tomertsin
מושעה
- הודעות
- 12,603
- מעורבות
- 2,203
- נקודות
- 113
לפני כשבוע ביקרתי את אריק בחיפה, שגר בדירה מטופחת עם ציורים וחפצי אומנות יפים ושהוא אודיופיל וותיק כבר למעלה מ-30 שנים.
החלטתי להתפלמס במשיכת קולמוס ואנחנו מאזינים אצלו למערכת אודיו מיוחדת של Naim Audio מסדרת ה-500, לרמקולים של Focal מסדרת Scala Utopia Evo היוקרתית ולפטיפון Solstice של Naim audio, שהוא גולת הכותרת.
המערכת של Naim היא מסדרת ה-500 ונחשבת לעילית של החברה, פרט לקדם מגבר ולמגברי ההספק Statement, המוערכים מאוד. שנינו חושבים שחברת Audio Naim מדהימה וכובשת ויש הטוענים שזו בכלל כת או חתונה קתולית, במובן החיובי של המשפט. הוא התחיל עם פריטי ציוד בינוניים של החברה המשיך לשדרג בתוכה ונשאבים אליה, גם בגלל הביצועים וגם בגלל שהחברה מציעה שדרוגים והרחבות לרבים ממוצריה, כחלופה נוחה להחלפת הפריט בחדש.
הפטיפון Solstice מגיע כחבילה מושלמת הכוללת: זרוע, ראש, ספק כוח, הגברה וכל רכיביו תחת שם המותג Naim ומיוצר על ידי היצרן הגרמני CLEARAUDIO, לפי דרישות החברה. אריק החליף פטיפון של לין LP12 ששודרג ולמיטב ידעתי, הוא האודיופיל היחיד בישראל המשתמש בפטיפון הנ"ל. כידוע, החברה הקציבה לשוק העולמי 500 הפטיפונים בלבד ובהוצאה מוגבלת, שירדו תוך כשבוע מהמדפים, כאשר החברה סיימה למכור את כולם. אולם אין צורך בדאגה, מכיוון שליבואן הקודם אילן טמיר, יש עוד פטיפון אחד ארוז ומחכה ללקוח הבא, שיכיר באיכויות המיוחדות שהוא מציע.
פטיפון עם כל החבילה תוצרת Naim Audio
קישור לאתר החברה: https://www.naimaudio.com/solstice
רשימת הציוד שלו כוללת מגבר הספק Naim NAP 500 וספק הכוח, קדם מגבר Naim NAC 552 וספק הכוח, סטרימר Naim ND 555 והספק 555 PS, כבילה של Naim Audio ושל Chord, הרמקולים והפטיפון מפורטים קודם לכן.
אריק מאזין לאודיו שני ערוצים בלבד. גודל חדר האזנה כולל חלל עיקרי של כ-4 מטרים על 8 מטרים (שחלקו בגובה של 5.5 מטרים), צמוד אליו מאחורי הספה חלל נוסף של 3 מטרים על 4.5 מטרים, וחלל נוסף לכיוון פינת אוכל / מטבח של כ-3 מטרים על 6 מטרים. הרמקולים ממוקמים במקביל לקיר הארוך בחלל החדר ובמרחק של כ-1 מטר ממנו. המרחק בין הרמקולים למאזין כ-3 מטרים ובין הרמקולים כ-2.8 מטרים. הציוד הרב שברשותו מונח על 10 מדפי FRAIM NAIM בשלושה בסיסים נפרדים, החיווט לרמקולים של Naim באורך 8 מטרים! ישנם אריחים אקוסטיים של סונקס בתקרה וזה פתרון חלקי. כמו כן, ישנם 2 ספריות שעושות עבודה מבורכת לפיזור גלי הקול ומספר שטיחים. כל מכשירי המערכת עם כבלים של Naim, יש לו מפצל חשמל והשקעים בקיר אנגליים, שהפכו לפני כמה שבועות לתקניים בישראל.
רמקולים רצפתיים פוקאל Scala Utopia EVO
כפי שנאמר, זאת תהיה האזנה קצרה ולא מחייבת אותי, אולם ראוי לציין את הרמקולים מבית פוקאל דגם Scala Utopia Evo, שנראים אלגנטיים מאוד בכחול מבריק. כמו כן, הפס השחור הממוקם למעלה בו טוויטר הברליום, נותן להם תחושה של מסיביות ומוצקות. הצליל שבוקע מהרמקולים היה נאמן למוזיקה בצורה מעוררת התפעלות, הצליל מתאפיין בפתיחות ובפרטים ובתחום ביניים חם, המצליח להעביר למאזין את הרגש במוזיקה.
האיזון הטונאלי והטבעיות של מערכת האודיו קרובים לשלמות, היא אינה מבליטה או מחסירה תדרים, אינה צורמת או אגרסיבית ולא צובעת את הצליל. אתה מקבל צלילים זריזים ומהירים ומשקל בתחום התחתון, קטעי האמצע ברורים ומוגדרים הצלילים הגבוהים מספקים ברק ושקיפות.
