אוזניות DeFunc True Audio במבחן


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,471
מעורבות
753
נקודות
113
שרשור תגובות לכתבה: https://www.dtown.co.il/defunc-true-audio
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
אתם אוהבים באסים מודגשים? לא. ממש לא. האודיופילים אוהבים מוצרים מאוזנים טונאלית. ולכן המוצר הזה הוא כפי שכתב תמיר, ורק על התרשמותו אני נסמך, לא מוצר אודיופילי. ובקשה אחת לי בשם האודיופילים - לרכז במאמר קצר עם לינקים את כל האוזניות TWS שעל פי הביקורות שערך האתר ושעדיין משווקות, שהן בהחלט בעלות צליל מאוזן למהדרין.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
862
מעורבות
205
נקודות
43
הי רן,
תודה על המשוב, אולם נראה לי שנפלה כאן אי הבנה.
בתחילת הסקירה פתחתי בהקדמה ש"היצרן ממתג אותן כדגם האודיופילי בקו אוזניות ה- TWS שהשיק בישראל לאחרונה", אולם בסיכום לא ציינתי שהן מיועדות לאודיופילים, אלא "אם חיפשתם אוזניות ייעודיות להאזנה למוסיקה, ואתם אוהבים באסים מודגשים".
למדתי לאורך השנים שלמרות שכולנו מציינים שאנו מחפשים את הצליל המאוזן, חלקנו מוצא איזון בבאסים הגונים יותר, ואחרים בבאסים יותר מרוסנים, וזה רק קצה קצנו של הבדלי ההעדפה המוסיקלית בינינו :)
אני מקווה שכעת עשינו סדר בדברים.

באשר לבקשתך, אם תכנס לדף האוזניות באתר, תגלה שאחוז גבוה מהכתבות שם בשנתיים האחרונות הן סקירות של אוזניות TWS, ולכן איתורן קל יחסית.
בהצלחה!
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
חולק עליך. אודיופיל מחפש צליל מאוזן - כלומר ללא דיפים ופיקים מודגשים של אף תחום תדרים. ההעדפות שעליהן אתה מדבר הן העדפות בתחום של גוון הצליל, לא האיזון שלו. והתיקונים בגוונים צריכים להיות קלים כדי שלא תהיה פגיעה באיזון. אבהיר את דברי בדוגמא אחת שרלבנטית לטעמי לחלוטין בתחום האוזניות תוך אוזן TWS שבו נועדה הדגשה מלאכותית ואלקטרונית של הבאסים ל״שפר״ את מגבלות הדרייבר הזעיר ובדרך כלל הבודד.

בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת הכניסו המון יצרני מגברים משולבים (שאז ברובם נקראו רסיברים בגלל התוספת של טיונר לקליטת רדיו) למכשירים שלהם מעגל בשם לאודנס. המעגל הזה נתן דחיפה קבועה לבאס, מן סוג של מעטפת לצליל שהדגישה את הבאס ובמוסיקת פופ ורוק זה נשמע מעולה. אז לא הייתי אודיופיל, וכילד בן 11 מאוד התלהבתי מהכפתור הזה ברסיבר של חברת פישר דגם 203 שרכשו הורי ז״ל.

עברו 12 שנה, גיליתי את נפלאות המוסיקה הקלאסית דרך המצאת הקומפקט דיסק והבנתי שהלאודנס הזה רק מקלקל. המגבר המשולב הראשון שרכשתי לאחר שעזבתי את בית הורי ועברתי לגור עצמאית היה רוטל 840 מסדרת BX2, והוא היה המגבר הראשון שלי ללא ווסתי טון בכלל, וגם כמובן ללא כפתור לאודנס.

ותודה על הלינק לדף האוזניות.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
חולק עליך. אודיופיל מחפש צליל מאוזן - כלומר ללא דיפים ופיקים מודגשים של אף תחום תדרים. ההעדפות שעליהן אתה מדבר הן העדפות בתחום של גוון הצליל, לא האיזון שלו. והתיקונים בגוונים צריכים להיות קלים כדי שלא תהיה פגיעה באיזון. אבהיר את דברי בדוגמא אחת שרלבנטית לטעמי לחלוטין בתחום האוזניות תוך אוזן TWS שבו נועדה הדגשה מלאכותית ואלקטרונית של הבאסים ל״שפר״ את מגבלות הדרייבר הזעיר ובדרך כלל הבודד.

בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת הכניסו המון יצרני מגברים משולבים (שאז ברובם נקראו רסיברים בגלל התוספת של טיונר לקליטת רדיו) למכשירים שלהם מעגל בשם לאודנס. המעגל הזה נתן דחיפה קבועה לבאס, מן סוג של מעטפת לצליל שהדגישה את הבאס ובמוסיקת פופ ורוק זה נשמע מעולה. אז לא הייתי אודיופיל, וכילד בן 11 מאוד התלהבתי מהכפתור הזה ברסיבר של חברת פישר דגם 203 שרכשו הורי ז״ל.

עברו 12 שנה, גיליתי את נפלאות המוסיקה הקלאסית דרך המצאת הקומפקט דיסק והבנתי שהלאודנס הזה רק מקלקל. המגבר המשולב הראשון שרכשתי לאחר שעזבתי את בית הורי ועברתי לגור עצמאית היה רוטל 840 מסדרת BX2, והוא היה המגבר הראשון שלי ללא ווסתי טון בכלל, וגם כמובן ללא כפתור לאודנס.

ותודה על הלינק לדף האוזניות.
ואני במטוטא, חולק עליך ;).
נתחיל מזה: "אודיופיל מחפש צליל מאוזן - כלומר ללא דיפים ופיקים מודגשים של אף תחום תדרים." -
אודיופילים מחפשים כל מיני דברים ולא פשוט להסכים מהם. לא חסר פה התכתשויות הסטוריות (והסטריות?) סביב העניין הזה בדיוק. אפשר גם לומר שאודיופילים חיים בסרט (לא לקפוץ, זה לא ממקום שיפוטי, גם אני חי בסרט, אפילו כמה סרטים במקביל) - כוונתי היא שאודיופילים אוהבים להגיד שהם אוהבים מאוזן, רק לא אוהבים להגיד מה זה מאוזן, במונחים ניתנים לכימות, מעבר למילים היפות.
בוא נפתח רגע את ההגדרה שלך ל"מאוזן": השאלה המתבקשת היא מאוזן ביחס למה? ביחס ל-flat (רעיון לא משהו)? לעקומה של Harman (התחלה טובה)? לעקומת מטרה אחרת?

דיברת על דיפים ופיקים ודווקא שם לא קבור הכלב מבחינת איזון (אבל כן עשויים להצביע על ח%א של אוזניות). הדיפים והפיקים (היינו חריגות צרות יחסית מעקומת המטרה) הם בעיקר תוצאה של רזוננסים לא רצויים ולא של כיול לטעם ספציפי שבא לידי ביטוי במגמה הכללית יותר של ה-FR, לעתים באיזה "גיבנת" עדינה יחסית.
האם אוזניות שהיית קורא להם אודיופיליות פטורות מדיפים ופיקים? לא אענה על זה, במקום להאמין לסחבק, עדיף שתגגל את ה-frequency response של יצירת הפאר המועדפת עליך, זו שהיית מכנה "מאוזנת", ותגיע למסקנות משלך.

בכל אופן, הדיפים והפיקים הנ"ל, חלקם נאחס, חלקם לא מורגשים. חלקם ניתנים לתיקון ב-EQ (למי שזה רלוונטי), חלקם לא. חלקם אולי מיצרים איזה "אופי" בכל זאת (נניח) אבל לא משהו שאפשר לקשר לידע שנחקר ותועד כהלכה.

טעות נפוצה ביחס לאוזניות, היא לחשוב שמאחר שאנו פטורים מפגיעתו הרעה של החדר, צריך לצפות (או קל להגיע) לאיזון שאתה מחפש. לא קל בכלל ליצרן למנוע רזוננסים ואף אוזניה לא מעלימה אותם לחלוטין. כל ראש וכל אוזן - מיצרים סיטואציה פרטית: לא רק בקטע של טעם אישי, אפילו לא רק ברמת תפקוד האוזן המסוימת - צורות וגדלים שונים של אוזנים משפיעים על החלל הכלוא בין הדרייבר לראש (ב-over ear), לצורת האוזן הפנימית גם השפעה גדולה (אם כי in-ear קונסיסטנטיות יותר מהבחינה הזו). גם גודל הראש משפיע לא מעט (בעיקר על הבס) משום שהוא מכתיב את הלחץ על הריפודים שבתורו משנה את כמות האוויר הכלוא שם, אפקט שמשנה את תגובת הדרייבר ממש כמו שינוי בגודל התיבה ברמקול!

לטעמי, החמרת מעט (ואולי פספסת משהו) עם אותו כפתור לאודנס מושמץ מנערותך: הסיבה היותר משמעותית לקיומו אינה "הדגשת בסים" בעלמא (כי פלוני אוהב בום בום טראח טראח) אלא התמודדות עם תכונה יסודית של חוש השמיעה שלנו והיא השינויים הטונאלים בחווית עוצמות שמע שונות. זה נקרא Equal-loudness contour או לפעמים Fletcher-Munson (ע"ש החוקרים). מעבר לזה ששווה להיות מודעים לאפקט, כפתור הלאודנס נותן מענה מסויים לשימור היבטים של החוויה (פרטים בגבוהים, חיוניות בבס) גם בהאזנה בווליום נמוך. הצליח להם או שלא? צל"ש או צ'יקמוק? - זו כבר שאלה אחרת.

אגב, בעניין הדגשת הבס. האם אתה יכול לטעון שכל אוזניה "מאוזנת" תגיע לאותם תדרים ובאותה עקומה? הרי הן נבדלות מאוד גם בנקודה הזו. האם אוזניה שתגיע נמוך יותר (בלי פיקים, פשוט "יותר") היא "מודגשת בס" מבחינתך? הרי לבטח תחווה אותה שונה מזולתה.

