הטובות לגיימינג

הודעה לעיתונות
20-10-2022 11:05

מנתונים שאספה Dell Technologies עולה כי קיים קשר ישיר בין גיימריות לבין קריירה בתחומים טכנולוגיים

ענף הגיימינג הפך למיינסטרים ברחבי העולם בשנים האחרונות, ובמיוחד בתקופת הקורונה, אז עלתה המודעות לכוחו של הגיימינג כמחבר בין אנשים, כמקור בידור, וכן ככלי להעצמת אישית. מחקרים מראים כעת כי הגיימינג המתפתח יכול לשפר מיומנויות נחוצות לקריירה
בתחום ה-STEM (Science, Technology, Engineering, ו-Mathematics)

STEM הפך לתחום מהותי בעולם העבודה הנוכחי. תוכניות לימוד המבוססות על גישת STEM הן מהמובילות והחדשניות בעולם. תחומי הלימוד הנכללים ב-STEM נחשבים כיום לפורצי דרך, מהווים זרז בהכשרת דור הסטארט-אפים הבא, מסייעים בצמצום פערים חברתיים ובהענקת מוכנות מקצועית ועיונית לקראת כניסה לעולם העבודה.

ישנה תפיסה רווחת כי במשחקי מחשב משחקים בעיקר בנים ואילו בנות מהוות נתח קטן יותר בקהילת הגיימינג. אך, במהלך השנים האחרונות הפער קטן ונרשמת עליה בכמות הבנות אשר משחקות במשחקי מחשב.

כחלק ממחויבותה לקידום ועידוד נשים במקצועות טכנולוגיים, אספהDell Technologies  נתונים ממחקר שנערך באוניברסיטת סארי מאת ד"ר Anesa Hosein הקובע כי גיימריות (בגילאי 13-14) ששיחקו מעל תשע שעות של משחקי וידאו בשבוע הן בסבירות גבוהה של פי 3.3 ללמוד לימודי STEM מאשר אלו שלא משחקות משחקי וידאו.

העובדה כי הגיימינג יכול לשפר מיומנויות שיובילו נערות לקריירה בתחום ה-STEM חשובה מפאת העובדה לפיה לנשים אין ייצוג רב בתחומי ה-STEM וקיים צורך בדרכים נוספות להביא אותן לקריירה בתחומים אלו.

לפי דו"ח ״נשים בהייטק 2022 - תמונת מצב״ - בישראל רק 28% מתפקידי ליבה טכנולוגיים מאוישים על ידי נשים ופחות מ-10% מהנשים הן מנכ"ליות שהקימו סטארט-אפים.

נערה עם מחשב נייד של Dell

לפי נתוני אונסקו אשר נאספו במדינות שונות ובקרב חברות רבות נשים רחוקות עדיין מסגירת הפער ביחס לגברים בכל הקשור לגובה השכר ואחוזי תעסוקה בתחומים השונים. באיחוד האירופי, יותר מ- 50% מהגברים בעלי תארים בטכנולוגיית מידע (IT) עובדים בעבודות דיגיטליות, בהשוואה לכ- 25% מהנשים.

חשוב ונכון לפעול ליצירת גיוון וייצוג ראוי של כלל האוכלוסייה במקומות עבודה. ללא הקהל הנשי, שוק העבודה מפספס את החידושים ואת נקודות המבט שרקעים שונים מביאים לתחום אולם, זאת איננה משימתם רק של חברות ההייטק הגדולות. גם המורים וההורים צריכים לזהות את הזיקה של בנות  למשחקי מחשב ואף לעודד אותן לשחק במשחקים האלו, כמו גם  לחקור ולזהות קריירות אפשריות בתחומי ה-STEM שמתאימות להן כמובן. בנוסף, יש הזדמנות לחברות המשחקים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם חוקרים, מחנכים וגופים ממשלתיים, למטרה משותפת.

במסגרת הזאת, נוצרו בשנים האחרונות תוכניות חינוך המשלבות משחקי ספורט אלקטרוניים  כחלק מתוכנית הלימוד באירופה. בבית ספר בבריטניה נעשה מחקר על מנת לבדוק את החוויה של המורים וההורים משילוב הגיימינג התחרותי בחינוך.

המחקר חשף כי הורים ומורים הרגישו ששימוש נכון בחינוך בשילוב גיימינג יכול לספק שער לתחומי עניין חדשים ולפתח מיומנויות חיוניות לבניית צוות, במיוחד עבור תלמידים שאינם מסוגלים לקחת חלק במקצועות הספורט המסורתי.

התוצאות:

  • 69% מההורים בבריטניה מאמינים כי משחקי ספורט אלקטרוניים מאפשרים לילדיהם לפתח מיומנויות שלא יקבלו בשיטות החינוך המסורתיות, מתוכם 54% ציינו כי המשחקים העניקו לילדיהם יותר ביטחון.

  • 70% מההורים מצהירים כי משחקי ספורט אלקטרוניים מקדמים הכלה בקרב ילדים בבית הספר, מתוכם 50% מסכימים כי המשחקים מאפשרים גיוון רב יותר.

  • ארבעה מתוך חמישה מקבלי החלטות פיננסיות בבית הספר, כלומר המורים והמנהלים (79%), מאמינים שיש להוסיף משחקי ספורט אלקטרוניים לתוכנית הלימודים שבבתי ספר, ומתוכם, יותר ממחצית (52%) חושבים שמשחקים אלו ישפרו את הציונים במקצועות אחרים.

DELL Technologies בישראל מתמקדת בעתיד שוויוני יותר ובהגדלת הייצוג הנשי ברמת הניהול, כמו גם בהגדלת מספר הנשים בתפקידים הטכניים בחברה, בעזרת יוזמות ושיתופי פעולה כדוגמת פרויקט "חוזרות להייטק" שכולל תמיכה ותוכניות לימודים לנשים לקראת החזרה לעבודה; תוכניות לימודים פנימיות ויצירת הזדמנויות לנשים בחברה; השתתפות בפאנלים ופעילויות ליום האישה ועוד. ביעד שהציבה החברה לפיו עד שנת 2030 50% מכוח האדם בחברה יהיה נשים. כיום כ-30% מכוח האדם בחברה מורכב מנשים.

***המידע מבוסס על תגובות של 1,500 הורים בבריטניה עם ילדים העוסקים בספורט אלקטרוני ו-500 מקבלי החלטות פיננסיות בחינוך כגון מנהלים, מנהלי מערכות מידע ומנהלי מחלקות במחקר שנערך

מעבר לתגובות בפורום