אני רק שאלה


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
חישבת כאילו הוא בשפת הים. בחדר סגור עוצמת הקול לא יורדת כיחס של 1 חלקי R בריבוע, אתה ממש רחוק מהתוצאה הנכונה.
חישבתי בעזרת המחשבון. אם כי אתה כמובן צודק וכבר הערתי בעצמי למישהו הערה דומה בעבר.

הנוסחה שבה משתמש המחשבון נכונה עבור מקור נקודתי יחיד ללא החזרים.
הרמקולים לא לגמרי נקודתיים, יש שניים, ויש החזרים.

עם זאת, אני לא יודע איך לקחת בחשבון את ההסתייגויות הנ"ל, מה גם שעוצמת ההחזרים יחסית לעוצמת המקור מאוד תלויה בחדר ובתדר.

האם אתה יודע?
אשמח ללמוד.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
חישבתי בעזרת המחשבון. אם כי אתה כמובן צודק וכבר הערתי בעצמי למישהו הערה דומה בעבר.

הנוסחה שבה משתמש המחשבון נכונה עבור מקור נקודתי יחיד ללא החזרים.
הרמקולים לא לגמרי נקודתיים, יש שניים, ויש החזרים.

עם זאת, אני לא יודע איך לקחת בחשבון את ההסתייגויות הנ"ל, מה גם שעוצמת ההחזרים יחסית לעוצמת המקור מאוד תלויה בחדר ובתדר.

האם אתה יודע?
אשמח ללמוד.

יש נוסחאות לכך, הן לוקחות בחשבון את מידת ההחזריות של החדר - לא משהו שהוא יוכל לחשב כרגע. אבל הוא בוודאות צריך הרבה פחות הספק מאשר בחלל הפתוח. בדוגמה שלך אני משוכנע ש 50W יספיקו וסביר שגם 40W.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
יש נוסחאות לכך, הן לוקחות בחשבון את מידת ההחזריות של החדר - לא משהו שהוא יוכל לחשב כרגע. אבל הוא בוודאות צריך הרבה פחות הספק מאשר בחלל הפתוח. בדוגמה שלך אני משוכנע ש 50W יספיקו וסביר שגם 40W.
עומר, תתפלא, לא הרבה פחות הספק...

והאנרגיה של הסאונד הלא-ישיר עובדת אחרת בבס - פה כבר צריך להכנס לאיך החדר פתוח/סגור לחללים אחרים, מעבר לגודל שלו*. החדר מן הסתם גם סופג ולא רק מחזיר.
ומן הסתם עדיף (ממש עדיף) לא לשבת צמוד לקיר אחורי.
גם עניין ה-headroom -רצוי לקחת איזה 10db - קשה להמחיש תיאורטית כמה טוב יותר לשמוע עם (מספיק headroom).
כמו שעמיר ציין, לגמרי כדאי למדוד על באמת באיזו עוצמה שומעים - עם מד SPL או מיק מכוייל. אני די סבבה עם 75.

*ניסוי נחמד להמחשת room gain:
שב באוטו, לא מונע, במיקום שקט יחסית. שים משהו עם בס, בווליום גבוה אבל שעדיין תרגיש נוח איתו.
עכשיו - פתח את 2 החלונות האחורים...

ר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
יש נוסחאות לכך, הן לוקחות בחשבון את מידת ההחזריות של החדר - לא משהו שהוא יוכל לחשב כרגע. אבל הוא בוודאות צריך הרבה פחות הספק מאשר בחלל הפתוח. בדוגמה שלך אני משוכנע ש 50W יספיקו וסביר שגם 40W.
יש לך גישה לנוסחאות האלה?

חוצמזה, המשתנה התלוי כאן הוא רגישות הרמקול המינימלית. הספק המגבר נתון (75W).

לא ידוע באיזה עוצמה הוא רוצה לשמוע, ולא כמה headroom לקחת, מרחק הישיבה בערך 4 מ', סביר שפחות.

הוא שואל בעצם אם הוא יוכל לשמוע באמצעות המגבר הזה בעוצמה הלא ידועה באמצעות רמקולים שרגישותם היא 86, או ברמקולים שרגישותם 88.5.

לי נראה שכן, כי החישוב לעיל הוא מקסימליסטי, וכאמור לא מתחשב בפרטרים הנוספים.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
עומר, תתפלא, לא הרבה פחות הספק...

והאנרגיה של הסאונד הלא-ישיר עובדת אחרת בבס - פה כבר צריך להכנס לאיך החדר פתוח/סגור לחללים אחרים, מעבר לגודל שלו*. החדר מן הסתם גם סופג ולא רק מחזיר.
ומן הסתם עדיף (ממש עדיף) לא לשבת צמוד לקיר אחורי.
גם עניין ה-headroom -רצוי לקחת איזה 10db - קשה להמחיש תיאורטית כמה טוב יותר לשמוע עם (מספיק headroom).
כמו שעמיר ציין, לגמרי כדאי למדוד על באמת באיזו עוצמה שומעים - עם מד SPL או מיק מכוייל. אני די סבבה עם 75.

*ניסוי נחמד להמחשת room gain:
שב באוטו, לא מונע, במיקום שקט יחסית. שים משהו עם בס, בווליום גבוה אבל שעדיין תרגיש נוח איתו.
עכשיו - פתח את 2 החלונות האחורים...

ר.
השאלה מה זה "הרבה פחות הספק" :) כקוריוז לקחתי פעם את המערכת שלי לחדר מטופל יותר מדי, כמעט מת. ההבדל במיקום של כפתור הווליום היה גדול.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
החדר מן הסתם גם סופג ולא רק מחזיר.
החדר לא סופג (ולא מחזיר) את הצליל הישיר, כך שהחזרים אמורים רק להיות תוספת. עם זאת, יכולים להיות ביטולים, שיחלישו את הצליל הישיר בנקודת ההאזנה בתדרים מסויימים.


גם עניין ה-headroom -רצוי לקחת איזה 10db - קשה להמחיש תיאורטית כמה טוב יותר לשמוע עם (מספיק headroom).
זה אומר הכפלת ההספק הנדרש פי בערך 10(!)

בהרבה מקרים זה לא מעשי, ונראה לי שגם אין בזה צורך, כי headroom מדבר על תוספת ל-RMS, שאין בה צורך לטיפול בפיקים רגעיים גדולים. מגברים טובים יכולים לטפל בפיקים כאלה הרבה מעבר להספק ה-RMS שלהם.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
בבקשה תמשיכו, אחלה דיון!
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
יש לך גישה לנוסחאות האלה?

חוצמזה, המשתנה התלוי כאן הוא רגישות הרמקול המינימלית. הספק המגבר נתון (75W).

לא ידוע באיזה עוצמה הוא רוצה לשמוע, ולא כמה headroom לקחת, מרחק הישיבה בערך 4 מ', סביר שפחות.

הוא שואל בעצם אם הוא יוכל לשמוע באמצעות המגבר הזה בעוצמה הלא ידועה באמצעות רמקולים שרגישותם היא 86, או ברמקולים שרגישותם 88.5.

לי נראה שכן, כי החישוב לעיל הוא מקסימליסטי, וכאמור לא מתחשב בפרטרים הנוספים.
מצאתי לפני כמה זמן במרשתת נוסחה, לא יודע את מהימנותה, היא הצריכה כמובן חישוב מקדמי בליעה בחדר וכו'.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מצאתי לפני כמה זמן במרשתת נוסחה, לא יודע את מהימנותה, היא הצריכה כמובן חישוב מקדמי בליעה בחדר וכו'.
אני לא רואה דרך לחשב מקדמי בליעה, צריך למדוד את מה שקורה בפועל, כיוון שההחזרות תלויות לא רק בחומרים שמהם בנויים הקירות, הרצפה והתקרה וציפוייהם אם יש (ספרים, דיסקים, תקליטים, שטיחים וכו'), וכמובן במימדי החדר, בפתחים, באובייקטים גדולים בחדר ובצורותיהם הגיאומטריות, וכו'. לכן נראה לי בעייתי למצוא נוסחה לזה.
 
נערך לאחרונה ב:

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,344
מעורבות
963
נקודות
113
לדעתי כל מה שאתה צריך לעשות זה להתנייד עם המגבר שלך ולשמוע איתו רמקולים ולא כדאי לינעל על מותג אחד ,לא חסרים רמקולים איכותיים מדפיים וגם רצפתיים לא גדולים שיתאימו לך .

