סיקור מעמיק להשקת קו המוצרים החדש של טלוויזיות סוני בישראל

תמיר עיואן
16-06-2021 19:40

תמיר עיואן חזר ממסיבת העיתונאים שקיימה ישפאר עם שלל תובנות ועדכונים.

ב-14.6, קיימה סוני מסיבת עיתונאים בגלריית דובנוב שבתל אביב. תמיר עיואן היה שם וליקט בעבורכם את המידע המעמיק על הטכנולוגיות והדגמים החדשים, והוסיף דגשים בנוגע לאסטרטגיה השיווקית של היצרן.

בשונה משנה שעברה, בה כל עיתונאי קיבל ערכה לביתו, הפעם ניתן היה להיפגש פנים אל פנים, ללחוץ ידים זה לזה ואפילו ליהנות מארוחת בוקר מפנקת. 

האירוע כלל הצגה של קו מסכי הטלויזיה החדש, כולל מסכי LED ו-OLED מתקדמים במגוון גדלים, רזולוציית תמונה 4K HDR או 8K HDR ומעבד XR בעל אינטליגנציה קוגנטיבית. בנוסף, כוללות הטלויזיות החדשות את מערכת הפעלה החדשה Google TV

צביקה שמעוני מנכ"ל ישפאר מוצרי צריכה יבואנית סוני בישראל, ציין שסוני חוגגת בימים אלה 75 שנים להקמתה, וקיבלה החלטה היסטורית חבר בין החטיבות השונות שלה.

מסיבת העיתונאים של ישפאר

חוץ מסוני אלקטרוניקה, קיימות גם חטיבות הגיימינג, וחטיבת תכני הקולנוע. החידוש שסוני מציגה השנה הוא שבפעם הראשונה המסכים שלה כוללים טכנולוגיות מכלל החטיבות שלה.

צביקה ביקש שלא לציין במדויק נתחי השוק המדויקים שלה בישראל, אולם ציין שהמדובר בנתחי שוק מאד מרשימים, דו סיפרתיים גבוהים.

לדבריו, בשנה האחרונה שוק הטלויזיות לא הציג חידושים מדהימים, ולכן החידושים שמציגה כעת סוני, בקו המוצרים החדש שלה, מהווה פריצת דרך טכנולוגית, וקפיצה משמעותית במדרג האבולוציה של מסכי הטלוויזיה. נוסף על טכנולוגיית האינטילגנציה הקוגנטיבית שכולל מעבד ה- XR, המדמה את הדרך שבה האדם צופה ושומע, תספק ישפאר לכל המסכים 3 שנים אחריות מלאות.

צביקה הוסיף שלמרות שה- PS5 נמצא בחסר, ישפאר יצאה במבצע, שמי שרוכש מסך מסדרת 90, יהיה זכאי גם לרכוש PS5, למרות שהמלאי שלו מוגבל ולקבל אוזניות PS5 במתנה.

מסיבת העיתונאים של ישפאר

רועי מולי, מנהל המותג סוני בישראל, ציין שמושקים בישראל 9 דגמי מסכים בגדלים של 75 אינטש ומעלה, בסדרות OLED חדשות בגודל 83 ו- 77 אינטש. סוני מאז ומתמיד רצתה לשפר את ממשק הטלויזיה, ולכן השנה מושק ממשק ה- GOOGLE TV

השנה מושק לראשונה מעבד העל, Cognitive Processor XR.

מדובר ב- 5 סדרות מסכים שכוללות מעבד זה: 3 סדרות מסכי full array, ו- 2 סדרות OLED. המעבד משתמש בשיטת עיבוד חדשה לחלוטין החורגת מבינה מלאכותית קונבנציונאלית, שנועדה לחקות את האופן בו בני האדם רואים ושומעים. כשאנחנו רואים חפצים, אנו מתמקדים באופן לא מודע בנקודות מסוימות, והמעבד הקוגניטיבי יחלק את המסך לאזורים רבים ויגלה היכן 'המוקד' נמצא בתמונה, בדומה להתנהגות האדם.

החידוש מול טכנולוגית AI של המתחרים: בעוד שטכנולוגיית AI רגילה יכולה לאתר ולנתח רק אלמנטים של תמונה כמו צבע, ניגודיות ופרטים בנפרד, המעבד הקוגניטיבי XR החדש יכול לנתח מערך של אלמנטים בבת אחת, בדיוק כמו שהמוח שלנו עושה. על ידי כך, כל האלמנטים מותאמים זה לזה לקבלת התוצאה הסופית הטובה ביותר, כך שכל מה שנמצא בסצנה מסונכרן ומציאותי - דבר שבינה מלאכותית קונבנציונאלית לא יכול להשיג.

מעבד קוגניטיבי XR יכול גם לנתח את מיקום הצליל באות, כך שמיקומו של הצליל על המסך יתאים במדויק למקום בו הוא היה אמור להופיע בתמונה. בנוסף, הוא ממיר כל צליל לסאונד תלת ממדי כדי לספק ריאליזם מושלם עם עומק צליל סוחף.

מעבד התמונה BRAVIA XR לומד, מנתח ומבין כמויות נתונים חסרות תקדים ומייעל בצורה חכמה כל פיקסל, פריים וסצנה לקבלת התמונה והסאונד המציאותיים ביותר.

 

BRAVIA CORE

במסגרת ההחלטה האסטרטגית שלה, החליטה סוני לחבר בין כל החטיבות שלה, וכינתה את המהלך בשם ONE SONY, הושק בקו הטלויזיות החדש שלה השירות BRAVIA CORE.

בשיתוף פעולה עם Sony Pictures Entertainment (SPE) שירות BRAVIA CORE הינו המקום בו בידור פוגש את הטכנולוגיה בכדי להוסיף ערך ולהציג חוויות ייחודיות של תכנים מבית Sony בכל דגמי ה-BRAVIA XR החדשים. המשתמשים יהנו ממבחר כותרים רב של סרטים וסדרות חדשים וגם קלאסיקות מבית סוני.

השירות החל במאי-יוני 2021 ברחבי העולם, וצפוי להיות זמין בישראל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022, לאחר שיותאם ללקוחות הישראליים. על הפעלתו של השירות בישראל שצפוי להיות בתשלום תצא הודעה נפרדת. נזכיר שכיום אין אף יצרן טלויזיות שמסוגל ליצר גם טלויזיות וגם תוכן, פרט לסוני.

Pure Stream 

הזרמת התוכן בשירות BRAVIA CORE תהיה באיכות UHD BD בקצב מקסימלי של 80Mbps. לשם השוואה, ההזרמה של נטפליקס מתבצעת בקצבים ממוצעים של כ-20Mbps. 

 

Google TV 

סוני ידעו שכדי ליצר חווית משתמש טובה עוד יותר, ולכן פעלה עם גוגל על מנת להטמיע את מערכת ההפעלה החדשה Google TV במסכיה. המדובר בממשק משתמש חדש לגמרי, שמהווה הרבה יותר ממערכת הפעלה. Google TV מאגדת בתוכה את כל עולם התוכן בממשק משתמש אחד נוח לשימוש, כולל המלצות מותאמות אישית, וניהול בעזרת רשימת צפייה אחת שתנוהל גם מהטלפון או המחשב הנייד.

שיתופי פעולה

לישפאר שיתוף פעולה עם השותפים שלה בישראל, וכך מגוון אפליקציות ישראליות כבר מוטמעות ב- Google TV: יס פלוס, סטינג TV, סלקום TV, נקסט TV, מאקו, כאן 11 ופרטנר TV. החל מהשנה החל שיתוף פעולה בין סוני אירופה לבין יס וסלקום, והאפליקציות הישראליות סלקום TV, יס וסטינג, יופיעו ב- Bios של הטלויזיה, כלומר יופיעו עם כל אפליקציות הבסיס שיוטמעו בטלויזיות סוני בעולם. העדכון ישפיע על כל הטלויזיות החל מאנדרואיד 8. המדובר בגאווה גדולה לישראל. לדבריו, האפליקציות שלהם מתנהגות האופן טוב ויציב יותר, מאשר בשאר ממשקי הטלויזיות בעולם.

ממשק ה-HEY GOOGLE אינו עובד בעברית.

 

חווית צליל וכיול התמונה באמצעות השלט

המסכים החדשים של סוני משתמשים בטכנולוגיה חדשנית, על פיה, באופן ידני, כאשר אתם מדליקים את הטלויזיה, כחלק מתהליך הפעלת המוצר, מעמידים את השלט של הטלויזיה לצד המקום בו אנו יושבים, והטלויזיה תכייל עצמה. באופן זה, המשתמש יחוש טוב יותר את הצליל שמגיע מתוך הטלויזיה, וחווית הצפיה שלו תהיה עוצמתית יותר. 

Next generation TV for gamers 

סדרות ה- BRAVIA XR יכללו תאימות מושלמת לקונסולת PlayStation 5. המסכים כוללים חיבור HDMI 2.1 עם תמיכה מלאה בתכונות המשחק המתקדמות ביותר 4K 120fps/ VRR/ ALLM למיצוי מלא של חוויית המשחק. השנה סוני מציעה מסכי גיימינג בגדלים החל מ- 43 אינטש ומעלה, בתאימות HDMI 2.1. במענה לשאלה בקהל, ענה רועי שסוני בחרה שלא להתאים המסכים ל- GSYNC או VSYNC מכיוון שהיא מכוונת עצמה לקונסולת PS5.

Master Series

תכנון טלוויזיות שמעבירות נאמנה את כוונת היוצר (creator's intent) היא מטרה שיצרניות טלויזיה מכוונות אליה. כבר בשנת 2000 צוות הטלוויזיה של סוני החל לשתף פעולה עם Sony Pictures Entertainment לכיוונון מצב Theater Mode, התכונה הראשונה שכוונה לחוויה של קולנוע ביתי.

סדרות פרימיום הכוללות Z9J, A90J, A9, נקראות גם סדרות MASTER: כל פנל טלויזיה נחתם על ידי מהנדס בסוני, שמאשר שבדק ומצא אותו תואם את הדרישות.

סוני מציינת שטלוויזיות מסדרת MASTER עומדות בקריטריונים המחמירים של המהנדסים המובילים שלה, ומסוגלות להציג תמונות באופן מציאותי. לראשונה, היוצרים יכולים לחקור את דמיונם ולראות את חזונם משוחזר בבית.

Sound-from-Picture Reality

קיים דמיון רב בין צפיה בתוכן בידורי בסלון הבית, לבין צפיה בתזמורת מול קהל. כמובן שהתזמורת נדרשת לתיאום, תזמון ודגש מכל הכלים, שקולם בוקע מהמקום בו הם ממוקמים במרחב. בעוד שאר יצרני הטלויזיה כוללים רמקולים בצידי המרקע או מתחתיו, סוני מהווה יצרן הטלויזיות היחיד שמתקרב למציאות של צליל שבוקע מתוך תמונה.

הרעיון פשוט אך מורכב מאוד לביצוע: העברת תמונה וסאונד בהרמוניה מושלמת. הסוד להצלחה הוא פיתוח שתי תכונות פורצות דרך הייחודיות לסוני: Acoustic Surface Audio (ASA) ו- Acoustic Multi-Audio (AMA).

Acoustic Surface Audio פועל כך ששני אלמנטים מאחורי הצג מייצרים רעידות כך שאנרגיה זו יוצרת שמע. בפועל מתקבלת לחוויית שמע דינמית של 2.2 ערוצים. היא כמובן לא חזקה מספיק כדי לגרום לנו להבחין בכך שהטלוויזיה רועדת, אולם היא מספיק מדויקת כדי לבודד צליל של אובייקטים שונים על המסך.

Acoustic Multi-Audio פועלת בגישה אחרת: שני טויטרים בגב הצג מצליחים ליצר סאונד ממרכז המסך, וכך מעניקים לצופה ערוץ סנטר מדויק יותר. הטויטרים גם פונים לצידי הצג וכך מיצרים אפקט סאונד גדול עוד יותר. נוסף עליהם, ממוקמים מאחורי התצוגה גם שני רמקולי באס רפלקס full range. כולם יחדיו יוצרים מנעד צלילים המכסה את כל טווח התדרים הנדרש.

המעבד הקוגניטיבי החדש XR, מסוגל לעבוד עם שתי טכנולוגיות הסאונד שפורטו מעלה, ונושא השם Sound-from-Picture Reality שמכוון את מיקום הצליל בהתאמה לתמונה על המסך, בדומה למה שהאדם רגיל אליו במציאות.

Hands-Free Voice Function

תכונת Hands-Free Voice Function מאפשרות למסכי סוני 2021 לפעול באמצעות פקודות קוליות בלבד, תכונה שעובדת לצד Google Assistant כדי לספק חווית צפייה חכמה יותר. חשוב לציין שבישראל הפקודה הקולית HEY GOOGLE אינה פועלת בשלב זה.

בקש מ Google Assistant לחפש את שובר הקופות החדש ביותר או את התוכן האהוב עליך.

באמצעות Google Assistant תוכל לשלוט באופן מלא במכשירי הבית החכם שלך לנהל משימות ואת לוח השנה שלך או לשאול שאלות והכל ישירות דרך המסך.

נתונים שסוני בוחרת שלא לשתף את הלקוחות: 

- מספר האזורים אליהם מחולקת הטלויזיה בדגמי full array – זאת בניגוד לחלק מהמתחרים שכן מפרטים את התאורה המקסימלית בדגמים.

- נתוני הארה בכל דגם – גם כאן, קיימים יצרנים שכן מפרטים את מספר אזורי התאורה. 

דגמי העל ותכונותיהם

Master series Z9J – ישווק בגדלים 85 ו- 75 אינטש

- Cognitive Processor XR – מעבד המבין כיצד בני אדם רואים ושומעים, ומספק חוויה מהפכנית של איכות תמונה וצליל 

- פאנל מסוג FULL ARRAY LED, בעל, XR Triluminos Pro, XR Contrast ו- XR 8K Upscaling

- טכנולוגיית ה-XR Motion Clarity העדכנית ביותר מנתחת נתונים כדי להבטיח שהפעולה תישאר חלקה, בהירה וברורה ללא טשטוש 

- טכנולוגיית X-Wide Angle מספקת צבעי עולם אמיתיים מלאי חיים מכל זווית תוך שמירה על בהירות רבה יותר

- Acoustic Multi-Audio - לצליל היקפי קולנועי ומיקום צליל מדויק.

- BRAVIA CORE באיכות UHD BD עם הזרמה של עד 80 Mbps 

- מערכת הפעלה GOOGLE TV

- Works with Alexa and Google Assistant

- Apple® AirPlay® 2 and HomeKit™ 

- Hands-free voice search

- X-Anti Reflection

- HDMI 2.1 -4K 120Fps / VRR / ALLM

- Dolby Vision™ and Dolby Atmos™

- Ambient Optimization

- עיצוב אחיד one slate

- מעמד שולחני בעל שלושה מצבים 

- Netflix Calibrated Mode

- IMAX® Enhanced™

- Calman Ready

- מחיר: החל מ- 36,900 ₪

Master series A90J OLED גדלים 83" 65" 55"

- Cognitive Processor XR 

- XR OLED Contrast - מכוון את הבהירות לעוצמות תאורה גבוהות יותר ושחורים עמוקים יותר בעוד XR Triluminos Pro מאפשר לשמר כל צבע כפי שהוא בעולם האמיתי.

- XR Motion Clarity - טכנולוגיה השולטת בתמונות נעות במדויק כדי למזער את הטשטוש כך שתמונות יישארו אמיתיות עם פחות אובדן בהירות במהלך סצנות במהירות גבוהה.

- BRAVIA CORE - באיכות UHD BD עם הזרמה של עד 80 Mbps 

- Acoustic Surface Audio+ -טכנולוגיה המספקת צליל מדוייק יותר הבוקע ישירות מהמסך 

- GOOGLE TV

- Works with Alexa and Google Assistant

- Apple® AirPlay® 2 and HomeKit™ 

- Hands-free voice search

- HDMI 2.1 -4K 120Fps / VRR / ALLM

- Dolby Vision™ and Dolby Atmos™

- מעמד שולחני בעל שני מצבים 

- Netflix Calibrated Mode

- IMAX® Enhanced™

- Calman Ready

מחיר: החל מ-12,990 ש"ח

 

צפו לסקירת דגמי העל בקרוב!

 

הדגמים החדשים, והמפרט שלהם - לחצו כאן להגדלת התמונה

מסיבת העיתונאים של ישפאר

לסיכום

סוני שוב מותחת את הטכנולוגיה לטובת הצרכנים, ומהווה מתמודד ראוי על ליבנו. בסופו של יום, אנו הצרכנים יוצאים המורווחים העיקריים. צפו לסקירות של דגמי הדגל!

לא נותר אלא לאחל לכולם בחירה מוצלחת.


מעבר לתגובות בפורום