shokroun
חבר משקיען
- הודעות
- 1,437
- מעורבות
- 710
- נקודות
- 113
רק לפרוטוקול, זה המרשם הכי יומרני שראיתי . ומשקף גישה שאינה קשורה לאודיופיליה... רק הערה בקשר למקור, כי ראיתי שאתה פוסח על התחום הזה ככה בקלילות.בעיקרון יש כמה דברים אין הכי חש
1. שלמערכת תהיה תגובות תדרים מלאה שיורדת עד 20 הרץ וגם זה לא ממש הכרחי - גם מערכת שיורדת עד 30-40 תספק רוב מוחלט של האנשים .
2. קרוסאוברים (חיתוכים) - הפרדת תחומי תדרים לאלמנט שונה , כך שכל אלמנט ינגן מה שהוא מיועד לו . אם אתה לא משלב סאב , או בונה רמקול DIY זה לא רלוונטי עבורך והמהנדסים של הרמקולים עשו זאת בשבילך .
3. תיאום פאזה - התאמת הטיימינג בין כל תדר ותדר לכל אלמנט ואלמנט במערכת כדי לייצר גל אודיו אחד מודגש שהוא בעיקרון חיבור של כל גלי הקול של האלמנטים .
על פאזה אפשר לכתוב פה גם מאמר בגודל 1000 עמודים אז לא ארחיב מעבר לזה , אבל בעיקרון אפשר לגזור מזה כל מה שקשור לאקוסטיקה בתוך חדר - מיקום הרמקולים , תזמון הגעה לאוזן המאזין ,התשקפויות , גלי קול עומדים , סנכרון בין האלמנטים , ואפילו לא ציינתי רבע מהנגזרות של פאזה
יש הרבה מניפולציות שאפשר ליישם לשינוי פאזה בהתאם לצורך - אך הדבר הבסיסי ביותר שצריך להיות במערכות פשוטות ויקרות כאחד הוא שהקוטביות תהיה מותאמת בין כל האלמנטים (פלוסים ומינוסים במקום הנכון )
4. אקוסטיקה לתדרים נמוכים - מעבר למניפולציות דיגיטליות של פאזה וspl , אפשר לצמצם בעיות אקוסטיות על ידי טיפול אקוסטי פיזי לחדר הרצוי
5. אקוסטיקה לתדרים גבוהים - תלוי מה מקור הבעיה -
אם למשל יש לך פיקים ודיפים בתחום הגבוהים - הפתרון האידיאלי ביותר לאזן טרבל הוא waveguide טוב שיפזר את הצלילים הגבוהים בצורה שווה לחלל החדר .
אבל אם לצורך העניין הטוויטר כולו פשוט יותר חזק מאלמנט המיד \ מידבאס - תצטרך לאזן spl (סעיף 7 למטה ).
6. כמובן הגברה נקייה , למרות שב2023 - אם ההגברה שלך לא נקייה זה אומר שצריך להחליף מגבר. ולא צריך לשבור את השוק אלא אם כן אתה מחפש משהו שייחד את הסאונד (אתה לא רוצה סאונד שקוף ואתה מחפש מגבר עם אפקטים ). אם אתה כן מחפש סאונד שקוף - אתה פשוט מחפש מגבר עם כח לפי דרישת הרמקול .
7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה .
8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )
הדבר היחיד שיש בו הבדל הוא קידוד ( סראונד , דולבי , dts , סטריאו רגיל,מונו , וכו וכו ).
יש גם את הבדל הsample rate וה bit - אך במידה ואין לך אוזניים של עטלף - המקורות הבסיסיים ביותר (44.1khz 16bit) הן מעל ומעבר .
אם אתה משתמש במקור אנלוגי - הגיע הזמן שתתקדם .
מקווה שעזרתי
מקור אנאלוגי , יש,לו המון מה להציע בתחום השמיע ונשאר רפרנס לבחינת התקדמות בהמרה דיגיטלית. בנושא הדיגיטלי, זה אחד המורכבים בתחום בהנחה שרוצים לייצר צליל מלא ומפורט ושיתחבר להרמוניה שמיעה. זה נכון שיותר קל לזהות הבדלים במקור בהשוואה א-ב . ושהאוזן בדרכה למח יכולה לערוך פיצוי. ועדיין, המקור מכתיב את כלל הסאונד ומזין את כלל המערכת הלאה. מה שהוא לא מעביר לא יהיה.
מסקרן, אם זה לא פולשני מידי מצידי, מה המערכת רפרנס שאתה שמעת ואהבת ומה המערכת שלך שעליה אתה מבסס את הקביעות שלך?
נערך לאחרונה ב: