית של הביצוע היא הסולנים, שאינם מהליגה הראשונה, למעט Kai Wessel, ששר "בסדר+", אבל מאכזב יחסית לסטנדארטים של עצמו במקומות אחרים, במיוחד במתאוס-פאסיון. הסופראני בסדר, ביחוד השנייה, הראשונה פחות, הטנור אפור, באס 2 קצת גועה ב-Quoniam ולבאס 1 יש קול דק מדי לתפקיד הזה.
שמח שהאזנת לביצוע ונתת את דעתך.

לדעתי, אי אפשר להיכנס ל"ליגת העל" של הביצועים עם סולנים לא בליגה, כך שלא פלא שאמיר מנדל בחר שלא לכלול את הביצוע הזה בתחרות.
אני לא בטוח שזו הסיבה שמנדל בחר לנפות את הביצוע מההשוואות. אפשר לשאול אותו.
אגב, יש עוד ביצועים טובים שנופו, אתה הזכרת את קופמן למשל.


אם זה הביצוע האידיאלי בשבילך -- תיהנה -- אבל אין צורך להשמיץ ביצועים אחרים ו/או להעמיס עליהם ניסיונות / הצגות / חשדות ושאר פרשנויות על הפרשנויות.

עמיר
אני לא בטוח שניתן לנהל דיון ענייני כאשר כ-50% מהמילים אותן כותב צד בדיון הן בהקשרים של צורת הכתיבה, הניסוח וההתבטאות של הצד השני.
ביטויים כמו ״הניסוח הזה מקומם במקצת״, ״התיאור הזה מפברק ניגוד למשהו לא רלוואנטי״, ״צורת התיאור בעייתית עד חשודה לכשעצמה״, ״בוא נגיד שהשיתוף נעשה בצורה בעייתית״, לא מקדמים את הדיון במישור הענייני אלא מושכים אותו לכיוון אחר, אולי אישי (?), בדיוק כמו הביצועים שאינם הרמן מקס ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ערכתי את התגובה שלי אחרי שציטטת אותה, והסיום הוא כזה:
אם זה הביצוע האידיאלי בשבילך -- תיהנה -- אבל זה לא לעניין להשמיץ ביצועים אחרים ברמת ניסיונות / הצגות / חשדות ושאר פרשנויות על הפרשנויות.

למען הסר ספק: אם יש לך הסתייגויות ספציפית מביצועים ספציפיים זה לגמרי לעניין לציין אותן, אבל לא זה מה שעשית.

ואשר ל:
אני לא בטוח שניתן לנהל דיון ענייני כאשר כ-50% מהמילים אותן כותב צד בדיון הן בהקשרים של צורת הכתיבה, הניסוח וההתבטאות של הצד השני
לא מדובר ב:צורת כתיבה". מדובר בתכנים של הטיעונים שלך --- טענת טיעונים לגבי הביצועים האחרים:
ישנם ביצועים שמציגים התלהבות גדולה יותר של המקהלה ו/או של הסולנים, או שמנסים ליצור מופע דרמטי יותר, או להציג עושר תזמורתי-מקהלתי אדיר. כל ביצוע כזה, ואחרים, יוצא קצת מהאיזון, ובורח, בחוסר נימוס, למקום אחר, חלופי.
בדרך כלל הביצועים הללו, יפים ככל שיהיו, נחשדים כמעט מיידית באיזשהו חוסר (שעליו הם מנסים לפצות בדרכים שונות ומשונות)
אלה הם טיעונים לכל דבר ועניין -- שהביצועים מציגים / מנסים ליצור/ יוצאים מאיזון / מנסים לפצות וכיו"ב.
ואליהם התייחסתי, וטענתי שהם לא לעניין, בטח כשהם לא ספציפיים לגבי ביצועים ספציפיים.

כך שהסיומת שלך
לא מקדמים את הדיון במישור הענייני אלא מושכים אותו לכיוון אחר, אולי אישי (?), בדיוק כמו הביצועים שאינם הרמן מקס
גם לא נכונה -- זה כן בלב הדיון המישור הענייני -- וגם מדברת על מישור אישי, ובאופן לא ספציפי -- ברמת לכלוך, כמו שאתה מלכלך על הביצועים האחרים.

אם יש לך טענה ספציפית כלפי התנהלותי האישית, אנא אמור אותה בצורה ספציפית. אם לא, יש מקום להתנצלות.

עמיר
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
ערכתי את התגובה שלי אחרי שציטטת אותה, והסיום הוא כזה:


ואשר ל:

לא מדובר ב:צורת כתיבה". מדובר בתכנים של הטיעונים שלך --- טענת טיעונים לגבי הביצועים האחרים:

אלה הם טיעונים לכל דבר ועניין -- שהביצועים מציגים / מנסים ליצור/ יוצאים מאיזון / מנסים לפצות וכיו"ב.
ואליהם התייחסתי, וטענתי שהם לא לעניין, בטח כשהם לא ספציפיים לגבי ביצועים ספציפיים.

כך שהסיומת שלך

גם לא נכונה -- זה כן בלב הדיון המישור הענייני -- וגם מדברת על מישור אישי, ובאופן לא ספציפי -- ברמת לכלוך, כמו שאתה מלכלך על הביצועים האחרים.

אם יש לך טענה ספציפית כלפי התנהלותי האישית, אנא אמור אותה בצורה ספציפית. אם לא, יש מקום להתנצלות.

עמיר
עמיר,
למעט התוספת האחרונה בתגובה הקודמת שלך, לא היה ברור שאתה מבקש דוגמאות ספציפיות שיבססו את האמירות הכלליות שלי בפוסט המקורי.

בכל אופן, החלק האחרון בפוסט שלי היה ״כמובן שאין כאן מטרה לפתוח מלחמת עולם אלא שיתוף בחוויה אישית.״ בדיוק מהסיבה שאין לי חשק/זמן/רצון לפרט עבור כל ביצוע מה הליקויים שלו ביחס לביצוע של מקס או ביחס לביצועים אחרים או בכלל, ואני לא מעוניין לחפש פגמים ספציפיים בכוח בביצועים האחרים.

העניין מזכיר לי את הדיון על הרינג בזמנו, שבו ביקשת מקדם לפרט אודות הפגמים בביצוע של שולטי, הוא עשה זאת בדקדקנות, עם המון השקעה, לא פשוט גם כשמדובר בביצוע בודד.

אני מעדיף לחוות את המוסיקה הזו בצורה כללית יותר, וזוהי גם רוח הדברים של הפוסט המקורי.

השרשור הנוכחי הוא מעין ״קול קורא״ לאחרים לחלוק את דעתם בנושא, בניסוחים כלליים או ספציפיים, כולל ביצועים מועדפים אחרים, התייחסויות לביצוע הספציפי וליצירה בכלל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
מצאתי את אלוהים, והוא מתנשא על כולם מלמעלה.

הוא נהדר נפלא ועושה הכל טוב.

כל השאר עובדי השטן, מזייפי אורגאזמות ומנסים להסתיר פגמים.

כמובן שאין כאן מטרה לפתוח מלחמת עולם אלא שיתוף בחוויה אישית.

וזה גם קול קורא לכולם...
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
מצאתי את אלוהים, והוא מתנשא על כולם מלמעלה.

הוא נהדר נפלא ועושה הכל טוב.

כל השאר עובדי השטן, מזייפי אורגאזמות ומנסים להסתיר פגמים.

כמובן שאין כאן מטרה לפתוח מלחמת עולם אלא שיתוף בחוויה אישית.

וזה גם קול קורא לכולם...
תגובה קצת אינפנטילית.

שוב, זה קורה בכל יום שלישי.. מה ההבדל?

זו המשמעות של ׳שיתוף׳ ו-׳חוויה אישית׳.

הידע שלך בהקשר של ביצועים במוסיקה קלאסית, השוואות, ותוכן, הוא עצום, בטח בהשוואה אליי,
כאמור שמחתי לשמוע את דעתך. צורם לי שהדיון מתגלגל למחוזות לא רלוונטיים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אפילו כאתיאיסט מושבע ומוצהר לא הייתה לי בעייה עם טקסט "דתי" כזה, עד שמגיעים להשמצות.

אם הטקסט שלך לא הייה מכיל את הקטע שמתייחס לביצועים אחרים בסגנון משמיץ:
שמנסים ליצור מופע דרמטי יותר, או להציג עושר תזמורתי-מקהלתי אדיר. כל ביצוע כזה, ואחרים, יוצא קצת מהאיזון, ובורח, בחוסר נימוס, למקום אחר, חלופי.
בדרך כלל הביצועים הללו, יפים ככל שיהיו, נחשדים כמעט מיידית באיזשהו חוסר (שעליו הם מנסים לפצות בדרכים שונות ומשונות).
הייתי מקבל אותו, לכל היותר מעיר שבלי להוריד מדבריך, אני חושב אחרת (כולל הנימוקים -- הסולנים וכו').

אבל אני לא אוהב שמשמיצים דברים שאני אוהב, ואם עושים זאת, אני רוצה לדעת על מה מדובר, ולפחות על מי מדובר -- מי מואשם במה, במיוחד כשכל ההאשמות נראות לי מצוצות מהאצבע, והכל מפוברק כדי להוריד את האחרים.

למשל ה"איזון" שאתה מוצא רק אצל מקס והאחרים "יוצאים" ממנו וכבייכול "בורחים, בחוסר נימוס, למקום אחר, חלופי" -- איזה תיאור פואטי :( -- על איזה סוג של "איזון" מדובר?

יש איזון בין קולות (במובן הרחב -- ווקאליים ואינסטרומנטאליים) שזה משהו אלמנטארי, שכולם -- בטח ב"ליגת העל" מצטיינים בו. יש איזון בין פרקים -- שלא יתקבל שפרק אחד מקבל משקל רב ואחרים לא, או שקטעים מסויימים רצים ואחרים זוחלים והקו הכללי נפגע, אבל גם זה אלמנטארי ובתחום ההצטיינות של כולם. אז על מה אתה מדבר?

יש מצב שכנראה מקס עצמו לא ידע שהוא שומר על ה"איזון" הזה ושהאחרים לא ידעו שהם צריכים לשמור עליו ו/או שהם בורחים ממנו, ומה ה"חלופה" שב"חוסר הנימוס" שלהם הם הגיעו אליה (עדיין עדיף על "חוסר יכולת"...)

ואם מזכירים את קדם, אז עשית כאן בדיוק כמו שהוא נוהג לעשות -- לקחת ביצוע שהוא סך הכל משני, די סתמי, שאין הרבה שחשבו או שיחשבו שהוא מהשורה הראשונה, שלא במפתיע חמק מתחת לראדאר של הביקורת המרכזית, ולהציג אותו מעל לכל הביצועים שייש עליהם קונצנזוס, או שייש עליהם ויכוחים כי יש להם ייחוד ברמה של לעורר מחלוקת, עם אוהדים שרופים ושונאים מושבעים, כמו גלן גולד. אבל מקס לא שם ולא שם. סתם עוד ביצוע די פרובינציאלי.

זכותך, וגם זכותו, אבל אם מדברים על חשדות, אז התעלול הזה תמיד חשוד בעיני, ואם נלוות אליו עוד השמצות מפוברקות, אז זה הופך להיות בלתי קביל מבחינתי.

להלן עוד מלחמת עולם בכוס מיים.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
תגובה קצת אינפנטילית
אני מעריך שלא ראית את מלוא העומק בה :)
ואת המידה בה היא משקפת את הפוסט הפותח שלך.

אנחנו עושים את זה כל יום שלישי ואינך מתלונן :נגד:
שוב, זה קורה בכל יום שלישי.. מה ההבדל?
מה שאנחנו עושים בימי שלישי אינו להשמיץ דברים באופן כללי.
הבדל עקרוני אחד הוא שאנשים אומרים שהם לא אהבו את הביצוע המסויים שמספרו כך וכך בגלל זה וזה.
והבדל עקרוני נוסף הוא שימי שלישי לא מתרחשים בכתב, עם אפשרות לשקול מה שכותבים ומה המשמעויות.


זו המשמעות של ׳שיתוף׳ ו-׳חוויה אישית׳.
ההגדרות של "שיתוף" ושל "חווייה אישית" אינן כוללות built-in את החלק של השמצות באוויר.


אני לא מעוניין לחפש פגמים ספציפיים בכוח בביצועים האחרים.
העניין הוא שכבר מצאת-כבייכול את הפגמים, אז לפחות תגיד אצל מי מצאת מה.


צורם לי שהדיון מתגלגל למחוזות לא רלוונטיים.
אבל זה מחוז רלוואנטי לחלוטין: לא הסתפקת בלומר שאתה אוהב ביצוע מסויים ומעדיף אותו מעבר לאחרים -- שעם זה אין ולא הייתה שום בעייה בשום שלב.

מצאת לנכון להשמיץ את כל האחרים בהשמצות מאוד מסויימות.

אז לדעתי, אם אתה כבר עושה זאת, זה מאוד רלוואנטי גם להצביע על זה, וגם לדרוש שתבהיר את מי מהאחרים אתה מאשים במה.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
Adiel, שמעת את הקולגיום 1704 ?

בריכן ה -I בפיליפס , ביצוע קצת נשכח אבל נהדר -ביצוע לייב כמו השני, אחד משניים שלשה הטובים ביותר IMO
הרווחה השני לטעמי אכזבה -למרות סולנים מצויינים , טמפי לא יציב, הקלטה לא טובה גם כן -ההד המוגזם ממסך
הכל.
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
הנסיון הזה, להדביק לי דרך פעולה של לקיחת ביצוע משני ולהציג אותו מעל כל השאר סתם כך, ללא ביסוס כבייכול, תוך שימוש ב״השמצות מפוברקות״ כלשונך, לא לעניין.

מאוד הופתעתי שדווקא מקס, מנצח שאני כמעט ולא מכיר, ביצע את היצירה בצורה הטובה ביותר עבורי.
לאחר המיסה, פניתי ליוהאנס פסיון בניצוחו ולא אהבתי.
לכן, העניין שהרמן מקס מבצע את המיסה בצורה היפה/הטובה ביותר עבורי, לא הופך את הרמן מקס לאל אוטומטית, או ל״חשוב יותר״ ממנצחים כמו גרדינר/הרוואחה/סוזוקי, אם כבר ההיפך הוא הנכון.

אני לא אוהב את זה, כי זה לא יהיה מדוייק ומושקע, אלא פשוט מהזיכרון, אבל אני אתמצת.

הזהב:
פלדהובן - מעדיף את המקהלה של מקס ולא את הסולנים והסולנים המתגברים אצלו. אולם באופן כללי, מעדיף את הסולנים על רוב המקהלות, למרות שזה תלוי במצב רוח. בנוסף, לא אוהב את הקונטרה-טנור.
הנגלברוק - נשמע מעט רובוטי. הכל מאוד ממושמע, ומוקפד, אבל מוקפד מדי. ובנוסף טמפי מעט מהירים מדי.
סוזוקי - מאוד מאוד יפה ואסתטי, אבל בשלב מסויים אני משתעמם, גם בקנטטות.

** באורח פלא זו השלישייה שאהבתי, ולא רק אני, בערבי ההשוואות, ואני אוהב את הביצועים האלה גם בבית (הרבה פעמים הדעה שלי על הביצועים משתנה ב-180 מעלות כשאני שומע בבית, על מערכת אחרת).

הכסף:
קופמן - איטי ודרמטי, קצת כבד, ובנוסף מציק לי שנשמע אקדמאי.
גרדינר הישן - בהיר ומחוספס ביחס לרוב האחרים.
מינקובסקי - מתאמץ מדי להראות כמה הוא מעניין.
פארוט - ביצוע טוב עם בעיות (לעיתים מייפה את המוסיקה ומוותר על הדרמה, הילד).

הארד:
ג׳ון באט
ג׳ונתן כהן
גרדינר החדש
הרוואחה (שלושתם)
סאוול

אפשר לשחק קצת עם הדירוגים: מינקובסקי יכול בקלות לרדת לארד, והרוואחה השלישי יכול לעלות לכסף, אבל זה בגדול. יש עוד ביצועים שלא כתבתי עליהם.
לטעמי, גם הפירוט הנ״ל לא מספיק ספציפי, אבל שיהיה...
 
נערך לאחרונה ב:

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
Adiel, שמעת את הקולגיום 1704 ?
שמעתי.
ביצוע נלהב מדי לטעמי, אפילו קצת היסטרי.
מעדיף ביצועים עם שקט פנימי ואיזון שהולכים לכיוון הדרמה אבל לא בצורה מוחצנת מדי.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ה'גלוריה' באמת כזו , בכלל אני מאד אוהב את מה שהוא עושה שם בפרט ב'קרדו' ( על כל 9 חלקיו)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור