מקרן לייזר Samsung Premiere LSP9T במבחן

תמיר עיואן
16-08-2021 17:11

לאחר כ-10 שנים בהן לא נכחה במגרש הזה, סמסונג נכנסת בעוצמה עם מותג הפרמייר, הכולל 2 מקרני לייזר UST. כיצד ה-LSP9T עמד במבחן?

אם גם אתם מאמינים שכדי להינות מצפיה בסרט באופן מירבי צריך שהתמונה תהיה בגודל המקסימלי שהעין מסוגלת לקלוט, אתם בודאי גם יודעים איזה אתגר זה להתקין מקרן. אינני מתכוון לכך שחלק מאיתנו שפוטרים עצמם בהצבת מקרן מיניאטורי על השולחן בסלון ומקרינים תמונה על הקיר. מבחינתי כדי ליהנות מהקרנה ברמה גבוהה ביותר, נדרש תכנון מוקדם, תשתיות כבלים והתקנה מפרכת לצורך תליית המקרן. ואז, יש את המסך, שגם אותו יש לבחור ולתלות כראוי אם תרצו ליהנות מהתצוגה הטובה ביותר שהמקרן שלכם מסוגל לספק. 

יש בינינו שזכו להסתיר את המקרן שלהם מאחורי הקיר האחורי של חדר הקולנוע הביתי, אולם רבים פשוט חיים עם מלבן לבן גדול או קופסה שחורה שתלויה בחלל המגורים שלהם, מה שלחלוטין לא מסתדר עם מעצבת הפנים עימה התחתנתם. 

בשורה התחתונה: כל אחד מהמכשולים שתוארו מעלה עלול להספיק בשביל להרתיע אפילו חובבי קולנוע מלאמץ הרעיון של התקנת מקרן קידמי, ולכן רבים בוחרים בטלויזיה משעממת בגודל 75 אינטש.

מקרני לייזר UST פותרים את כל הבעיות שתוארו מעלה. עם מארז מעוצב שיושב במרחק סנטימטרים ספורים הקיר הקידמי עליו רוצים להקרין, הם מסוגלים לספק תמונה בגודל של כ- 130 אינטש, ולכן מסוגלים לספק חוויה קולנועית מבלי להפוך את חלל המגורים שלכם לאתר בנייה או לבעל עיצוב פגום. יתרונותיהם על מקרנים להקרנה קידמית כוללים בין השאר:

- עוצמת הארה גבוהה יותר בשל קירבה למסך ההקרנה

- התקצרות זמן ההמתנה לקבלת תמונה 

- חיסכון בתשתיות כגון כבלי HDMI ארוכים ומתלה תקרתי למקרן

- תנועת קהל חופשית בחלל ההקרנה ללא הסתרת התמונה

- הגדלת זמן החיים של מקור האור פי 10 בהשוואה למקרן מנורתי

- שילוב מסך ALR מאפשר הקרנה גם בחללים מוארים

מקרני לייזר UST אינם דבר חדש. הם קיימים כבר שנים. מה שחדש הוא שכמעט כל יצרן מקרנים רציני מכריז בשנים האחרונות על דגם חדש בתדירות גבוהה יותר מזו של מקרנים להקרנה קידמית. יותר מכך, הם הופכים רלוונטים במיוחד בתקופה של ריחוק חברתי. אם בעבר הזמנה של חברים או משפחה לצפות יחדיו בחלל משותף, היתה אירוע שבשגרה, כיום כל התאספות בחלל סגור גורמת להירהורים על סיכון להדבקה. לכן, היכולת לנייד מקרני UST ולהקרין בגינה, במרפסת או בכל חלל פתוח אחר, הופכת פופולרית יותר ויותר.

הקרנה על קיר בחצרהקרנה על קיר בחצר

סמסונג ביקשה לקחת את מקרן הלייזר UST שלב אחד קדימה מעבר למתחרות, במטרה להפוך אותו למוצר האולטימטיבי. האם הצליחה? הישארו עימנו..

סמסונג

לא כולם יודעים, אולם סמסונג נוסדה בשנת 1938 על ידי Lee Byung-Chull, כחנות מכולת בקוריאה. הוא החל לעסוק במסחר באטריות, אותם יצא לסין ולאחר מלחמת קוריאה, הרחיב את עסקיו לטקסטיל ומשם התרחב גם לתעשיות כבדות. רק בשנת 1969 נכנסה סמסונג לתחום האלקטרוניקה, עם טלויזיות שחור-לבן. בשנות השבעים כבר החלה להתבסס בתעשיית המוליכים למחצה, חלל, הנדסה גנטית, תקשורת וננו-טכנולוגיה. בשנות התשעים נכנסה לתחום מסכי המחשב וה- LCD, ורק בשנות ה- 2000 החלה משווקת את סדרת מכשירי הסלולר תחת המותג "גלקסי". כיום היא מהווה אחת מיצרניות מוצרי האלקטרוניקה הגדולות בעולם ומתמחה במגוון מוצרי צריכה.

סמסונג Premiere

כשחושבים על יצרני מקרנים, השם סמסונג לא בהכרח מתקשר לנו בשורת היצרנים הראשונה. לאחר כ- 10 שנים בהם לא נכחה במגרש הזה, היא נכנסת בעוצמה עם מותג הפרמייר, הכולל 2 מקרני לייזר UST: ה-LSP9T הכולל 3 קרני לייזר ו- LSP7T, בעל קרן לייזר אחת. 

SP-LSP9TTA

תשכחו מההגדרה מקרן. ה- SP-LSP9TTA, או בשם הדגם הגלובלי LSP9T, הוא טלויזיה מוקרנת. כך כדאי להציגו ותיכף תבינו מדוע. 

כמקרן לייזר עם 3 קרני לייזר, המספק עוצמת הארה אדירה של 2,800 לומן ואורך חיי תאורה של כ- 20,000 שעות, סמסונג רוצה שתשתמשו בו ללא חשבון. בחישוב גס, גם אם תפעילו אותו כ- 5 שעות ביום, יקחו כ- 11 שנים עד שמקור הלייזר שלו יפסיק לפעול. לשם השוואה, מנורת מקרן קידמי מחזיקה עשירית מהזמן הזה, כ- 2,000 עד 3,000 שעות בלבד. לכן, אומר בעדינות, בעלי מקרן קידמי נוהגים לרוב הפעיל אותו בשיקול דעת, שלא לומר בחוסר רצון.

עיצוב

ה- LSP9T מעוצב בקוים מעוגלים. זה לא מסוג המקרנים הקטנים שניתן להטמיע בקידמת הסלון או החלל הייעודי. ברוחב 55, על 13 גובה ו- 37 עומק ובמשקל של 11.5 קילו, יש לו נוכחות. עם זאת, צבע השנהב בשילוב עם הבד האפור שמכסה את מקרן הקול בקדמתו, משתלב באופן נעים לעין. כיאה למקרן UST, כל החיבורים אליו ממוקמים בצד הפונה לקיר ההקרנה, ובכך הם נסתרים מהצופה. גם פתח האיוורור פונה כלפי קיר ההקרנה. עינית הלייזר מוטמנת עמוק בגוף המכשיר.

תתקרבו מידי לעינית הלייזר והיא תעמעם מיידית את עוצמתה, על מנת למנוע פגיעה בעיניים.

LSP9T

בקדמת המקרן יש 2 רגליות מתברגות, סמויות מהעין לצופים, שנועדו לפלס את המקרן ביחס למסך.

חיבורים וקישוריות

המקרן כולל שלוש כניסות HDMI מסוג 2.0b, כלומר תומכות 4K/60 Hz, ואחת מהן תומכת גם בתקן eARC. מדוע אני מדגיש זאת? מכיוון שהמתחרים כוללים רק 2 כניסות HDMI. זה אמנם לא 4K/120Hz, אולם חשוב לזכור שגם המתחרים, LG HU85LA ואופטומה P2 לא תומכים בכך. 

נוסף על כך, יש כניסה אופטית, חיבור להתקן USB, במידה ותרצו לנגן ישירות מהתקן מדיה, חיבור לכבל רשת. 

ה- LSP9T כולל גם קישוריות בלוטות', על מנת שתוכלו לחבר אוזניות או רמקולים חיצוניים בלוטות', אולם גם Wi-Fi direct, אייר פליי של אפל, התקשרות עם אלקסה ועם העוזרת של גוגל. תרצו להקרין סרטון מהטלפון הנייד? געו במקרן עם הטלפון, והוא יקרין אותו.

בחיבור המקרן לרשת האינטרנט מתגלות יכולות נוספות: בנוסף על הסטרימר הפנימי שלו שמאפשר ניגון וידאו באיכות 4K ללא גימגום, ניתן גם להינות מיכולות ה- Smart TV של ממשק ה- TIZEN – על כך בהמשך.

מוכנים לשוס? זהו מקרן הלייזר UST היחיד שכולל בתוכו טיונר פנימי של עידן פלוס DVB-T2 ממש כמו בטלויזיות של סמסונג. לכן הוא מאפשר חיבור במקביל לשני מקורות אנטנה חיצוניים. כל כך פשוט ונוח, במקום לחבר ממיר חיצוני, המכשיר הזה בנוי לתפקד גם כטלוויזיה לכל דבר. עדיין מפקפקים? חכו כשתראו את הממשק.

החיבוריםממשק

הזמן שלוקח מרגע הדלקתו של המקרן ועד להצגת תמונה אורך כ- 12 שניות, מהיר בהרבה בהשוואה למקרן קדמי שהזמן מהדלקתו ועד להופעת התמונה עשוי לארוך כ- 45 שניות.

תפריט תמיד היה חלק מורכב במקרן. כבעל מקרן קידמי, עד היום אני נדרש להעזר במדריך על מנת להיזכר כיצד לשנות פרמטר דרך תתי התפריטים ובמשקפיים כדי לזהות את הכפתור הנכון בשלט מבין המוני הכפתורים בו.

ב- LSP9T התפריט הרבה יותר פשוט. הוא כולל את הממשק המוכר במערכת ההפעלה TIZEN של טלוויזיות סמסונג, כל כך פשוט ואינטואיטיבי. עם זאת, אתם עלולים לחוות איטיות מסוימת בתגובה של הטלויזיה לפקודות בשלט. דוגמא לכך היא הפעלת נטפליקס בסרט 4K כגון "פגע וברח". במידה ותנסו להכנס לתפריט הגדרות תמונה, האיטיות תהיה משמעותית יותר, ועדיין נסבלת . 

בהפעלה הראשונה תגיעו אוטומטית לתפריט הגדרות שיעזור לכם לכוון את המקרן למסך ההקרנה שלהם, להתחבר לרשת האינטרנט האלחוטית, ולסרוק את ערוצי עידן פלוס, במידה וחיברתם כבל אנטנה.

הממשק כולל כמובן גם את האפליקציות המובנות של TIZEN: נטפליקס, אמזון פריים, אפל טי וי, וכמובן יו-טיוב, פייסבוק, מאקו, רשת 13 וכאן 11. לכן, מבחינת קונספט, סמסונג עשו כאן משהו ממש מהפכני: זיווג בין פלט באמצעות מקרן עם ממשק וקלט של טלוויזיה לכדי HUB כמעט אין סופי למדיה.

אפשרויות

במידה ותחברו את המקרן לרשת שבאחד המחשבים שלה הותקן תוכנת שרת DLNA חינמית כגון Serviio, תוכלו להקרין סרטים מהמחשבים המרוחקים, ישירות במקרן, באמצעות הנגן המובנה שלו, כולל תרגום בעברית. אני מצאתי שסרטי 4K המאוחסנים במחשב מרוחק פעלו חלק רק דרך חיבור קוי, בעוד שבחיבור אלחוטי פעלו חלק קבצים באיכות FHD ומטה.

שלט רחוק

עם המקרן תקבלו את השלט המוכר של טלויזיות סמסונג, רק שהפעם הוא מגיע בצבע לבן. השלט כולל חיפוש קולי ביו-טיוב, ופקודות קוליות לעוזרת של סמסונג, Bixby. במדינות נבחרות קיימת תמיכה גם בסייענים של גוגל ואלקסה. הוא נראה כמעט אותו דבר כמו השלט שמגיע עם הטלויזיות של סמסונג, אולם הוא חסר את לחצני קיצור הדרך לנטפליקס ואמזון פריים, ואינו סולארי כמו בשלטי הטלויזיות שהושקו השנה.

חשוב לזכור שבמידה וכבר יש לכם טלויזיה של סמסונג בחלל בו תמקמו את המקרן, השלט של המקרן ידליק ויכבה גם את הטלויזיה, בעת כיבוי או הדלקת המקרן, מבלי שהתכוונתם לכך ולמרות שלא ביצעתם צימוד בין הטלויזיה לשלט של המקרן.

שלט רחוקאיכות תמונה

ראוי לציין שגם ה- LSP9T, ואחיו הקטן יותר LSP7T, מהוים מקרני 4K בטכנולוגיית DLP, וכוללים תמיכה ב- HDR 10 Plus ו- HLG (תקן HDR שפותח על ידי הרשתות BBC ו- NHK). 

ההבדל העיקרי בין ה- LSP9T, ל- LSP7T הזול יותר, היא בכך של LSP9T יש שלושה קרני לייזר, אחת לכל צבע יסוד, בעוד ל- LSP7T יש רק קרן לייזר אחת. ההבדל הזה כשלעצמו מאפשר ל- LSP9T לספק בהירות יוצאת דופן – 2800 לומן. עוצמת הארה זו התגברה אצלי על כל תאורת רקע ויצרה תמונה חדה ובהירה. תוסיפו לזה הקרנה ב- HDR ותקבלו תמונה עם פוטנציאל לקונטרסט דרמטי שמציג תמונה ריאליסטית.

למקרן 4 מצבי תמונה מובנים, שניתנים לשינוי בתפריט המתקדם:

- דינאמי: מספק את הבהירות המקסימלית אולם גם צבעים רוויים יותר. לדוגמא, צבע עור  אדם עלול להיראות ורוד\אדמדם. זה עשוי להיות מצב תמונה אידיאלי כאשר יש תאורת רקע גבוהה ואתם צופים בתוכן שבו לדיוק של הצבע והניגודיות שלו פחות חשובים. לדוגמא בצפיה בטלוויזיה, משחק כדורגל וסרטים מצוירים.

- סטנדרטי: זהו מצב מתון יותר מבחינת רווית הצבעים והניגודיות. זהו גם המצב בו צפיתי ברוב התכנים. במצב זה, גם כאשר תאורת הרקע חזקה, המקרן עדיין מספק תמונה בהירה וחדה, מבלי להציג צבעים רווים מידי.

- סרט: מצב מתון עוד יותר מבחינת הבהירות ועוצמת הצבעים. הוא נועד הוא לספק תמונה מדויקת ורגועה יותר לעין, כפי שתכנן נועדה על ידי יוצר התוכן. ניתן לבחור בו כאשר יש מעט מאד תאורת רקע ואתם מחפשים חוויה קולנועית.

- Filmmaker: זהו המקרן היחיד כיום עם מצב Filmmaker. המצב זה שמספק תמונה דומה מאוד לזו שבמצב סרט, אך מסיר את כל עיבוד התמונה הפנימי כגון החלקת תנועה. במצב זה אתם אמורים לקבל תמונה טבעית ככל שניתן וכפי שהתכוון המפיק.

במידה ואתם מקרינים בחוץ, אזי להארה האדירה יש יתרון כביר, כי היא מצליחה להתגבר על תאורת רקע כגון פנס רחוב, תאורת גינה או ירח מלא. אם תבחרו להקרין עימו בחדר יעודי או בסלון, יתכן ותרצו לרסן את ההארה החזקה במיוחד במצב הקרנה "דינמי", על ידי מעבר למצב תמונה מרוסן יותר.

מבחינת צבעים, סמסונג מצהירה על כיסוי 106% של טווח הצבעים בתקן BT2020, ו- 147% כיסוי צבעים בתקן DCI-P3 בו נעשה שימוש בבתי הקולנוע, וכל זה ב- 16 Bit. 

כל סרט 4K שהקרנתי, סיפק תמונה מהפנטת. השילוב של מגוון הצבעים, ה- HDR והבהירות העוצמתית, יצרו את החוויה האולטימטיבית. מבדקתי מצאתי שלמקרן יש יכולת טובה מאד להתמודד עם תנועה מהירה, כולל תנועה אופקית. 

גם שבדקתי תוכן באיכות FHD או 720p, התוצאה היתה חדה וברורה, כאילו מעבד הוידאו שיפר את התמונה המקורית, על מנת לאפשר מתיחתה על מסך 120 אינטש.

כזכור, מקרני DLP "רגילים" מקרינים את האור דרך גלגל צבעוני, לאחר מכן דרך סט של מראות, ולבסוף מגיע לעדשה. אולם במקרן זה סמסונג עושה זאת אחרת: המקרן כולל שבב בטכנולוגיית XPR עליו תוכלו לקרוא כאן, והודות לשלוש קרני הלייזר שלו, אדום, כחול וירוק, הוא לא זקוק באמת לגלגל צבעוני. 

בכל הנוגע לשחורים, המקרן סיפק תוצאה שיש שיזהו כטעונת שיפור. לדוגמה, בסצנות חשוכות מאוד השחורים עלולים להיות מוצגים כאפור, במיוחד אם ה- HDR מופעל והתמונה משלבת אזורים בהירים ושחורים יחדיו. הדבר נכון גם במצב תמונה Filmmaker שמקרן זה הוסמך להשתמש בו. שינוי הגדרות במצבי התמונה משפר את התוצאה.

גודל תמונה

סמסונג מציינים שהדגם LSP9T תומך בתמונה מקסימלית של 130 אינטש, במרחק של 25 ס"מ מהמקרן לקיר. זהו מרחק מינימלי מהקיר שמהווה פריצת דרך ושווה להתעכב עליו.

ניקח גודל תמונה של 120 אינטש ונשווה בין השחקניות העיקריות כיום:

ניקח גודל תמונה של 120 אינטש ונשווה בין השחקניות העיקריות כיום:

טבלת השוואה* בין מקרני UST מובילים במרחק מהקיר וגובה התמונה (מידות בס"מ)

טבלת השוואה

* המידע ההשוואתי נלקח מהמדריך למשתמש של כל אחד מהיצרנים.

מדוע המרחק והגובה מהקיר כ"כ חשובים? 

המרחק מהקיר חשוב כיוון שכאשר המקרן יושב רחוק מידי מהקיר, נדרש להציב אותו על מתקן מחוץ למזנון. זה עלול להיראות מגוכח בעיקר בחללים כמו סלון.

מקרן UST מוצב על מדף זכוכית מחוץ לגבולות המזנוןמקרן UST מוצב על מדף זכוכית מחוץ לגבולות המזנון

גובה התחלת התמונה חשוב מכיוון שאם התמונה תתחיל גבוה מידי, התיקרה תצטרך להיות גבוהה מספיק, והצופים יידרשו למתוח הצוואר ולהביט מעלה. 

מסך שדורש הצמדה לתקרה בשביל לצפות במקרן USTמסך שדורש הצמדה לתקרה בשביל לצפות במקרן UST

לצימצום המרחק מהקיר ולתמונה שמתחילה כמעט בגובה המקרן יש יתרון משמעותי וערך מוסף ביחס למתחרים. 

סמסונג אמנם מצהירה על גודל תמונה מקסימלי של 130 אינטש, אולם תוכלו להרחיק המקרן עוד יותר ולקבל תמונה עצומה בגודלה. כמובן שככל שהיא גדלה, קטנה עוצמת ההארה של התמונה והתמונה תופיע גבוהה יותר על הקיר.

סאונד

נשמע לכם מוזר להתמקד בסאונד של מקרן? תחשבו שוב. סמסונג התקינה ב- LSP9T מקרן קול בתצורה של 4.2 ובעוצמה של 40 וואט. עוצמתו ויכולתו להעביר באופן ברור ומוחשי דיאלוגים וצליל היקפי גרמה לי להשתאות. אגב טלוויזיה מוקרנת, הוא מצליח להפיק סאונד איכותי ועוצמתי טוב יותר מרוב הטלויזיות בהן נתקלתי עד כה.

משום מה, לא חשתי שהדיאלוג מגיע מהרמקול, אלא מפוזר לאורך כל קידמת התמונה. בנוסף, למרות שהדיאלוגים בקעו ממרכז הבמה, האפקטים הקוליים ומוסיקת הרקע התפזרו במרחב. התופעה בלטה במיוחד כאשר צפיתי בעונה השניה של Too hot to handle. בעוד קולות המשתתפים בקעו ישירות מהמרכז, האות של לנה המנחה ומוזיקת הרקע עטפו אותי מסביב.

Too hot to handle season 2Too hot to handle season 2

מבחינת באסים, אל תצפו לסאב וופר שתרגישו בבטן. עם זאת, אפקטים של באס בסרט לא יישמעו דלים או מוגבלים. המקרן לא יגרום לבאסים להתעוות או לווברץ בתוכו. לסיכום, בקנה מידה של טלויזיה הסאונד טוב מאד, ובקנה מידה של מקרן הוא מצוין.

מסך הקרנה

סמסונג אמנם מציגה את המקרן ככזה שאינו מחייב מסך ייעודי, ושניתן להקרין עימו ישירות על קיר, אולם למקרן UST שולף ג'וקר שכדאי להכיר.

שאלו בעלי מקרן קידמי והם יספרו לכם על החושך המוחלט שהם חייבים להשיג בחלל ההקרנה כדי לאפשר תמונה מיטבית. כל אור מיותר שוטף אצלם את המסך ומיצר תמונה חלבית.

מקרן לייזר UST, בשונה ממקרן קידמי, מקרין את התמונה מלמטה, ולכן ניתן לשלבו עם מסכים ייחודיים שיודעים "לשבור את מקור האור" שמגיע ממול המסך או מהצדדים שלו, ולהקרין רק את מקור האור שמגיע מלמטה. אלו מסכי Ambient Light Rejecting (ALR) שמאפשרים למקרן UST לספק תמונה אופטימלית גם בחלל מואר.

עיקרון הפעולה של מסך ALR למקרני USTעיקרון הפעולה של מסך ALR למקרני UST

מסך ההקרנה הזה מספק ביצועים עילאיים במיוחד בחלל שהתאורה בו מגיעה מהתקרה. מדוע, אתם שואלים? התשובה לכך בתעתוע הויזואלי שהוא מספק לצופה, בטרם מפעילים את המקרן. במידה ותביטו במסך מלמעלה כלפי מטה, תגלו שצבעו שחור פחם. לעומת זאת, במידה ותביטו במסך מלמטה, כלפי מעלה, תבחינו שצבעו לבן צח. לכן, תאורת החלל מהתקרה תפגוש בצבע השחור של המסך ותיבלע בו. לעומת זאת, המקרן שמקרין על המסך מלמטה, יתקל בצבעו הלבן של המסך ויקרין ללא הפרעה.

על מנת להדגים את הערך המוסף שבשילוב מסך ALR עם LSP9T, סיפק היבואן לצורך הדגמת המקרן גם מסך ALR נגלל מהרצפה של חברת vivid storm. התוצאה - תמונה קונטרסטית ככל שהחדר מוחשך יותר. בחדר מואר עם שלבי תריסים מכיוון דרום התמונה הופכת חלבית מעט. בערב, גם עם תאורת רקע עדינה, המסך מבליט את ביצועי המקרן.

תמונה באור יום עם תריס גלילה פתוח חלקיתתמונה באור יום עם תריס גלילה פתוח חלקית

תשומת ליבכם שמסכי ALR החלו מיוצרים על ידי יצרני המסכים הגדולים כמו Elite screens, Screen innovations, da-lite, במקביל ליצרנים סיניים כדוגמת XY screens, וגם נציגויות מקומיות כמו Grandview. לכן במידה וחשקה נפשכם במסך ALR, מגוון המותגים והמחירים רחב.

מצבי הקרנה

בשונה מהמתחרים, את ה- LSP9T ניתן להקרין במגוון אפשרויות באופן פשוט, מכיוון שניתן להגדיר אותם בתפריט המקרן. קיימות 4 אפשרויות התקנה:

• השיגרתי: מתחת למסך ההקרנה

• מקרן תלוי מהתקרה הפוך: למקרן 4 תבריגים בתחתיתו המאפשרים חיבור מתלה למקרן – המקרן יהפוך התמונה. 

• מקרן מאחורי המסך על הרצפה – המקרן יציג תמונת מראה של התמונה 

• מקרן מאחורי המסך תלוי מהתקרה – המקרן יהפוך התמונה אופקית ואנכית

חיבורים מובנים לתליה הפוך מהתקרהחיבורים מובנים לתליה הפוך מהתקרה

כיוונונים

בניגוד למקרן קידמי שכולל בדרך כלל עדשה ממונעת והתאמה של התמונה על המסך נעשית בעיקר באמצעות השלט, מקרן לייזר UST מכוונים בעיקר פיזית כי אין לו זום או יכולת להניע התמונה במרחב. לשם הגדלה או הקטנה של התמונה תידרשו להרחיק או לקרב את המקרן מהקיר. גם ההטיה שמאלה או ימינה תעשה על ידי הזזתו פיזית. במידה והתמונה טרפזית, תתקנו זאת עם הגלגלים המותקנים בקידמתו. יתכן שהיה כדאי לשקול גישה פחות מאתגרת לגלגלים אלה כאשר המקרן מוצב על משטח, כי הרמת המקרן לצורך כיוונון הגלגלים מוציאה אותו מכיוונון ודורשת כיוונון מחדש.

כיוונון המקרן עם הגלגלים המובניםכיוונון המקרן עם הגלגלים המובנים

תיקונים בתמונה שניתן לעשות באמצעות התפריט במקרן כוללים:

- כיוון פוקוס, בשל הצורך לכוונו לאחר שהורחק מהקיר. המקרן יציג תבנית קווים שבאמצעותה ניתן לכוונו.

כיוון פוקוס

- תיקון עיוות במסך או בקיר ההקרנה, במידה ואינם ישרים. לצורך זה ניתן לסמן עד 15 נקודות אותם ניתן למתוח או לכווץ בהתאם לצורך, עד שהתמונה תתישר לשביעות רצונכם.

תיקון עיוותלסיכום

את ההתרשמות שלי אני מסכם לאחר פרק זמן של כחודש בו השתמשתי במקרן כתחליף מלא לטלויזיה בסלון. מבחינות מסוימות הוא היה ערכת הקורונה שלי, ממלא את תפקידו בסלון עם המשפחה הגרעינית ובגינה עם משפחה וחברים. הקונספט המהפכני בו נקטו סמסונג לפיו ניתן לחבר בין פלט של מקרן לממשק ומקורות של טלוויזיה, הביא את כל מי שצפה בו להתעניינות רבה בטלויזיה המוקרנת. תוסיפו לזה את מערכת ההפעלה האינטואיטיבית והשלט המוכר, וקיבלתם ההסתגלות פשוטה במיוחד. מהבחינה הזו, זה מוצר מנצח: הוא מספק את אפקט ה- wow בתמונה אדירה ממגוון מקורות כולל טלויזיה, בעוצמת בהירות וחדות גבוהים במיוחד.

בהשוואה לאלטרנטיבות, ה- LSP9T מוביל טכנולוגית בכל פרמטר, גם ביחס למתחרים: עם 3 קרני לייזר, עוצמת הארה גבוהה במיוחד, הקרנה גם בתנאי תאורת רקע, תמיכה ב- HDR 10 Plus, מספר חיבורי ה- HDMI והתמיכה ב- eARC, מקרן קול ייחודי, ממשק נוח, קישוריות מלאה, טיונר לעידן פלוס, שלט ידידותי והצבה במרחק מינימלי מהקיר. לכן, תימחורו כיקר מבין כל מקרני הלייזר UST מוצדק. 

חשוב לזכור שהמקרן הזה אינו מגיע ביחד עם מסך ייעודי. למרות שניתן להקרין עימו גם על קיר לבן, את הביצועים האופטימליים באמת תקבלו בשילוב עם מסך ALR, וזה כאמור בעלות נוספת. 

לכן, במידה ואתם שוקלים רכישת מקרן והתקציב מאפשר זאת, כדאי מאד שתקחו את ה- LSP9T בחשבון. לתפיסתי, הוא מהווה מהפיכה אמיתית במושג "טלויזיה" ולכן עשוי לשנות את הרגלי הצפיה שלכם במדיה בתוך הבית ומחוץ לו.

יבואן: סמליין

מחיר מומלץ לצרכן: 24,990 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום