מחשב נייד Dell G15 5510 במבחן

תמיר עיואן
02-06-2021 18:18

הסדרה G מדורגת מתחת לסדרת ה-Alianware מבחינת הגימור שלה ועם זאת גם משתלמת יותר כלכלית. תמיר עיואן לקח את אחד הדגמים החדשים בסדרה והגיע לעשות לכם סדר.

רכישה של מחשב נייד עלולה להיות מלחיצה. לילדים בגילים שונים עשויים להיות שימושים שונים וצרכים אחרים במחשבים ניידים. ככל שהבחירה במחשב הנייד תהיה מוצלחת יותר, הילדים עשויים ליהנות יותר מהמחשב ולתעל את השימוש בו למגוון רחב של שימושים.

דל G15 5110

דל ריעננה את סדרת G במחשבים הניידים שלה בחודש שעבר והשיקה שני דגמים חדשים!

הסדרה G מדורגת מתחת לסדרת ה-Alianware מבחינת הגימור שלה ועם זאת גם משתלמת יותר כלכלית. 

שני דגמי ה-G החדשים, חולקים את אותו המארז, אולם שונים במרכיביהם: 

G15 Ryzen Edition (5515) כולל מעבדי AMD Ryzen 5000, בעלי 6 או 8 ליבות, זיכרון DDR4 3,200 MHz ו-32GB RAM. כרטיס המסך בדגם זה הוא GeForce RTX 3060 והאיחסון הוא PCIe NVMe לבחירה בנפח עד 2 טרה.

G15 Edition (5510) כולל מעבדי אינטל, Core i5 10200H או Core i7 10870H, זיכרון DDR4 2,900 MHz ו-16GB RAM. כרטיס המסך ניתן לבחירה בין GeForce GTX 1650 עם 4 GB of GDDR6 VRAM, לבין RTX 3060. האיחסון המוצע גם כאן הוא PCIe NVMe לבחירה בנפח עד 2 טרה.

המחשב שהתקבל לסקירה בעל המפרט הבא:

G15 Edition (5510): מעבד אינטל Core i5 10200H ,DDR4 2,900 MHz, 16GB RAM וכרטיס מסך GeForce GTX 1650. המסך בגודל 15.6 אינטש, ברזולוציה 1080p וקצב ריענון 120Hz.

dell_g15_5110 

עיצוב

קל להתאהב בעיצוב של המחשב הזה. המארז העשוי פלסטיק מגיע במבחר צבעים והקוים החלקים עושים את העבודה. הגימור נעים למבט גם בהיותו סגור וגם כפתוח על השולחן. המסגרת דקה יחסית סביב צג 15.6 אינטש וזה נעים לעיין. הגימור המקומר בקצוות מחמיא מאד. זה אולי לא עיצוב מקורי, אבל בהחלט כזה שעובד. גם החיבורים בעיצוב לא שגרתי. לרוב אני רגיל שחיבור הרשת הקוי עם שקע שיגרתי, ואילו כאן יש כיסוי קפיצי ששומר עליו סגור למחצה. מבחינת נוחות הפתיחה, הצלחתי לפתוח אותו גם עם אצבע אחת, ובלבד שאבצע זאת ממרכזו. 

איכות בניה

מי שעובד עם מחשב נייד פרק זמן רב יודע בוודאי שמחשב נייד עלול להיפגע בשל העובדה שמטלטלים אותו ממקום למקום. על מנת שהמחשב שלכם לא ייראה לאחר זמן קצר כמו אחרי קרב-רב, חשוב שאיכות הבניה שלו תהיה גבוהה, ושיוכל לעמוד בפני מכות ארעיות ללא נזק חמור. מהבחינה הזו, ה- G15 בנוי באופן מאסיבי. החלק האחורי והכבד שלו, זה שלרוב חוטף המכה בנפילה, בנוי מסגרת מתכת שמגינה עליו. זאת בניגוד לחלק מהמתחרים, שבנויים מפלסטיק בלבד. 

חיזוקי מתכתחיזוקי מתכת

חיבורים

שני חיבורי USB 2.0 בצידו הימני של המחשב, חיבור USB 3.0 ו- HDMI 2.0 בגבו, וחיבור רשת משמאל. 

dell_g15_5110

מקלדת ועכבר

כמי שעובד בשנים האחרונות כ-12 שעות ביממה על מחשב נייד, אני מרשה לעצמי להכליל שעל דבר אחד אין עוררין: כדאי לשלם על מחשב נייד בעל מקלדת ועכבר נוחים. מהבחינה הזו, המקלדת של ה-G15 שטוחה יחסית, וכיאה למקלדות של דל, בעלת מגע ה- soft touch האופייני להם. בשל גודלה, המקשים גדולים ומרווחים, מה שהקל עלי שלא ללחוץ על שני מקשים יחדיו. למרות זאת, קיימים בה גם חצאי מקשים: לחצני החצים חולקים מקום עם לחצני ה-page up ו-page down, מה שדורש תירגול למניעת לחיצה שגויה. 

לחצני Page up/down חולקים מקום עם לחצני החיצים

לחצני Page up/down חולקים מקום עם לחצני החיצים

כמי שעובד כיום עם מחשב נייד שהמקלדת שלו אינה מוארת, לעיתים אני מוצא את עצמי מכופף את המסך לכיוון המקלדת, על מנת להאיר אותה. לכן שמחתי מאד למצוא של- G15 יש תאורת לד מובנית סביב המקשים באופן שהופך את העבודה בתנאי תאורה גרועים לנוחה יחסית. 

מקשים מוארים

מקשים מוארים

ה-touch pad של דל בנוי כמשטח מלא שחלקו התחתון מתפקד כלחצנים ימני ושמאלי. כמי שרגיל למחשב של המתחרה העיקרי, לנובו, שכולל לחיצים נפרדים לעכבר, נדרש תירגול כדי להתרגל לכך שהעכבר מובנה ב-touchpad. היתרון: ה-touchpad מותאם גם ל-gestures כגון החלקה קדימה ואחורה בדפדפן.

תצוגה

עם גדילתם, אנו מגלים שהילדים רוצים מחשב נייד שיאפשר גם גיימינג, למשחקים שיריצו תמונה במהירות של 120 fps. מהבחינה הזו, אני מוצא שהתצוגה ב- G15 ברזולוציה של 1080p במסך של 15.6 אינטש, מאד גבוהה. התאורה בהירה וטווח הצבעים הרחב הופכים את התצוגה למרהיבה. צפיתי בפרק בסדרה Tiny world של אפל. השילוב של צפיה מקרוב במסך ברזולוציה גבוהה, מניפת צבעים רחבה ו- 120 הרץ, העצים את החוויה. יכולתי להבחין בכתמי חול על פני בעלי החיים המיוזעים, שחוקים מהמלחמה עם הטרף, וניצוצות אדומים קטנים המתפוצצים מקרב עם יריב מר. 

סאונד ומצלמה

רבים מתעלמים ואיכות הרמקולים ומצלמת הרשת המובנית, אולם חשוב לזכור שהזום הפך לחלק גדול מחיי תלמידים ומקומות העבודה כאחד: החל מהיסודי, עבור לאוניברסיטה וכלה בישיבות עבודה. רבים מתחברים לשיעורים וירטואליים, ואפילו לשיעורי עזר וירטואלים. חשוב שנהיה מרוצים מאיכות השמע והתמונה, אחרת יקשה עלינו להשקיע תשומת לב מירבית בשיחה ולתקשר בנוחות עם אחרים.

בנוסף, השימוש במחשב כולל גם צפיה בשעות הפנאי. החל מסרטונים ביוטיוב, ועד לסרטים באורך מלא. מהבחינה הזו, צמד הרמקולים שהוכנסו למארז ללא ספק מפתיעים. הפעלתי מצגת, שיחת זום, שירים ביו-טיוב: הכל מושמע באופן ברור, צלול ואף למרחק ובגדול. נכנסתי לאחד מחדרי הישיבות והפעלתי שיחת ועידה ב- teams: השיחה היתה ברורה לשני הצדדים, גם למי שמרוחק מה- G15. 

המצלמה באיכות 720p, די והותר לשיחות וידאו.

סוללה

חיי הסוללה הינם עקב אכילס של כל מחשב נייד. סוללה שמחזיקה המחשב פעיל זמן ארוך יותר, עשויה להוות יתרון, עבור אלו שלומדים מרחוק ואינם מעוניינים לשבת קרוב לשקע חשמל כל העת. מהבחינה הזו, דל מאפשרים במפרט לבחור בין סוללת 3 תאים (56Wh) שמתקבלת עם המחשב, לבין שידרוג לסוללת 6 תאים (86Wh). היא כמובן מגושמת יותר, אולם לעיתים מחויבת המציאות, במיוחד לאלו שאוהבים להשתמש במחשב הנייד שלה ברחבי הבית ללא כבל. על מנת שתקבלו קנה מידה, סוללת 3 התאים החזיקה אצלי כ- 5 שעות ללא טעינה. אורך חייה צפוי להידרדר עם הטעינות החוזרות.

תמיכה

למרות שקיבלתי מחשב שאמור להיות נקי מתוכנות, התקנתי מחדש חלונות 10 על מנת לודא התקנה נקיה. מהבחינה הזו, לדל יתרון אחד משמעותי: המספר הסיריאלי של רשיון מערכת ההפעלה צרוב על לוח האם. לכן תוכלו להתקין את מערכת ההפעלה כמה פעמים שתרצו, ללא חשש שתשכחו את הפתק עם המספר הסידורי שלכם.

תוסיפו לזה את שירות ה- VIP אונליין של אפליקציית support assist, ואתם על הסוס. בכניסתכם לאתר דל, המחשב שלכם מזוהה מיידית ומייצר service tag: מספר שירות ייחודי אליו. ה- suppprt assist מייתר את הצורך בתוכנות צד ג' להתקנת דרייברים: הכל מבוצע על ידי האפליקציה החינמית של דל. כך תהיו בטוחים שהכל מעודכן עד הפרט האחרון.

ביצועים

השילוב של מעבד אינטלCore i5 10200H , זיכרון DDR4 2,900 MHz, 16 GB RAM וכרטיס מסך GeForce GTX 1650, במארז נוח ותצוגה מרהיבים, קבעו רף ביצועים גבוה. הקרנת סרט ברזולוציה גבוהה עברה חלק. החלטתי להעלות את הסף ולתת אותו לנסיון לבתי בת ה- 12 שהשתמשה בו בדיוק כפי שילדות בגילה נוהגות: בשיחות ועידה עם חברות, משחקי רשת, יו טיוב, התקנת אפליקציות, כל זאת תוך שימוש בתקשורת wifi או כבל רשת לשעות רבות. והתוצאה: שביעות רצון גבוהה ושקט תעשייתי. אחרי הכל, זו גם מטרה ראויה..

פליטת חום

האנרגיה הנפלטת מהמחשב הנייד היא נושא חם, תרתי משמע. השימוש במחשב נייד, כפי שמציין שמו - לפטופ – על הברכיים, מעורר זמן רב חששות לפוריות גברים בשל התחממות יתר במפשעה. מהבחינה הזו, לא חשתי שהמחשב התחמם יתר על המידה, למרות שהפעלתי סרט ברזולוציה גבוהה במשך כ- 15 דקות. 

משקל

כמעט כל אחד שסוחב את המחשב הנייד על הגב יאמר לכם שהמאפיין החשוב ביותר של מחשב נייד הוא ניידות. תלמידים שסוחבים איתם המחשב לאוניברסיטה עלולים לשאת אותו על גבם בהפסקות וכמובן בדרכם ובחזרתם ללימודים. תוסיפו לזה מספר ספרים, והמשקל עלול להיות מאד לא סימפטי. ה- G15 שוקל כ- 2.5 קילו, משקל משמעותי שכדאי לקחת בחשבון.

dell_g15_5110

לסיכום

המדובר במחשב נוח מאד לשימוש. הוא כמובן אינו מושלם, אולם מהווה שידרוג משמעותי לדגמי ה- G הקודמים של דל, ומהווה מועמד ראוי מבין המותגים הקיימים בשוק. במידה ואתם שוקלים לרכוש מחשב נייד, חשוב שתדעו שבמקרה של סדרה G, אין המדובר במוצר מדף בעל קונפיגורציה אחת. מכיוון ששידרוג מחשב נייד לאחר שכבר נרכש, כרוך בהוצאה גדולה, ובמרכיבים מסוימים גם בלתי כדאית כלכלית, שווה שתחליטו על המפרט הרצוי מבין אפשרויות השידרוג שדל מציעה, טרם הרכישה. שדרוג מעבד, זיכרון, רזולוציית מסך, נפח איחסון ואפילו של כרטיס המסך, הם גמישות מבורכת שעשויה לשנות את החוויה שלכם מהמוצר. 

מחיר: 4,990 ש"ח

לפניכם המפרט של ה-5510

מפרט

 

מעבר לתגובות בפורום