אודיו דו ערוצי - סטריאו, האם מדובר בטרנד חדש שעושה קאמבק?


liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בראיון שערכנו עם ציין הנ"ל כי חברת פיוניר מזהה חזרה של תחום הסטריאו לאופנה.

מה דעתכם? האם עפ"י ניסיונכם מדובר במציאות, האם אתם מכירים אנשים נוספים שחוזרים או מגלים את התחום?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני חושב שפשוט הגיעו בפיוניר לרוויה, והם החליטו כמו כל קונצרן ענקי שלא מספיק להם , כיוון שהבעלים של החברות האלו הם האנשים הכי חמדנים שקיימים ביקום והם החליטו שבעזרת מערכות הפרסום הלא נורמליות שלהם והאפשרויות הלא מוגבלות הם יצליחו לדחוק כמה שאפשר יצרנים גם מהשוק הזה שהוא גם ככה עדיין קטן.
החברות האלו חושבות כמו מייקרוסופט , להשתלט כמה שאפשר על כמה שיותר ולא להשאיר פצועים רק הרוגים.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מהותה של חברה מסחרית הוא לעשות כסף, כך שלא חושב שיש ל"בעלי פיוניר" כל סיבה להתנצל כאן.

בכל מקרה, אם החברה לא היתה מזהה פוטנציאל לעשות כסף, מן הסתם היא לא היתה נכנסת שוב לתחום זה.
מה שמחזיר אותנו לדיון המקורי, האם אתם חושבים שהתחושה נכונה ומתבססת על עובדות בשטח שגם אתם חווים (או לא).
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לדעתי לא.
כלומר לא קשור לזה שהם חושבים שזה טרנד חוזר.
פשוט כנראה יש רוויה בשווקים אחרים , ומישהו עלה על הנתון שהמכירות של מוצרי הסטריאו ממש נמוכות , והגיע יועץ תדמיתי חדש שמדבר בשפות אחרות (מי שלא ראה סרטים רבים כאלו או חווה את מחלקת שיווק בחברה שלו), ואז החליטו שאם אז כבר.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
לדעתי לא.
כלומר לא קשור לזה שהם חושבים שזה טרנד חוזר.
פשוט כנראה יש רוויה בשווקים אחרים , ומישהו עלה על הנתון שהמכירות של מוצרי הסטריאו ממש נמוכות , והגיע יועץ תדמיתי חדש שמדבר בשפות אחרות (מי שלא ראה סרטים רבים כאלו או חווה את מחלקת שיווק בחברה שלו), ואז החליטו שאם אז כבר.

מה רע שפיוניר תכנס לשוק הסטריאו?
לא עדיף לצרכן הקצה, שחברות יפניות נוספות תכנסנה לתחום?
במסחר כמו במסחר שולט חוק הג'ונגל- החזק שורד, החלש...
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יש שליטה על ידי מתן איכות ומחירים תחרותיים. אךבשביל זה הומצאו בארצות רגולטורים.
זה בעצם שיבוא ביל גייטס היום ויחליט שהוא פותח פה בארץ למשל , שירות סלולרי באגורה אחת ומכשירים בשני שקל. מה שיגרום לקריסה של שאר החברות בעיקר החלשות יותר קודם. לכן יש רגולציה על הדברים האלו וממנוע על הגבלים עסקיים.
בעולם הסטריאו זה בעיה, כי הרבה מאוד מהמכירות נעשות ע"י הפרסום. אגב בארץ למשל מקרה דומה קרה בתחום הרכב בעיקר עם פיונר שרוב בני האדם למשל אין להם מושג מי אלו אלפיין , אקליפס, קלריון למשל , שהן אולי 3 החברות המובילות בעולם ביצור מערכות לרכב.

אבל עקב זה שעוזי רדיו יבואן כנראה עם עתודות של כסף ותמיכה של פיוניר העולמית כנראה, הוא פירסם את המוצרים שלו בכל חור, וככה יבואנים קטנים יותר לרכב כגון אפריל טרקלין,או SG או אוטופרט לא יכלו לדחוף כמו שצריך את המוצרים שלהם. מה שיצר גם תחום מאוד בעייתי מבחינת ציוד רב.

אותו הדבר עם פיוניר בעולם, הרבה אנשים מכירים, מעט מבינים , וכשהם יראו את זה הם יעדיפו לקנות משהו מוכר גם אם קצת פחות טוב, וזה בלי אפילו לבדוק את השמות האחרים.

בקיצור אני לא בעד.
 

logan

אוהב את התחום
הודעות
80
מעורבות
0
נקודות
0
הטרנד הזה הוא אירופי-יפני במהותו

כבר בשנת 2005 זיהיתי בתערוכת מינכן תופעה שיצרני אלקטרוניקה יפניים חוזרים לתחום הסטריאו הדו ערוצי, אצל פיוניר שזנחה את הסגמנט כליל בתחילת שנות האלפיים החזרה מתבטאת בהוצאת רמקולי היי אנד מסדרת ה-EX כמו גם בהשקת רמקולי המדף שעשויים מעץ ששימש בעבורו כחביות ליישון ויסקי יפני וכמובן באלקטרוניקה שהושקה ב-2006 עם המגברים והקומפקטים החדשים.

אונקיו שמעולם לא עזבה את תחום הסטריאו ברכיבי אלקטרוניקה החלה לייצר רמקולי מדף ולא היססה להשוות את הרמקולים שלה לאלו של ג'יי אם לאב מסדרת מיני אוטופיה, ב-2006 אונקיו חברה ליצרן גיטרות יפני ליצירת רמקול שעשוי מעץ שממנו מייצרים גיטרות. טענת אנשי החברה היתה שהביקוש למוצרים החדשים גדול במיוחד במערב אירופה ששם ניכרת זניחת תחום הסאונד הקולנועי והרב ערוצי לטובת הסטריאו.

מרנץ שהיתה בעברה חברה יפנית מעולם לא נטשה את תחום הסטריאו, גם בסגמנט ההיי אנד וגם דנון חזרה לתחום הזה בגדול בשנתיים האחרונות עם השקת הקומפקט והמגבר מסדרה 1 שזוכים לביקורות מעולות ומחירם כסט מגיע באירופה לכעשרת אלפים אירו.

בישראל? אני פסימי. לדעתי תחום הסטריאו המקומי נמצא בנסיגה עצומה מבחינת עניין וכמות לקוחות שרצים כעדר רק לתחום אחד - המסכים הדקים.

צריך לזכור שלכל אחד מהקונצרנים הללו יש יחידות מחקר גדולות שעורכות סקרי עומק באופן שוטף לגבי ההעדפות של ציבור הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים ואם ההחלטה היתה להיכנס לתחום - ניכר שהיא נשענת על ממצאי מחקר שוק מוצק.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כן. בדיוק מה שאני מתכוון :)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לא הבנתי בכלל, ל"בדיוק מה שאני מתכוון" בפרט. אשמח להסבר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כמו לוגן.
 

keyser

עוסק בתחום
הודעות
570
מעורבות
0
נקודות
0
לדעתי כן יש איזושהי חזרה למקורות, אבל לא בקנה מידה כזה גדול.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
ליאור

חוויה אישית - אני חזרתי להתמקד בתחום הדו ערוצי אחרי הפסקה בת כ- 10 שנים. במהלך ההפסקה התמקדתי בתחום הק"ב.

חזרתי לתחום רק לפני כשנה וחצי.

שלמה
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
גם לי היתה תקופה של שנתיים (אם זכור לי נכון) עם רסיבר קולנוע יקר של ימאהה.
במשך כל התקופה היה חסר משהו בצליל, עד שהבאתי מגבר סטריאו משולב וצנוע והסכר נפרץ בשנית...
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
פיוניר קנו את TAD לא? או שאלה היו ימהה?
בכל אופן זה חיובי מאד שחברות יפניות גדולות יכנסו וירעננו את תחום בסטריאו,
בכיך הייתי קונה מגבר מנורות דנון!...
:)
חזרה לתחום? אני חושב שאנחנו חיים את הנישה, ואנשים "רגילים" לא ממש חוזרים לסטריאו.
יותר כמו קונים עוד אייפוד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור