איך נוהגים במכירת ציוד יד 2


zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
הדעות חלוקות ולפעמים לא יודעים איך לנהוג,
למשל, פרסמת מוצר אודיו מסוים למכירה,
המחיר סוכם בין הצדדים,
הלקוח מגיע ,מתרשם,בודק,את הציוד ,
מביע שביעות רצון,משלם,
והולך לשלום,
לאחר כשבוע,מתקשר,ואומר יש בעיה /תקלה,
והוא מעונין להחזירו,
אני שואל,איך צריך לנהוג במקרה כזה,
האם קרה לכם מצב כזה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
גלוי נאות: אינני עורך דין והאמור לעיל הוא בגדר המלצה/כיוון בלבד.

כל מכירת נכס (וציוד אודיו הוא נכס) ובהעדר חוזה מכר ערוך כדין כל עיסקת מכירה חוסה תחת חוק המכר תשכ"ח 1968.

ובהתאם לחוק הנ"ל ולפי האמור,קרי: הקונה בודק את הציוד,מתרשם ממנו מביע שביעות רצון משלם והולך. מהרגע שהבעלות על הנכס עברה לקונה,כלומר מרגע ששילם מלוא הסכום ולקח את המוצר והלך - מאותו רגע בדיוק הוא הבעלים של הנכס (ושוב ציוד אודיו הוא נכס) לכל ענייו ודבר או,אם תרצו,נכנס לנעליו של המוכר והופך לבעלי הנכס.

מה פירוש נכנס לנעליו של המוכא,נסביר: נניח שהצעת CD למכירה. באתי,ראיתי התרשמתי אבל לא הסכמנו על המחיר. הלכתי ללא ששילמתי וכמובן ללא ה CD המוצע. חלף שבוע ואתה רוצה להפעיל את ה CD כדי שיהיה במצב עובד אם וכאשר יגיע מתעניין נוסף. ואז: אתה מגלה שהוא תקול וכדי להשמישו צריך למסור אותו לבעל מקצוע לתיקון תהה העלות אשר תהה. סביר שכך תנהג,כלומר: תיקח את המכשיר למעבדה תתקן אותו תשמיש אותו ושוב תציע אותו למכירה - או לא.

הוא הדין לגבי הקונה במקרה שתיארת,כלומר: בדק,התרצה,שילם,לקח והלך. בבית שמע דיסק אחד ואחרי שבוע כשבא לשמוע את השני...לא עלינו מישברך - הCD הפך תקול (CD כדוגמא נכון לכל קומפוננטה אחרת). מאותו הרגע הוא בעליו של המכשיר ירצה יתקן,לא ירצה לא יתקן. האחריות שלך כמוכר תמה משלקח את המכשיר ושילם עליו מלוא הסכום שסוכם.

בשורה תחתונה: על פי חוק שעה,שבוע או חודש אחרי שהציוד נלקח לאחר שנבדק ושולם עליו הבעלים החדש אחראי לו לטוב ולרע ולמוכר אין כל אחריות - ואם התקלקל יועיל הבעלים (במקרה שלנו הקונה הנ"ל) לתקנו או לבכות על רוע מזלו.

אותו הדבר נכון אם הקונה בודק וגו' משלם והולך. אחרי שבוע מצלצל ומביע חוסר שביעות באינטגרציה בין הציוד שנרכש לבין שאר בציוד שיש לו ולבית שלו - כלומר אצלו בבית לא נשמע טוב כפי שהיה אצלך במעמד הקנייה ומבקש להחזירו. גם במקרה הזה זו בעיה שלו ואינך חייב,חוקית,לקבל את הציוד חזרה ולהחזיר מלוא התשלום עליו או סכום כלשהו לאחר קיזוז.

חוק המכר מהווה בסיס התנהגותי במכירת רכב. וכידוע אם בדקתי את הרכב,לפני הקנייה,שילמתי והעברתי בעלות ויומיים אחרי זה "הלך" המנוע" זו בעיה שלי והבעלים הקודם פטור בלא כלום. זהה לחלוטין במכר של נכס מסוג ציוד אודיו.

בא נתאר עוד מצב קיצון: הקונה בא.ראה,בדק,התרצה,שילם ולקח את המכשיר. כשהגיע לדלת הבית שלך,הושיט ידו לפתוח אותה לרווחה ואז,נשמט המכשיר מידיו,נפל על הריצפה ונשבר כך שחלקיו הפנימיים התפזרו במבואה. יען כי המכשיר אובדן כללי. נו אז מה? יחזור לביתך ויבקש את כספו חזרה? הרי זה לא עולה על ההגיון. רוצה לומר: מרגע ששילם והלך,גם על מפתן ביתך,הוא הבעלים של המכשיר וכל מה שיקרה לו,לטוב ולרע,באחריותו ובאחריותו בלבד - אתה,המוכר,פטור מעונשו של זה.

עוד קיצון אחד. מכרת לי מכונית אחרי בדיקה. העברתי כסף ובעלות. בטוב ליבי ברכש החדש לא שמתי לב שמחסום הרכבת ו 300 טון של ברזל במהירות 90 קמש רץ אלי ומבושש לעצור. בחיפזון נסתי מהמכונית ממש רגע לפני שהקטר פגע במכונית והרס אותה כליל. נו אז מה? אחזור אליך מתנשף מהריצה ואבקש את כספי חזרה...?

