הבסיס של המערכת. Carbide Base אביזרי שיכוך במבחן

נמר לוי
16-01-2024 19:12

הקדמה

מערכת היי אנד זה לא עניין של כסף. טוב, גם כסף. מה לעשות, אם הולכים על חדש אז זה ארגזים של כסף, ביד שניה אפשר להעמיד כזו בארגז, ארגז וחצי של שטרות. אבל זה לא מספיק רבותי. השאלה היא ממה היא מורכבת. רמקולים, מגבר ומקור יקרים לא הופכים מערכת להיי אנד, היא פשוט סתם תהיה יקרה. תשקיעו בכבלים טובים והיא סתם יקרה עם כבלים טובים. מה שהופך מערכת להי אנד, לכזו שעושה כמה דברים שאחרות יתקשו לעשות, זה דבר שהוא בעצם מחוץ למערכת עצמה - אביזרים משלימים שלא מתחברים לחשמל.

יש בשוק משהו כמו 4,564,231 אביזרים שונים למערכות אודיו בקליבר הזה של הביוקר. שמעתי והתנסתי בכמה עשרות כאלה. על חלקם כתבתי ואת האחרים החזרתי כי וואלה, זה לא עשה כלום למערכת. יעני - בולשיט, מבחינתי כן?

ישנם מעט מאוד אביזרים שאשכרה הפילו אותי, שעשו משהו אחר ובד בבד שיפרו את המערכת מבלי להתפשר על דבר. כלומר, בלי לשלם שום מחיר סוני בעבור איזה יתרון בולט אחר.

די ליציבות!

בתכלס, עד ששמעתי על המוצר הזה, שזה בעצם שמונה יחידות מאותו הדבר, הסתובבתי בעולם בגישה שרמקול מוכרח לעמוד יציב בלי שום יכולת להתנדנד, במיוחד כשמדובר על במה גדולה יחסית כמו הרמקול שלי, ששוקל כמו מתאגרף בקצה העליון של המשקל הכבד, קילו אחד לפני שאומרים לו, ״שמע, רד קילו, אחרת אתה לא כבד, אתה דובון״. וכן, זה קצת מפחיד לנדנד רמקול כזה, אבל פתאום מגלים שאפשר לשלב בין נידנוד הרמקול לשיפור לשיפור הצליל וכשההנדסה טובה, והחומרים חזקים, רמקול יכול להתנדנד בביטחון זה אפילו מרשים מאוד.

המטרה היא שבסוף הרמקול יהיה מנותק מהסביבה, המגע שלו עם הקרקע מוסיף עוד רזוננס שבסופו של דבר מגיע למאזין. הרצפה מחזירה לרמקול פידבק וגם זה, מה לעשות, מבאס את הצליל והוא ידווח לך שהוא לא מבסוט. איך? פגיעה קלה (או גדולה) במיקרו דינמיקה, בפרטים, ברזולוציה. כשהמטרה היא בסוף להוריד כמה שיותר ״בוץ״ מהמערכת ולקבל את הצליל הכי נקי, הכי צלול, הכי שקוף.

אז בדיוק מאותה אסכולה של שידה למערכת, פטיפונים ומכשירים שונים, כך הם אביזרי שיכוך לרמקולים. יש את הרכים (ספספנשיין) יש את הקשיחים (סוליד). הטענה היא שיש רזוננס שלא ניתן להתנגד לו, אז נזרום איתו. לרוב זה מגיע עם תג מחיר מרשים, לעיתים נדירות לא. ואני טרם נחשפתי לאותו מצב נדיר של רכיב אקוסטי זול שיודע באמת לעשות את העבודה.

המערכת עם החידוש -Carbide-Base

נו, צריך גם לכתוב על זה

אז מה הסיפור של המוצר הזה? באתר שלהם יש טונה של מידע מהונדס כזה, עם מדידות וגרפים, אבל בכל זאת, תפקידי הוא בין היתר לתת לכם גם מידע טכני כזה, מצ׳עמם למוות, ובשביל להוכיח שהתעמקתי גם בדברים הללו. אז הנה, לקוראים הטכנים שנורא חשוב להם לקרוא מידע כזה ובתקווה שהנתונים הללו יסבירו להם כיצד זה משפיע על הצליל. ואם נודה על האמת, אין סיבה אמיתית לחזות צליל אם אפשר פשוט להתנסות בו במציאות.

אז הנה, תתכוננו, מידע טכני - אל תעופו מהספה.

המוצר מורכב משתי שכבות. חלק עליון וחלק תחתון נפרדים. שתי השכבות נועדו לייעל את הבידוד ופיזור הרטט בכיוונים אנכיים ואופקיים. החלק העליון הינו ״קליפת״ אלומיניום המחפה על חומר ויסקו אלסטי שנקרא ViscoRing.

Carbide Base

ה-ViscoRing פועל כקפיץ דחוס התומך בציוד תוך שהוא מבודד אותו מרטט בכיוון האנכי אותו ניתן להחליף בהתאם לטווח המשקל עליו מיועד לעמוד הרכיב. החלק התחתון משלב מיסבי זרקוניה ואלמנטים ויסקו אלסטיים כדי לשפר את הבידוד והשיכוך האופקי.

Carbide Base

המיסבים הגדולים מתגלגלים על מסלולים שנוצרו מפלדה מוקשה מלוטשת כדי למזער את ההתנגדות לגלגול. ניתן לשחרר את החלק התחתון כדי להקל על כוונון גובה של כמעט 3/4 אינץ' (20 מ"מ). ואם יש לכם שטיח, ניתן להוסיף ספייקים על מנת לחדור אותו. אין להניח את המוצר הזה על שטיח בלעדיהם, הוא מוכרח להיות מונח על רצפה יציבה.

Carbide Base

ואם כבר טכני, אז מדידות. ונראה לי שהן מדברות בעד עצמן, הפערים בין מוצר מורכב ומושקע, הם המון הנדסה מאחור עושים משהו שסתם ספייקים לא יעשו לעולם.

ההדמיה האדומה נמדדה בשימוש בספייקים, ההדמיה הכחולה נמדדה עם המוצר הנבחן.

loudspeaker upper side panel vibration
loudspeaker bottom panel vibration

spikes - Frequency HZ

 Carcide base footer- Frequency HZ

אז יופי. משתמשי האוזניים, נא להתפקד.

היו אצלי טונה וחצי (אולי טיפה יותר, לא שקלתי) של מוצרים שהמדידות הראו כמה הם טובים אבל נשמעו מזה בסדר. לא משהו שהמדידות הצליחו להעביר תכלס לאוזן. באקוסטיקה זה שונה, המדידות בהחלט מוחלטות. פחות רזוננס יתבטא בשינוי בצליל. הבעיה היא שרוב המוצרים הללו שדחפתי מתחת לרמקולים שלי, ועשיתי את זה לא פעם, ייבשו לי את המערכת באופן כזה שאפילו גשם לא הצליח להכנס לחדר. כלומר: בית עלמין אודיופילי. וזה מזה ביאס. נכון, קיבלתי עוד קצת פרטים ורצפת הרעש ירדה, עוד נקיון אבל איבדתי את הקסם הזה שבהולוגרפיה, הצליל הפסיק לרחף והיה נטוע מדי, אנליטי מדי. אחרים פשוט ייבשו את הצליל מבלי להוסיף דבר. ובכל אחד מהם מצאתי חסרונות כאלה שבסופו של דבר למדתי לחיות איתם.

המוצר הזה עושה משהו אחר. הוא מצליח אשכרה רק לשפר. התחושה היא שהוא כאילו מכיר את הרמקולים ואומר לי ״שמע, אני משאיר לך את מה שאתה אוהב, ואני אנקה ליכלוך, אדייק את הבס, אוריד רצפה רעש ואשפר לך את הבמה. מתאים לך כפרה?״ ברור שמתאים. ועכשיו אני גם אספר לכם מה קרה לי במערכת.

אני אוהב את המערכת שלי, אוהב מאוד! לא סתם היא לא זזה כמה שנים טובות. אני גם לא אחד שמשדרג מהר. בשביל שאכניס משהו למערכת שלי השיפור מוכרח להיות אבסולוטי, זה אומר שאני לא מוכן להתפשר על משהו שייקח אותי הצידה. כשהתבקשתי לבחון את המוצר הזה על ידי היבואן, לא ממש התרגשתי לקראת הבאות, אמרתי לעצמי הנה, עוד איזה משהו מוגזם בתיאורים הגרפים שאני מקבל בטלפון, פלוס דיווח על אנשים שנשבעו שזה הדבר הכי טוב שקרה להם במערכת. ״יאללה, תביא, גם ככה מצ׳עמם לי ויש מלחמה בחוץ״.

המערכת בסלון

עכשיו האוזן ״מדברת״

בקטעי מוסיקה קלאסית, במיוחד סימפוניה מורכבת כזו, עם מלא כלים, מספר פרמטרים קובעים אם תשמע את כולם או שחלק מהנגנים יחליטו שהם עושים שביתה איטלקית ולא מנגנים. זה יוצר חורים בצליל שנובעים מהמון סיבות. אם אין לכם את זה המוצר הזה לא יוסיף אותו. אבל אם יש, וזה ברקע, לא ברור במיוחד, המוצר הזה יניח על השולחן את הבהירות. וזה מתבטא יופי יופי אצלי. אתם מכירים את התיאורים הקלישאתים הללו של ״ירדה לי שמיכה מהרמקול״? אוי כמה אני לא משתמש בזה. אבל וואלה, סליחה, אני הולך להגיד את זה בצורה קצת שונה. לא היתה לי שמיכה על הרמקול משום שאני טוען שהמערכת שלי מאוד שקופה. אבל כנראה היה חסר משהו שלא ידעתי עליו. וזה בדיוק מה שקרה. הצליל הפך למפורק יותר, אבל מבלי להיות אנליטי מאידך. מדויק יותר, מבלי להיות קר וחד והכי חשוב, הולגרפי יותר והבמה שלי לאוזני היתה משכנעת עוד קודם, אבל הפעם - משכנעת באופן שעלול להלחיץ.

כלי נגינה בודדים כמו כינור, צ׳לו, קונטרבס או כלי נשיפה ממתכת או עץ קיבלו עוד הגדרה, עוד מרקם שמקרב אותם עוד יותר למציאות. זה פשוט השלים לי משהו שעד שלא שומעים אותו לא מבינים שהוא היה חסר.

הבס קיבל עוד מימד מעניין, זורם יותר, מוחשי יותר ולא בהכרח חזק יותר. הוא כאילו נישאר כמו שהוא אבל טוב יותר. תחום האמצע מופרד יותר, והתחום הגבוה קיבל רכות קלה מבלי לוותר אפילו על פרט אחד, מאידך, שם הוא לא גילה לי עוד משהו שלא הכרתי קודם ברמת הפרטים, הרזולוציה או הדינמיקה.

אבל מה שאפשר בהחלט להרגיש מהר זו העובדה שהוא כאילו הדביק לי את הצליל זה לצד זה, סגר חורים שפתאום מבינים שהיו קיימים. השיפור הוא מוחלט, ברור ואפילו משתלם (חכו שתשמעו את המחיר ליחידה).

ספייק Carbide Base

לסיכום

צריך באמת? לא הבנתם שהמוצר הזה חירפן אותי? אבל מוכרחים לשמור על איזה שטנץ בכתבות, כי הרי מה אנחנו שווים בלי לסכם דברים?

מדובר לדעתי במוצר הטוב ביותר בשוק, ושמעתי לא מעט. המוצר היחיד שלא מניח על השולחן פשרות, היודע לטפל בדיוק במה שחסר, שלא מוסיף ממנו דבר. מה שיש לכם זה מה שיישאר, רק טוב יותר. ואם אין משהו, אז הוא לא ישלים אותו. הוא פשוט ידגיש לכם טוב יותר את מה שיש. וזה כבר שווה לא מעט. לפי מה שאני מבין, מההתנסות שלי, אי אפשר ליפול איתו בגלל מה שציינתי ממש עכשיו.

קטעים מורכבים יהפכו לכאלה שהמערכת תנגן ביותר קלות, קטעים לא מורכבים, כמו ג׳אז טריו, יספרו לכם כמה דברים היו ברקע שלא נשמעו קודם, והבמה המשופרת משמעותית תעצים את חווית ההאזנה, את הריאליסטיות ואת הצורך שלכם לפתוח את העיניים בשביל להוכיח לעצמכם שאין באמת נגנים בסלון.

ואם כבר ניכנסים לקומפלימנטים הללו, כדאי להבין שהעסק הזה לא הולך להיות זול. ולפה נדחף גם גילוי נאות, המוצרים הללו לא הולכים לחזור ליבואן, צלצלתי אליו ודיווחתי לו שזהו, זה נישאר פה - לא יוצא. ולכם אני אומר, זה אחד האביזרים הכי חשובים שקניתי למערכת שלי.

שורה תחתונה: לא צריך - הכל ברור!

מחיר: המוצר הנבחן הוא ה-Carbide Base שמחירו 1,120 ש״ח ליחידה (במקרה שלי, 8 יחידות), ניתן לשדרג ל-Carbide Base Diamond שמחירו 2,240 ש״ח ליחידה. ובעצם שאני חושב על זה, מערכת היי אנד זה עניין של כסף והתנסות. אבל לא אשנה את הפתיח בשביל זה.

יבואן: לוינסון אודיו


 

מעבר לתגובות בפורום
carmi
כתב האתר
תמיד כיף לקרוא את נמר - שוטף וסיפורי ועל הדרך מביא הרבה מידע - תודה.

אני מאמין גדול ב״לדייק״ את המערכת עם שינויים קטנים, לפעמים לא זולים ולפעמים בלי עלות כלל.

אנחנו בדרך כלל מחלקים את השינוי במערכת לרמקולים, הגברה, מקור וכל השאר - אז כל השאר לדעתי עושה לפעמים הבדלים שהם שינוי גדול לאוזן.

זה אומר שינוי מיקום של רמקולים, משכך כזה או אחר, שינוי מיקום של הציוד על הסטנד ועוד.

אז ברור שאני מתחבר למוצר כזה - כל עוד לא מיבש לנו את המערכת כמו שנמר כתב.
yaniv.L
עוסק בתחום
זמין במלאי להדגמה
בברכה יניב 0507628600
412621349_1098468568000098_9078628260176957615_n.jpg
I
itay123
חבר משקיען
סקירה נהדרת על מוצר באמת מהפכני שניתקלתי בו,

יצא לי להתרשם ולהתנסות פיזית אצלי ממש לפני שנה, לכחודש ימים ואף הבאתי את התרשמותי תחת שרשור בשם:
"מבחן מעניין שעשיתי (לעצמי)"

https://www.dtown.co.il/forum/threads/מבחן-מעניין-שעשיתי-לעצמי.64018/page-4#post-468950

אמנם אצלי לא ניסיתי מתחת לרמקולים.
אלא בעיקר מתחת לציוד ו מעל הציוד (כן שמעתם נכון).

בהצלחה יניב.
T
tamirwiek
חבר אתר
מעניין למה יצרן רמקול על לא מטמיע את המשכך ברמקול מלכתחילה
איציק ירקוני
צוות האתר
נמר, יופי של סקירה, תמיד כיף לקרוא, שוטף סיפורי ומרתק, העיקר מעצים ידע.

שאלה. נראה שהיחידות הללו השפיעו על גובה הרמקול? האם השינוי הזה השפיע על מיקום יחידת הטוויטר שהורגלת אליה במשך שנים.
נמר
כתב אודיו
נמר, יופי של סקירה, תמיד כיף לקרוא, שוטף סיפורי ומרתק, העיקר מעצים ידע.

שאלה. נראה שהיחידות הללו השפיעו על גובה הרמקול? האם השינוי הזה השפיע על מיקום יחידת הטוויטר שהורגלת אליה במשך שנים.

שאלה מעולה שמשום מה בטעות לא התייחסתי אליה בכתבה. הבסיסים הללו אמנם מגביהים את הרמקול, אבל במידה כזו שאין לזה השפעה רצינית על הצליל. באותה מידה אפשר להחליף ספה שהיא בשני ס״מ גבוהה או נמוכה יותר. רוב הרמקולים לא יהיו מושפעים (אם בכלל) מפערי הגבובה הללו.
M
moshem74
חבר משקיען
מנסיון שלי כל שינוי בזווית את בגובה גם אם זה ס"מ 1 בגובה משנה המון (לכאן או לכאן). ולא מדובר ביחס לגובה האוזן אלה ביחס לגובה החלל יותר, אז תגביה אותו במטר למעלה וגם את הספה במטר למעלה, לא יהיה הבדל ?!
סקירה יפה, נראה מעולה! בהצלחה רבה, ברכה ופרנסה.
נמר
כתב אודיו
מנסיון שלי כל שינוי בזווית את בגובה גם אם זה ס"מ 1 בגובה משנה המון (לכאן או לכאן). ולא מדובר ביחס לגובה האוזן אלה ביחס לגובה החלל יותר, אז תגביה אותו במטר למעלה וגם את הספה במטר למעלה, לא יהיה הבדל ?!
סקירה יפה, נראה מעולה! בהצלחה רבה, ברכה ופרנסה.

הרמקול יכול להיות מושפע מאוד מהגובה. אבל הוא צריך להיות יותר משניים שלושה ס״מ ולעיתים גם יותר מעשרה ס״מ. בס״מ בודדים הוא יהיה מושפע אבל לפעמים אפילו לטובה. אבל ההשפעה של הפערים הללו יכולה להיות משמעותית רק בגלל הפיזור של הרמקול. למשל, רמקול עם פיזור של מעלות בודדות בתחום האמצע ובתחום הגבוה יהיה מושפע מאוד משינויים כאלה, רמקולים עם פיזור של יותר מעלות יהיה מושפע פחות. עם זאת, 2 ס״מ או אפילו 4 ס״מ למרחק של 4 מטר לא ממש ישנו את אופי הצליל.
M
moshem74
חבר משקיען
זה פיזור\החזרים\במה\פוקוס ועוד המון משתנים יש השפעה על כל שינוי כנ"ל זווית מיקום רמקול ומיקום\מרחק ישיבה, שלא נדבר על אקוסטיקה, הכל משפיע.
Juiced
חבר משקיען
@נמר יצא לך לבדוק revopods?
exupgh12
חבר משקיען
מנסיון שלי כל שינוי בזווית את בגובה גם אם זה ס"מ 1 בגובה משנה המון (לכאן או לכאן). ולא מדובר ביחס לגובה האוזן אלה ביחס לגובה החלל יותר, אז תגביה אותו במטר למעלה וגם את הספה במטר למעלה, לא יהיה הבדל ?!
סקירה יפה, נראה מעולה! בהצלחה רבה, ברכה ופרנסה.

זה פיזור\החזרים\במה\פוקוס ועוד המון משתנים יש השפעה על כל שינוי כנ"ל זווית מיקום רמקול ומיקום\מרחק ישיבה, שלא נדבר על אקוסטיקה, הכל משפיע.

אני מניח שאת גובה הכיסא/כורסה/ספה שלך אתה רוכש בהתאם להוראות ייצרן הרמקול.... ואם לא, תמיד אפשר לרכוש את המכשיר הזה כדי להתאים את עצמך לגובהה הטוויטר....


1665564614093.jpg
OzKol
אוהב את התחום
שלום לכולם,

לומר ששינוי גובה של כמה סנטימטרים בגובה הרמקול הוא דבר לא מורגש או משפיע על הצליל זה שיא השיאים שאין לי מושג מעין זה הגיע.
רצפה ותקרה משתקפת בדיוק כמו כל קיר רגיל אחר, כל אחד יודע שקיים, מורגש ונמדד הבדל דרמטי בין הצבת כל הרמקול מהקיר הצדדי במרחק של 20 סנטימטרים לבין 30 סנטימטרים...
בנוסף, החזרים הראשוניים מהתקרה והרצפה הם בדרך כלל בתדרים שהם בעלי פיזור מאוד רחב (לפחות 100 מעלות לכל כיוון) כך שלבוא ולנסות לטעון שזה תלוי רק בזוית הפיזור צליל של הרמקול עצמו זה ממש לא נכון כי כל רמקול כולל הזולים ביותר יהיו בעלי זוית פיזור צליל מצויינים בתדרים הללו.
כמובן שבאקוסטיקה יש עוד המון משתנים שמשפיעים על הצליל הכללי וההשפעה שלו ולא נכנס לזה כי זה לא הנושא כרגע.

העניין הוא שלפעמים נראה שיש כאן מגמה של אנשים שמנסים להוכיח משהו בכוח מסיבות לא ברורות. אני חלילה לא בא לזלזל באף אחד אבל זה צריך לאמר, כי ניסיון של חיבור אינטרקונקטים, קריאה באינטרנט ומשחקים עם קופסאות ממותגות לא באמת הופכת אדם למומחה בתחום… ברצינות! זה כמו לומר שמי שמסתובב הרבה בבתי חולים, אז הוא נחשב למנתח לב מומחה. חלאס עם הבולשיט והנאורות המביכה הזו.
תמיד שיש כאן משהו שלא נראה למובילי דעת קהל וסוחרים. אז באים ומנסים להקטין, ללכלך, לשקר, לסלף ועוד… ויש כאלה שעושים זאת על בסיס קבוע. אבל אתם משכנעים כך רק את עצמם ונותנים כיפים וחיזוקים לחברים שבקושי נשארו כאן וחבל. אף אחד לא חכם גדול ולפעמים יש מה ללמוד גם מהאחר שאולי מבין או התנסה בדברים שאתם (וגם אני) לא. בשביל זה יש דיון, אבל כנראה שדיונים אמיתיים זה מעבר ליכולת כאן באתר, האמת שזה דיי דומה לפוליטיקה, אבל זה גם נושא אחר.

* באשר לאביזרי שיכוך שבמבחן, אני בטוח שהם עושים את העבודה שלשמה הם נוצרו.

שיהיה לכולם יום שקט ושבוע טוב :)
Y
YOSSI24
חבר משקיען
שלום לכולם,

לומר ששינוי גובה של כמה סנטימטרים בגובה הרמקול הוא דבר לא מורגש או משפיע על הצליל זה שיא השיאים שאין לי מושג מעין זה הגיע.
רצפה ותקרה משתקפת בדיוק כמו כל קיר רגיל אחר, כל אחד יודע שקיים, מורגש ונמדד הבדל דרמטי בין הצבת כל הרמקול מהקיר הצדדי במרחק של 20 סנטימטרים לבין 30 סנטימטרים...
בנוסף, החזרים הראשוניים מהתקרה והרצפה הם בדרך כלל בתדרים שהם בעלי פיזור מאוד רחב (לפחות 100 מעלות לכל כיוון) כך שלבוא ולנסות לטעון שזה תלוי רק בזוית הפיזור צליל של הרמקול עצמו זה ממש לא נכון כי כל רמקול כולל הזולים ביותר יהיו בעלי זוית פיזור צליל מצויינים בתדרים הללו.
כמובן שבאקוסטיקה יש עוד המון משתנים שמשפיעים על הצליל הכללי וההשפעה שלו ולא נכנס לזה כי זה לא הנושא כרגע.

העניין הוא שלפעמים נראה שיש כאן מגמה של אנשים שמנסים להוכיח משהו בכוח מסיבות לא ברורות. אני חלילה לא בא לזלזל באף אחד אבל זה צריך לאמר, כי ניסיון של חיבור אינטרקונקטים, קריאה באינטרנט ומשחקים עם קופסאות ממותגות לא באמת הופכת אדם למומחה בתחום… ברצינות! זה כמו לומר שמי שמסתובב הרבה בבתי חולים, אז הוא נחשב למנתח לב מומחה. חלאס עם הבולשיט והנאורות המביכה הזו.
תמיד שיש כאן משהו שלא נראה למובילי דעת קהל וסוחרים. אז באים ומנסים להקטין, ללכלך, לשקר, לסלף ועוד… ויש כאלה שעושים זאת על בסיס קבוע. אבל אתם משכנעים כך רק את עצמם ונותנים כיפים וחיזוקים לחברים שבקושי נשארו כאן וחבל. אף אחד לא חכם גדול ולפעמים יש מה ללמוד גם מהאחר שאולי מבין או התנסה בדברים שאתם (וגם אני) לא. בשביל זה יש דיון, אבל כנראה שדיונים אמיתיים זה מעבר ליכולת כאן באתר, האמת שזה דיי דומה לפוליטיקה, אבל זה גם נושא אחר.

שיהיה לכולם יום שקט ושבוע טוב :)
תראה יש שני סוגי אנשים, סוג
אחד שמדבר רק על על מה שהוא יודע, וסוג שני מתחיל סביר כאילו יודע, בשלב מסוים הבמה מאפשרת לו
להתיף ולזרוק חתיכות רעבות בלי
פשר, מכפיש את חברי הפורום ועף על עצמו מהחלון, ozkol דע מאיפה אתה בא ולאן אתה לא הולך.
OzKol
אוהב את התחום
תראה יש שני סוגי אנשים, סוג
אחד שמדבר רק על על מה שהוא יודע, וסוג שני מתחיל סביר כאילו יודע, בשלב מסוים הבמה מאפשרת לו
להתיף ולזרוק חתיכות רעבות בלי
פשר, מכפיש את חברי הפורום ועף על עצמו מהחלון, ozkol דע מאיפה אתה בא ולאן אתה לא הולך.
לידיעתך, יש יותר מ 2 סוגים של אנשים. :) אבל אמת יש אחת.
ni-ro
חבר משקיען
נמר - כתבה יפה ומעניינת.
לעניין ההגבהה, אם אני לא טועה משה מאזין בחדר ייעודי (גם אני), ובחדר קטן ומטופל, כל שינוי דרמטי ומורגש (לטוב ולרע), בטח ביחס לסלון, גדול (לדוגמא כמו של נמר).
כך, שכולם צודקים/ לא טועים.
שבוע טוב
ניר
נמר
כתב אודיו
שלום לכולם,

לומר ששינוי גובה של כמה סנטימטרים בגובה הרמקול הוא דבר לא מורגש או משפיע על הצליל זה שיא השיאים שאין לי מושג מעין זה הגיע.
רצפה ותקרה משתקפת בדיוק כמו כל קיר רגיל אחר, כל אחד יודע שקיים, מורגש ונמדד הבדל דרמטי בין הצבת כל הרמקול מהקיר הצדדי במרחק של 20 סנטימטרים לבין 30 סנטימטרים...
בנוסף, החזרים הראשוניים מהתקרה והרצפה הם בדרך כלל בתדרים שהם בעלי פיזור מאוד רחב (לפחות 100 מעלות לכל כיוון) כך שלבוא ולנסות לטעון שזה תלוי רק בזוית הפיזור צליל של הרמקול עצמו זה ממש לא נכון כי כל רמקול כולל הזולים ביותר יהיו בעלי זוית פיזור צליל מצויינים בתדרים הללו.
כמובן שבאקוסטיקה יש עוד המון משתנים שמשפיעים על הצליל הכללי וההשפעה שלו ולא נכנס לזה כי זה לא הנושא כרגע.

לא קראת את מה שכתבתי. מה שאני טוען הוא שזה תלוי בפיזור של הרמקול. פיזור רחב, פחות יורגש אם בכלל, פיזור צר, יורגש. ולכן, רמקול שמשתנה בטווח של חמישה ס״מ בצורה קיצונית הוא רמקול בעייתי ובלי קשר, זה מצב די נדיר ברמקול. ואגב נוסף, אף אחד לא יושב בדיוק באותו מקום, באותה מתיחה של הגב ובאותה זווית ראש. ולכן, רמקול אמור ללהיות מתוכנן כך שיתמודד עם השינויים הללו. לגבי מרחק מהקיר, הוא יותר קריטי לבמה, לבס ולאיזון הטונאלי מאשר שניים או שלושה ס״מ פערי גובה.

העניין הוא שלפעמים נראה שיש כאן מגמה של אנשים שמנסים להוכיח משהו בכוח מסיבות לא ברורות. אני חלילה לא בא לזלזל באף אחד אבל זה צריך לאמר, כי ניסיון של חיבור אינטרקונקטים, קריאה באינטרנט ומשחקים עם קופסאות ממותגות לא באמת הופכת אדם למומחה בתחום… ברצינות! זה כמו לומר שמי שמסתובב הרבה בבתי חולים, אז הוא נחשב למנתח לב מומחה. חלאס עם הבולשיט והנאורות המביכה הזו.

אני חושב שיצא לי להתנסות טיפל׳ה באודיו. כבר מזמן הפסקתי לנסות להוכיח משהו. אבל יכול להיות שאני לא מספיק מומחה.

תמיד שיש כאן משהו שלא נראה למובילי דעת קהל וסוחרים. אז באים ומנסים להקטין, ללכלך, לשקר, לסלף ועוד… ויש כאלה שעושים זאת על בסיס קבוע. אבל אתם משכנעים כך רק את עצמם ונותנים כיפים וחיזוקים לחברים שבקושי נשארו כאן וחבל. אף אחד לא חכם גדול ולפעמים יש מה ללמוד גם מהאחר שאולי מבין או התנסה בדברים שאתם (וגם אני) לא. בשביל זה יש דיון, אבל כנראה שדיונים אמיתיים זה מעבר ליכולת כאן באתר, האמת שזה דיי דומה לפוליטיקה, אבל זה גם נושא אחר.

מה שבאמת משנה את התוצאה ללא הכר זו הטייה ולא הרמה קלה של הרמקול כולו באופן שווה. הטייה מעלה, מטה, הצידה היא המשמעותית באמת. וזה מנסיון עם המון מוצרים שהנחתי מתחת לרמקולים שלי ששינוי את הגובה שלו, ולא השפיעו במילימטר על הביצועים.
D
Dan-Cinemart
עוסק בתחום
בנוסף, החזרים הראשוניים מהתקרה והרצפה הם בדרך כלל בתדרים שהם בעלי פיזור מאוד רחב (לפחות 100 מעלות לכל כיוון) כך שלבוא ולנסות לטעון שזה תלוי רק בזוית הפיזור צליל של הרמקול עצמו זה ממש לא נכון כי כל רמקול כולל הזולים ביותר יהיו בעלי זוית פיזור צליל מצויינים בתדרים הללו.
כמובן שבאקוסטיקה יש עוד המון משתנים שמשפיעים על הצליל הכללי וההשפעה שלו ולא נכנס לזה כי זה לא הנושא כרגע.
נמר דיבר על 2-4 ס"מ.
זה לא רק זוית הפיזור - זה אופן הפיזור והלינאריות שלו.

2-4 ס"מ - לא ישפיעו על תדרים נמוכים - על זה אנחנו מסכימים ?

על איזה תדרים אתה מתכוון ל " כל רמקול כולל הזולים ביותר יהיו בעלי זוית פיזור צליל מצויינים בתדרים הללו"

החזרים ראשוניים מרצפה תקרה מתייחס לתדרי מיד וגבוהים באופן כללי.
לא מתייחס כלל לתדרים בעלי פיזור אומני או רחבים במיוחד מפני שבאורך גל הזה - 2-4 ס"מ לא ממש משנה דבר.

לפי מדידות של רמקולים אחרים של טידל - הטוויטר גדול וקרוב למיד ומכל מה שראיתי הפיזור הוא אחיד ועל הצד הרחב.
אז איך ישנו 2-4 ס"מ ךעניין מיד וגובהים?
שניצל
חבר משקיען
בוילסון גובה הטויטר בערך בגובה הראש , בבוסנדורפר בערך בגובה הביצים , לא נראאה לי שיש גובה מוקפד במיוחד , אולי יש כיול של הצליל , גובה טויטר אופטימלית צריך להיות 92 סנטימטר, אבל 2 סנטימטר ודדאי שלא משנים , בטאנוי יש לעיתים בהתאם למודל אפילו טויטרים בגובה הבירכיים, כך שלהתעסק עם " פיציפקס" מתאים אולי לאודיופילים מתחילים , חברה ,שחררו! תנו לאזניים לעבוד ,יש דירות שגובה התקרה שלהם 240 סנטימטר , ויש הרוב 285, נה משנה הרבה יותר משני סמ של טויטר ,
גם בקשר להטיה של הרמקול יש לי הסתיגויות , תראו את וילסון מכופף הדריברים שלו בזויות מטורפות , אז על מה אתם מדברים פה ?
שניצל
חבר משקיען
לא פתחתי המחשב מאז המלחמה , ורק עכשיו נתקלתי בכתבה היפיפיה הזו , כל הכבוד , ולא הכל גרפים של מדידות , אולי כדאי לתת ללב להפתח ממה שאתה נהנה ולבטל טיפה המחשבות האודיופיליות שמגיעות ממה שלמדתם , אני דווקא סומך על נמר ונסיונו להוציא את המוץ מן התבן , אני הולך להזמין כאלו לשמוע למרות שיש לי עשרות סוגים .