התנאים הפיזיים היו טובים למדי אולם ההערה היחידה ששמתי לב אליה היא, נוכחות של גלי באס עומדים סביב 50-70 הרצים. אריק סיפר שהזמין בעבר את מומחה האקוסטיקה יואב שדמה, שמדד את הגלים הנ"ל, שבאו לביטוי בצלילים המושמעים. יואב הציע בין היתר לאריק לשים לוכדי באס בפינות החדר ואחורי הרמקולים, דבר שייעשה בקרוב מאוד.
ברוב קטעי המוזיקה להם הקשבנו, הבאס היה מדויק ומהודק, מהיר ומוגדר והתקפי במידה נכונה. התחושה הנפלאה של כמעט "קיר מנגן", עם במת צליל ענקית וגבוהה, תלת ממדית ועמוקה, אשר רחפה מאחורי הרמקולים והייתה מופלאה.
אריק מחזיק בבית גם תקליטים איכותיים
מצאתי אצל אריק אוצרות שרכש אותן בחו"ל, בדמות חצוצרן הג'אז האגדי מיילס דייויס, שהקליט את הסשן השני והאחרון של אלבומו המכונן Kind of Blue, ב-22 באפריל 1959. זהו אלבום הג'אז היחיד בבעלות אנשים שלא מקשיבים לג'אז ומסיבה טובה, הלהקה עצמה יוצאת הדופן (הוכחה לקיומו של אלוהים). הקטעים בהם מיילס דיוויס מנגן לבד את הקטעים הבלתי נשכחים - סקסופוניסט הטנור ג'ון קולטריין, סקסופוניסט האלט קאנונבול אדרלי והפסנתרן ביל אוונס - יוצרים אווירה ערטילאית. האלבום ממשיך להיות אחד התקליטים האהובים ביותר בג'אז, בנגינה הזאת הצליל של הרמקולים פתוח מאוד ודינמי, המהירות והקצב של המוזיקה מציאותיים כמו בהופעה חיה, ההתקפיות של כלי נגינה - היא לא פחות ממדהימה. למרות גודלם הפיזי של הרמקולים, הם נעלמו ולא משכו תשומת לב לעצמם.
למערכת האודיו פוטנציאל אדיר שעולה כסף רב והיא מנגנת מוזיקה בטווח תדרים מלא, המעוררים התפעלות בכל אספקט בו תבחנו אותם. היא נראית טוב מאוד, תעלם ברקע אם תרצו ותהיה סלחנית מאוד להצבה בבית.
נשארתי עם טעם של עוד, אך לכל הנאה בהאזנה לרמקולים של FOCAL ואלקטרוניקה של Naim מגיע סוף - גם אם זה סוף מצוין.
350,000 ₪ במערכת הדגל של Naim Audio
החלטתי להתפלמס במשיכת קולמוס ואנחנו מאזינים אצלו למערכת אודיו מיוחדת של Naim Audio מסדרת ה-500, לרמקולים של Focal מסדרת Scala Utopia Evo היוקרתית ולפטיפון Solstice של Naim audio, שהוא גולת הכותרת.
המערכת של Naim היא מסדרת ה-500 ונחשבת לעילית של החברה, פרט לקדם מגבר ולמגברי ההספק Statement, המוערכים מאוד. שנינו חושבים שחברת Audio Naim מדהימה וכובשת ויש הטוענים שזו בכלל כת או חתונה קתולית, במובן החיובי של המשפט. הוא התחיל עם פריטי ציוד בינוניים של החברה המשיך לשדרג בתוכה ונשאבים אליה, גם בגלל הביצועים וגם בגלל שהחברה מציעה שדרוגים והרחבות לרבים ממוצריה, כחלופה נוחה להחלפת הפריט בחדש.
הפטיפון Solstice מגיע כחבילה מושלמת הכוללת: זרוע, ראש, ספק כוח, הגברה וכל רכיביו תחת שם המותג Naim ומיוצר על ידי היצרן הגרמני CLEARAUDIO, לפי דרישות החברה. אריק החליף פטיפון של לין LP12 ששודרג ולמיטב ידעתי, הוא האודיופיל היחיד בישראל המשתמש בפטיפון הנ"ל. כידוע, החברה הקציבה לשוק העולמי 500 הפטיפונים בלבד ובהוצאה מוגבלת, שירדו תוך כשבוע מהמדפים, כאשר החברה סיימה למכור את כולם. אולם אין צורך בדאגה, מכיוון שליבואן הקודם אילן טמיר, יש עוד פטיפון אחד ארוז ומחכה ללקוח הבא, שיכיר באיכויות המיוחדות שהוא מציע.
פטיפון עם כל החבילה תוצרת Naim Audio
קישור לאתר החברה: https://www.naimaudio.com/solstice
רשימת הציוד שלו כוללת מגבר הספק Naim NAP 500 וספק הכוח, קדם מגבר Naim NAC 552 וספק הכוח, סטרימר Naim ND 555 והספק 555 PS, כבילה של Naim Audio ושל Chord, הרמקולים והפטיפון מפורטים קודם לכן.
אריק מאזין לאודיו שני ערוצים בלבד. גודל חדר האזנה כולל חלל עיקרי של כ-4 מטרים על 8 מטרים (שחלקו בגובה של 5.5 מטרים), צמוד אליו מאחורי הספה חלל נוסף של 3 מטרים על 4.5 מטרים, וחלל נוסף לכיוון פינת אוכל / מטבח של כ-3 מטרים על 6 מטרים. הרמקולים ממוקמים במקביל לקיר הארוך בחלל החדר ובמרחק של כ-1 מטר ממנו. המרחק בין הרמקולים למאזין כ-3 מטרים ובין הרמקולים כ-2.8 מטרים. הציוד הרב שברשותו מונח על 10 מדפי FRAIM NAIM בשלושה בסיסים נפרדים, החיווט לרמקולים של Naim באורך 8 מטרים! ישנם אריחים אקוסטיים של סונקס בתקרה וזה פתרון חלקי. כמו כן, ישנם 2 ספריות שעושות עבודה מבורכת לפיזור גלי הקול ומספר שטיחים. כל מכשירי המערכת עם כבלים של Naim, יש לו מפצל חשמל והשקעים בקיר אנגליים, שהפכו לפני כמה שבועות לתקניים בישראל.
רמקולים רצפתיים פוקאל Scala Utopia EVO
כפי שנאמר, זאת תהיה האזנה קצרה ולא מחייבת אותי, אולם ראוי לציין את הרמקולים מבית פוקאל דגם Scala Utopia Evo, שנראים אלגנטיים מאוד בכחול מבריק. כמו כן, הפס השחור הממוקם למעלה בו טוויטר הברליום, נותן להם תחושה של מסיביות ומוצקות. הצליל שבוקע מהרמקולים היה נאמן למוזיקה בצורה מעוררת התפעלות, הצליל מתאפיין בפתיחות ובפרטים ובתחום ביניים חם, המצליח להעביר למאזין את הרגש במוזיקה.
האיזון הטונאלי והטבעיות של מערכת האודיו קרובים לשלמות, היא אינה מבליטה או מחסירה תדרים, אינה צורמת או אגרסיבית ולא צובעת את הצליל. אתה מקבל צלילים זריזים ומהירים ומשקל בתחום התחתון, קטעי האמצע ברורים ומוגדרים הצלילים הגבוהים מספקים ברק ושקיפות.
התנאים הפיזיים היו טובים למדי אולם ההערה היחידה ששמתי לב אליה היא, נוכחות של גלי באס עומדים סביב 50-70 הרצים. אריק סיפר שהזמין בעבר את מומחה האקוסטיקה יואב שדמה, שמדד את הגלים הנ"ל, שבאו לביטוי בצלילים המושמעים. יואב הציע בין היתר לאריק לשים לוכדי באס בפינות החדר ואחורי הרמקולים, דבר שייעשה בקרוב מאוד.
ברוב קטעי המוזיקה להם הקשבנו, הבאס היה מדויק ומהודק, מהיר ומוגדר והתקפי במידה נכונה. התחושה הנפלאה של כמעט "קיר מנגן", עם במת צליל ענקית וגבוהה, תלת ממדית ועמוקה, אשר רחפה מאחורי הרמקולים והייתה מופלאה.
אריק מחזיק בבית גם תקליטים איכותיים
מצאתי אצל אריק אוצרות שרכש אותן בחו"ל, בדמות חצוצרן הג'אז האגדי מיילס דייויס, שהקליט את הסשן השני והאחרון של אלבומו המכונן Kind of Blue, ב-22 באפריל 1959. זהו אלבום הג'אז היחיד בבעלות אנשים שלא מקשיבים לג'אז ומסיבה טובה, הלהקה עצמה יוצאת הדופן (הוכחה לקיומו של אלוהים). הקטעים בהם מיילס דיוויס מנגן לבד את הקטעים הבלתי נשכחים - סקסופוניסט הטנור ג'ון קולטריין, סקסופוניסט האלט קאנונבול אדרלי והפסנתרן ביל אוונס - יוצרים אווירה ערטילאית. האלבום ממשיך להיות אחד התקליטים האהובים ביותר בג'אז, בנגינה הזאת הצליל של הרמקולים פתוח מאוד ודינמי, המהירות והקצב של המוזיקה מציאותיים כמו בהופעה חיה, ההתקפיות של כלי נגינה - היא לא פחות ממדהימה. למרות גודלם הפיזי של הרמקולים, הם נעלמו ולא משכו תשומת לב לעצמם.
למערכת האודיו פוטנציאל אדיר שעולה כסף רב והיא מנגנת מוזיקה בטווח תדרים מלא, המעוררים התפעלות בכל אספקט בו תבחנו אותם. היא נראית טוב מאוד, תעלם ברקע אם תרצו ותהיה סלחנית מאוד להצבה בבית.
נשארתי עם טעם של עוד, אך לכל הנאה בהאזנה לרמקולים של FOCAL ואלקטרוניקה של Naim מגיע סוף - גם אם זה סוף מצוין.
350,000 ₪ במערכת הדגל של Naim Audio