אמת או שקר?


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
ציוד אודיו איכותי לא חייב להתבצע על ידי מהנדסים, אלא על ידי ניסויים ושיקשיבו למה שהם עושים?

שים לב, לפני שאתה חושב. מה הניסיון שלך?
.
תומר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
בזמנו היה ציוד חלומי למראה של סוני ,מגבר קדם ונגן (SCAD1 ) ,הנדסה מטורפת ,מראה חלומי ,אבל המהנדסים הללו שכחו להביא בעל מקצוע שיכייל להם את הצליל (קרוור,פראויציני,לוינסון ,וכו) לכן הציוד למרות שהיה אולטימטיבי בהנדסה ובבניה שלו נשמע גרוע ,
אבל לדעתי קודם צריך מהנדסים תותחים ,ובסוף מישהו שיעשה VOICING סביר ויגיד למהנדסים איזה רכיבים להחליף או למקם במקום אחר או השד יודע מה? VAC למשל משקיעה חודשים ארוכים אחרי שיש להם מוצר מוגמר בכדי לכייל לו את הצליל גם זה כמובן בעזרת הנדסה ,אבל בליווי האזנה והקמת צוות לצורך העניין ,האמת נשמע מרתק פעילות הצוותים הללו ,שלפעמים מורים למהנדסים להחליף לרכיבים נחותים עקב זאת שנשמעים יותר טוב ,או לשנות את מיקום הרכיבים בגלל השפעה הדדית שלילית .האמת ,אותו דבר גם ברמקולים ,לא תמיד הדריברים עם המדידות הטובות ביותר מתאימים אחד לשני ,לעיתים דריברים זולים יותר בשלוב עם יקרים יתנו תוצאה עדיפה ,ולראיה - קארמה - נטשו את הדרייברים הנהדרים של אקוטון ועברו לאחרים ולא נפלו ברמה ,ולא שהם לא יכולים במחירים ה"צנועים" שלהם לספק את המיטב ,
בורמייסטר שם טויטר ריבון סיני של HIVI ברמקול הדגל שלו ,שהוא יקר רצח ,ולא מתבייש בזה בכלל ,למה? כי זה משתלב יותר טוב מאיזה דיימונד סופר יקר בבלנס הכללי ,בAVANTI 3 שמו טויטר של VIFA שעולה 70 דולר לזוג במקום לשים RING RADIATOR של סקאן ספיק שעולה פי חמש ודומה שתי טיפות מים רק מטעמי התאמה ,
וההתאמה הזו ,היא היא שמבדילה בין חברות מצטיינות לבין חברה שדוחפת את כל הצימוקים והשקדים במוצר שלה ומקווה שזה ימכור כבר את המוצר , האמת זה מחשיד לפעמים !
לדוגמה, החברה שגיא התעניין בה מוכרת רמקול גדול עם אלמטים של אקוטון ,(הלבן) או של אודיוטכנולוגי (השחור ) ב15000 דולר
,רמקולים מקבילים של נניח טידל (הלבן ) או פיקונסלט (שחור) עולים פי חמש ,למה ? כי הם יודעים מה לעשות עם כל הצימוקים והשקדים .
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
צריך מהנדסים (או בעלי ידע טכני) שאוהבים מוסיקה.

אריה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
צריך מהנדסים (או בעלי ידע טכני) שאוהבים מוסיקה.

אריה
האם לדעתך הנזירים הבודוהיסטים שמיצרים נמגברי שפופרות אקזוטים מעוטי ואטים שחלק מזילים עליהם ריר הם "מהנדסים שאוהבים מוזיקה "?
האם הם יודעים מה הם עושים?
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
בזמנו היה ציוד חלומי למראה של סוני ,מגבר קדם ונגן (SCAD1 ) ,הנדסה מטורפת ,מראה חלומי ,אבל המהנדסים הללו שכחו להביא בעל מקצוע שיכייל להם את הצליל (קרוור,פראויציני,לוינסון ,וכו) לכן הציוד למרות שהיה אולטימטיבי בהנדסה ובבניה שלו נשמע גרוע ,
אבל לדעתי קודם צריך מהנדסים תותחים ,ובסוף מישהו שיעשה VOICING סביר ויגיד למהנדסים איזה רכיבים להחליף או למקם במקום אחר או השד יודע מה? VAC למשל משקיעה חודשים ארוכים אחרי שיש להם מוצר מוגמר בכדי לכייל לו את הצליל גם זה כמובן בעזרת הנדסה ,אבל בליווי האזנה והקמת צוות לצורך העניין ,האמת נשמע מרתק פעילות הצוותים הללו ,שלפעמים מורים למהנדסים להחליף לרכיבים נחותים עקב זאת שנשמעים יותר טוב ,או לשנות את מיקום הרכיבים בגלל השפעה הדדית שלילית .האמת ,אותו דבר גם ברמקולים ,לא תמיד הדריברים עם המדידות הטובות ביותר מתאימים אחד לשני ,לעיתים דריברים זולים יותר בשלוב עם יקרים יתנו תוצאה עדיפה ,ולראיה - קארמה - נטשו את הדרייברים הנהדרים של אקוטון ועברו לאחרים ולא נפלו ברמה ,ולא שהם לא יכולים במחירים ה"צנועים" שלהם לספק את המיטב ,
בורמייסטר שם טויטר ריבון סיני של HIVI ברמקול הדגל שלו ,שהוא יקר רצח ,ולא מתבייש בזה בכלל ,למה? כי זה משתלב יותר טוב מאיזה דיימונד סופר יקר בבלנס הכללי ,בAVANTI 3 שמו טויטר של VIFA שעולה 70 דולר לזוג במקום לשים RING RADIATOR של סקאן ספיק שעולה פי חמש ודומה שתי טיפות מים רק מטעמי התאמה ,
וההתאמה הזו ,היא היא שמבדילה בין חברות מצטיינות לבין חברה שדוחפת את כל הצימוקים והשקדים במוצר שלה ומקווה שזה ימכור כבר את המוצר , האמת זה מחשיד לפעמים !
לדוגמה, החברה שגיא התעניין בה מוכרת רמקול גדול עם אלמטים של אקוטון ,(הלבן) או של אודיוטכנולוגי (השחור ) ב15000 דולר
,רמקולים מקבילים של נניח טידל (הלבן ) או פיקונסלט (שחור) עולים פי חמש ,למה ? כי הם יודעים מה לעשות עם כל הצימוקים והשקדים .

האמת שיצא לי לשמוע בעבר MONITOR AUDIO PL300 (רמקולי דגל) עם הפאוור דגל של SONY דאז-



sony_ta-n1.jpg

הסאונד היה לא משהו בכלל, והחדר טופל אקוסטית והיה שקט בטירוף.
אני אוטומטית שייכתי את זה לרמקולים, מוניטור אודיו חברה סבירה מינוס לדעתי,
אבל אולי זה גם המגבר.
יצא לך לשמוע את הטנק הזה בעבר?
 

תמונות מצורפות

  • sony_ta-n1.jpg
    sony_ta-n1.jpg
    KB 16.8 · צפיות: 410

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
זה בדיוק המגבר שהתכוונתי ! יצא לי לשמוע אותו דווקא באיזה קניון בחנות של סוני ,עם הרמקולים שלהם שבנתה להם איזה חברה ,זה היה עם כניסת הסופר אודיו לשוק , כמו שאמרתי ,נראה מדהים ,נשמע ככה ככה למרות המאמצים ההנדסיים של סוני הגדולה,
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
זה היה בקניון רמת אביב ליד האוניברסיטה, שמי משיח סיפק מוזיקה (XRCD של אודיוקיסט).

תומר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ציוד אודיו איכותי לא חייב להתבצע על ידי מהנדסים, אלא על ידי ניסויים ושיקשיבו למה שהם עושים?

שים לב, לפני שאתה חושב. מה הניסיון שלך?
.
תומר

התשובה לשאלה הזו מתחלקת לשתיים:

1) תיחכום בתיכנון המוצר, וזיהוי של כל נקודות התורפה.

2) איכות הביצוע הפיזית של המוצר.


המוצר הסופי לא יכול להיות מושלם אלמלא שני הצדדים האלו לא באים לידי מיקסום.

בחירת רכיבי בוטיק למוצר מעידה לעיתים על חוסר בכישרון הנדסי... מוצר ששואל מוניטין מרכיב "יוקרתי".
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
האם לדעתך הנזירים הבודוהיסטים שמיצרים נמגברי שפופרות אקזוטים מעוטי ואטים שחלק מזילים עליהם ריר הם "מהנדסים שאוהבים מוזיקה "?
האם הם יודעים מה הם עושים?

השאלה היא אם מי שקונה את הציוד שלהם יודע מה הוא עושה...
אני לא מתרשם מהתואר "מהנדס" ולכן ציינתי "בעלי ידע טכני". יש הרבה אנשים ללא תואר עם ידע ששווה כמה תארים.
בשורה התחתונה: אי אפשר לבנות מגבר ללא ידע טכני.

אריה
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
יש לסייג את השאלה לפי סוג הציוד שבוחנים,
למשל לרמקול חשוב גם להאזין , ולא חייב מהנדס....
כמהנדס של ציוד אדיו ווידאו בתחום הברודקאסט, הפרמטרים הנבדקים הם לפי מפרט ולפי ציוד הבדיקה -
בתחום ההאודיו:
אין בדיקת האזנה לבדיקת איכות (האזנה רק לשמוע שעובד)
את הבדיקה עושים עם מכשיר מדידה אדיו פריסזן
http://www.ap.com/products
הבדיקות העיקריות שמבצעים בד"כ:
THD +N
Audio SNR
Crosstalk
Differential Phase between Audio Left & Right
Frequency Response: 20Hz - 20kHz
Difference gain between audio L&R


לכן חשוב איזה ציוד בוחנים,
למשל מגבר , חייב גם בדיקת מהנדסים (או איש טכני שבודק בעזרת מכשירים שאין עיוותים , קרוסטוק וכו... במכשיר המדידה) וגם בדיקת האזנה, למאזין מומלץ שיהיה לו רקע טכני, אחרת איך ידע להסביר מה יש לשפר ?
ציוד שידור (וקליטה) חייב להיות כמו "חוט" , רק להעביר את האינפורמציה "as is" מבלי להוסיף או לגרוע ולהשאר נאמן למקור ולכן לא מחייב בדיקת האזנה לאיכות.
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
יש לסייג את השאלה לפי סוג הציוד שבוחנים,
למשל לרמקול חשוב גם להאזין , ולא חייב מהנדס....
כמהנדס של ציוד אדיו ווידאו בתחום הברודקאסט, הפרמטרים הנבדקים הם לפי מפרט ולפי ציוד הבדיקה -
בתחום ההאודיו:
אין בדיקת האזנה לבדיקת איכות (האזנה רק לשמוע שעובד)
את הבדיקה עושים עם מכשיר מדידה אדיו פריסזן
http://www.ap.com/products
הבדיקות העיקריות שמבצעים בד"כ:
THD +N
Audio SNR
Crosstalk
Differential Phase between Audio Left & Right
Frequency Response: 20Hz - 20kHz
Difference gain between audio L&R


לכן חשוב איזה ציוד בוחנים,
למשל מגבר , חייב גם בדיקת מהנדסים (שאין עיוותים , קרוסטוק וכו... במכשיר המדידה) וגם בדיקת האזנה .
ציוד שידור (וקליטה) חייב להיות כמו "חוט" , רק להעביר את האינפורמציה "as is" מבלי להוסיף או לגרוע ולהשאר נאמן למקור.

לגבי ציוד קשר צבאי, למשל, על אף שאני כבר עשרות שנים לא בתחום אבל קשה לי להאמין שהתפיסה השתנתה - מה שחשוב זה העברת המסר ולא נאמנות למקור.

אריה
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
לגבי ציוד קשר צבאי, למשל, על אף שאני כבר עשרות שנים לא בתחום אבל קשה לי להאמין שהתפיסה השתנתה - מה שחשוב זה העברת המסר ולא נאמנות למקור.

אריה
לא דיברתי על ציוד צבאי ..
בציוד צבאי אתה צודק, העברת המסר חשובה, הייתי טכנאי קשר בצבא ובבדיקת העיוותים מותר עד 5% או משהו כזה :)
אני מתכוון לציוד שידור של סרטים (טלויזיה) ומוסיקה...
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
לגבי ציוד אודיו אין ספק מהנדסים טובים חייבים לתכנן.
אך בסיכמו של יום צריך את האנשים עם האוזן.
שלאחר המדידות,יביעו את דעתם יבקשו לתקן את מה שצריך.
ולאחר הישום שוב פעם בדיקות ותיקונים.
אין סיכוי לחברה שלא מבצעת את זה.
אותם אנשים אינם חייבים להיות מהנדסים,אלא אנשים בעלי אוזן.
נפל ליידי צילום של אחד מהניסויים שערך Dr. Roland Gauder
הבעלים של Gauder Akustik (לשעבר isophone ) שהוא בכלל פיזיקאי במקצועו.
ואינו מגדיר עצמו כמהנדס.
כנראה שזה אחד מהניסויים של רמקול ARCONA-100 לפני שהוחלט על הדגם הסופי.
וזה רמקול מאוד פשוט יחסית אומנם הבכיר אבל מהסידרה הנמוכה.
שימו לב שהניסויי נעשה בחדר אקוסטי בהשקעה לא קטנה של כסף.
וזה איננו מפעל גדול שיכול להשקיע בכל הליין את הניסויים האלה.
בסיכומו של דבר ציוד טוב נעשה לאחר שבעל אוזניים טובות שמע ואישר.
וזו כנראה האמת.
 

תמונות מצורפות

  • post-12153-043938700%201350506983[1].jpg
    post-12153-043938700%201350506983[1].jpg
    KB 157.6 · צפיות: 417

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור