אוזניות סנהייזר CX Plus True Wireless במבחן

תמיר עיואן
16-11-2021 17:56

סנהייזר השיקה לאחרונה את אוזניות ה-TWS במחיר תחרותי עם ביטול רעשים אקטיבי. כיצד עמדו בציפיות?

חלמת פעם שהאנשים סביבכם הולכים בקצב המוזיקה שבחרתם? שכל הפעולות שאתם עושים בבית מבוצעות בקצב שאתם אוהבים? לא מתחברים לקשת האוזניות, והאוזן מזיעה לכם בהאזנה ממושכת למוסיקה?

אוזניות ה-True Wireless (TWS) שינו את הרגלי ההאזנה של רבים מ-2 סיבות עיקריות:

- היעדר הצורך בקשת אוזניות ובאפרכסת שמכסה את תנוך האוזן. 

- האוזניות חסרות כבלים ומאפשרות ניידות מעט מלאה והתרחקות מהמקור

אוזניות TWS באיכות פרימיום ידעו לספק כל זאת, באיכות סאונד ממכרת ושיחה בה הצד השני לא ידע כלל שאתם משוחחים עימו בתיווך אוזניות.

סנהייזר

סנהייזר (Sennheiser electronic GmbH & Co. KG) היא יצרן גרמני בבעלות פרטית שמתמחה בייצור מיקרופונים ואוזניות לטלפונים ולכלי טייס. החברה הוקמה בשנת 1945 מיד לאחר סיום מלחמת העולם השניה, ע"י פרופ' פריץ סנהייזר ומאז ועד היום מנוהלת בבעלות משפחתית. מאז שנת 2013, הנכדים דניאל ואנדראס מכהנים בה כמנכ"לים משותפים. השנה מכרה סנהייזר את חטיבת ה- consumer audio לקבוצת Sonova השוויצרית שמתמחה באביזרי שמיעה.

CX Plus True Wireless

בכל הנוגע למיצוב, הדגם הזה נמצא מעל ה- CX TWS שאינם כוללים ANC, לבין המומנטום TWS 2 שכוללות ANC וסאונד אודיופילי.

הן זמינות בצבעים שחור או לבן וכוללות באריזה ארבעה זוגות מתאמי סיליקון לאוזניים, בגדלים שונים: 3 בנפרד, וזוג אחד מורכב על האוזניות. כך מושגת התאמה מיטבית לכל המשתמשים. 

הגימור שלהן, כמו גם של מארז הטעינה, שנראה מאס¬¬¬¬יבי הרבה יותר ביחס לזה של מתחרים בקטגוריה, כדוגמת ג'ברה. הוא כולל חיבור USB-C ונורת לד שתסמן את סטטוס הטעינה: אדום דרוש טעינה וירוק טעון. המכסה שלו דק יחסית והציר של המכסה נראה שברירי. עם זאת, האיחסון במארז פשוט מאי פעם: האוזניות נשאבות למיקומם באמצעות מגנט חזק שממוקם בו, ועל מנת לודא שאכן מוקמו כהלכה, תשמעו צליל "קליק" לאישור.

מארז הטעינהמארז הטעינה

כל אוזניה שוקלת 6 גרם, והמארז עוד 35 גרם. לכל אוזניה 2 מיקרופונים מסוג beamforming arrays. הדרייברים שלה הם TrueResponse Transducer Sennheiser 7mm dynamic driver

מה באריזה

האריזה כוללת:

- זוג אוזניות

- כבל טעינה קצרצר USB-A to USB-C

- 4 זוגות מתאמים לאוזניים, אחד מהם כבר מורכב על האוזניות

- מארז טעינה ואיחסון

- מדריך מקוצר

באריזה

קישוריות

האוזניות תומכות בבלוטות' בתקן 5.2, ולכן תומכות בקודקים AAC, AptX, AptX Adaptive, SBC. זה מבורך מכיוון שחלק מהמתחרים תומכים רק ב- AAC או ב- AptX.

שליטה

השימוש באוזניות פשוט מאין כמוהו: קיים לחצן מגע רב תכליתי אחד בלבד בכל אוזניה, שבאמצעותו תוכלו לשלוט בהן: נגיעה בודדת, כפולה או משולשת, וכן באמצעות נגיעה רגעית או ממושכת: לדוגמא, ביטול והפעלת ANC, הגברה והנמכת השמע, הפעלת הנגן ועצירתו ומעבר בין רצועות. מכיוון שאין המדובר בלחיצה אלא רק במגע שמפעיל פקודה, נדרש להתרגל לכך. שימו לב שבעת שיחה, נגיעה קלה על הלחצן באחד האוזניות משמעותה ניתוק מיידי של השיחה. תשומת הלב שבעוד את לחצני השליטה במהלך האזנה למוסיקה ניתן לשנות באמצעות האפליקציה, את הפקדים במהלך שיחת טלפון לא ניתן לשנות. אני משתף בכך מכיוון שקרה לי מספר פעמים במהלך שיחה, שנסיון שלי לשפר את מיקום האוזניה באוזן, או נגיעה באוזן עם הכתף כשהיד מושטת למעלה, גרמו לניתוק השיחה.

Sennheiser

עמידות במים

האוזניות עומדות בתקן IPX4, כלומר עמידות בזיעה ובנתזי מים כגון טיפות גשם. במילים אחרות, במידה ויצאתם לרוץ ותפס אתכם גשם, או שאתם מזיעים כהוגן על האוזניות, זו לא אמורה להוות בעיה. עמידות בנתזי מים מבורכת מכיוון שתוכלו לנגב אותם עם מטלית יבשה ואין חשש שהם יחשפו לגשם קל ולזיעה, אולם הן לא ישרדו אם יפלו למים או יישטפו בברז. מארז הטעינה אינו עמיד במים כלל, ולכן חשוב שתוודאו שהאוזניות יבשות לפני עגינה במארז.

ANC

בטרם אתאר את ה- ANC, אציין שמצאתי שלאוזניות הללו איטום פאסיבי מוצלח ביותר, כך שגם ללא ANC רעשי הרקע מונחתים, בעיקר אם הם בתדרים הנמוכים. במידה ותעברו למצב Transparency, תקבלו סאונד מוגבר של הסביבה שלכם. זה אמנם נשמע מעט יותר חזק מאשר במציאות, אולם מועיל כשמנסים להקשיב לקול אדם כשהאוזניות אוטמות פיזית את האוזן.

אפליקציה

גם לסנהייזר אפליקציה ייעודית בשם Sennheiser Smart Control שזמינה לאנדרואיד ול- IOS, ומאפשרת לקבוע באופן מלא את תכונות האוזניות: עדכון תוכנה, התאמת הסאונד העדיף עליכם באמצעות אקולייזר, קביעת אופן החיווי הקולי (קול גברת נחמדה או צליל), והשפעת הלחצנים על תפקוד האוזניות. 

אפליקציה ידידותית שמציגה בפשטות את השליטה באוזניותאפליקציה ידידותית שמציגה בפשטות את השליטה באוזניות

חשוב לדעת שבניגוד למתחרים, בסנהייזר עדכון התוכנה מתאפשר רק במידה והאוזניות נמצאות מחוץ למארז הטעינה ומצומדות לסלולרי. נכנסה שיחה, עברתם בסלולרי לאפליקציה אחרת, או הכנסתם האוזניות למארז? העדכון יושהה מיידית. לשם השוואה, בג'ברה ניתן לעדכן תוכנה כאשר האוזניות מאוחסנות במארז הטעינה. כך אין חשש שהעדכון יפגע כתוצאה מכניסת שיחה. כדאי לציין זאת, מכיוון שעל פי היצרן, העדכון עלול להתארך עד לכדי 50 דקות.

במהלך ניגון מוסיקה, האפליקציה מציינת מהו הקודק בו היא משתמשת לשם הזרמתו מהסלולרי לאוזניות. כשניגנתי קבצי Hi Res, האוזניות קיבלו המידע באמצעות קודק AptX.

מגוון יכולות שליטה באמצעות האפליקציהמגוון יכולות שליטה באמצעות האפליקציה

תמיכה ב- MultiPoint pairing

האוזניות אמנם כוללות זיכרון שיאפשר חיבור לעד 8 מקורות, אולם לא ניתן לחבר אותן ל- 2 מקורות במקביל, כגון מחשב וסלולרי יחדיו. החיבור הפעיל יבוצע רק למקור האחרון שאליו בוצע צימוד.

