שואב אבק דייסון V15 Detect - Ultimate Extra במבחן

תמיר עיואן
30-08-2021 13:53

ב- 9.8 הושק ה-Dyson V15 בישראל. תמיר עיואן קיבל אותו להתרשמות. האם הוא השאיר למתחרים אבק?

אם גם אתם עובדים יותר מהבית, כנראה שגיליתם שיש לזה גם מחיר: הרבה יותר מטלות לנקיון הבית והמון אבק. לפני שהבית הפך למרכז חיי, לא התייחסתי כ"כ לנקיון האבק. הוא הצטבר, אולם מכיוון שהייתי חוזר הביתה מאוחר, לא היה סיכוי שאנקה אותו.. 

עכשיו, לא רק שהבית שלי מבולגן יותר, אלא שאני מבחין בכך לכל אורך היום. כחובב מוסיקה וקולנוע ביתי, ההנאה שלי מסרט או מוסיקה טובה, מועצמת כאשר אני רואה שהכל סביבי נקי ומסודר. בנוסף, בתחזוקת המחשב הביתי אני כולל גם שאיבת אבק מידי תקופה, לשם שמירה על המאווררים ויכולת הקירור המיטבית שלו. ולבסוף, שני כלבי הרועה הגרמני מספקים מתכון מאתגר לנקיון. לכן אני מנקה אותו בתדירות גבוהה הרבה יותר ותוך כדי כך בוחן את הכלים באמצעותם אני שואב את האבק.

כחובב טכנולוגיה אני תמיד שמח לגלות חידושים שמקלים עלי את הנקיון, ולכן מזה מספר שנים יש לנו את שואב האבק המוצלח Dyson V10. כשהוכרז ה- V15 שמחתי מאד כשהוצע לי לבחון אותו, מכיוון שאני אוהב חידושים טכנולוגיים , אולם גם בשל הסקרנות מה הוא יוכל כבר לשפר במוצר מוצלח כל כך ולהצדיק תג מחיר כפול. 

עיצוב

בכל האמור לניראות, סביר להניח שהמראה של הדייסון V15 יהווה אטרקציה להרבה אנשים. הוא אסטטי ובעל צבעים נעימים לעין. ציפתה לי הפתעה כשגיליתי שנפח תא האיחסון שלו אינו שונה מזה של ה- V10 או ה-V11. זה עדיין 0.2 גלון, כלומר  כ- 0.75 ליטר, אולם ההפתעה האמיתית היתה כשגיליתי שהממשק בעברית.

הממשק בעבריתממשק בעברית

 מנוע

הפעלתי לראשונה את ה- V15 Detect וחשתי שעוצמת השאיבה מצמידה את השואב לרצפה. זאת בהשוואה ל- V10 שברשותי, שם ההפעלה לא מיצרת כזו הצמדה.

מסתבר שההסבר לכך הוא של- V15 מנוע Dyson Hyperdymium, שלדברי החברה מייצר יניקה מקסימלית של 230 air watts של יניקה, בעוד ה- V10 וה- V11, מספקים 151 ו -185 air watts, בהתאמה, במצב Boost. כל זאת למרות מערכת הסינון בת חמישה השלבים שאמורה ללכוד את חלקיקי האבק עד 0.3 מיקרון.

האסמטיים והאלרגיים במיוחד מבינינו ישמחו לשמוע שלדייסון יש גם דגם בשם +V15 שכולל פילטרים שמסוגלים אפילו ללכוד חלקיקי אבק עד 0.1 מיקרון.

+V15אביזרים

במידה ואתם פריקים של שליטה ומחפשים את המתאם שיוצר במיוחד לאובייקט שבחרתם לשאוב, הרי שהגעתם ליעד. אני מציין זאת, כי עם שואב זה התקבלו לא פחות מ- 9 ראשי ומתאמי שאיבה. לי זה נראה עודף מכיוון שבסופו של יום, אני מוצא עצמי משתמש במתאם לרצפה, שמתאים גם לשטיחים ובשואב צר למסילות, שהייתי שמח אם היה גם צר יותר למסילות צרות של רשתות יתושים.

מגוון אינסופי של ראשים ומתאמיםמגוון אינסופי של ראשים ומתאמים

אחד מראשי השאיבה בשם Slim Fluffy עלול להיתפס על ידי הסקפטים כאטרקציה שיווקית, אולם בפועל ייצר לי ערך מוסף משמעותי. המדובר במברשת הרצפה המשולבת תאורת לייזר ירוקה הנפרשת לרוחב האביזר. מה ללייזר ולשאיבה? הלייזר מאיר את הרצפות וחושף את חלקיקי האבק גם בהיעדר תאורת רקע מתאימה. כך ניתן לזהות בקלות רבה יותר צלליות של ליכלוך שנעלמות לאחר מעבר של השואב.

תצוגה

מי היה מאמין שזה יהיה נושא לסקירת שואב אבק, אולם בדומה ל- V11, גם ה- V15 כולל מסך LCD שמציג בנוסף למשך זמן השימוש שנותר בו, והודעות משתמש, הוא מציג גם ספירת חלקיקים, לפי גודלם: גדולים מ- 10 מיקרון, 60 מיקרון, 180 מיקרון ו- 500 מיקרון. 

ספירת חלקיקיםספירת חלקיקים

לעתיד הייתי מציע חיבור בבלוטות' לאפליקציה שתייצר דו"ח שאיבה יומי שניתן יהיה לשלוח ישירות לרשימת נמענים מוכנה מראש, וכוללת את פירוט החלקיקים ושמות החדרים שנשאבו.

הצג יציג לכם גם את עוצמת השאיבה שנבחרה, זמן הסוללה שנותר לשאיבה, התראות לניקוי מסננים, ובזמן הטעינה את אחוז הטעינה של הסוללה.

התראות על צג השואבהתראות על צג השואב

לאחר טעינה של יותר מ-30 דקות, נתוני השאיבה מתאפסים.

מצבי שאיבה

לשואב קיימים 3 מצבים: חסכוני, אוטומטי וטורבו. החסכוני מציע עוצמת שאיבה של 26 air watts. אני מצאתי אותו מתאים מאד לשאיבת משטחים חלקים כמו רצפה או פרקט. מצב הטורבו מספק פי 9 עוצמה, לכדי 230 air watts, משכך מרוקן את הסוללה במהירה ולכן מתבקש להשתמש בו לפרקי זמן קצרים בלבד. המצב האוטומטי מספק בממוצע 47 air watts, אולם הוא אמור לזהות שאיבת ליכלוך ובהתאם לשנות את עוצמת השאיבה. 

טבלת השוואה לעוצמות יניקה (air watts) בין דגמי דייסון

טבלת השוואה לעוצמות יניקה (air watts) בין דגמי דייסון

מה באריזה?

פתיחת האריזה מגלה שמישהו עבד קשה מאד לסדר אותה. לרגעים חשתי לא בנוח לפתוח את הסידור המופתי של כל החלקים. 

הדייסון באריזה

מכיוון שחלק ניכר מלקוחות המוצר עשויים להיות אנשים מבוגרים מאותגרים טכנולוגית, שמחתי לגלות שהמדריך למשתמש מפורט וכולל איורים להסבר פשוט. 

סוללה וטעינה

סוללה הינה בדרך כלל העקב אכילס של שואבי האבק האלחוטיים, אם בשל ירידה במשך זמן השאיבה, או פשוט בשל כך שהסוללה עלולה להידרש בשלב מסוים בהחלפה. החלפת הסוללה פשוטה ומבוצעת באמצעות שליפה מהירה. זוהי אותה הסוללה כמו ב- V11. במידה ותרצו לרכוש סוללה נשלפת נוספת ל- V15, מחירה 590 ₪.

טעינת המכשיר פשוטה. לשם טעינתו תידרשו להתקינו על קיר או להשתמש בעמדת הטעינה המצורפת עימו. משך זמן הטעינה ארוך במיוחד – 4.5 שעות מאפס ל- 100%.

תיאורתית הסוללה אמורה להחזיק עד 60 דקות, אולם זה בעוצמת יניקה מינימלית וללא אביזרים שפעולתם צורכת אנרגיה. מדובר באותו מספר דקות כמו ב- V10 ו- V11, אולם מכיוון שהשימוש במכשיר דינמי, כמות האבק, סוג הרצפה והאביזרים עשוים להשפיע על אורך השימוש בין הטעינות.

אם כבר בטעינה עסקינן, מסתבר שיש לקוחות שאינם בטוחים מהו פרק הזמן שהסוללה מחזיקה עד שהיא נדרשת בהחלפתה. הצג במכשיר זה אמור לספק התראה מתאימה במידה ונמצא שיש להחליפה. בנוסף, יש ששוכחים את המכשיר מחובר למטען גם לאחר שהגיע ל- 100% טעינה. דייסון טוענת שחיבור המכשיר למטען גם לאחר הטעינה לא אמור לפגום בו. 

זו התשובה שקיבלתי בנושא מדייסון העולמית: "כל השואבים האלחוטיים של Dyson מעוצבים מתוך מחשבה על "GRAB AND GO", כך שניתן להשתמש בהם  בכל עת , גם כאשר השואב אינו טעון במלואו. הסוללות מתוכננות כך שלא ניתן לבצע להם טעינת יתר. באופן זה המכשיר תמיד נמצא בתחנת העגינה וטעון כאשר הוא אינו בשימוש ומוכן תמיד להפעלה".

ביררתי מולם גם הטענות של חלק מהמשתמשים שהסוללה נפגמת מהר. תשובת היבואן היא שהשימוש במצב שאיבה Boost אמור להתבצע לעיתים נדירות בלבד. ברוב הזמן השימוש במצב  שאיבה חכם או חסכוני יספק את המשתמשים. מי שישתמש רק במצב שאיבה Boost ידרש למחזורי טעינה רבים יותר מהמשתמש הממוצע, ולכן ישחק את הסוללה מהר יותר בהשוואה אליו.

תאימות לאחור

אם כבר ברשותכם שואב של דייסון מסדרה מוקדמת, תשמחו בוודאי לגלות שניתן להשתמש גם באביזרים שסופקו עם V8, V10 או V11 יחד עם ה- V15, ולהיפך. פרט לראש הלייזר, כי הוא תוכנן במיוחד עבור ה- V15. 

ביצועים

מהבחינה הזו, לא ריחמתי על השואב בשום שלב. למרות זאת, הוא לא איכזב (כמעט) אף פעם. בשום שלב לא הרחתי ריח של אבק, ולא נראה היה שהשואב פיספס חלקיקים. החל משאיבת רצפה, שטיחים, שטיחי כניסה לבית, רשתות יתושים, מסילות תריסים ועד לשאיבת פנים המחשב, המאווררים, ולוח האם. הכל בוצע באופן מיטבי. 

את הערך המוסף של העוצמה המקסימלית בחנתי על שטיח פרסי ישן במיוחד. כמות האבק שהוצאה עם ה- V15 היתה לעין ערוך גבוהה מזו שהוצאה באמצעות ה- V10.

קציר לאחר שאיבה ממושכתקציר לאחר שאיבה ממושכת

בעלי חיים

ככלל, במידה ושיער בעל החיים אותו אתם מגדלים הוא קצר, שאיבתם אמורה להיות ללא כל בעיה. עם זאת, במידה ובבעלותכם כלב עם שיערות ארוכות שאיבתן עלולה להוות מכשול לאורך זמן. שאיבת השיערות של כלבות הרועה הגרמני שלי הביאה לסתימת השואב. מסתבר שהן נכנסות לפיית השאיבה במנוע וסותמות אותו עד שמופיעה הערת אזהרה. חילוצן מפתח השאיבה במנוע לא מורכב במיוחד. 

איתור פתח המנועאיתור פתח המנוע

סיכום

עם עוצמת יניקה גדולה מכל קודמיו, מסך LCD המציג ספירת חלקיקים בזמן אמת וראש ניקיון חדש המאיר את משטח הנקיון בלייזר ירוק כדי לחשוף לכלוך שלא נראה לעין, ה- V15 הוא כנראה שואב האבק האלחוטי החכם, האיכותי והחזק ביותר בשוק.

שלל האביזרים הרב כל כך שמגיע עימו כולל חלקים לניקוי רצפות, מכוניות, רשתות יתושים, מסילות תריסים ואפילו בעלי חיים, לא דומה באיכותו ובכמותו למתחרים. החיבורים החדשים באביזרים מונעים משיערות להיכרך סביב גליל המברשת, ומפחיתים את הצורך בתחזוקה. עוצמתו ניכרת בהיצמדות שלו למשטחים, במיוחד בדרגת השאיבה המקסימלית, אולם גם בחסכונית. במחירו אנו משלמים סכום משמעותי על התכונות הללו, אולם מבחינתי זה לא רק נקיון אלא גם כיף.

יבואן: ב.נ.ז.כ סחר יבוא והפצה

מחיר: 3,590 ש"ח

אחריות: שנתיים


מעבר לתגובות בפורום