@stam
המודל העיסקי של מאסדרופ,ששינו לפני שנה את שמם לדרופ,הוא לרכוש מוצר מסויים,מהיצרן שלו,בכמות גדולה,למתג את המוצר בשם שלהם ולמכור אותו לקבוצות רכישה - גם הפעם במחיר מופחת ממחיר אותו מוצר של היצרן המקורי.
על פניו האוזניות המדוברות מיוצרות על ידי Hifiman ונמכרות תחת המותג הפרטי (כמו המותגים הפרטיים בסופרים אצלנו) של דרופ.
בחלק מהמקרים מדובר במוצר שחזותית נראה זהה לחלוטין לזה של היצרן המקורי רק עם שם מותג אחר ולפעמים,כמו במקרה של ה 4XXX חוץ מהמיתוג של דרופ המוצר נראה טיפה שונה מזה של היצרן המקורי.
לפני שנה דרופ שינו את שם המותג שלהם וגם את תמהיל העסקים שלהם שעבר ליצור עצמי של המותגים הנמכרים ולא ברכישתם מיצרני המקור ומיתוגם במותג הפרטי שלהם.
דרופ רשומה בקנדה ובקנדה,כמו בישראל,אם מדובר במותג בית או ביצור בית צריך לציין את זה מפורשות בתיאור המותג. במוצר המדובר מצויין בפירוש שם המותג אבל לא רשום שזה מותג פרטי שמיוצר במקור על ידי HifiMan,אבל משתמשים בשם ובלו של Hifiman ומשכך סביר להניח שזה מותג פרטי של דרופ שמיוצר על ידי hifiman.
אני לא שמעתי את האוזניות במותג הפרטי של דרופ,וגם לא את אלה שהם מיצרים מהדגמים של סנהייזר אבל,לגבי הסנהייזר קראתי דיעות לכאן ולכאן,כלומר:יש הטוענים שזו בדיוק אותה האוזניה כמו של היצרן אבל במותג פרטי ונשמעת אותו הדבר בדיוק ויש כאלה ששמעו הבדלים לטובת הסנהייזר במקוריים.
מניסיוני: מותג פרטי הוא מוצר מלא של היצרן רק שהמדבקה שעליו היא של המותג הפרטי ולא של היצרן עצמו כך שתיאורטית האוזניה במותג הפרטי של דרופ היא אותה אוזניה תחת המיתוג של Hifiman ול Hifanman לא כדאי ליצר אוזניה מדגם שרץ בפס היצור ולעשות בה שינוי כלשהו לטובת המותג הפרטי אז סביר להניח שמדובר באותה אוזניה תחת המותג הפרטי של דרופ.
אני לא יודע לגבי ה 4XX אני כן יודע לגבי ה HD650 של סנהייזר שמשווקות תחת המותג של דרופ. במקרה הזה מי שנותן את האחריות לאוזניה זה דרופ עצמם וסנהייזר,ובדקתי את זה,לא מוכנים לשמוע על אחריות מפנים את הפונה לדרופ או לאמזון אם נקנו שם כשהמקור הוא דרופ.
האם זה מעורר חשד? ממש לא חלק מהנהוג בעולם המיתוג הפרטי הוא שהיצרן נותן למותג הפרטי הנחות גדולות גם בשל כמות הפריטים ביצור והן בשל העובדה שהוא,היצרן המקורי,לא נושא בעלויות של האחריות שחובה,בכל העולם,לתת ללקוח הקצה.
ההחלטה האם לקנות את המותג הפרטי או את תוצרת היצרן זו החלטה צרכנית גרידא. אם ההחלטה הצרכנית היא רק בצד המחיר אז אין ספק שהמותג הפרטי עדיף. ההחלטה הצרכנית מסתבכת כאשר משקללים במחיר הזול את הסיכון שהאוזניה תיזדקק לתיקון במסגרת האחריות או שלא במסגרת האחריות אבל עם חלקים אוריגינלים. בשיקול הזה העסק מסתבך כי,כאמור, חלק מהמחיר הזול של המותג הפרטי נובע מזה שהיצרן לא מספק אחריות לא זו שהיא חובה בחוק ולא בהמשך אם יהיה צורך לתקן את המוצר. סביר להניח שאם האוזניה תיזדקק לשירות תיקון אצל היצרן/ספק במקרה של המותג הפרטי אני מסופק,אפילו מאוד,אם החלפים יהיו חלפים מקוריים של Hifiman הם לא.
מניסיון שלי בקבלת שירותי תיקון לאוזניות שלי: היצרנים לא מתבישים לנקוב במחירים שערוריתים לפריטים שאפשר למצוא חליפים במחירים מצחיקים. למה? כי הם יכולים. זה חשוב? כן.
אתן דוגמא: יש לי אוזניה של סוני שידועה בחיים הקצרים של כריות האוזניה. הבעיה כל כך ידועה והאוזניה הזו כל כך שכיחה עד כדי כך שסוני מצרפים לתעודת האחריות את המספר הקטלוגי של האוזניה ואת המספר הקטלוגי של כריות האוזניה שהם עצמם מיצרים. המחיר של החלק המקורי של סוני יקר מהחליפים אבל סוני לא סתם מצרפים מס קטלוג. יש לאותו דגם כמה וכמה תת דגמים והכריות החליפיות לא תמיד מתאימות. ואם הן מתאימות או מכופפים להן את היד ומתאימים אותן כששמים אותן על האוזן מגלים,מהר מאוד,למה סוני טרחו לציין את מס הקטלוג ולמה עדיף לא לקצר דרכים ולקנות חלפים אורינלים מהיצרן המקורי.
לגבי משלוח לארץ בימי הקורונה העליזים אני לא יודע לבשר בשורה. אבל:גם אם כן במידה והאוזניה תזדקק לאחריות או לתיקון בחלפים מקוריים יהיה עליך לשלוח אותה לקנדה ולשם או לא את עלות הטיפול שם.
ובימי הקורנה העליזים או לא,לקנות את האוזניה בארץ,וביבוא של היבואן המורשה יש חיסרון במעות שיוצאות מהכיס אבל יש יתרון בזה שהכסף הזה ישלם מיסים,ומשהו ילך איתו למכולת ויקנה אוכל לילדים שלו - וזו מטרה נעלה ששווה לשלם עליה בצד ההנאה מהאוזניה הנהדרת הזו.
---משכל זה נאמר,ההחלטה היא שלך.
מנחם