אגב2# - "הדגישה את הבאס ובמוסיקת פופ ורוק זה נשמע מעולה" - בתור חובב רוק/פרוג/מטאל כמעט נפגעתי-וירטואלית מהמשפט הזה. בס לא מוצלח זה איכסה גם לרוק ונגזרותיו :p.

כמעט-סופ"ש נהדר,
רועי
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
סוף שבוע נהדר גם לך. השתמשת בביטוי שאני מתחבר אליו - חריגות צרות מעקומת המטרה או כפי שאני קראתי לו תיקונים קלים בגוונים. חריגות תמיד יש, השאלה איך האוזניים הפרטיות שלך והקשר ביניהן לבין מעבד הצליל הפרטי של כל אחד מאיתנו - המוח, שופטים אותן. יש מבקרים שכתבו באתרים שהבאס של האפל איירפודס מאקס נוטה להגזמה בתחום הבאס תוך עמעום בלתי סביר של הגבוהים - כלומר האוזניות הללו רחוקות מאיזון טונאלי כפי שאותם מבקרים תופסים אותו. דעתי שונה והאיירפודס מאקס מאוזנות צלילית מבחינתי באופן משובח. תודה על השיעור בהבנת האופן שבו אוזניות קשת מתנהגות כלפי האוזן, כחדש בתחום האוזניות, לא הכרתי את העניין הזה כלל.

לגבי לאודנס. הזכרונות שלי מההשפעות הרעות של הכפתור הזה באותו רסיבר ספציפי הן בנות ארבעים שנה, אבל זו רוח החוויה שצרובה בי מאז.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
סוף שבוע נהדר גם לך. השתמשת בביטוי שאני מתחבר אליו - חריגות צרות מעקומת המטרה או כפי שאני קראתי לו תיקונים קלים בגוונים.
רק לחדד, "צרות" הכוונה בציר התדר, בד"כ די "תלולות" מבחינת החריגה בציר העוצמה, להלן דיפים או פיקים. אני מניח שב"תיקונים קלים בגוונים" אתה מתכוון לחריגות שטוחות יחסית ורחבות (שוב, יחסית) - לזה ניתן לקרוא עניני טעם אישי.
חריגות תמיד יש, השאלה איך האוזניים הפרטיות שלך והקשר ביניהן לבין מעבד הצליל הפרטי של כל אחד מאיתנו - המוח, שופטים אותן.
בהקשר הזה כדאי לציין שעקומת המטרה מתעצבת דרך מחקר משמעותי סטטיסטית של העדפות מאזינים במבחנים עיוורים (זה של ד"ר שון אוליב וקבוצת המחקר שלו בהרמן, הוא המקיף ביותר). כמובן שאין בה שום דבר מחייב רק חשוב להבחין בין "עיצוב" העקומה לזיגזוג פראי שאין דבר בינו לבין ווייסינג/טעם ספציפי אלא הוא רק תוצאה של הנדסה לא מוצלחת. מה שמעניין בעקומה של הרמן הוא שיש מעין סגירת מעגל בכך שהעדפה שנאספה בניסוי רב משתתפים, דומה מאוד להתנהגות של רמקול שבחדר אנ-אקואי נראה flat והפיזור שלו מוצלח, כאשר מציבים אותו בחדר מהחיים האמיתיים.
יש מבקרים שכתבו באתרים שהבאס של האפל איירפודס מאקס נוטה להגזמה בתחום הבאס תוך עמעום בלתי סביר של הגבוהים - כלומר האוזניות הללו רחוקות מאיזון טונאלי כפי שאותם מבקרים תופסים אותו. דעתי שונה והאיירפודס מאקס מאוזנות צלילית מבחינתי באופן משובח.
דעתי כדעתך אגב, בעניין הMax. גם הנתונים מראים את זה - הן לא מופת של איזון, אבל הבס בהחלט מאוזן ולא בומי או מוגזם (ואני לא חובב אפל מושבע, קצת ההפך). לגבי המבקרים השונים והמשונים - קצרה היריעה מלתאר את כמויות הקשקושים התלושים שאנשים מרשים לעצם לכתוב על אוזניות (ואודיו בכלל). עולה בזכרוני ציטוט של W. E. Deming מ-IBM:
”In God we trust. All others must bring data”
אני לא נגד ביקורות סובייקטיביות חלילה, אבל לפחות באוזניות, עדיף להתמקד בקומץ שיודעים להצביע על המתאם בין מה ששומעת האוזן למה שאומרים הנתונים.
תודה על השיעור בהבנת האופן שבו אוזניות קשת מתנהגות כלפי האוזן, כחדש בתחום האוזניות, לא הכרתי את העניין הזה כלל.

לגבי לאודנס. הזכרונות שלי מההשפעות הרעות של הכפתור הזה באותו רסיבר ספציפי הן בנות ארבעים שנה, אבל זו רוח החוויה שצרובה בי מאז.
הזכרונות שלי בנות גיל דומה, אבל שנים אחרי, כששיפצתי רסיבר ישן של Luxman והאזנתי לו בלילה כשברקע טראומה מבוססת היטב מלהעיר ילדים קטנים משינה, יצא לי להעריך את הפיצ'ר... שיט, גם מאז עברו שנים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור