10 החדרים המומלצים ביותר מתערוכות ה-High End Munich 22 וה-Hifideluxe

תומר צין
02-06-2022 11:20

תערוכת מינכן הי-אנד והי-פי דלוקס הפכו לאירועים המובילים בתעשיית האודיו העולמית - פשוט גן עדן אודיופילי!

זאת הזדמנות טובה לאנשי התעשייה "להתערבב", להציג את מרכולתם בעולם ולעשות עסקים, ולחובבים, לשים לב למה שהתעשייה הולכת להציע בחודשים הקרובים.

לאחר, שנתיים בהן הקורונה השתלטה על חיינו, חזרו התערוכות לתפארתן הקודמת עם שילוב מוצרים תמהוניים, מוזרים ורגילים. מזג האוויר של כ-30 מעלות גרם לתנאים לא נוחים מתחת לגג הזכוכית של ה-M.O.C, במיוחד באזור שעת הצוהריים ואילך.

בין אם אתם בעניין של נגני תקליטים, רמקולי סטריאו, נגני CD או סטרימינג, יש משהו לכל אחד ולכל תקציב. מהמחיר הזול יחסית ליקר שהוא לא מהעולם הזה, זו הזדמנות מצוינת לשקוע בנושא ולהתנסות במוצרים ומערכות, שרבים מאיתנו יכלו רק להחזיק ולחלום עליהם.

בין כל מערכות האודיו היקרות להחריד והטכנולוגיות החכמות, לא יכולתי שלא לשים לב שחלק מהתעשייה אימץ עיצוב מתקופת הנוסטלגיה: עיצוב רטרו כמו בשנות ה-70 ושעונים אנלוגיים בקדמת המגברים ועוד. לא מדובר רק על מספר נגני התקליטים, שהיו בשימוש עד כה לתוך העידן הדיגיטלי, או על המראה הנפוץ יחסית של מגבר שפופרות זוהר בצורה מלאה, אם כי הדברים האלה הם בהחלט חלק ממנו. לצד כל זה, נראה כיום אופנתי לזרוק את ספרי הלימוד המודרני של עיצוב האודיו ולהחליפו בסוג של העיצוב וההנדסה, שהיינו רואים לפני חמישים שנה. זה היה ברור בעולם הרמקולים שבו אחרי שנים של ירידה והקטנה, יש עכשיו שפע של דגמים חדשים גדולים ורחבים, ומכוסים בסוג גימור העץ שסבא וסבתא שלכם היו מכירים. אם אפשר להחיות את המוצר ולשים לוחית מפורסמת על מכסה המוצר, הרי זה משובח. זה כאילו תעשיית האודיו בכלל החליטה שהדרך הטובה ביותר להסתכל בזמן היא להסתכל אחורה.

השנה היה קשה לבחור 10 חדרים ולהמליץ עליהם בפניך, הבעיה נובעת מתנאי תצוגה לא נאותים במקום, אתה לא יכול בשום דרך משמעותית "לבדוק" ציוד כשאתה לא מכיר את החדר, לא שולט לגמרי ברשימת ההשמעה, לא יכול להתאים ציוד נלווה, לא תמיד יש לך תנוחת ישיבה אידיאלית, אתה לא יכול לכוון את תנוחת הישיבה, יש מסביב רמת רעש גבוהה, העוצמה במגבר חזקה / חלשה ללא יכולת לשלוט בה וכו' וכו'.

חשוב לציין, שהייתי בשתי התערוכות וקלטתי כמה שיותר מראות וקולות במהלך שהותי הקצרה במקום, עד שנמצאו הרמקולים הראויים לסיכום זה, ולכל אחד מצויה פינה בלב שלי. בנוסף, אינני אומר לכם מה לרכוש ולכל אחד מאיתנו טעם אישי שונה, אלא, ממליץ ללכת ולהאזין בארץ, מכיוון שהם מהווים אקורד פתיחה טוב.

שימו לב, שאף מבקר לא יכול לשמוע את כל המערכות כראוי, אפילו לא קרוב לכך. בכל אופן, הקפדתי שכל הרמקולים עליהם אכתוב, מיובאים או שיש יבואן ואפשר להזמינם. הסדר בו הם מוצגים אקראי בהחלט.

החדר של Harbeth SHL5Plus XD, קדם וקדם מגבר לפטיפון Manley Labs Steelhead, 2 מגברי מונו בלוקים להספק Manley Labs Snapper, פטיפון ועוד.

התיבה של ה- Harbeth SHL5Plus XD מעוצבת היטב ובעלת פרופורציות אלגנטיות ולמען האמת - יש לי משהו מיוחד כלפי הרמקולים הללו. לכל רמקול 3 יציאות ובאס רפלקס קדמי, יחידת הבאס / מיד 200 מ"מ ומיוצרת בחברה והעשוי מפולימר, הטוויטר ממתכת בגודל 25 מ"מ והסופר טוויטר אף הוא ממתכת 20 מ"מ. דגם XD ממתיק את הרמקול עם מספר גימורי פורניר וגריל מחודש, קבלים טובים יותר, חיווט פנימי וחיבורים משודרגים. רגישות נמוכה מהמצוין ברמקולים ומאפייני עכבה שפירים, מאפשרים עומס קל להניע את המגברים.

ה-Harbeth, ההגברה של Manley Labs והפטיפון שימחו מאוד עם מוזיקה שזורמת בקלות, יש לה צבעים ומרקמים חיים, בהירות בלתי מעורערת ותמונות סטריאו שהם שם באופן מוחשי. החלק התחתון של הבאס יורד עד 40-45 הרצים וזהו, אל תצפו ליותר, או שתוסיפו סאבוופר ואתם מסודרים. פסק דינו של הרב: המערכת המכוננת והמדויקת, הניטראלית והמהנה, אוהבת המוזיקה ששמעתי בתערוכה במינכן. אני מוקיר תודה לאלן שו המעצב הראשי של Harbeth, על הכבוד שלו למסורת ה-BBC.

החדר של Harbeth SHL5Plus XD

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן


החדר של ה-DALI KORE ארבעה מגברי הספק של NAD וסטרימר

יצרנית הרמקולים מדנמרק DALI, חוזרת לפלח הרמקולים היקרים מאוד, עם ספינת דגל חדשה שלה, ה-DALI KORE המתבסס על קו רמקולים מתקדם והחברה דוגלת בסלוגן - "כי רק מוזיקה חשובה".

כל חומר המשמש לתיבה נבחר מתוך מחשבה על צורה ותפקוד, מלבד העץ המעוגל עם פורניר, Ammara Ebony בתוספת לכה מבריקה, הלקוח ישירות מעולם עיצוב רהיטי היוקרה. זאת בעוד שהאלומיניום היצוק והחומרים המורכבים המבניים, מציעים יותר חופש עיצובי ופלטפורמה קשיחה ביותר עבור הדרייברים.

מידות: עומק 593 מ"מ x רוחב 448 מ"מ x גובה 1,675 מ"מ ומשקל כל רמקול 140 ק"ג. הדגמים הראשונים של ה-KORE המגיעים במחיר של 80,000 יורו לזוג בגרמניה (אאוץ)! ימצאו את דרכם לחנויות בחודש אוגוסט. 

ישבתי בשורה 3 בחדר ההדגמה, מהיכרותי עם מציגים שמדגימים בעוצמה חזקה מדי (בייחוד עם "מפלצות תהילה" כאלה), במשולש לא שווה שוקיים ובאמצע. המציג השתמש בסטירימר ובחר עשרה שירים בכל סגנונות המוזיקה. הצליל שבקע מהרמקולים של DALI, שמעולם לא ראיתי או שמעתי בעבר, הוא צליל ממש טוב בלשון המעטה. צליל מופלא והומוגני. הטכנו של "דנסקה הדגור" התגלגל מהרמקולים כמו סופת שלגים מהירה וכמעט זעזע את הקהל במהלך האזנה. קטעי ג'אז ישנים יותר (עד וכולל ניל יאנג), נשמעו פתוחים, חופשיים וטבעיים בצורה יוצאת דופן. רמקולי KORE נראו כבעלי כמויות נדיבות של דינאמיקה וטווח הבאס, שבלט מעט מעל ספקטרום התדרים. המדידה של החברה את תדרי הרמקולים שנמדדו מ-26 הרץ ועד 34 קילוהרץ, נשמעו סביר מאוד.

החדר של ה-DALI KORE

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

החדר של T+A Solitaire S 530 (הרמקולים יתחילו בשיווקם עוד 3 חודשים), מגבר משולב PA 3100 HV, נגן CD SACD / DSD MP 3100 HV וסטרימר DAC SD 3100 HV ועוד.

חברת T+A היא חברה ענקית, ומצליחה בעולם. ראוי לציין שלפני שנה התחלף היבואן / משווק בישראל. דגם ה-Solitaire S 530, הדגם האמצעי שבסדרת Solitaire (S 430 ו-S 540) - הוא רמקול רצפתי בעל 3 יציאות ותעלה לבאס רפלקס. לבאס ישנן 4 יחידות 220 מ"מ (2 לכל צד), למיד 7 יחידות אובאליות 90 / 60 מ"מ ולטוויטר ריבונים ,Mag 50 המונע על ידי עשרה מגנטים בגודל של חמישה סנטימטרים. עם אורך של 85 סנטימטרים ו-90 מגנטים מכוונים בשורה אחת לכוונון אודיופילי. הרמקולים נראים מאוד אלגנטיים עם חזית דקיקה, צרה ומענגת.

ה-Solitaire S 530 ושאר מערכת האודיו של T+A, מגלה בהאזנה לג'אז ולבלוז את המיקום של הכלים שהיה ברור לחלוטין. יותר מזה, היחסים ביניהם לבין המאפיינים הטונאליים שלהם היו עקביים יותר ונראו פחות מלאכותיים. התרשמתי מהיכולות הדינמיות של ה-S 530, הבאס היה מלא, דינמי, מתוח ומאוזן בכל רמות ההאזנה. ההדמיה הייתה יציבה ומדויקת, הפרטים שמורים היטב ברמה נמוכה והיכולת לנגן חזק יותר בטווח הבאס. למרות שהמציג השמיע בעוצמה חלשה, ה-S 530 הוא בסך הכל רמקול עם פוטנציאל אדיר ועוד נשמע ממנו. המחיר המשוער עוד 3 חודשים יעמוד על 35,000 אירו בגרמניה.

החדר של Adeon Audio Helix

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

החדר של AudioNec EVO 3, קדם מגבר Riviera Audio Laboratories APL01, זוג מונו בלוקים Riviera Audio Laboratories AFM50, מחשב לנגינת קבצים של AudioNec ועוד.

החברה הצרפתית AudioNec טוענת שעם המגברים האיטלקיים של Riviera Audio Laboratories, היא מגיעה לתוצאות הטובות ביותר, עם הרמקולים שלה. ה-Evo 3 מציע עיצוב ללא פשרות עבור חדרים מעל 30 מ"ר ללא קשר לרמת ההאזנה. הוא מביא לבעליו את כל הביצועים האיכותיים של DS31 DuoPole, הנתמך עבור הנמוכים על ידי 4 דרייברים ייעודיים בתצורת d'Appolito. כמו כל הרמקולים האחרים של Evo, ה-Evo 3 זמין עם קרוסאוברים פסיביים או AS עם סאבוופרים אקטיביים, או במיטבו בגרסת Signature עם DSP שלו כולל הצלבות מחושבות, הגברה לנמוכה, תיקון אקוסטי בחדר, אופטימיזציה של מערכת, בקרת עוצמת הקול ובחירת מקור.

ה-EVO 3 קל להפעלה עם מגברים בעלי הספק בינוני, אך עם זאת, הוא מאוד ברור ומרחבי יותר מרוב הרמקולים האחרים להם האזנתי בתערוכה. למרות גודלם העצום של הרמקולים, הם כמעט ייחודים ביכולתם להעביר את התחושה של עמוד אוויר. לא רק זה, אלא שהטווח הדינמי שלהם היה עצום והתרשמתי מהבמה והשקיפות שלהם. אבל מה שהכי הרשים אותי היה כמה הם קוהרנטיים להפליא, הם סיפקו צלילים חלקים מלמעלה למטה, מה שגרם למצגת להיראות מציאותית יותר. המוזיקה נשמעה שזורה בצורה חלקה בתוך בימת הקול.

לסיכום, הצליל של ה-EVO מהיר וטהור, הבאס קיים והכל נמצא שם. 

החדר של AudioNec EVO 3

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

החדר של Stenheim Alumine Five, קדם מגבר darTZeel Audio NHB-18NS, מגברי מונובלוקים darTZeel NHB-468 Audio, מגבר משולב / סטרימר / darTZeel Audio DAC LHC 208, פטיפון Döhmann Audio Helix One Mk2 ועוד.

בחדר של הרמקולים Stenheim Alumine Five ושל האלקטרוניקה darTZeel, כיבד את זמנינו נגן ג'אז מקצועי ונחמד בשם Jerome Sabbagh, ששם את להקתו בנגינת פלייבק מהמערכת והצטרף אליהם בנגינת סקסופון, שעטפה אותו בכל פינה. כאמור, הרמקולים מיוצרים כולם בשוויץ ומאלומיניום מלא, עומדים על הרצפה, משלבים מומחיות ושנים של מחקר, כדי להביא לכם צליל יוצא דופן וטבילה מוזיקלית. פיתוחים טכניים מביאים ליעילות הגבוהה ביותר מאפשרת התאמה עם מגברים בעלי עוצמה נמוכה באיכות הטובה ביותר, כך שלעולם לא תצטרכו להקריב מוזיקליות עבור כוח.

בחלל ההאזנה הגדול של החדר, הקלטת פסקול תזמורתית נשמעה מצוינת עם הדמיה מעולה, עומק משכנע ותחושת מרחב יוצאת דופן סביב המבצעים, במיוחד בפזמון. עם הקלטות אחרות, ציינתי היעדר צבעוניות ברורה, אולם שתגובת הבאס הייתה עוצמתית. אפילו מהצלילים הראשונים שנשמעו, ניכר היה שהאמצע שלהם היה נקי, פתוח ומאוזן באופן עקבי. קולות וכלי נגינה בודדים נשמעו באופן ישר, טבעי ומאוזן אחד עם השני. מציין את ביצועי הבאס שהיו מלאים, מורחבים ומהודקים באופן מפתיע, זאת ועוד, המערכת מציגה חלון פתוח וירטואלי על המוזיקה.

 

החדר של Stenheim Alumine Five

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

החדר של Epos ES14n, מגבר משולב Soulnote A-2, קדם מגבר לפטיפון Soulnote E-2, פטיפון, סטרימר ועוד.

פגשתי את היבואן גבי עמרם שהבטיח שהוא מייבא את המותג Epos. המותג שנוסד בתחילת שנות ה-80 באנגליה, שהציב את הסטנדרט ברמות מחיר משתלמות עד בינוניות, עם מגוון קטן של רמקולים שבלטו מההמונים. דגם ה-ES14 המקורי היה הראשון שהשפיע ומאוחר יותר הצטרף אליו אחיו הקטן יותר, ה-ES11. בעברם, שני הדגמים סיפקו איכות צליל טובה הודות לשלל פתרונות הנדסיים חכמים, שכללו קרוסאובר פשוטים עם קבל אחד פשוט ודרייברים מהונדסים של יחידת מיד / באס. עם הזמן, חברת Epos עברה מספר שינויים בניהול, שני הדגמים הוחלפו על ידי דגמים חדשים, שמעולם לא הגיעו לאותם שיאים. כעת, תחת הבעלות החדשה של הגרמני Karl-Heinz-Fink - המייסד של Fink Team, המותג Epos עושה קאמבק. זה רק ראוי שהמוצר הראשון של החברה נושא את השם EPOS ES14N.

התחברתי אל המותג של החברה המתחדשת הזו מיד, ה-ES14N מאוד צלול בפוקס. הרמקול הפיק טרבל מתוק, טווח בינוני ניטראלי, באס מוצק ותמונות ממוקדות להפליא, הצליל שלו טבעי וכולל רוחב צליל והדמיית סטריאו מוחשיים ביותר. זאת ועוד, הרמקול שקוף יותר וסיפק הדמיית סטריאו טובה יותר. המחיר של ה-ES14N צפוי לעמוד על 4,500 אירו לזוג בגרמניה - צפה פגיעה ויש למה לחכות.

החדר של Epos ES14n

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן 

החדר של Magico A5, קדם מגבר PILIUM Alexander - Divine Line, מגבר הספק PILIUM Achilles - Divine Line, סטרימר מוזיקה TAIKO AUDIO SGM Extreme ועוד.

ה-A5 מוצג לראשונה עם המגבר של PILIUM ועם הסטרימר המשובח ביותר של TAIKO AUDIO SGM Extreme. ה-A5 הוא ספינת הדגל של סדרת הכניסה של חברת Magico, רצפתיים בגובה בינוני והתיבה ישרה מארבעת הצדדים, המארז האטום ללא פתח מיוצר כולו מאלומיניום 6061.T6, בכל רמקול 5 דרייברים, שלושה וופרים "9 שהקונוס שלהם עשוי מסיבי פחמן ננו-טק, יחידת מידריינג' "5 שהקונוס שלה עשוי סיבי פחמן ננו-טק ויחידת טוויטר 28 מ"מ מברליום טהור עם ניאודימיום.

הרושם המיידי שמערכת האודיו ובראשה ה-A5 הוא שהמוזיקה שקופה וטבעית לחלוטין וכלי הנגינה בפרופורציה נכונה. כל המוזיקה שנשמעה בחדר מוגשת בצורה מאוזנת ואין משהו שמשתלט על חשבון האחר. ה-A5 ציירו חלון שקוף לבמת הקול המוקלטת, הפגינו איזון ספקטראלי יפה והצגה מבוקרת וממוקדת היטב. בעוד שהטווח הבינוני היה מדהים, כל תשע האוקטבות היו נטולות עננים ושמים כחולים בהירים. כאמור, הם מופלאים בעיבוד קולות גברים, אך ללא תהודה לא טבעית. ביצועי הבאס היו יוצאי דופן בגודלם והגבוהים מתוקים מדבש. ה-A5 ניגנו בקצב ובמהירות נכונים ושיחזרו דברים נוספים ברמה אחרת. זה לא סוד שאני מאוהב בהם.

החדר של Magico A5

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

החדר של Analog Domain Aura, מגבר משולב Isis, ממיר DAC1 ועוד.

את החברה הגרמנית Analog Domain Audio GmbH, מצאתי מאוד מעניינת. היא מעידה על עצמה שהיא שואפת לבנות ציוד אודיו המסוגל לשחזר צליל מוקלט, בנאמנות קולית אולטימטיבית וברמות ווליום מציאותיות. המוצרים שלהם משקפים את הערכים האישיים שלהם, הם בונים דברים עם מפרטים קיצוניים ובכל זאת, שמרנים מאוד בעיצוב שלהם. ביצועים אולטימטיביים ואמינות ללא תנאי הם שתי התכונות הבלתי משתנות של כל המוצרים שלהם. החברה מעסיקה רק את הבהירים, החכמים והמשוגעים ביותר, תוך שימוש בטכנולוגיה העדכנית ביותר בכל שלבי התכנון והייצור. הם פנאטים לגבי איכות, המוצרים שלהם מיועדים לאותם אנשים מיוחדים שדורשים את הטוב ביותר.

מצאתי כי במת הצליל של הרמקולים Aura ושאר מערכת האודיו, ענקית ונמתחת מחוץ לרמקולים, היא יצרה תמונות מפורטות ומוחשיות עד הקצוות העליונים. למערכת איכות מוארת שנתנה להאזין בשורה השלישית ועל מה שכל שמוזיקאי עושה. הצלילים הגבוהים הם מזור לאוזניים, או מבלי להישמע משעמם, לא חשוכים או מטשטשים. בקצה השני של הספקטרום, הבאס היה מצוין יחסית לגודל כזה של תיבה ונציין גם שהוא מלא ומוצק. האיזון הטונאלי מלמטה לראש הטווח (של הפסנתר) היה כמעט מושלם והצלילים של הכינור מצוינים.

החדר של Analog Domain Aura

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

החדר של Acapella Audio Arts Hyperion, מגבר משולב ופטיפון בבניה ע"י החברה. 

חברת Acapella Audio Arts היא יצרנית רמקולים גרמנית ותיקה, שנוסדה על ידי אלפרד רודולף והרמן וינטרס בשנת 1978, בדויסבורג, גרמניה. אקפלה מפורסמת ברמקולים הכבדים שלה, עמוסי השופרים, המסוגלים לשחזר את כל ספקטרום הצלילים הנשמע. מאפיין נוסף של מוצרי החברה הוא טכנולוגיית טוויטר הפלזמה, הנמצא בשימוש נרחב. שני השותפים טוענים שמחשבות נולדות והידע נלקח על ידם לקיצוניות. הם פיתחו את הטכנולוגיות החדשניות ביותר, הגבירו את היעילות ואת רמת הביצועים של רמקולי השופרים. בכל זאת, הם לא יצאו לדרך הזו כדי לשים את הידע, הכישורים והרוח החלוצית בקדמת הבמה, אלא כדי להפוך את התחושה המאוד מיוחדת הזו למוחשית עוד יותר: ההנאה המוחלטת מהאזנה למוזיקה.

הרמקולים והמערכת של Acapella Audio Arts Hyperion משחזרים את הטונים העדינים של החליל, הכוח המשוחרר של תזמורת גדולה, או את הדינמיקה המיידית של ערכת תופים, באיכות וברמה הגבוהה ביותר. האזנה לרמקולים הייתה כמו משיכת חבל שבה הצליל שהופק על ידי התזמורת והחלל המקיף אותה, היו צייתניים ודוחפים זה את זה. הורגש כאילו אני יושב במושב בשורה השנייה באולם קונצרטים ונהנה ממוזיקה שמתנגנת ממש מולי, שוכח זמנית את קיומם של רמקולים ורכיבי שמע בחדר, מקשיב ומציע למוזיקאי במה שלמה להופיע במיטבו. התרשמתי מהביצועים המרחביים שלהם ומהדמיית סטריאו יציבה ומוגדרת היטב, מהשקיפות ומגודל ורוחב במת הצליל שהם מייצרים. הטרבל שלהם אוורירי מאוד ובאס מפתיע והדוק ("15 בכל רמקול), לא מרמזים על כך ונשמעים קרוב למציאות - יש על מה לחלום.

החדר של Acapella Audio Arts Hyperion

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

החדר של 2 TAD Evolution, קדם מגבר TAD-C600, מגבר הספק TAD-M700S ועוד.

החברה TAD היא יצרנית האודיו היוקרתית היפנית היחידה שמתמחה הן ברכיבי שמע והן במערכות רמקולים. ניתן לחלק יצרני אודיו מתקדמים לשני מחנות: מחנה אחד שואף לשעתוק מוזיקה עם הריאליזם האולטימטיבי של ביצועים מוקלטים. השני מוסיף צבעוניות עדינה למקור כדי לגרום לו להישמע נעים יותר למאזינים. ב-TAD מייצרים מוצרים המשחזרים את הצליל האמיתי מבלי להוסיף שום צבע מלאכותי או להשמיט כל ניואנסים מוזיקליים מקוריים. כדי לעצב רמקולים ורכיבי שמע של TAD המשחזרים את הצליל האמיתי, המהנדסים שלהם משלבים מורשת של הטכנולוגיות הקנייניות שלהם עם חומרים, חלקים וטכנולוגיות מובילים.

ב-2 TAD Evolution, הקדם וההספק של החברה והסטרימר החיצוני, הורגשה חווית הימצאות בחדר האזנה. הבאס מוגדר ועגול, אבל לא צבעוני או צמרי. השאר זורם נפלא לחדר וזה עושה זאת בקלות רבה, זה מאפשר לכם לשמוע בדיוק מה קורה. אתם סוגרים את העיניים ויכולים לקלף שכבה אחר שכבה אחר שכבה, מבלי שזה נהיה מעייף או מבולגן. זו חוזקה שבאמת ניתן לשמוע רק במערכות מכוונות היטב, ה-TAD הרשימו אותי בחוסר רעש, בבהירות ובקצב נכון.

החדר של 2TAD Evolution

לאתר היבואן - לחצו כאן

לאתר היצרן - לחצו כאן

מקווה שהצלחתי להעביר לכם מעט מהתחושות בתערוכה...

מעבר לתגובות בפורום