רוצה לומר: חוק המכר,ואגב חוקים בכלל,לא מחנך אותנו אלא מתאר מצבים לקוחים מהחיים והמוסר אתיקה ויחסי האנוש הסבירים מסדירים את עצמם,כשהחוק - במקרה דנן חוק המכר - מגדיר את הגבולות - את המסגרת,שבתוכה יש לפעול.

לבוא ולהציע לקונה להשתתף חלקית בעלות התיקון כמחווה של רצון טוב זו אפשרות אלא מהי? משתנהג כך אתה חושף את עצמך להיגררות לבית המשפט ששם תואשם שידעת,או שהייתה צריך לדעת,שהמכשיר תקול ולמרות זאת מכרת אותו - רוצה לראייה? הסכמת לשאת בעלות,או בחלק מעלות התיקון. לכן גם כשרוצים להיות הוגן צריך להיזהר לא לשים עצמך....רשע.

מנחם.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
בדק? אהב? לקח? השתמש שבוע ונולדה תקלה? לא נורא. ככה זה במוצרי חשמל. הם לא משתעלים לפני שמגלים שיש להם דלקת ריאות. הם פשוט חוטפים דלקת ריאות בשניה.

במילים אחרות אני מציע להתנצל בשם המוצר, היצרן ולהשתתף בכנות מלאה בצערו של הקונה. להזכיר לו שהעסקה נעשתה בשקיפות מלאה שכן ראה ובדק את המכשיר.

להציע לו לפנות ליבואן של אותו מוצר או למעבדה טובה על מנת שיתקנו לו את המוצר. להציע לו בנוסף שאם יש בו דחף היסטרי לשמוע מוסיקה הוא מוזמן אלייך לקפה בכל שלב שיתאים לשניכם.

מי שרוצה אחריות ושירות על מוצר. יואיל ויפתח את הארנק וישים כסף מלא על השולחן וכך יקבל מוצר חדש, נוצץ ואחריות ושירות בתוכו.

שיתקן ויהנה. לך אין שום אשמה בעניין, אפילו לא משהו דומה לזה, אפילו לא חיקוי של משהו דומה לאשמה.

בהצלחה וחג שמח.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
בדיוק !!
במיוחד הדבר נוגעה לרכיבים עדינים שעלולים להינזק בהובלה כמו נגן דיסקים או רמקול שכל קפיצה בכביש יכולה להעיף עינית או לגרום לנזק ברמקול.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
חשוב להדגיש שהמכירה צריכה להיעשות בתום לב.
אם ניקח את דוגמת נגן התקליטורים, נניח שאחרי חצי שעה של עבודה הוא נתקע. אתה לא מספר על התופעה, הקןנה בודק אצלך את המכשיר במשך רבע שעה וקונה אותו. כשהקונה שומע את המכשיר אצלו בבית, המכשיר נתקע אחרי חצי שעה. בסיטואציה הזו המוכר בבעייה.

חובה לפעול בתום לב בכל עיסקה ושופטים בודקים את נושא תום הלב.


אריה
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,717
מעורבות
2,431
נקודות
113
לגבי נגן CD למשל, מאוד מסכים עם הנאמר,
"לא כתוב איפושהוא", אך מכיוון שנושא העדינות שיש לנגנים בעת שינוע, במידע וחלילה ישנה איזו בעיה, ניתן לגלות אותה בעת שימוש רב פעמי של ניגון בנגן (נניח כמה תקליטורים, פתיחה וסגירה של המגירה והקריאה עצמה...ניתן להבין היטב בפעמים הראשונות שמשתמשים... שעה, שעתיים של שימוש...אבל נניח במידה ומדובר בנגן כה עדין, להגיע נניח אחר שבוע...עם טענות לתקלות...

למה מה קרה ?!
לנסות כאנשים טובים להמליץ על טכנאי או דרכים אחרות לטיפול או בדיקה במידה ויודעים...אבל פה תם כל הקשר העסקי הספציפי.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מנחם ממש הרגשתי בשיעור גמרא (-:
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,082
מעורבות
908
נקודות
113
נגעתם בנקודה מאוד חשובה ..
לי קרה מיקרה אספר בקצרה ..
בצעתי החלפה במכשיר תמורת מכשיר ותוספת כספית
אותו חכמולג .. בדק טוב ואמר מתאים לי הכל עובד
כמו שצריך ולאחר חודש וחצי הוא שולח לי הודעה
רמאי מכרת לי משהו לא תקין
אמרתי לו איך אני יאמין לך שאתה בא אלי אחרי חודש
וחצי ומבקש פיצוי ?
ומאותו יום למדתי לקח
גם אתם צרכים ללמוד מהמיקרה הזה
פשוט לעשות טופס שבו רשום הכל ושהמוכר בדק
וזה תקין לשביעות רצונו
ככה אני נוהג לעשות מאותו יום ככה הם לא יכולים
לבוא שזה לא תקין כל אחד חייב לבטח את עצמו
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור