רסיבר העל Denon A1H במבחן
גם לכם נראה ששוק הרסיברים הרב-ערוצי שינה בשנים האחרונות את פניו? אם עד לפני שנים לא רבות, כמעט כל השחקניות במגרש הזה היו משיקות דגמי רסיברים רב ערוציים אחת לשנה כמו שעון, נדמה שפשיטת הרגל של אחת מהן גרמה לטלטלה ששינתה את פני השוק. על הרקע הזה בולטת יציבותה של יצרנית אחת, שמובילה את תחום האודיו כבר 114 שנה.
Denon
114 שנים הם זמן רב מאוד בעולם האודיו הביתי, שהחל כבר בימים הראשונים עם הגרמופון והתקליט המודרני. מהיווסדה בשנת 1910 ועד היום, Denon בלטה כשיצרה מהפכות בתחום הסאונד הביתי. לאורך השנים שמה לה החברה מטרה לגרום ללקוחות ריגוש כשהם חווים את עולם האודיו הביתי, מהאזנה למוזיקה ועד לצפייה בקולנוע בבית.
כיום, 114 שנים לאחר שזכתה עם מוצריה החדשניים באינספור פרסים, מהווה Denon אי של יציבות בעולם הדיגיטלי והאנלוגי, במיוחד לנוכח יצרנים אחרים שירדו מנכסיהם ומכרו את זכויות הייצור והשימוש במותגיהם לכל המרבה במחיר.
AVR-A1H
בסוף שנת 2022 עשתה Denon היסטוריה, כשהשיקה את ה- AVR-A1H, המהווה פריצת דרך בעולם הקולנוע הביתי. אם עד לאותה העת החזיק ה- 8500-HA של Denon בתואר הרסיבר עם המספר הרב ביותר של ערוצי הגברה (13 ערוצים), הרי שעם השקת ה- A1H, נשברו שוב המוסכמות, כשהוא מספק 15 ערוצי הגברה מובנים, זאת בעוד שאר יצרניות הרסיברים מסתפקות בלא יותר מ- 11 ערוצים. מאז כל בעלי חללי הקולנוע הביתי עימם שוחחתי, היו תמימי דעים שחייבים לשים את היד על ה- A1H ולהתרשם מיכולותיו. חלף זמן מה, והנה הוא כאן!
15 ערוצי הגברה?
אם אתם נהנים כמוני מקולנוע ביתי סוחף, ובניתם במו ידיכם חדר ייעודי למטרה זו, ברור גם לכם שאין באמת תחליף לרמקולים שעוטפים אתכם מכל הצדדים וחוברים לרסיבר קולנוע מתאים. רוב בעלי מערכות הקולנוע הביתי מסתפקים בתחילה ב- 5.1 ערוצי סראונד בגובה המאזין, ועם הזמן עוברים ל- 7.1, במטרה להעצים את אפקט הסראונד האחורי. בעוד במערכת 7.1 ערוצים, המרחק בין רמקולי הסראונד הצידי וסראונד האחורי קטן יחסית, ומתקבלת הרגשה של סאונד אחורי עוטף, המצב בחזית שונה. במערכות 7.1 המרחק הפיזי בין הרמקולים הקידמיים לרמקולי הסראונד כה גדול, שנוצר "בור" שמורגש כשקיימת התרחשות שעוברת מהבמה הקידמית לאחורית. המעבר החד הזה מהרמקולים הקידמיים לסראונד הצידיים מורגש, אבל חלקנו למד להתעלם ממנו, בהבנה שכך אמורים להיות הדברים. רמקולי ה- Front wide נועדו כדי לצמצם ולגשר על המרחק בין הרמקולים הקידמיים לסראונד הצידיים, מה שמוביל אותנו לתצורה של 9.1 ערוצים.
תוסיפו לכך את הערך המוסף שמספקים 4 עד 6 רמקולי אטמוס תקרתיים, בהתאם למרחב ומספר שורות הישיבה בחלל, והנה קיבלתם את הצורך ברסיבר עם הגברה ל-15 ערוצים.
Made in Japan
האמת? מרגיע ואפילו נוסטלגי לראות סוף סוף רסיבר שכתוב עליו ללא כחל וסרק, שהוא מיוצר ביפן. ה- A1H לא רק מיוצר מפורשות ביפן, אלא גם עובר בקרת איכות מחמירה ביותר.
מידות ומשקל
רק מלהביט ב- A1H, מיד מבינים שמדובר בגודזילה של הרסיברים. במשקל עצום של 32 קילו, לא כולל אנטנות, חשתי שאני מנסה להרים את הפטיש של ת'ור, כי הוא פשוט לא זז. בהשוואה למשקל הנוצה יחסית של רסיברים מיצרניות מקבילות שסקרתי כאן, ההבדל היה יותר ממהותי. אפילו בהשוואה ל- Denon 8500HA ששוקל 23 קילו ומגביר 13 ערוצים, ה- A1H שוקל 50% יותר.
גובהו 18 סנטימטרים, רוחבו 44 ועומקו 50 סנטימטרים. תוסיפו לכך את הכבלים שמשתרכים מאחוריו, וקיבלתם מוצר שדורש מדף עמוק במיוחד. ה- A1H כולל 15 ערוצי הגברה עם דירוג הספק של 150 וואט לערוץ (במידה ומפעילים רק שני ערוצים) ב-8 אוהם, ומאפשר למשתמש להניע בנוסף ל-15 הרמקולים, גם חיבור לעד 4 סאב וופרים עצמאיים, לדוגמא בתצורת 9.4.6.
הכירו את הכלה
על הנייר
ה-A1H תומך בכל פורמטי האודיו הקיימים, כולל הפורמטים השיגרתיים Dolby Atmos, Dolby Atmos Height Virtualization, AURO 3D, DTS:X, DTS Virtual:X, Auro-3D, IMAX Enhanced אולם גם ב- DTS:X Pro.
מכירים את התופעה בה מכיוון שאתם לא בטוחים איזה רמקולים עובדים כעת בסרט בו אתם צופים? חלק מאיתנו אפילו ניגש לרמקולים ובודק דופק... אז ה- A1H פותר זאת באופן אלגנטי, באמצעות תצוגה מפורטת על הערוצים הקיימים בסרט, והערוצים הפעילים במערך שלכם.
תצוגה מפורטת של הרמקולים הפעילים
וידאו
כיאה לרסיבר-על, ה- A1H תומך בכל תקני הוידאו העדכניים:
-
HDMI 2.1 מוכן לרזולוציית 8K ב- 60fps, או 4K ב- 120fps.
-
DHCP 2.3 בכל 7 הכניסות ו-3 יציאות ה- HDMI. שלוש יציאות ה-HDMI מתפקדות כך ששניים מיועדות לאותו החלל (לדוגמא טלוויזיה ומקרן), והיציאה השלישית לחלל אחר, בתצורת Zone 2, לדוגמא לטלוויזיה במרפסת או בגינה. אם כבר HDMI, אז בשונה מהמתחרות שמשדרות את הסיגנל קבוע לכל יציאות ה- HDMI, ה- A1H מאפשר למתג את היציאות בתפריט "HDMI Monitor Output".
-
HDR 10+, Dynamic HDR, HLG (Hybrid Log Gamma) ודולבי וויזן. ה- A1H שם סוף לדילמות מהו פורמט הוידאו בו אנו צופים כעת. לחיצה על השלט מציגה הכל.
תצוגה ברורה ומפורטת של התמונה על המסך
- התאמת איכות תכנים מרזולוציית FHD ו- 4K כך שיותאמו לרזולוציית 8K.
שבע כניסות ו-3 יציאות HDMI
הגברה
הגענו ללב העניין. עם הכרזתו, תפס לי ה- A1H את תשומת הלב בעיקר מכיוון שמדובר ברסיבר הרב ערוצי שמספק הכי הרבה ערוצי הגברה. נזכיר שהתחרות הצטמצמה לאחר שמותגים אחרים נקלעו לקשיים, החליפו ידיים ולכן בפועל נותרו על המגרש רק מספר מועט של שחקני נשמה. השימוש במונח "שחקן נשמה" אינו מקרי, מכיוון שלהבנתי זו בדיוק התעוזה והיצירתיות שנדרשים מיצרן עם ביטחון עצמי, על מנת להשיק רסיבר שאמור להתחרות ראש בראש גם עם יצרניות הבוטיק של פרוססורים לחדרי קולנוע ביתי.
באלגוריה על המשפט “With great power, comes great responsibility”, נציין שהצריכה החשמלית של ה- A1H כלל אינה זניחה, ודורשת הספק כולל של 1,100 וואט!
בחלון הרסיבר תוכלו לראות במלוא תפארתו את השנאי העצום שמספק את הכח לכל 15 הערוצים יחדיו.
שנאי ענק במרכז
חיבור למקורות
מבחינת חיבורים, יש לנו מעל ומעבר:
-
7 כניסות HDMI שכולן מאחור, בנוסף לשלוש יציאות HDMI, מהן שתיים ראשיות, אחת תומכת ב- eARC, ואחת ל- zone 2 הם מעל ומעבר.
-
שלל הכניסות של ה- A1H עצום, וכולל את כל מה שנדרש, כולל ארבעת חיבורי XLR לארבעת הסאב וופרים בהם הוא תומך, אבל גם למקורות ותיקים כמו פטיפון.
שלל חיבורים בגב הרסיבר
בנוגע ל- Upscale, ה-A1H יודע לקחת תוכן ב- 1080p או 4K, ולשפר אותו כך שיוצג באופן מיטבי בטלוויזיות התומכות ב-8K, אבל אני העדפתי לתת לטלוויזיה לעשות זאת בעצמה.
Eco mode
מכיוון שמדובר ברסיבר בעל הספק של 1100 וואט, Denon מאפשרת לנו להקטין את הוצאות החשמל, באמצעות מצב חסכוני ECO. במצב זה מכובה רכיב ההגברה של 15 הערוצים, אולם רכיב הפרוססינג נותר פעיל. זה נוח מאד במידה ותרצו להשתמש ברסיבר הזה כפרוססור בלבד, ולשם הגברה להשתמש במגבר חיצוני. כך תוכלו להנות מיכולת העיבוד של הרסיבר, תוך הפחתה משמעותית של צריכת החשמל שלו.
בנוסף הוטמעה פונקציה שמכבה אוטומטית את ספק הכוח כאשר היחידה אינה בשימוש, ובכך להפחית שימוש עודף בחשמל.
Pre Amp
רגע לפני שאתם שוקלים להשתמש ברסיבר הזה כפרוססור בלבד, או לצרף לו מגבר כח, כדאי שתנסו אותו גם ללא הגברה חיצונית. למרות שהסט אפ הכולל שחיברתי לרסיבר היה של 13 רמקולים פאסיביים בנוסף לסאב אקטיבי, העוצמה שהוא הפיק הבהירה חד משמעית שאין צורך במגבר נוסף.
עם זאת, ניתן כמובן להשתמש ב-A1H גם כ- Pre Amp שיבצע את הפרוססינג, ולהפעיל את ה- Eco Mode לשם כיבוי ההגברה.
Hi-Res Audio Streaming
בנוסף על תמיכתו בכל פורמטי האודיו הרב ערוצי, ניתן להנות גם מסטרימינג של מוסיקה באיכות גבוהה שכוללת תמיכה אפילו ב- DSD 5.6MHz וב- FLAC 192 kHz, בחיבור USB, ובהזרמה בבלוטות' 5.0 ממכשירים כגון סמארטפון.