אמיר ארמה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
@AK1
תודה
האמת שהחדר קטן וגם יש בו דברים נוספים כך שרמקולים גדולים קצת פחות מתאימים פיזית.. לפחות לפי הסידור הנוכחי.
לא שומע חזק במיוחד.
סידרת לי קצת את המחשבה. תודה.
אשמח לשמוע עוד דעות במיוחד לגבי הפרואק אם מישהי שמע את הtablettes בכללי וביחס לd2r או להיפך.
תודה!
פרואק טבלט זה לא אותה רמה של D2R. זה שתי סדרות אחרות, הטבלט אם אני לא טועה סדרה אחת או שתיים נמוכה יותר.
פעם היה טבלט, סטודיו וריספונס, בסדר הזה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

לפרואק טאבלט 10 (לזה התכוונת?) המגבר של AR אינו מתאים מיכוון שהוא חזק מידי לרמקולים והם לא נצילים מספיקים. בנוסף, ה-10 נשמע קטן (יחסית) אך מצויין, הוא ממוקם בסדרת הפתיחה של פרואק.
הרספונס D2 שני טוויטרים D / R, משתייך לסידרה האמצעית בפרואק. לטעמי, טוויטר הריבון (סרט) הוא המומלץ (למרות שהם קצת כיווניים), אך יותר איכותיים. שניהם הדגמים מתאימים למגבר ולחדר שלך, בעתיד תוכל להוסיף סאבוופר.

 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לפרואק טאבלט 10 (לזה התכוונת?) המגבר של AR אינו מתאים מיכוון שהוא חזק מידי לרמקולים והם לא נצילים מספיקים
לא הבנתי: אם המגבר חזק מדי, סימן שהם נצילים מדי, לא שהם לא נצילים מספיק.
--------------------------
תיקון מאוחר: יש דרך שבה אפשר למצוא איזשהו הגיון במשפט הזה: אם הרמקול לא נציל, תהיה נטייה להגביר יותר, ואז זה יסכן אותו -- אבל כפי שכתבתי בהמשך, זו לא בעיה אמיתית.
--------------------------
אין בעיה עם מגבר חזק מדי, אלא אם משתוללים יותר מדי עם הווליום, אבל בדרך כלל המאזין דואג שלא לעבור את העוצמה שמתאימה לו באוזן, שעבור רוב האנשים זה נמוך משמעותית ממה שהרמקול מתוכנן להפיק, כך שלא מגיעים למצבים מסוכנים.

אם כבר, מגברים חלשים מדי, שנכנסים לקליפינג הם בעיה רצינית, כי קליפינג -- מה שקרוב לגל מרובע -- מכיל הרבה תדרים גבוהים בעוצמות גבוהות -- מתכון ידוע לשריפת טוויטרים.

לחלק ממגברי המנורות ולמגברים טרנזיסטוריים מסויימים יש את הייתרון של soft clipping -- לא מתקרבים לגלים מרובעים ולא שורפים טוויטרים עקב כך גם כשהמגבר חלש מדי.
 

נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
לטעמי, טוויטר הריבון (סרט) הוא המומלץ (למרות שהם קצת כיווניים), אך יותר איכותיים.
תומר, לעניין הכיווניות, בהנחה שאתה מתכוון למישור האופקי, הפיזור של הריבונים דווקא רחב יותר. באנכי הפיזור שלהם צר. זה הפוך למה שאינטואיטיבית נוטים להקיש מהצורה שלהם..
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
עמיר,

הטאבלט 10 מומלצים לעבוד עם מגבר 5-50 וואט אר.אמ.אס לערוץ (ה-AR נמדדים 75 וואט לערוץ). בנוסף, נצילותם 86 dB לפי היצרן, בפועל (מנסיון) הם 2-3 dB פחות
(לא המשכתי לקרוא את הכל!).

RB68,

אני מתכוון פיזור אנכי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר,

הטאבלט 10 מומלצים לעבוד עם מגבר 5-50 וואט אר.אמ.אס לערוץ (ה-AR נמדדים 75 וואט לערוץ). בנוסף, נצילותם 86 dB לפי היצרן, בפועל (מנסיון) הם 2-3 dB פחות
(לא המשכתי לקרוא את הכל!).
אני יודע את הנתונים, אבל הסברתי למה זו לא בעייה אמיתית:
אין בעיה עם מגבר חזק מדי, אלא אם משתוללים יותר מדי עם הווליום, אבל בדרך כלל המאזין דואג שלא לעבור את העוצמה שמתאימה לו באוזן, שעבור רוב האנשים זה נמוך משמעותית ממה שהרמקול מתוכנן להפיק, כך שלא מגיעים למצבים מסוכנים.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
הטאבלט 10 מומלצים לעבוד עם מגבר 5-50 וואט אר.אמ.אס לערוץ (ה-AR נמדדים 75 וואט לערוץ). בנוסף, נצילותם 86 dB לפי היצרן, בפועל (מנסיון) הם 2-3 dB פחות
84 זה כבר ממש נמוך..
מבחינתי, 50 ואט זה אחלה מגבר - בשביל טוויטר :p
אני מתכוון פיזור אנכי.
סבבה :בעד:
רועי
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור