זה שאני חדש בפורום לא אומר שאני חדש בתחום או שההבנה שלי פחותה משל מישהו כאן, יש חיים מחוץ לפורום הזה.
התכוונתי
רק לעובדה שכחדש, אתה לא יודע עד כמה הנושא נטחן. לא שום דבר אחר נוסף.
כל מה שציינת מדיד וניתן לדעת מה יותר קרוב להקלטה המקורית ולמה יש הכי פחות עיוותים
הכל מדיד
אנחנו מודדים קרינה מהמפץ הגדול שמסתובבת בחלל אנחנו מודדים את מזג האוויר על מאדים אז לא ניתן למדוד סאונד?
דבר שני, כמו שהסברתי הפורמט עצמו הוא מוגבל ברגע שיש לך טווח דינמי מוגבל וצריך כל מיני מניפולציות כדי להתגבר על זה, הקשר בין זה להקלטה המקורית הוא מקרי בהחלט.
ידוע שאפשר למדוד. רק שיש כאלה שנהנים מתוצאות המדידות יותר מהסאונד.
ואשר לטווח דינאמי, כמו הרבה אחרים אתה מבלבל בין טווח דינמי לאיכות. זה לא אוטומטית שטווח דינמי גדול עדיף תמיד. להאזנה ביתית דווקא עדיף מצומצם: כשהטווח הדינמי גדול מדי, אז כשהמוזיקה חלשה, אתה צריך להגביר את הווליום מעבר לרעש הסביבתי, ואז כשמגיע קטע חזק, זה מפוצץ לך את האוזניים, ואז כשאתה מוריד את הווליום שלא יפוצץ לך את האוזניים, הקטע השקט הבא נבלע ברעש הסביבתי, כך שבפועל, אתה לא יכול להאזין בכייף, וצריך להיות על המשמר, ובסופו של דבר, הטווח הדינאמי שתאזין בו יהיה קטן יותר מאשר אם היו מראש מכווצים אותו לתחום סביר יותר. הקומפרסיה של ויניל דווקא נופלת טוב
דבר שני כן, כל מי שלא הולך עם דיגיטל והולך על ויניל ומנורות וכו עושה לעצמו נעים בגב גם אם זה נעים לך לשמוע וגם אם לא.
ממש לא איכפת לי לשמוע את זה בלופ אם זה עושה לך נעים בגב
רק שזה לא תואם את המציאות של אוהבי ויניל ומנורות, אם המציאות
הזו בכלל חשובה לך.
אנשים אוהבים לעשות רומנטיזציה לדברים כולל בסאונד.
זה לא משנה אם המקור של ההקלטה אנלוגי או דיגיטלי
אם הוא אנלוגי זה מה שזה, אם הוא מוזרם אז אוקיי אין איבוד איכות ושומעים את ההקלטה כמו שהיא.
אם ה playback עצמו הוא מווניל אז הבעייתיות מתחילה
זה יכול להיות נעים אורגני מוזיקלי ושאר תיאורים אבל מדויק זה ממש לא.
אתה בכל מקרה לא שומע את ההקלטה כפי שהיא. קודם כל, כאמור, מה שמוקלט ע"י ריבוי מיקרופונים שאינם ממוקמים במקום בו אמורות היו להיות אוזני מאזין אינו משמר שום מציאות של צליל כפי שהיה נשמע בנקודה ספציפית נגישה למאזין בחלל שבו בוצעה ההקלטה.
מה שאתה שומע הוא מיקס שבוצע ע"י טכנאי לפי איך שנראה לו, ובהרבה מקרים זה לפי מה שעושה
לו נעים בגב
כך שאני לא מוצא שום הגיון בלנסות לשחזר את מה שהוא שמע. זה סתם צירןף מקורות ש"יכול להיות נעים אורגני מוזיקלי ושאר תיאורים אבל מדויק זה ממש לא" -- אין יחסית למה להיות מדוייק.
חוצמזה, אם אתה רוצה לשמוע את המיקס האמור כמו ששמע הטכנאי, אתה צריך להתשמש באותו ציוד השמעה, באקוסטיקה דומה לאולפן המיקס. אחרת אתה שומע דברים שבאופן מדיד לחלוטין שונים ביותר מ-10dB ממה שהוא שמע. אפילו רק השפעת החדרים השונים מכניסה הבדלים כאלה, וההבדלים בציוד, במיוחד ברמקולים, משנה את האיזון הטונלי בצורה משמעותית -- אני מניח שאתה יודע שרמקולים שונים יכולים להישמע
מאוד שונים, בטח רמקולי vintage.
אז יחסית למה אתה רוצה להיות מדוייק? יחסית לאוסף צלילים שנתפסו במקומות שונים בחלל, שאינם מקומות של אוזניים, שעורבלי כמו שלטכנאי עשה טוב בגב תוך שימוש בציוד ספציפי שונה משלך באקוסטיקה שונה משלך?
למה לטרוח??
אין הרבה דברים מטופשים יותר באודיו מאשר המירדף הזה.
ולא משנה עד כמה אתה רוצה להיות מדוייק לא בטוח יחסית למה, אין לך את נקודת הייחוס המופשטת הזו להשוות אליה, כך שאין לך מושג ורוד עד כמה אתה קרוב או רחוק משם.
אבל אם זה עושה לך נעים בגב שאתה מאזין לדברים מדוייקים עד מאיות האחוז, בעוד שההבדלים בין מה שאתה שומע למקור" הלא מוגדר שלך הם באלפי אחוזים -- וואלה, תיהנה!!! אבל מחוכם זה לא.
אין ויכוח שמדידות ודיוק חשובים לתכנון ובדיקה של ציוד, לטיפולים אקוסטיים ועוד הרבה דברים.
אבל אם כבר, אתה זה שעושה רומנטיזציה למדידות ולמשמעויותיהן בהקשר של "קירבה למקור"