HEOS המחודש
את אפליקציית הסטרימינג HEOS של Denon אני מכיר לעומק, ולכן כה שמחתי לגלות שעברה מתיחת פנים ושידרוגים, שמאפשרים הזרמה ישירות מהאפליקציות הפופולריות כגון ספוטיפיי. מבחר השירותים להזרמה כולל את Tidal, Deezer, Spotify, Napster, SoundCloud, Amazon Music ואחרים. הזרמה מקומית תיתכן גם עם Apple AirPlay 2 אולם מכיוון שאין לי סלולרי של אפל, לא יכולתי לבחון זאת. במידה ואתם מאחסנים את הקבצים על שרת ברשת הביתית, כדאי שתדעו שהרסיבר הזה מסוגל להזרים מוסיקה מכל שרת DLNA באמצעות ממשק פשוט להפעלה.
הזרמה במספר חדרים במקביל
מכיוון שלא כולם ימקמו 15 רמקולים בחלל הקולנוע הביתי שלהם, בוודאי שאלתם את עצמכם איך לנצל את כל הערוצים עד תום. הבשורה המשמחת היא ש-Denon מאפשרת גם לפצל את השימוש ב- 15 הערוצים המוגברים בעד 3 אזורים נפרדים, כדוגמת המרפסת, האמבטיה או בחצר. כך, גם אם כעת אין לכם פריסה מקסימלית של רמקולים בקולנוע הביתי, תוכלו להזרים מוסיקה בסלון, במרפסת, או באמבטיה, וכל זאת באמצעות אפליקציית HEOS המחודשת. בנוסף, ניתן להשתמש ביציאת ה- HDMI השלישית לחיבור מקרן או מסך טלוויזיה מרוחק, לדוגמא בחצר, וכך לשדר גם וידאו באזור מרוחק מה-A1H.
קישוריות
בעת התקנת הרסיבר תידרשו להבריג בגבו 2 אנטנות, האחת לבלוטות' - הרסיבר תומך בגרסה 5.0 והשניה ל- WIFI בתדרים 2.4 או 5 ג'יגה הרץ. הקישוריות האלחוטית תאפשר לכם לתקשר עם הרסיבר דרך האפליקציה. בנוסף, תמצאו בגב הרסיבר חיבור לרשת קוית שיאפשר לחבר הרסיבר בחיבור יציב וקבוע לרשת הביתית.
שלט רחוק
כיאה למכשיר הדגל, מתקבל איתו שלט ענק, בעל תאורה אחורית. ניתן לנטרל אותה באמצעות לחיצה ממושכת על לחצן התאורה הצידי עם לחצן ה- Setup, אבל אני מצאתי אותה מאד שימושית, במיוחד בקולנוע ביתי מוחשך. קיימת שונות בין הלחצנים כדי להקל על איתורם גם ללא מבט בשלט, ובנוסף יש ביניהם רווחים שמונעים בילבול ביניהם.
התקנה
עם ההפעלה הראשונית של ה- A1H, הוא מקפיץ מיד את מסכי ההדרכה המוכרים של Denon, שמובילים גם את המשתמש המתחיל שלב אחרי שלב, בתמונות ואנימציה ברורים, החל משלב איתור כבל הרמקול המתאים, דרך גילוף הבידוד שלו ועד לחיבורו לרסיבר. משתמשים מנוסים אמנם עשוים לראות בזה שלב מייגע, אבל ניתן להריץ אותו במהירות באמצעות לחצן ייעודי בתפריט.
חווית סראונד היקפית
כשתכננתי את חדר הקולנוע שלי, הכנתי צנרת וחיווט ל- 13 רמקולים, בנוסף על הסאב וופר: כלומר שניים קידמיים, סנטר, שני סראונד צידי, שני סראונד אחורי, ארבעה אטמוס ושני front wide.
הקונפיגורציה בחלל שלי
בקיצור, חשבתי שאני מוכן לכל תצורה עתידית. באותה העת הייתי בטוח שעם פריסה כזו, אוכל למצות את הפוטנציאל של כל רסיבר-על וכל פורמט עדכני אפשרי, כגון:
-
7 רמקולים היקפיים ו- 6 רמקולי אטמוס
-
9 רמקולים היקפיים ו- 4 רמקולי אטמוס – התצורה שלי
-
Auro-3D או DTS:X Pro עם 13 רמקולים
תצורת חלל 9.4.1
מה שלא לקחתי בחשבון בעת התיכנון של חדר הקולנוע הביתי, הוא שכעבור חמש שנים תשיק Denon את ה- A1H שעונה על תצורה של 15 רמקולים, מה שגורם לי לחשוב כיצד אני מוסיף עוד שני רמקולי אטמוס בתקרה, לתצורת 9.6.1...
