DLSS והמהפכה בעולם הגיימרים
עד היום למדנו שעל מנת לקבל סרטון וידאו איכותי, צריך לודא שהמקור איכותי מספיק. בעולם הוידאו דובר על כך שבשביל להשיג איכות תמונה טובה יותר, יש להשקיע במצלמות איכותיות יותר. אבל בזמן האחרון חלה מהפכה אמיתית בנושא. קבלו את Deep Learning Super Sampling, או בקיצור DLSS.
DLSS מהווה לא פחות מפריצת דרך בעולם המעבדים הגרפיים. מדובר בבינה מלאכותית שמשפרת באופן מאסיבי את הביצועים הגרפיים של המחשבים כיום. אם בעבר מחשב פשוט הציג את הוידאו שקיבל, הרי שכיום הוא מסוגל ממש להשביח אותו. מפתחי DLSS לקחו את התחום צעד אחד קדימה, ופיתחו את טכנולוגיית DLSS 3 המופעלת על ידי ליבות Tensor החדשות מהדור הרביעי ומאיצים אופטיים במעבדי ה-GPU במאיצים הגרפיים שלה בסדרת GeForce RTX 40. המאיץ העדכני משתמש בבינה מלאכותית לצורך שתילת פריימים נוספים בסרטונים שהמאיץ מקבל, וכך מצליח להשביח את איכות התצוגה שמספק המאיץ הגרפי, למרות שהמקור לא היה אמור להציג את המידע באיכות כזו.
למה DLSS טוב יותר מטכנולוגיות אחרות?
אם חשבתם שטכנולוגיית החלקת התמונה בטלוויזיה החדישה שלכם דומה לזו של DLSS 3, הרי שישנם כמה הבדלים עיקריים ביניהם. אם תפעילו פונקציית החלקת תנועה בטלוויזיה, כדי לנסות ולגרום למשחק להיראות חלק יותר, תגלו מהר מאד תקיעות והשהיות. זה קורה מכיוון שלוקח לטלוויזיה זמן רב ליצור את הפריימים הנוספים. זה לא משנה אם אתם צופים בסרט או משחקים, יצירת פריימים נוספים בזמן אמת תגרום למשחק להיתקע. DLSS 3 מנסה לטפל בחולשה זו של החלקת תנועה על ידי פעולה בזמן אמת. בנוסף על מעבדי DLSS 3, קיימת גם האצת חומרה שמאיצה את מהירות יצירת הפריימים תוך שמירה על איכות גבוהה.
DLSS כולל מערכת המסוגלת לבצע "למידה עמוקה", ובאמצעותה לשלב תכונות של שיפור תמונה, הגברת חדות ששינוים ביחס התצוגה, מה שפתרונות מסורתיים לא היו יכולים לספק. באמצעות טכנולוגיה זו, DLSS יכול בעצם להגדיל משמעותית את הביצועים של המחשב בו מותקנת החומרה, ולהגיע לאיכות תמונה דומה לזו שהיתה מושגת אם היתה מתקבלת מלכתחילה ברזולוציה גבוהה יותר.
דוגמא לכך, ניתן לראות בסרטון הבא. DLSS מנתח פריימים אחד אחרי השני, ואחר נתוני התנועה, כדי ליצור פריימים נוספים באיכות גבוהה.
Unreal Engine (UE)
Unreal Engine היא תוכנה בה נעזרים מפתחי ויוצרי משחקים להמציא את את הדור הבא של תוכן וחוויות תלת-ממד. טכנולוגיית DLSS Super Resolution זמינה גם בתוכנת Unreal Engine 5 גרסאות 4.26 ו-4.27 דרך DLSS UE, הפלאגין הרשמי של NVIDIA. המפתחים של Unreal Engine יכולים ליהנות מקצבי הפריימים המוגברים ומתמונות חדות במיוחד שיוצרת טכנולוגיית ה- DLSS.
יצירת עולמות שלמים באמצעות אינטליגנציה מלאכותית
Unity
טכנולוגיית DLSS Super Resolution נתמכת גם בתוכנת Unity. המפתחים של התוכנה Unity יכולים להפיק תועלת מהביצועים המוגברים שלה, על מנת להגביר את קצבי הפריימים ולהגדיל את הרזולוציה בה יוכל ללעשות שימוש המשתמש, וכתוצאה מכך להגיע לכדי וידאו חד יותר שטכנולוגיית ה-DLSS יוצרת.
שיתוף מפתחים
כדי לאפשר הטמעה מקסימלית של טכנולוגיית ה- DLSS באפליקציות רבות ככל שניתן, מפתחים יכולים לחקור ולהתנסות במודלים של AI המצויים במחקר. המפתחים יכולים להוריד גרסאות ניסיוניות, לבדוק כיצד גרסאות ה -DLSS העדכניות משפר את המשחקים שלהם, ולספק משוב למפתחי טכנולוגיית DLSS כדי שיטמיעו שיפורים עתידיים.
הכרטיסים הגרפיים בהם הוטמעה טכנולוגיה זו
רזולוציית העל DLSS זמינה כבר בכל המעבדים הגרפיים של NVIDIA מסדרת RTX, אולם DLSS 3 העדכנית זמינה רק במאיצים הגרפיים מסדרת GeForce RTX 40.
זוהי רק שאלה של זמן עד שטכנולוגיות כגון DLSS 3 יוטמעו גם במכשירים אחרים כדוגמת טלוויזיות, כדי לייצר חווית צפיה שונה לחלוטין. הכינו את הפופקורן!