זמן סוללה

אחד החסרונות הגדולים של אוזניות TWS הוא משך זמן השימוש בין טעינות. ככל שהאוזניה קטנה יותר, קטן גם המקום לסוללה, ומשכך מתקצר גם משך זמן השימוש בהם. לדברי היצרן האוזניות מחזיקות עד 8 שעות בין טעינות. זמן זה עלול להתקצר בהתאם לעוצמת השמע והפעלת ANC.

מארז האיחסון יספק לאוזניות עוד שני מחזורי טעינה ומשכך עוד 16 שעות שימוש. טעינה של 5 דקות ראשונות יספקו שעה של שימוש. טעינה מלאה אורכת שעה וחצי.

Sennheiser

תשומת הלב שמחזוריות הטעינה של סוללות ליתיום מלמדת על כך שהאוזניות הללו לא לכל החיים, אלא מספקות בין 300-500 מחזורי טעינה.

סאונד

האוזניות נשמעות די מאוזנות. ככל שמצאתי שבשירים מסוימים נדרש היה לבצע תיקון, ניתן היה ליישם אותו באמצעות האקולייזר המובנה באפליקציה. כדאי לציין שהוא כולל רק 3 ערוצים.

Adele – Set fire to the rain

השיר נכתב והולחן על ידי אדל, נכלל באלבום השני שלה, 21, וחטף ביקורות על כך שהוא דומה מידי לשיר Grenade של ברונו מארס. המבקרים טענו בתחילה שהאפקטים הווקאלים בו מגוזמים, אולם הקהל דירג אותו במספר רב של מדינות בעולם בין עשרת השירים הגדולים בשנת 2011. האזנה באמצעות האוזניות מגישה סאונד ברור ומאוזן. בנוסף, לא חשתי שהבאסים מוגזמים.

Beyonce – Halo

השיר, שמשלב תופים, פסנתר, וכלים אלקטרוניים, החל את דרכו במחלוקת, כאשר הזמרת קלי קלרקסון טענה שנעשה שימוש באלמנטים מהשיר שלה Already gone. למרות האמור, ביונסה זכתה בפרס הגראמי ה- 52, ובפרס השיר הטוב ביותר של ה- MTV לשנת 2009. מילותיושל השיר שונו 3 פעמים בשל רצונה להקדיש אותו בכל פעם למטרה אחרת: מותו של מייקל ג'קסון, רעידת האדמה בהאיטי ומותו של קובי בריאנט. האזנה לשיר באמצעות האוזניות היתה צלולה, אם כי הגברת הסאונד יצרה זמזום לפרקים בצד שמאל.

השוואה למתחרים

את ה-CX Plus True Wireless ניתן להשוות ישירות מול ה- Jabra Elite 7 Pro. שניהם במחיר דומה, כוללים ANC ומהוים דגם פרימיום. הג'ברה בעלת מימדים קטנים יותר, ובנוסף גם מארז האיחסון והטעינה שלה מוקטן בהשוואה לזה של הסנהייזר. לגודל, כמו למיזעור, יתרונות וחסרונות. בעוד הנטיה הטיבעית היא למזער מוצרים, לעיתים הם עלולים להפוך לקטנים מידי. מהבחינה הזו, הסנהייזר גדולים מספיק כדי שלא תאבדו אחיזה בהם.

סיכום

האוזניות CX Plus True Wireless מספקות חווית שמע נפלאה עם ANC שיבודד אתכם מהסביבה. האפליקציה החינמית מוסיפה שליטה על הפונקציות והתאמה לדרישות המשתמש. עם זאת, חשוב לשי לב לכך שהן גדולות פיזית יותר מהמתחרות העיקריות שלה. יש לזה יתרון באחיזה נוחה, אולם חיסרון בבולטות מתוך האוזן. למרות בליטתן, הן מאד יציבות באוזן ולא נשמטו ממנה. כיאה למוצרי סנהייזר, הסאונד שלהם נפלא וטבעי בהאזנה למוסיקה ובשיחות טלפון. הן כמובן אינן אודיופיליות, אולם מסבות הנאה מרובה לשילוב של מוסיקה ושיחות. בסופו של יום, הן כוללות את חתימת הסאונד המדויקת של היצרן.

יבואן: שוחט סל המוסיקה בע"מ

מחיר: 749 ש"ח

 

 

מעבר לתגובות בפורום