איזה צ'יפ יותר...


genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,365
מעורבות
815
נקודות
113
שלום,
רציתי לעלות נושא שלדעתי די מעניין ומסקרן (אותי לפחות) שעד היום לא הצלחתי למצוא ולקבל תשובה (הייתי רוצה חד משמאית, אך כנראה זה בכלל לא ניתן) לשאלה "איזה צ'יפ דאק יותר...", אכן ההמשך לשאלה יכול להיות שונה כן "יותר טוב", "יותר מוצלח", "יותר אודיופילי", "מביא צליל יותר מוזיקאלי, יותר יפה" וכו'.
מה שכן שמתי שלרוב שימוש הינו ב-•ESS Sabre - למה זה? סאברה נכנס לכול פינה ולכול מכשיר כמעט של ק"ב ודאקים של רוב החברות וגם חברות מכובדות של היי אנד, אך לטעמי (אולי אני טועה וזה רק סטיגמה ונעילה שלי) להיי אנד מגיע דבר יותר... זה הוא - מה היותר? :)
למה ,Wolfson, Burr Brown, XMos ועוד שאני לא מכיר הפסיקו להיות פופולריים? לדעתי שנים שהזכרתי יותר טובים מבחינת הצליל (לטעמי כמובן).
גילוי נאות:
היום אני עם דאק של C.E.C. המבוסס סאברה סדרת ES9018K2M - ואני מרוצה ממה שאני שומע, אך שימוש בסברה איך שהוא מביא אותי למחשבה (רק מחשבה) שאני משתמש ברסיבר ק"ב עממי ... :)
 

נערך לאחרונה ב:

למה

חבר משקיען
הודעות
1,368
מעורבות
839
נקודות
113
לדעתי תכנון נכון יותר חשוב מצ'יף עצמו, כי עם תכנון חרה אפשר להרוס כל צ'יף. אם הספק כח,שעון ויתר הדברים לא מושקעים מספיק שום צ'יף לא יציל את המצב. נ.ב. אני אישית אוהב צ'יפים של טקסס אינסטרומנטס.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
באופן אישי, מעניינת התוצאה הסופית ולא סוג הציפ שבפנים.
יש יישומים מוצלחים לכאן ולכאן.
בנוגע לשאלתך, לרוב מדובר בכדאיות כלכלית ורק אח״כ באיכות הפיענוח.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
'למה' די צודק. ראיתי דאקים עם ציפ'סטים מצויינים של BB שהתכנון הכללי חרב אותם. אתה ממעריצי עופר שחורי והולך על רוב הציוד הבסיסי שלו, תשמע דאקים אחרים אצלו ואצל אחרים עם צ'יפים אחרים ותדע מה הטעם שלך.
 

נערך לאחרונה ב:

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
:pChip hip cheru​
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
Pcm 1704 נחשב לציפ אכי אנלוגי שיוצר
יצורו הופסק עלותו יקרה שווה בדיקה. בנוי בטכנולוגית r2r
סברה לאומת זאת מודרניים יותר שזה אומר דגש על פרוט שקט ודיוק ומשמעותית יותר זולים.
עדיין מה שכתבו למעלה יותר חשוב מסוג הציפ !!
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
גנאדי
תנוח דעתך.

הדבר האחרון שצריך להדאיג ב dac הוא סוג הצ'יפ (עד כמה שקשה לדמיין )
כמובן מעבר ליכולת תלות הפענוח טכנולוגית שבהחלט תלוי ב צ'יפ הפנימי.

כפי שכבר נאמר, כל המסביב מה שמייחד dac X מ y ומה z.

עם Sabre ESS עובדים לא מעט חברות מהפשוטה ביותר ועד לאלקטרוניקה של חברות הייאנד סופר איכותיות.

אתה נהנה? זה מה שחשוב.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,365
מעורבות
815
נקודות
113
ברור שאני נהנה איתי :)
ברור שמלבד הצ'יפ עצמו יש המון מסביב וחברות המשתמשות באותו דגם הצ'יפ ישמעו שונה וגם יתמחרו שונה (להפתעתי גיליתי שauralic mini שלי מצוייד באותו צ'יפ שסי אי סי שעולה הרבה יותר...)
אך עדיין מעניין לדעת עד כמה צ'יפ הינו חלק החשוב ומשפיע על איכות הסאונד...
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,365
מעורבות
815
נקודות
113
חחחחחחחחחח
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
למישהו יצא לשמוע את הpelenue 1 ולהשוות אותו עם נגנים מקבילים מAK וכדומה?
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
ברור שלציפ יש השפעה !!
עם בונים מכשיר עם מעגלים דומים הציפ הוא זה שיתן את חתימת הסאונד הסופית.
כמובן שיש חברות שמכניסות פילטרים למוצר בשביל לתת לו אופי מסויים לדוגמה בcec שהוזכר מניתוח של הלמפיזדור יש פילטר שמנחית גבוהים בשביל לשוות למכשיר אופי אנלוגי.
ובמכשירים ברמה גבוהה משתמשים בציפים או מודולים של r2r בשביל להתקרב לסאונד אנלוגי בלי תריקים זולים.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,365
מעורבות
815
נקודות
113
זה מה שגם אני תמיד חשבתי שאחריות על "חתימת הסאונד" הינה על צי'פ ורק אחרי זה באה כול השאר, עינין הוא שהיום בטוח כול חברה "מעמיסה" דברים על הצ'יפ שבה משתמשת וככה גורמת להישמע לצ'יפ באופן שחברה בחרה להגיע עליו, מה שאני רוצה לומר שאפשר ליצור למשל שני דאקים שמבוססים על צ'יפים שונים ולהביא אותם לתוצאת שמע זהה, אם זה ככה קטע צ'יפ "איכותי ויקר" יורד ונכנס קטע תמחור תעשייתי...
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מסקנה:

לציפים אין שום חשיבות על הסאונד הסופי,

.

מת על אמירות גורפות חסרות בסיס כאלה. בוודאי ובוודאי שיש לצ'יפ השפעה, היו נגנים בזמנו שמשמיעה ראשונה הייתי יודע איזה צ'יפ יש בפנים למשל TDA1541 של פיליפס.

ברור שלציפ יש השפעה !!
עם בונים מכשיר עם מעגלים דומים הציפ הוא זה שיתן את חתימת הסאונד הסופית.
כמובן שיש חברות שמכניסות פילטרים למוצר בשביל לתת לו אופי מסויים לדוגמה בcec שהוזכר מניתוח של הלמפיזדור יש פילטר שמנחית גבוהים בשביל לשוות למכשיר אופי אנלוגי.
ובמכשירים ברמה גבוהה משתמשים בציפים או מודולים של r2r בשביל להתקרב לסאונד אנלוגי בלי תריקים זולים.

ב CEC הפילטר לא מנחית גבוהים כדי להישמע אנלוגי אלא עובד בשיטת PULSE לבטל תופעת ringing שמתרחשת במרחב התזמון ושאינה משפיעה ב DSD למשל והיא גורמת לצורמנות בצליל בפורמט CD ובכל דבר ב 44.1 kHz, בכל מקרה הפילטר מנחית 2db ב 20kHz.

ועוד דבר: אנשים אומרים שמה שחשוב זה הצד האנלוגי במכשיר, להזכירם שגם לדאק צ'יפ יש צד אנלוגי.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
לצ'יפ ישנה השפעה, אבל בטח לא על סאונד הסופי. לטעון אחרת זה לזלזל באינטליגנציה של מהנדסי מוצר
אם כי עדיין - all things being equal - אעדיף AKM :)
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לצ'יפ ישנה השפעה, אבל בטח לא על סאונד הסופי. לטעון אחרת זה לזלזל באינטליגנציה של מהנדסי מוצר
אם כי עדיין - all things being equal - אעדיף AKM :)
אני אמרתי שעם בונים מכשירים עם מעגלים זהים כמו לדוגמה ניתן לראות באודיו gd שבונים ממירים באותה טופולוגיה עם אותם שנאים אותם ספקים טותם מגברי שרת דיסקריט ביציאה אמרנו בכניסה אותו מעגל ווליום.....ומה שמשביעה על האופי הסופי זה סוג הציפ
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור