רמקול T+A Caruso במבחן

טל גורן
02-08-2021 09:41

מכשיר איכותי המתיימר לשלב את כל החיבורים המודרנים ומעבר. אז האם זה הרמקול שיש בו הכל?

חברת T+A מיוצגת בארץ על ידי Brand Audio המשתדלת למכור לכם את כל המוצרים במחיר הכי קרוב למחירים בחו"ל. החברה נוסדה ב-1978 על ידי משפחה בגרמניה המתמקדת באיכות המוצרים ופחות במגוון, כך שכל מוצר מתוכנן ונבדק בקפדנות. בין מוצריה תוכלו למצוא מגברים, רמקולים מדפיים, רמקולי רצפה ומכשירים משולבים כמו זה שלשמו התכנסנו כאן.

קצת על ה-T+A Caruso

במידה ותמיד רציתם מכשיר המשלב את כל החיבורים המודרנים ומעבר, בתוך קופסא קומפקטית, אלגנטית ומודרנית, זה כנראה המכשיר עבורכם. המכשיר עצמו בנוי מאלומניום כך שתוכלו להיות שבטוחים שיחזיק מעמד.

T+A Caruso

Caruso

אז מה כל כך מיוחד בו אתם שואלים?

ובכן, נתחיל עם העובדה שה-Caruso מציע מסך מגע עם אפשרות לעבור בין כל האפשרויות הנרחבות שהוא מציע. עם המכשיר עצמו, מגיעות בקופסא לא פחות מאשר שלוש אנטנות. אחת לרדיו, אחת לאינטרנט אל-חוטי ושלישית לאפשרות חיבור הטלפון דרך ה-Bluetooth. 

Caruso

ניתן להתחבר אל המכשיר במגוון צורות ודרכים ובאופן חוטי או אלחוטי כפי שהזכרתי קודם. בין אם זה שירותי סטרימינג כמו TIDAL ,AIR PLAY ,SPOTIFY ועוד או חיבורי USB, דיגיטליים ואנלוגיים. לא תרגישו בחסר מבחינת הנוחות והאפשרויות.

מעבר לכל החיבורים האלה, תוכלו למצוא גם כניסה לדיסקים. כן כן, המכשיר משלב גם קורא דיסקים איכותי כך שתוכלו סוף סוף לנקות את האבק מערימת הדיסקים הישנים שלכם ולשמוע אותם שוב באיכות שלא שמעתם עד עכשיו.

במידה ולא תרצו להשתמש ברמקולים המובנים מכל סיבה שהיא, תוכלו להשתמש ביציאות AUX אוRCA הנמצאות מאחור.

Caruso

על מנת לעבור בין כל החיבורים, האפשרויות ושינויים בהגדרות, תוכלו להשתמש בשלט (מציע מספר מצומצם של אפשרויות) או דרך מסך המגע בגודל 7 אינץ' המובנה במכשיר, אבל הדרך הכי נוחה שמצאתי בשביל להשתמש במכשיר, היא אפשרות שליטה דרך אפליקציה ייעודית של החברה עם קוד QR לסריקה מהירה והורדה של האפליקציה. אין אפליה בין אם אתם משתמשים באנדרואיד או אפל כי יש אפליקציה לכל מערכת הפעלה. אך שימו לב שלא כל הדברים תוכלו לעשות דרך האפליקציה, אבל בשביל לעבור בין מקורות ולהחליף שירים היא מעולה.

Caruso

אפליקצייה ל-Caruso

אה כן, כבר הזכרתי שגם יש לו שבעה רמקולים מובנים?

מלפנים: 

נמצאים שני רמקולים בכל צד של המסך:

טוויטר בקוטר של 20 מ"מ

וופר בגודל של 100 על 40 מ"מ

בכל צד של המכשיר:

ממוקם רדיאטור פסיבי בקוטר של 170 מ"מ

מתחת למכשיר:

וופר ענקי של 170 מ"מ 

וופר

מפרט:

מפרט טכני

מפרט טכני

איך הוא נשמע?

אגיד כבר עכשיו, עם שני רדיאטורים ועוד וופר ענקיים, יש למכשיר המון באס ומרגישים את הפאנץ' של הבאס בצורה ברורה ללא עיוותים כך שיציאת הסאבוופר כמעט ולא שימושית כאן.

איך אפשר שלא לשמוע על מכשיר שנקרא Caruso את השיר Caruso של הזמר האגדי אנדראה בוצ'לי:

ה-Caruso מתמודד עם השירה של בוצ'לי באופן מאוד טוב. המיד נשמע ברור וללא עיוותים לכל אורך השיר, דבר שהתפרש בעיניי כמאוד מרשים מאחר ובוצ'לי יכול להגיע לעוצמות די גבוהות. הבאס משחק כאן תפקיד משנה מעולה, לא משתלט יותר מדי ונורא מדויק. הטרבל גם הוא כאן רק בתקן של שחקן משנה ועושה את זה בצורה טובה ולא צורמת בקטעי הפסנתר.

בשיר Sir Duke, הטרבל מקבל קידום ועובר לקדמה. הביצוע של הטוויטרים בשיר הזה נשמע מדוייק וזאת באמצעות רק שני טוויטרים די קטנים ולא בצורה צורמת מדי או שגורמת לעייפות. כשהטרבל קיבל קידום, הבאס הועבר לרקע אך עדיין נותן פאנצ'ים שנדע שהוא עדיין שם.

פשוט וואו. הביצוע, הכלים, ההפרדה בין כל הכלים ממש טובה במיוחד במנגינה עם כל כך הרבה כלים שונים. אפשר להתרכז בכל כלי נפרד ולהבין טוב מתי כל כלי מגיע ומתי הולך. השחזור טוב אם כי לא עד כדי כך מדויק לטעמי בשביל כלי המיתרים והפסנתר, בשביל זה צריך רמקול עם יותר נפח אבל הוא נשמע די קרוב.

הגיטרה כאן משוחזרת באופן מעולה, אפשר לשמוע כל פריטה ופריטה. החליל גם הוא נשמע מצוין והשילוב ביניהם הופך את הכל ליותר רגוע כשעדיין יש הפרדה בין שני הכלים. גם עם מנגינה פשוטה כמו זו אפשר פשוט לעצום עיניים ולהינות מהרוח ומהמוזיקה.

בגלל שהמכשיר מציע אפשרות לקריאת דיסקים, קפצתי על ההזדמנות לשמוע ולהיזכר בדיסקים הישנים שלי. קצת נוסטלגיה אך הפעם באיכות גבוהה יותר.

The very best of Elton John: 04. Crocodile Rock

בפעם הראשונה ששמעתי את השיר, שכחתי מהסקירה ופשוט רציתי לשמוע את השיר ואז שמתי לב שהשיר נגמר ולא רשמתי משהו אז הנה החוויה שלי מהפעם השנייה ששמעתי את השיר:

בהחלט חוויית נוסטלגיה. הכל היה פשוט מעולה. השירה, הכלים, המקצב וכל השאר. פשוט החזיר אותי אל העבר אל זמנים פשוטים יותר. באמת שאין לי משהו רע אחד להגיד עליו.

QUEEN GREATEST HITS: 02. Another One Bites The Dust

כבר בתחילת השיר, אפשר להרגיש את הפאנצ'ים. השיר משוחזר בצורה מעולה וגם כאן אין לי דבר רע אחד להגיד. התופים נשמעים כאן טוב, הגיטרה אימתנית והשירה פשוט גורמת לך להצטרף ולשיר ביחד עם פרדי מרקורי.

שלמה ארצי אהבתיהם: 08. אהבתיה

הגיטרה כאן נשמעת מאוד טוב כשכל פריטה מורגשת ולמרות שיש בשיר הזה די הרבה טרבל, הרמקול לא היה צורם ולא הגיע למצב שכאב לי באזניים. היה פשוט מעולה. 

ריטה ורמי המופע המשותף דיסק 2: 03. צעיר לנצח

וואו, לא חשבתי שאתרגש כל כך משיר. פשוט אין לי מילים. ואני עוד אחד שלא אוהב הקלטות ממופעים חיים אלא מעדיף את הגרסא הנקייה מאולפן ההקלטות אך אני מוכן הפעם להעלים עין. השחזור המצוין של המכשיר לא נותן מקום לספקות וגורם לשיר להשמע כאילו אני באמת בקהל.

הייתי שמח לפרט לכם כאן על עוד 30 דיסקים שונים אך לצערי הסקירה צריכה להיגמר מתישהו. 

שימוש אישי

התנסיתי בחלק מהאפשרויות כמו Bluetooth, דיסקים, RCA וגם USB. קיבלתי את האיכות המירבית כשהשתמשתי בדיסקים וחיבורים פיזיים אחרים עם קבצים איכותיים. 

הופתעתי לטובה כשרק שמעתי בפעם הראשונה את המכשיר. הבאס היה מאוד מורגש אך לא השתלט ונתן פאנץ' כמו שרק סאבוופר יודע לעשות. הטרבל היה מדויק ולא צרם באף שיר. המיד היה נוכח לכל אורך חווית השמיעה ולא נתן לטרבל או לבאס להפריע לו. ישר שמתי לב למרחביות שהוא מייצר עד שהבנתי שחברת T+A  רימתה ופשוט שמה את הרמקולים באלכסון כך שהם לא מכוונים ישירות אליכם מה שהופך את השמיעה למרחבית מבלי להעיק יותר מדי על האוזן גם כשהגברתי כמעט עד הסוף (אם הייתי מגיע עד הסוף כנראה שהייתי מקבל תלונות מהשכנים).

השלט שהגיע לוקח מהעיצוב של המכשיר כשגם הוא עשוי משכבת אלומיניום דקה ודי כבד כשניתן להטעין אותו באמצעות חיבור מיקרו USB. השלט לא מושלם ומצאתי כמה דברים שהמכשיר לא מאפשר לשלט לעשות.

בהגדרות יש כמה דברים שאי אפשר ממש לבצע דרך השלט וגם יש הגדרות שלא נמצאות באפליקציה כך שזה משהו די קטן וגם יכול בקלות להסתדר באמצעות עדכון תוכנה כך שלא הייתי מחליט אם לקנות או לא רק על סמך זה.

כשרציתי להשתמש רק בשלט באפשרות ה-USB (כשבאפשרות זאת כל השירים מסודרים בצורה אקראית לפי עמודים ולא רשימה אחת ארוכה), לא הצלחתי לעבור בין העמודים והייתי חייב להשתמש באפליקציה או במסך המובנה. וגם כשהשתמשתי דרך האפליקציה, לפעמים היא נתקעה כשניסיתי לעבור בין העמודים והייתי צריך לחזור חזרה למסך הבית ואז שוב לבחור את אופציית ה-USB ולעבור בין כל העמודים.

וכשניסיתי לחבר בהתחלה את כונן ה-USB, המכשיר אמר שהוא לא מזהה משהו. אחר כך הבנתי שזה קרה כי הכונן הוגדר בצורה מסויימת שכנראה לא מותאמת למכשיר. במקרה ותרצו להשתמש כמוני בכונן USB, תוכלו להשתמש רק אם מוגדר בתור NTFS (ניתן לשנות אותו באמצעות פירמוט ובחירת המצב לפני הפירמוט עצמו) דבר שקורה לפעמים במוצרים שונים ולא רק אליו.

דבר נוסף לגבי שימוש בכונן USB, למרות שהאפליקציה מזהה את השמות של השירים בעברית, במכשיר עצמו תראו פשוט סימני שאלה כפי שניתן לראות כאן. לא הייתה לי בעיה לנגן קבצים מסוג MP3, FLAC, WAV. ממליץ לכם לסדר לפי תיקיות את השירים.

Caruso

מבחינת השימוש ברדיו, לא יכולתי לעשות משהו כשרק נכנסתי לאפשרות של הרדיו. אין משהו שמאפשר מעבר בין התחנות. רק דרך ההגדרות הצלחתי להבין מה לעשות בשביל לקבוע תחנות מסויימות.

בגלל הגודל של המכשיר, אי אפשר להשתמש בו בתור רמקול לטלוויזיה אלא אם כן המסך גבוה מספיק מהמזנון או שיש לכם מספיק מקום בתוך המזנון בשביל לשים אותו. 

גם אני וגם היבואן מסכימים שהמכשיר מתאים יותר למשרדים הודות לכל האפשרויות שהוא מציע במיוחד בגלל קורא הדיסקים המובנה והאפשרות לרדיו. אין בעיה להתחבר ממכשיר אחר כשאחד מחובר כך שאין צורך כל פעם להתנתק ולהתחבר שוב במידה וכמה אנשים רוצים לשים שירים.

תשמחו לדעת, שהמכשיר בעל תקן ETL אחרי שעבר בדיקות קפדניות מבחינת בטיחות.

אני לא רואה את ה-Caruso מחליף רמקולי סטריאו או מערכות קולנוע בזמן הקרוב. בעיקר בגלל שהוא די גדול ואופי הרמקולים שלו. אני כן ועוד איך רואה אותו במקומות כמו משרדים, ספריות (פרטיות), חדרי עבודה, מטבחים ועוד. יש לו הרבה פוטנציאל. אך שימו לב כי קיימת גרסא נוספת של המכשיר ללא הרמקולים המובנים אך עם כל שאר האפשרויות והחיבורים המיועדת לרמקולים הרצפתיים של החברה כש- Brand-Audio שואפים לאפשר לקהל הישראלי ליהנות מכל מוצרי החברה ולשים אותם בתצוגה.

Caruso

לסיכום:

מאוד נהנתי להשתמש בו. השימוש בדיסקים הפך לחוויה נוסטלגית מעולה הודות לאיכות הרמקולים. ביום הראשון כשקיבלתי אותו הקשבתי לו שעות עד שהפסקתי כי פתאום הגיע 11 בלילה בלי ששמתי לב.

הבעיה העיקרית כאן היא המחיר שעומד על 14,900 שקל. מחיר די גבוה לרמקול שולחני מהודר אך אל תשכחו שזה לא סתם עוד רמקול. יש בו הרבה אפשרויות כשהאיכות של הרמקולים המובנים מעולה. נכון, תוכלו לקנות את כל החלקים ולחבר אחד לשני אבל זה ממש לא ייתן לכם את אותה התוצאה, במיוחד במבנה כל כך קומפקטי כמו שה-Caruso מציע. אבל אם אתם רוצים רמקולי סטריאו לטלוויזיה, עדיין הייתי ממליץ על רמקולי רצפה או שולחניים רק בגלל האפשרות לשניים בצדדים במקום אחד במרכז. 

אהבתי:

1. סאונד איכותי 

2. באס עוצמתי

3. אפליקציה ייעודית

4. קומפקטי

5. המון אפשרויות חיבור כולל כמה שבדרך להיעלם ממכשירים מודרניים

לא אהבתי:

1. מחיר

2. אי אפשר לשים מול הטלוויזיה

3. התוכנה לוקה בחסר


תוכלו את המוצר
באתר של BRAND-AUDIO

אחריות: שלוש שנים

 

מעבר לתגובות בפורום