ה- PadFone 2 של אסוס מושק בישראל

ליאור קורן
30-01-2013 16:54

סמארטפון אשר משמש מוח ולב של טאבלט, Asus PadFone הוא צמד של מכשירים שנועדו לחיות האחד עם השני עם שימושיות של סמאטרפון אשר משתלב בתוך מחשב לוח. המחיר: 4,300 לצמד בישראל.

אסוס משיקה בישראל את צמד מכשירי ה- PadFone 2 שאמור לספק למשתמש ניידות של טלפון חכם שהופך לטאבלט בעת הצורך עם יתרון בדמות מסך גדול: הסמארטפון מגיע עם מסך 4.7" ומחשב הלוח כולל מסך בגודל 10.1".

השימוש בתצורה זו אמור להיות נוח למשתמש משום שגם במעבר לטאבלט, הכל נשאר אותו הדבר: אנשי קשר, מסמכים, אפליקציות ועוד כאשר רק גודל המסך משתנה (נוח יותר עבור גלישה באינטרנט או צפיה בתמונות) וסוללת הטאבלט מטעינה את הטלפון כאשר הם מחוברים. מצד שני, שימוש בטלפון (עבור שיחות) הופך להיות לא נוח והפיתרון ההגיוני הינו לעשות שימוש באוזניית BT.

עד עתה, פתרונות משולבים כאלו (של אסוס ושל מוטורולה Atrix) לא נחלו הצלחה רבה בקרב הצרכנים, עקב פשרות שנעשו בתכנון המשולב (מעבדים חלשים מדי וכו'), כעת, מקווה אסוס כי השיפורים שנעשו בדור החדש, ישנו את הרגלי הלקוחות - גם הישראלים.

Asus PadFone 2
מפרט חדש

הפאדפון 2, שואל מקו מחשבי ה- Zenbook של החברה את דוגמת קוי העיצוב המעגליים בגוף מתכתי והוא נאה מאוד לעין עם איכות גימור מרשימה. ברוח התקופה, מסך הטלפון הוגדל ושטחו עומד כעת על 4.7 אינטשים, ברזולוציית 720p עם רמת בהירות חזקה של 550 nits של פאנל ה- LCD IPS+ (מסך מתוצרת שארפ עם ציפוי זכוכית גורילה). מהתנסות קצרה עם המכשיר, נראה שמסך הטלפון מציג תמונה חדה ויפה לעין.

מצלמת המסך, עם חיישן של סוני, מציעה רזולוציה גבוהה יחסית לסמארטפונים של 13 מגה פיקסל עם אפשרות לצילום סטילס רציף של עד 100 תמונות. היא מצלמת גם וידאו באיכות 1080/30p או 720/60p. הסוללה, מכובדת בהספק שלה עם2,140 mAh, קישוריות הטלפון מציעה תמיכה בתדרי הדור השלישי וגם WiFi ו- NFC וכרטיס הסים הינו מסוג מיקרו סים (ולא נאנו סים כמו בטלפון של אפל – אייפון 5). המעבד (Qualcomm) כולל ארבע ליבות בתדר 1.5GHz ויש גם זיכרון RAM בכמות נדיבה של 2GB.

ה- PadFone 2 אינו מגיע עם חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון ואסוס מנסה לפצות על כך כשהיא מעניקה ללקוחות 50GB של אחסון בענן למשך שנתיים. מערכת ההפעלה איתה מושק המכשיר היא אנדרואיד ICS כאשר אסוס מבטיחה להדביק את הפער אל Jelly Bean בעדכון עתידי קרוב.

Asus PadFone 2
דיאטת טאבלט

תחנת העגינה בדמות טאבלט, עוברת דיאטה של 200 גרמים (מה שמוריד מעט גם מנפח הסוללה) והיא דקה יותר מבעבר, זאת עקב העובדה שהסמארטפון לא נבלע כולו בתוך גוף הטאבלט, אלא מחליק בדגם החדש לתוך מסילה ונשאר חשוף בצידו האחורי. גם המחבר שנועד להעביר את המידע ואספקת החשמל בין שני המכשירים הינו שונה כעת. למרבה הצער, נראה כי לא תוצע למכשיר מקלדת פיזית כבעבר.
טאבלט הפאדפון, מגיע גם הפעם עם מסך בגודל 10.1" ורזולוציית 1280x800, הוא שוקל כעת 514 גרמים. וביחד עם הטלפון מותקן בתוכו, המשקל הכולל הינו 649 גרמים סבירים בהחלט, מתוכם, הטלפון עצמו שוקל 135 גרמים בלבד.

באירוע השקת הפדפון, השוו נציגי Asus את המכשיר אל מול מתחרים אחרים, בפרמטרים כמו אחיזה במכשיר בעת ביצוע שיחת טלפון – שם הפאדפון קטן יותר בהשוואה לגלקסי נוט של סמסונג, או באפשרות הקלדה עם יד אחת או הכנסה של המכשיר לכיס המכנס – שוב, מול הנוט.

אוזן זהב
אסוס שמה דגש גם על איכות הצליל במכשיר והיא מצהירה כי הסעיף הזה הופקד בידי צוות "Asus Golden Ear” (מונח "אוזן הזהב" מיוחס לאודיופילים בעלי אוזן רגישה במיוחד אשר מסוגלת להבחין בדקויות הקשורות לאיכות המוזיקה המושמעת.


מחירים
את ה- PadFoneTM 2 ניתן לרכוש בישראל עם אחריות בינלאומית לשנה, הכוללת שירות איסוף והחזרה מבית הלקוח. מחיר לצרכן של הגרסאות השונות הינו: PadFone 2 עם 32 GB (סמארטפון בלבד) במחיר 3,090 ₪, PadFone 2 עם 32GB כולל טאבלט במחיר 4,390 ₪, PadFone 2 עם נפח אחסון 64GB (סמארטפון) - 3,390 ₪, PadFone 2 עם 64GB כולל טאבלט במחיר 4,690 ₪. 

מעבר לתגובות בפורום