תשמע מוסיקה, הוא כבר ירוץ.
(אני כן מאמין שרוב המכשירים האייכותיים צריכים RUN IN)
קבלים צריכים הרצה, ולעתים היא ארוכה מאוד (גם מאות שעות). פתרון יעיל זה לחבר רדיו ולהפעיל את העסק 24 שעות ביממה או להשתמש בנגן תקליטורים שיודע לנגן בלי הפסקה. באופן כזה, תוך 10-20 יום העסק מאחוריך. אין משמעות רבה למגבר שהוא סתם מופעל, אם העסק לא מנגן ממש. אם אין לך האפשרות הנ"ל, זה רק עניין של זמן רב יותר.
קבלים צריכים הרצה, ולעתים היא ארוכה מאוד (גם מאות שעות). פתרון יעיל זה לחבר רדיו ולהפעיל את העסק 24 שעות ביממה או להשתמש בנגן תקליטורים שיודע לנגן בלי הפסקה. באופן כזה, תוך 10-20 יום העסק מאחוריך. אין משמעות רבה למגבר שהוא סתם מופעל, אם העסק לא מנגן ממש. אם אין לך האפשרות הנ"ל, זה רק עניין של זמן רב יותר.
תודה
אז בלילה להפעיל את הרדיו? ולשים ווליום נמוך וכך 24 שעות?
שלום ותתחדש
עזוב אותך מכל אילו, וחסוך לעצמך את הזמן, החשמל והמחשבות הטורדניות.
לא יהיה שום הבדל בין קבל חדש וקבל שעבד שבועיים.
שום תכונה פיסיקאלית של הרכיב אינה אמורה להשתנות בפרק הזמן הזה.
אוזניים טובות הן תנאי חשוב אך לא בהכרח מספיק -- יש את שאלת מה שביניהן.מיכאל אתה לא הוגן.
אתה מטעה את הבחור.
ברור שקבלים זקוקים להרצה, כל מי שיש לו מעט ניסיון ושתי אוזניים יודע את זה,
ומה לעשות שהאוזניים והניסיון הם הכלי הכי חשוב בהקשבה למוזיקה דרך מערכת,
ולא בקיאות בתיאוריות?
שגיא, תקשיב למה שיואל אמר לך.
הוא צודק לגמרי.
(כן, תפעיל את הרדיו 24 שעות ביממה בעוצמת הווליום הנוחה לך).
מדבר בלהריץ מגבר, לא בלהריץ זמן.הזמן רץ מהר . לא צריך להריץ אותו יותר מהר
שגיא.
כמו שרוזי אמר. תשמע מוסיקה והמגבר ירוץ מעצמו. רצוי בהחלט לטגן אותו כמה שיותר לפני שהוא "מתיישר".
מיכאל.
אתה טועה ומטעה. מגבר זקוק להרצה ולפעמים לארוכה מאוד (תלוי במגבר).
כשמישהו טועה בעצמו, ברור שהוא לא יחשוב שהוא "מתאה" (עוד טעות ).שלום נמר
אני לא חושב שאני מתאה.
שים לב שמלבד התיאוריה של מר שמעון ב. על שימוש באוזן, אין שום בסיס הנדסי או מדעי שמסביר מה משתנה בקבל
משימוש בזמן (הרצה). כנ"ל מגברי SS. אם מדובר בשפופרות אתה צודק לגבי השפופרות ועל כך התיחסת בעבר, כך
שלא ארחיב.
קבל הוא רכיב פאסיבי ומספר הפרמטרים שלו כמו קיבוליות (בפראד, או יותר נכון במיקרו או ננו), במתח הפריצה שלו
(חס מלסים קבל שאינו בעל ערך של 125% לפחות מתח ההזנה המירבי שלו!) וה-ESR (או ההתנגדות הטורית שלו לזרם.
אף אחד מהם אינו משתנה בהרצה. גם לא האפיצות של אף פרמטר שצויין.
המחשבה שקבל עובד עם ע'קום חיים, יכול לנבוע מתהליך התיבשות ונידוף החומר האלקטרוליטי אך זה לוקח הרבה שנים
(10+ וגם יותר). בכל מקרה, עד שזה קורה, מיום יצורו ועד הכנסתו למעגל, וכן אחרי שהוא מתחיל לעבוד, אך תכונה מה-3
שציינתי אינה אמורה להשתנות.
האגדה על הרצה אינה תלויה בציוד (SS) אלה באוזן שלנו. כמו הרגל לנעל והיד לכפפה.
אבל להשאיר את הציוד לעבוד בלילה כשישנים, לא יעזור לנו. כי האוזן לא עושה BURN IN או BRAKE IN.
אגב למי שהשתמש בביטוי RUN IN משמעותו באנגלית להתקל במישהו במקרה.
לא מתאים לקבלים או התחביב בהקשר המדובר.
אל תמהר לבזבז אפילו חצי שקל -- אם תיקח בחשבון כמה פעמים באו לך עם תגובות ידעניות מהסוג הנ"ל, מהר מאוד לא יישאר לך במה לקנות אוכל.עוד פעם אתה בא לי עם ההנדסה בחצי שקל?
בוא ספר לי. האם יצא לך להשוות בין מגבר מורץ ללא מורץ?
מיכאל
שוב, כרגיל, אתה מודיע שיש רק X פרמטרים שמייצגים את כל הדברים הרלוונטיים.
שוב, כרגיל, אתה לא מעלה בדעתך שייתכן ויש יותר.
שוב, כרגיל, אתה מנהל דיון מקצועי כאן עם הדיוטות - אבל עם הרבה ניסיון - ולא פונה לברר את העניינים האלה עם קולגים שלך שעובדים בעסק. בדגש על עובדים בעסק.
שוב, כרגיל, אתה מכסה על הידע החלקי שלך מול התנסות של אחרים בהסברים פסיכולוגיסטיים.
שוב, כרגיל, אתה לא מעלה על דעתך שיש כאלה ששמעו הבדלים בין לבין למרות שלא נחשפו למכשור הזה באופן רצוף.
שוב, כרגיל, אתה מפגין חוסר ידע מול מה שידוע בתחום הזה בכל העולם - כולל מהנדסים ואנשי מקצוע.
שוב, כרגיל, בניגוד להחלטתי אני מגיב.
ט.ל.ח
***
סיפור אמיתי, פרטים מדויקים בעוד חודש.
יצרן עילית אחד ייצר קדם מגבר הכי שלו. במסגרת הפיתוח הוא בדק שני קבלים, שניהם בעלי אותם ערכים. כל מי ששמע את קדם המגבר הזהה בכל - להוציא אותו קבל - העדיף את מכשיר א'. גילוי נאות והכרחי: המאזינים לא ידעו מה שונה בין המכשירים.
כמה חבל, אמר היצרן, הקבל הזוכה יקר בהרבה, אבל נשתמש בו (בכל זאת, המכשיר הכי שלו). הבעיה הייתה הערכים הזהים, ולמה לכל הרוחות אותו אחד "נשמע" יותר טוב מהשני. מה שהסתבר שהיקר יותר חסין בהרבה מפני השפעות מגנטיות למיניהן.
במדידות הרגילות הרלוונטיות לערכים של קבלים, עניין זה לא נבדק.
אתה מבין, מיכאל, זה לא וודו, זה הרחבה של הידע ההנדסי נטו והבנה של פרמטרים נוספים המשפיעים על איכות השחזור.
כאשר תבין שהערכים שאתה מדבר עליהם מייצגים רק חלק מהסיפור, וחלק מהסיפור הוא בערכים שאתה לא מכיר - בחלק מהמקרים אי ידיעה אישית, בחלק מהמקרים כלל התעשייה - זה יהיה צעד מבורך.
כאשר תבין ותפנים - תעשה צעד אדיר קדימה.
או, בקיצור: דבר עם חבריך למקצוע העובדים בזה. יש לך הרבה מה ללמוד מהם. האנשים של אודיו ריסרץ', למשל, הם התחלה טובה.