סקירת אוזניות Jabra Elite 7 Pro מסוג TWS

תמיר עיואן
28-10-2021 16:26

Elite 7 Pro הוא הדור השישי של אוזניות TWS מתוצרת ג'ברה. האם מקצה השיפורים הצליח לה?

בחודש שעבר סקרתי כאן את ה-ג'ברה Elite 3, הדגם הבסיסי של אוזניות ה-True Wireless, ועתה השיקה החברה גם את דגם היוקרה שבסדרת אוזניות אלו, ה-Elite 7 Pro. בעוד ה-Elite 3 כלל שיפורים ביחס ל-85t שהושק בדצמבר שעבר, מצאתי גם בו מספר נקודות לשיפור. לכן כל כך שמחתי לקבל לידי את הדגם הדנדש וללמוד על השיפורים שהכניס היצרן.

אוזניות  True Wireless

האוזניות הנסקרות Jabra Elite 7 Pro, הן מסוג True Wireless (TWS) כלומר צד ימין של האוזניה מחובר אלחוטית לצד שמאל, ושניהם מחוברים אלחוטית למקלט הבלוטות', שלרוב יהיה טלפון סלולרי. האוזניות מתקבלות עם נרתיק נשיאה שמשמש גם כמטען לאוזניות. את הנרתיק מטעינים באמצעות כבל USB A to Type C קצרצר שמתקבל בערכה.

שוק ה-True Wireless (TWS)

מכיוון שאוזניות ה- TWS מהוות כיום האוזניות המועדפות ביותר לשימוש, צפי הגידול שלו כ- 20% עד שנת 2026, בהיקף של 18 מיליארד דולר ו- 181 מיליון יחידות נמכרות בשנה. לכן כל השחקניות הגדולות, כגון אפל, סמסונג, שיומי, וואווי וכמובן ג'ברה, נמצאות בו.

נתוני 2020 מלמדים שאפל מהווה מובילה אותו, עם 35% מהשוק, אולם היא נמצאת במגמת היחלשות, כיוון שב- 2019 החזיקה בכמעט חצי מהשוק. למרות שאפל בנתה את מעמדה החזק באמצעות ה- AirPods, שמותאמים לאייפון ולכן היו פופולריים בקרבם, שחקניות נוספות החלו מזנבות בה עם מוצרים עדכניים במחירים משתלמים יותר, וכך גורמות לשוק הרותח ממילא, שגם גדל משנה לשנה, לבעבע עוד יותר. 

ג'ברה (Jabra)

מבחינת פרופיל חברה, ג'ברה (Jabra) עשויה להיות החברה המתאימה ביותר לייצר אוזניות TWS. המדובר בחברה דנית שמתמחה בציוד שמע, ומשכך מפתחת במגוון היבטים מוצרים חדשניים לתעשיה זו. בין מוצריה נמצא בנוסף על אוזניות TWS גם אוזניות משרדיות, אוזניות ל- call center, וגם over ear, רמקולים לשיחות ועידה משרדיות וציוד שמע ווידאו מיקצועי לחדרי ישיבות.

Elite 7 Pro

ה-Elite 7 Pro מהווה הדגם הבכיר מבין שלושה דגמים חדשים שהושקו בחודש שעבר:

- Elite 3

- Elite 7 Active

- Elite 7 Pro

מה באריזה?

תכולת האריזה כוללת:

- אוזניות בנרתיק שמשמש גם כמטען

- 3 זוגות מתאמים לאוזן

- כבל 

- USB-C-to-USB-A

- מדריכים למשתמש

 מה באריזה

עיצוב

בכל הנוגע לצבע, האוזניות זמינות בצבעים שחור-אפור, או זהב-בז'. האוזניות כל כך קטנות בהשוואה ל- 85t שהושקו לפני כשנה, שכדאי לשם לב שאוחזים בהן היטב בטרם שולפים אותם מהאריזה שלהם. בהמשך נעמוד על היתרונות הרבים של המיזעור. 

האוזניות הללו קטנות ב- 16% מדור הקודם, ושוקלות כל אחת 5.4 גרם בלבד. העיצוב EarGel חדש וכולל קצה מעוגל ומתחדד לצורך התאמה אנטומית לאוזן.

באריזה מגיעים סך הכל 3 זוגות מתאמי סיליקון לאוזניים. אחד מהמתאמים כבר מורכב על האוזניות, ובאריזה נפרדת נמצא מתאם לפתח אוזן גדול יותר, ואחר המתאים לפתח קטנטן, כך שיתאימו לכל אחד באופן אנטומי מיטבי.

ג'ברה טוענת שהשתמשה בנתונים של כ- 62,000 סריקות אוזניים על מנת ליצור את האוזניה המעוצבת באופן מושלם, אלגנטי ומינימליסטי, שנועד לשבת בצורה נוחה יותר באוזן.

מעוצבת מושלם לאוזניים

גם מארז הטעינה קטנטן. גובהו כחצי מזה של ה- Elite 3 וה- 85t. זה אמנם נוח על מנת לאחסן בכיס המכנס, אולם היעדר הגובה מקשה על הפתיחה כיוון שיש מעט מקום לאחוז בו. באחת מהפעמים כשניסיתי לפתוח המארז, הוא פשוט נשמט לי מהיד.

אוזניות ומארז טעינה קטנטניםאוזניות ומארז טעינה קטנטנים

המארז כולל חיבור USB-C ובאריזת המוצר נקבל כבל טעינה מסוג USB-C-to-USB-A. תוכלו להטעין את המארז גם באופן אלחוטי באמצעות התקן תומך QI.

ממשק

כפי שג'ברה נהגו גם בדגמי האוזניות הקודמים, לכל אוזניה לחצן מובנה אחד בלבד. הוא גדול ולכן לא ניתן לפספס אותו. בשילוב עם האפליקציה, תוכלו לקבוע באופן מלא כיצד תשפיע לחיצה אחת, כפולה ומשולשת בכל אוזניה על פעולת האוזניות, בעת שמיעת מוסיקה, ובשיחה. 

ברירת המחדל שלחיצה אחת באוזניה השמאלית עוברת בין מצבי ANC ו- Hear Through, לחיצה כפולה עליה תפעיל העוזרת הקולית מזמנת את העוזר הקולי של המכשיר. האפרכסת הימנית מציעה פקדי ניגון וניהול שיחות, כולל לחיצה כפולה על מנת לדלג על רצועה קדימה ולחיצה משולשת כדי לחזור לרצועה הקודמת.

כיצד להשתמש

 

ג'ברה הוכיחה שבאמצעות האפליקציה ניתן להביא את האוזניה להנאה מקסימלית: תוכלו לעדכן את גרסת הקושחה של האוזניות, לכוון את האקולייזר בעת ניגון מוסיקה ואפילו לבצע בדיקת שמיעה כדי להתאים הצליל אופטימלית לשמע.

עדכון קושחה, כיוון אקולייזר ותוצאות בדיקת שמיעה.עדכון קושחה, כיוון אקולייזר ותוצאות בדיקת שמיעה.

בנוסף, ניתן לקבוע את דרך קבלת המשוב מהאוזניה – באמצעות צליל או קול, האם האוזניות יפסיקו המוסיקה כאשר אוזניה אחת מוסרת מהאוזן, מהו דגש הסאונד שנראה לתת למי שאנו משוחחים עימו בטלפון, האם להדגיש בעת שיחה את הטרבל או הבאס בקול של הצד השני, והאם האוזניות יעברו למצב שינה ללא שימוש ותוך כמה זמן זה יקרה. ולבסוף, תוכלו להחליט מיהי העוזרת הקולית שלכם: אלקסה או העוזרת של אנדרואיד. פשוט הכל אפשרי. 

התאמת סאונד במהלך שיחה, סוג ההכוונה הקולית וחיישן ענידת האוזניותהתאמת סאונד במהלך שיחה, סוג ההכוונה הקולית וחיישן ענידת האוזניות

איכות שיחה ו-ANC – Active noise cancellation

רעש נמצא בכל מקום. ברכבת, ברחוב, ובמיוחד בזמן העבודה. לכן כל כך חשוב שיהיה ביטול רעשים פעיל (ANC), שמסוגל לבודד את המוסיקה שלי מרעשי הסביבה. ג'ברה מאפשרת לבחור באחת מחמש רמות ANC שמאפשרות להחליט כמה רעש נרצה לבטל, ולתת למוזיקה את השקט לו היא ראויה.

גם הפעם בדקתי האוזניות במגוון מקומות רועשים: בלול תרנגולות, לצד כלב נובח, בכביש ראשי ובגינת משחקים. האוזניות התמודדו באופן מיטבי עם רעש מונוטוני כדוגמת מכוניות בכביש ראשי, אולם צעקות או נביחות כלב נמצאו כבעייתיות יותר לסינון.

שיפור נוסף שמצאתי מול ה- 85t, הוא שבמידה ובחרתם להפעיל את ה-ANC  ב- Elite 7 Pro, הוא לא יבוטל אוטומטית בעת שיחת טלפון.

כפי שבדקתי את ה- 85t, גם במקרה זה לקחתי את ה- Elite 7 Pro

להאזנה לדוגמא לאיכות הסאונד של Elite 7 Pro לחצו כאן.

בדקתי את האוזניות גם במהלך רכיבה באופני שטח. במהלך חצי שעת רכיבה, האוזניות היו יציבות מאד וה- ANC נמצא יעיל לשם ביטול רעשי הרוח סביבי. באחד המקרים אוזניית שמאל התנתקה, ורק ימין עבדה. תופעה זו לא חזרה על עצמה בהמשך, לאחר שביצעתי לאוזניות עדכון תוכנה.

לאחר שימוש של כשבוע ברצף, מצאתי שמדובר באוזניות ה- TWS המספקות איכות שיחה מעולה לשני הצדדים. העונד אותן זוכה לקיים שיחה ברורה גם לנוכח רעשי סביבה, והאדם עימו הוא משוחח שומע אותו באופן ברור וללא הפרעות. איכות הקליטה של הבלוטות' נותרה יציבה גם כאשר יצאתי מהחדר בו היה הסלולרי, עליתי קומה, ואפילו קיר בלוקים היה בינינו ועדיין השידור לאוזניות היה מעולה.

מצב ה-Hear Through של האוזניות מגביר את רעשי הסביבה באוזניות באופן מלאכותי, וכך ניתן לשמוע את המתרחש סביבכם מבלי להסיר אותם. ניתן לעבור בין מצבים ANC On ו- Hear Through באמצעות לחיצה בודדת על הלחצן באוזנייה במהלך שיחה, ולכוון את עוצמת ה- ANC המבוקש, באפליקציה.

צימוד ל-2 מקורות במקביל

דווקא התכונה השימושית ביותר אצלי, חיבור האוזניות למחשב ולסלולרי בו זמנית, לא קיימת ב- Elite 7 Pro. התכונה הזו מאד נוחה לי במיוחד בתקופת הקורונה בה אני מנהל שיחות בטלפון ובמחשב במקביל, אולם כאמור, היא אינה פעילה בשלב זה באוזניות אלו.

ניהול שיחה באוזניה אחת – Mono Mode

אחד השדרוגים המשמעותיים ב- Elite 7 Pro ביחס ל- 85t, היא היכולת להשתמש באוזניה אחת בלבד, ימין או שמאל, לבחירתכם. בעוד ב- 85t במידה ורציתם להשתמש באוזניה אחת, ניתן היה לעשות זאת רק עם אוזניית ימין, ב- Elite 7 Pro ניתן להשתמש באיזו שרוצים. תכונה זו מכפילה את משך השימוש באוזניות, כי ניתן להשתמש באחת מהן בכל פעם.

השמועות אומרות שיתכן שתוטמע בעדכון תוכנה עתידי, אולם כדרכן של שמועות, לא ניתן לאמת זאת בשלב זה. 

מוסיקה

פתחתי עם השיר Shout של Tears For Fears מתוך האלבום Songs from the big chair. זהו למעשה השיר שפתח להם את ההצלחה הבינלאומית. זו החלה ב-65 שבועות בהן שירים רבים באלבום אלבום כיכבו בראש מיצעדי השירים במדינות רבות בעולם, ובהם גם בישראל. להאזין לשיר Shout שכולל באסים עמוקים, היתה חוויה מכיוון שהאוזניות מייצרות באסים משמעותיים, וגם כאשר הגברתי את עוצמת השמע, הם היו נוכחיים באופן מתאים וללא השתלטות כלשהי על יתרת הצלילים.

עברתי ל- you might think של The Cars, להקה נוספת שהושפעה מעידן ה- new wave של שנות השבעים. הקליפ של השיר הזה זכה כ- MTV music awards של 1984 כקליפ השנה. הלהקה אמנם התפרקה כ- 10 שנים לאחר היווסדה, אולם סיפקה לנו גם את השיר Drive אליו כל כך אהבתי להאזין במהלך נהיגה במכונית.

השיר you might think שכולל מעט פחות באס שהשוואה לקודמו, שעוזרת לחוש את חתימת הצליל של Elite 7 Pro. בעוד התופים בשיר הולמים באוזן, ב- Elite 7 Pro הם נשמעים באופן מאוזן ביותר ולא ממסכים את קולו של הסולן. האוזניות הצטיינו כאן כבעלות חתימת סאונד מאוזנת עם חיזוק בטרבל ובבאס, ועם זאת צלילי המיד נשמעו מעט מרוחקים. למרות זאת, הדרייברים דינאמים, ויכולתי להשתמש באקולייזר שבאפליקציה על מנת לאזן את הסאונד בהתאם לצורך. הגמישות הזו מאפשרת לרוב האנשים להתאים את הסאונד כרצונם. 

סיימתי עם Take me to church של היוצר האירי Hozier . בשיר מתאר הזמר הכישרוני את נקודת המבט של הדת הנוצרית על הומוסקסואליות כמחלה, ושברגע בו יתגלה החטא שלו, יהרג על ידם. הוידאו קליפ מתאר מערכת יחסים בין שני גברים, ואת התגובה האלימה של הקהילה בה הם חיים. עיון בתגובות לסרטון היו-טיוב מעידים יותר מכל על העוצמה בה מילותיו נגעו בקהל צעירים רב. הביצוע ב- Elite 7 Pro היה מאוזן לאורך השיר, כפי שהיה גם קולו של הסולן.

חומרה

MultiSensor Voice™: הטכנולוגיה משלבת ארבעה מיקרופונים חזקים, חיישן קול מתקדם (VPU) בכל אוזניה, ואלגוריתמים שפותחו על ידי ג'ברה. חיישני ה-VPU, מופעלים אוטומטית כשיש רוח ומשתמשים בטכנולוגיית הולכת עצם (bone conduction) כדי להעביר את קול האדם בשיחה, ובאמצעות האלגוריתמים הללו לזהות ולבטל רעשי רוח ורעשים אחרים על מנת לאפשר חוויית שיחה כאילו נדבר ישירות לשפורפרת הסלולרי. על מנת לבחון זאת, ביצעתי מספר שיחות, בהן עברתי לחליפין בין הסלולרי ישירות, לבין האוזניה. בכל המקרים היה לצד השני בשיחה קשה לזהות מתי אני באוזניה ומתי משוחח ישירות מהטלפון.

IP57

יתרון נוסף שיש לאוזניות אלה היא העמידות שלהן בפני אבק ומים. מבחינת מים, הם עמידים בפני טבילה זמנית במיכל עם מים בגובה 15 ס"מ, למשך עד 30 דקות. רוב המתחרים מדורגים כ- IPX4, כלומר לא נבדקה עמידותם לאבק, ואילו ה- Elite 7 Pro אטומות לחלוטין למים ועמידות בפני אבק. מכיוון שבלוטות' לא עובד מתחת למים, היישום האפקטיבי ועמידה בתקן זה, עשוי להיות הגנה בפני זיעה או ניקוי שלהם במים. כדי לזכור שדירוג ה-IP לא כולל את מארז הטעינה, כך שחשוב לודא שהאוזניות יבשות לחלוטין לפני הכנסתן למארז זה.

משך שימוש בין טעינות

למרות שהיצרן מצהיר שהאוזניות עשויות להחזיק עד שמונה שעות בין טעינה אחת לאחרת, תוצאות אלו עלולות להשתנות בהתאם לעוצמת השמע, המרחק מהמקור, והשימוש ב-ANC. מארז הטעינה עשוי לספק עד 22 שעות שימוש נוספות באוזניות. בתמורה ל- 5 דקות טעינה, נקבל שעה שלמה נוספת של שימוש בהן.

משך שימוש בין טעינות

תקנים אלחוטיים

האוזניות תומכות בתקן בלוטות' 5.2, העדכני ביותר, וכן תומכות בקודקים AAC, SBC אולם לא ב- AptX או LDAC.

לסיכום

מבחינתי, ג'ברה עשו זאת שוב והתעלו על ה- Elite 85t. דגם ה- Elite 7 Pro  קטן יותר, מספק איכות שיחה ושמיעת מוסיקה טובים יותר מדגמי האוזניות הקודמים שלהם, ובזמן סוללה גבוה יותר. תוסיפו לזה ANC משופר, אפליקציה שמאפשרת התאמות עד לרמה הבסיסית ביותר, וקיבלנו חבילה מנצחת. התכונה היחידה שחסרה לי בהן היא היכולת להתחבר ל-2 מקורות במקביל, כדוגמת מחשב וסלולרי, כפי שקיים גם ב-Elite 85t שסקרתי כאן לפני כשנה, אולם היא כמובן לא נדרשת לכולם. לסיכום, במידה והחלטתם לשדרג האוזניות הנוכחיות שלכם, או פשוט לקפוץ לעולם ה- TWS לראשונה, ה- Elite 7 pro  הן ללא ספק דגם שכדאי לכם לקחת בחשבון.

יבואן: ביקונקט

מחיר: 699 ש"ח

 

מעבר לתגובות בפורום