תצורת 9.6.1
Audyssey MultEQ XT32
אם יש נושא שאנו דשים בו שוב ושוב הוא הערך המוסף של מערכת הכיול. במיוחד ברסיבר-על שכולל 15 ערוצי הגברה נפרדים, אני מוצא שלמערכת הכיול תפקיד קריטי במיצוי הביצועים וההשקעה הכספית המכובדת. בשנים האחרונות החלה פורחת בעולם הכיול תוכנת ה- DIRAC, שנעזרת במחשב וכוללות אלגוריטמים מתקדמים שמתעדכנים מעת לעת, והיצרניות החלו בזו אחר זו להטמיעה ברסיברים שלהם. Denon בחרה בגישה שמרנית המספקת את מערכת הכיול הותיקה והמוכרת Audyssey MultEQ XT32, המובנית ברסיבר ונתמכת גם באפליקציה חיצונית, MultEQ. בנוסף, מציעות Denon ו-DIRAC ללקוחות שרכשו את ה- A1H לרכוש בנוסף גם רשיונות לכיול באמצעות ה-DIRAC בעלות של מאות דולרים נוספים. מכיוון שלא תיכננתי להשקיע סכומים אלו לצרכי הסקירה, הסתפקתי בכיול באמצעות ה- Audyssey MultEQ XT32.
תהליך הכיול ברסיבר פשוט, מתאים גם למאותגרי טכנולוגיה, לא דורש רכישת מיכשור נפרד ולא מחייב חיבור לרשת האינרטנט או למחשב נייד. המיקרופון לכיול עם ה- MultEQ XT32 כלול בערכה עם הרסיבר ומתקן הגבהה שלו עשוי מקרטון מתקפל.
MultEQ Editor
ה- MultEQ Editor היא אפליקציה לסמרטפון המתממשקת לרסיבר, מנהלת את הכיול במקום הממשק המובנה בו, שולפת נתוני הכיול ממנו, ומאפשרת לבצע שינוים רבים, שבהמשך יוטמעו ברסיבר. אלו שמעוניינים להשתמש בה כדאי שיבצעו הכיול עימה ולא עם המימשק המובנה ברסיבר, מכיוון שלא ניתן ליבא את הכיול שבוצע בממשק הרסיבר על מנת להשתמש בו בממשק האפליקציה. פרטים נוספים על MultEQ Editor ואופן השימוש בו ניתן למצוא כאן. במידה ותבחרו להשתמש בה, כדאי מאד שתתקינו אותה על מכשיר עם מסך גדול יותר מסלולרי, כגון טבלט או IPAD. כך תוכלו להשיג דיוק רב יותר בתיקונים שתבצעו באמצעותה.
זיהוי ה- A1H באפליקציה בסמארטפון
על מנת לצפות באפליקציה בנתוני הכיול ולעדכן אותם, עליכם לדגום לפחות שלושה מיקומים מתוך שמונה אפשריים. בכל סיום דגימה של מיקום (דגימת כל הרמקולים בכל פעם), הרסיבר יעביר המידע לאפליקציה שבסלולרי.
זיהוי כלל הרמקולים בחלל
בתום 3 מיקומים ראשונים תוכלו כבר לעצור את הכיול, ולהסתמך רק עליהם על מנת לעבד המידע שהתקבל, ובהמשך אף להעבירו לרסיבר. מכיוון שכיול לא נועד לתקן מיקום שגוי של רמקולים, כדאי שטרם הכיול תוודאו שהרמקולים מוצבים בחלל באופן מיטבי, כדוגמת הרחקתם מקיר צמוד ופינוי חפצים שנמצאים מולם.
ניתן לעצור גם אחרי כיול שלוש נקודות ישיבה
תיקונים לאחר הכיול
לאחר הכיול של Audyssey, עברתי על כל הפרמטרים שנקבעו על ידה, ומצאתי שיש לדייק את המרחקים שאמדה מערכת הכיול בין כל רמקול לבין המאזין. בנוסף, ה- A1H מציג תפריטים נוספים שאינם כלולים בתפריט ה- Setup ברסיבר, המסוגלים להשפיע דרמתית על הסאונד ברסיבר.
מיד לאחר הכיול יוצג מסך המסוגל להפעיל או לבטל היכולות הבאות ברסיבר:
-
Dynamic EQ – התאמת האיזון בין הצלילים הגבוהים לנמוכים.
-
Dynamic Volume – האפשרות להפעיל מצב לילה בו הצלילים הנמוכים פחות מובלטים
-
LFC –מיזעור מעבר באס בין חדרים באמצעות חיתוך תדרים הנמוכים מ- 35 הרץ, כלומר הופך את הסאבו ופר שלכם לקטן הרבה יותר. מומלץ לבטלו במידה ואתם רוצים להפיק המיטב מהסאב.
המלצה נוספת היא לבטל את ה- Midrange compensation, במידה והרמקולים שלכם איכותיים. ביטול זה ניתן לבצע רק דרך האפליקציה.
ביטול Midrange compensation
באפליקציה תוכלו לקבוע את ה-cross over לכל רמקול במערך. רמקולים שזוהו על ידי מערכת הכיול כ- full range, ינתן להם אוטומטית רוחב תדרים מקסימלי, ואחרים יחתכו בברירת המחדל על פי תוצאות הכיול, אבל כאמור הבחירה לתקן היא בידיים שלנו.
תוצאות הכיול מובאות כאן, וכוללות רמקול מייצג אחד מקבוצות הרמקולים הפאסיביים במערך שלי. הגרף בירוק מציג את התוצאה לפני התיקון, והאדום את התוצאה לאחר התיקון.
תוצאות לפני ואחרי כיול
האפליקציה מסוגלת לאפשר תיקון גרפים של כל רמקול בנפרד. בדומה לאפליקציות מתחרות כגון DIRAC, תוכלו גם כאן להוסיף נקודות ייחוס ודרכן לתקן את העקומה. התיקון אינו מיידי, ולשם הטמעתו תידרשו להעלות דרך הרשת הביתית את הקובץ לרסיבר.
בתום הכיול תוכלו לתת לקובץ שנוצר שם, ולשלוח אותו לרסיבר או לאחסן בכונן חיצוני. במידה ויצרתם מספר גרפים לאותו הרמקול, תוכלו להעלות גרף אחד בכל פעם, ולבדוק אם התוצאה מתאימה לכם.
שליחת הגרפים המעובדים לרסיבר
יש לציין שלא ניתן לכייל רמקולים שהתקנתם באזורים נפרדים. הכיול מבוצע לאזור אחד, ומשם רק ניתן לתקן את הכיול בכל רמקול בהתאם לשמע ולתוצאה בגרף.
הסט אפ
לצורך בדיקת המגבר חיברתי אליו ציוד תומך 4K, שכולל סטרימר, מקרן וטלוויזיה. מכיוון שלא לכולנו יש רק ציוד תומך 4K, חשוב היה לי להתרשם גם מהביצועים והתמיכה בציוד ותיק יותר. לכן חיברתי לרסיבר גם טלוויזיית פנסוניק V10 התומכת ברזולוציית 1080p.
-
NVIDIA Shield TV Pro
-
מקרן לייזר אפסון LS12000
-
טלוויזיית סמסונגQLED מדגם Q70
מערך הרמקולים בחלל:
-
קדמיים Cerwin Vega XLS 215,
-
front wideParadigm Studio 100 v5
-
סנטר Paradigm CC-590
-
שני סראונד100 Jamo Studio Sound
-
שני סראונד אחורי 590 v4 Paradigm
-
ארבעה אטמוס שקועים בתיקרה Klipsch CDT-5650-C II.
-
סאב וופר SVS SB2000
כבילת HDMI למקרן: כבל Audioquest Cherry Cola 48 8K@60FPS באורך 15 מטרים.
חיבור אמצעי תצוגה מעורבים
חיבור הסט אפ היה פשוט והתאפשר למרות שחיברתי במקביל גם שני אמצעי תצוגה, האחד שתומך ברזולוציה מקסימלית של1080p (פלאסמה פנסוניק V10) והאחר שתומך ברזולוציה של 4K. מכיוון שה- A1H מסוגל למתג בין הצגים, החיבור שלהם במקביל היה חלק. המסקנה שלי עד כה שבמידה ובכוונתכם לחבר לרסיבר מספר צגים שכל אחד תומך ברזולוציה אחרת, כדאי שהרסיבר ידע למתג ביניהם.
קולנוע רב ערוצי
בחרתי בסצנת הדב מהסרט Pray, בו ניכר שהיוצרים השקיעו בפס קול איכותי במיוחד. הסצינה שבחרתי כאן היא המרדף של הדוב אחרי הגיבורה, שעובר מיד לקרב בין הדוב לטורף. המהלומות, שאגות הדב, נשימות הגיבורה, בשילוב מוסיקת הרקע, מדביקות אותי לספה ומייצרות ריאליזם שקשה להתחרות בו. התוצאה היא מעטפת שנמתעטפת סביב הצופה, באופן שמקשה נשימה סדירה מרוב מתח.
עברתי לסצנת המוזיאון בסרט Transformers Rise of the Beasts, שניחן בפס קול איכותי במיוחד. בסצנת המרדף בה מוקפים האויבים, ניכר המעבר החלק בין הערוצים, לכדי התלכדות סאונד שמייצר מעטפת משכנעת ביותר. לצד זאת, גם לחישות השחקנים בתוך המוזיאון נשמעות בבירור, ואינן נבלעות בבליל ההתרחשות.
המשכתי לסרט Avatar לסצינת הלחימה של ג'ייק מול ה- Thanator. הסצינה הזו כה חזקה, שגם בצפיה ביוטיוב היא גורמת לרבים להתכווץ. עם ה- A1H זה כבר אופרה אחרת, כי ההתרחשות כה אמיתית, שלרגע נראה שכאשר ג'ייק קופץ לנהר, בשילוב אפקט הבאסים בחבטה במים, ומיד לאחריו המערבולות שמקיפות את הצופה, סיפק לי תחושה שאוזל לי האויר.
סיימתי עם אחת הסצינות הזכורות ביותר מסדרת הסרטים משימה בלתי אפשרית, שמסדרת לתום קרוז רווחה כלכלית שמנה במיוחד. הפעם בחרתי בסצינת המטוס בסרט Rogue Nation, שמתחילה בדיאלוג שבוחן את היכולות הקוליות של ה- A1H, עוברת למנועי המטוס הרועמים שמגלים את יכולת השליטה בבאסים, וכלה במוסיקת הרקע שעוטפת את הצופה מכל הכיוונים. הערך המוסף של 9 רמקולים היקפיים, וארבעה תקרתיים, בשילוב עם סאב, ניכר לאורך כל הסצינה. ה- A1H מבהיר בלא מילים כיצד הוא מנהל את האירוע, ומגיש את הסרט באופן משכנע במיוחד.
מוסיקה רב ערוצית
Celine Dion – I’m alive
לעיתים יוצא לי להכיר תכנים מקולגות, וזו אחת הדוגמאות לכך. הקליפ הזה כה ממכר, שמהר מאד הפך לאחד משירי הבחירה שלי, בבואי להציג את המערכת בפני חברים וקרובי משפחה. בעוד רסיברים רב ערוציים אחרים עלולים לסבול בקליפ זה מתסמונת הרסיבר הנוקשה, ה- A1H מציג אותו בדיוק כפי שמצופה מרסיבר בקנה מידה כזה: מאוזן, מוסיקלי, עם באסים מלאים והרמוני, ממש כאילו ישבתי בשורה השניה באולם בלאס וגאס.
Simple Minds - Don't You (Forget About Me) Live concert 2017
עברתי לשיר שהפך מזמן להימנון, זה שנכתב במקור לסרט "מועדון ארוחת הבוקר", וסוחף את מעריצי הלהקה עד היום. ממש כמו בסרטים, חברי הלהקה סירבו לשיר אותו, בטענה שישירו רק מה שנכתב על ידם, ולפיכך הוצע גם לבריאן פרי ואפילו לבילי איידול, שדחו ההצעה על הסף. רק לאחר שיכנועים, חברי simple minds התרצו והשאר כבר היסטוריה.
בחרתי דווקא בגרסה החיה כדי לחוש את האווירה המקפיצה של קהל מעריצים, התרפקתי על הבאסים האדירים ממש שמוצגת בפני הקהל המתופפת, ונהנתי מההפרדה בין הקהל לזמר וכלי הנגינה. ביצוע סוחף במיוחד.
מוסיקה דו ערוצית
אמנם המדובר ברסיבר רב ערוצי, אבל Denon מאפשרת להתאים גם את ההאזנה הדו ערוצית, כך שניתן יהיה לצרף במידת הצורך גם סאב וופר.
תפריט ייחודי למוסיקה דו ערוצית
התחלתי עם המלודיה Run Like Hell של ה- Pink Floyd, כדי להקשיב לעומק לתופים המייצרים באסים מודגשים בשיר. המכות החוזרות בתוף פוגעות בי ישר בפנים, עם עוצמה שמספקת חגיגה לאוזניים.
התקדמתי ל- I'm a Believer של ה- Smash Mouth כשקולו של הסולן Steve Harwell, מוצג באופן דומיננטי. ה- A1H עומד בקצב המהיר של השיר ומספק הנאה.
עברתי ל- Calling Elvis של Dire Straits, וה-A1H סיפק סאונד מחשמל לגיטרות החשמליות והתופים עם תוצאה מהירה וצלולה, תוך הפרדת כלים. אם יש שיר שצריך לנגן בעוצמת שמע גבוהה, הרי זה השיר.
לסיכום הסאונד הדו ערוצי, ניתן לסכם שה- A1H מספק את הסחורה גם במוסיקה דו ערוצית, הגם שמדובר ברסיבר רב ערוצי.
סיכום
אם כבר מסכמים, אז אני חייב לפתוח בגילוי נאות. ה- A1H של Denon סיקרן אותי כך שבחנתי את ביצועיו במשך ימים ארוכים, כשאני חוזר וצופה לא רק בסרטים שפירטתי מעלה, אלא בשלל סרטים רבים אחרים בהם כבר צפיתי בעבר. המטרה שלי היתה ברורה: לבחון את הערך המוסף של רסיבר-על שמסוגל לספק חוויה קולנועית היקפית עם מקסימום ערוצים שעוטפים אותנו מכל כיוון. אם החזקתם עד כאן, בודאי הבנתם שהרסיבר שווה את ההשקעה. יש לו את הכח האדיר שלא דורש מגבר נפרד, את מספר הערוצים הרב ביותר שפשוט לא קיים ברסיברים אחרים אותם סקרתי, קישוריות, תמיכה בכל הפורמטים הקיימים ותקני הוידאו והאודיו העדכניים. הוא אמנם אינו מושלם, מכיוון שכדי להשתמש ב- DIRAC נידרש לשלם עוד מאות דולרים לרשיון, אבל מערכת הכיול הכלולה אודיסי מספקת תוצאה מענגת. אמנם קיימות גם חלופות, אבל אלו הצטמצמו וחלקן אף איבד את הזהות המקורית שלו. לסיכום, אם אתם בעניין של חלל ייעודי עוטף בשלל רמקולים, אוהבים בנוסף לסרטים גם מוזיקה דו ורב-ערוצית, ורוצים תמיכה באמצעי תצוגה של עד 8K, ה- A1H של Denon עשוי להיות בחירה מוצלחת במיוחד.
יבואן: סיריוס
הפצה: גלובל סאונד
מחיר: 32,990 ש"ח