dyson v11 - מיוחד לפסח, הרכיב החשוב ביותר במערכת סטריאו!

נמר לוי
25-03-2021 20:09

שואב אבק!? בדיטאון??? שאלתי את עצמי. אז כן, הוא אחד מהרכיבים הכי חשובים עבור האודיופיל המצוי. תקראו ותבינו מדוע...

במהלך נדיר, לפני הפסח, החלטתי שלא לכתוב על אודיו אם כי על מוצר ״לבן״. טוב הוא לא בדיוק מיקרוגל ולנקיון וסדר יש הרבה משמעויות אודיופיליות. למשל, למדתי שמערכת בחדר מבולגן ולא נקי נשמעת פחות טוב. למה? כי חלק מהעניין של חוויה ממוסיקה היא לא רק הגיאומטריה של פני השטח, היא גם כמה נעים לשהות בו ברמה האסתטית וחלק מאסתטיקה זה נקיון. למשל הרמקולים המודרנים כבר שנים רבות מגיעים בגימור שחור מבריק, עם 4534 שכבות לכה שמה לעשות, איך שלא נסובב את זה מדובר במגנט לאבק. גם אחת ההמלצות הכי מדוברות אקוסטית היא שטיח עבה שגם הוא, מה לעשות, מרכיב לצבירת אבק. אז כן, שואב אבק הוא אחד הרכיבים שאני מרבה מאוד להשתמש בהם בקרבת המערכת. היה לי פעם כזה בגודל של פיאט אונו, אחר כך התקדמתי לכזה בחצי מהגודל עם יכולות מרשימות להיכנס לכל מבנה גאומטרי שאפשר לחשוב עליו, עם השנים, כשיצאו השואבים האלחוטיים, התחדשתי בדייסון הראשון שיצא, אפילו את המספר שלו אני לא זוכר, ולאחר שדרסתי אותו, בזמן ששאבתי את הרכב ושכחתי אותו על הרצפה, קניתי את אחד משואבי האבק הסינים (מוכר, איכותי למדי אבל זה לא ה״חלום״).

לפני שבועיים ימים יצרו עימי קשר, והציעו לי את שואב הדגל של החברה למבחן והוסיפו - מכיוון ששואב לא ניתן לנסות ולהחזיר, בדיוק כמו מברשת שיניים הוא ישאר אצלך. אממה, הוסיפו שכמובן אכתוב בדיוק מה שאני חושב וזה אינו תנאי כלל וכלל, זה יותר אילוץ. מכיוון שאנחנו לא לוקחים דבר בחינם, בטח לא עבור כתבה, החלטתי לקחת אותו בתמורה כמובן. ולכן, זה הגילוי הנאות היחיד כאן.  כל היתר זו אסופה של התרשמויות שונות שלי מהרכיב החשוב ביותר שאודיופיל חייב בארגז הכלים.

האויב!!!

פעם, לפני הרבה שנים הלכתי לתקן מגבר (משהו מקצועי, של העבודה) ומה שאמר לי אז הטכנאי (ז״ל) שאצלו הייתי מתחזק את הציוד שלי, הוא דבר מאוד ברור. ״האויב הכי גדול של האלקטרוניקה הוא לא ווליום, לא חום, ואפילו לא הפסקות חשמל - האויב הוא אבק! השני הוא מים. ממים אתה יכול להמנע בקלות, אבל מאבק?...״ ומאז אני חסיד של שואבי אבק, מטליות קולטות אבק, ואפילו מוט עם נוצות אמתיות שקנה לי בזמנו חברי היקר והטוב שלמה שבדה מהפורום. וכמה דקות לפני חג הפסח, אחרי שהשקענו בנקיון הבית, יש להתייחס ברצינות לאיזור המערכת שהרי, האויב מחפש אותה תמיד, את הביפנוכו שלה, מחפש להדבק לרכיבים האלקטרונים ומייחל לקצר או איזה קונדס שיעשה שם.

השואבים הקודמים שהיו לי, כולל הדייסון הישן, עשו עבודה לא רעה, אבל לא מספיק. תמיד הרגשתי שיש עוד אבק שמסתתר שם ומחפש לפגוע לי בציוד היקר שלי, ואין מה לעשות, השואב החוטי בהכרח יהיה טוב יותר. אני יכול להגיד לכם שאני מנקה ושואב את המערכת וסביבתה לפחות שלוש פעמים בשבוע, ולכן, אני גם יודע להבחין בין היכולות של שואבים שונים. אני זוכר שממש התפעלתי מהשואב החוטי של מרפי ריצ׳רד שהיה ברשותי, ופחות התלהבתי מהשיומי שהחליף אותו. ומדוע? משום שמה לעשות, השיומי לא היה חזק מספיק. אבל היה לו יתרון, הוא היה נגיש יותר, קל יותר, ומה לעשות, נוח בטירוף לשימוש. אבל עדיין, הוא לא היה הדייסון שהלך לעולמו.


dyson v11

ואז הוא הגיע!!!

כמו כל מוצר איכותי, קרטון בתוך קרטון, והמרכיבים נחשפים לאט לאט. כל חלק ארוז היטב, וכל חלק שנחשף עובר את מבחן איכות החומר. מה אגיד לכם? אינני מהנדס חומרים אבל כן מבין איכות. והאיכות היא פשוט פנומינלית. הצבעים שלו משתלבים מהמם, ישמע לכם מצחיק אבל לא חשבתי שסגול וזהב הם שני צבעים שיכולים לחיות זה לצד זה - אז לא חשבתי, את מי מעניין מה חשבתי, זה מתלבש בול. אבל השוס שאליו הכי התגעגעתי הוא ה״קליק״. להבדיל מהשיומי שדורש להשתמש בכוח על מנת להרכיב או לפרק אביזר, הדייסון מרגיש כאילו הוא עושה זאת לבד. החלפת האביזרים קלה בזכות החיבורים הכל כך איכותיים. זה ״קליק״ וזהו! אין מאמץ, לא בשחרור ולא בחיבור. 


dyson v11

טכנולוגיה.

כן כן, אני יכול לחפור לכם על הטכנולוגיה של המנוע שלו, איך הוא יונק ומדוע הוא עושה את זה כל כך טוב. אבל את מי זה מעניין? בכל פרסומת של שואב אבק תחשפו לסרטון כיצד הוא שואב את הרצפה שלכם כולל הטיח של התקרה של השכנים מתחת. אפשר אפילו להפליג בפרסומות ולשאוב איתו אדמה עד ליצירת חניון. אני תמיד אומר שפרסומת עולה הרבה כסף על מנת לגרום לכם להוציא את הארנק על משהו שבינו לבין המציאות הקשר הוא מקרי. זה קרה לי עם חומר לניקוי שומנים מסירים. קניתי, ציפיתי שכמו בפרסומת, ב״ויש״ אחד הסיר מבריק ברמת בית חרושת, יצא שעד שיצאו השומנים וכל מה שנשרף עליו הלכה לי הכתף, נעקרה לי ציפורן ושברתי את האגודל. לשואב של שיומי, פרסומת נפלאה והוא לא רע, האמת היא שלמחירו הוא אחלה, אבל הנפלאות בפרסום לא התרחשו אצלי בבית. ולכן, אותה חשדנות היתה לי גם עם ה-v11 שנחת אצלי, אבל לעומתו, והמחיר המרשים שמתנוסס עליו, אני ממש לא הולך להיות סלחן!

שאב לי את הצורה!

על ארבע עוצמות דיברה התורה: eco,med,boost ואוטומט. האוטומט זו אינה אופציה, אבל בשביל להתאים לפסח לקחתי אותו בנפרד. במצב eco יעני אקונומי, חסכוני, מתקמצן על סוללה בטירוף, אפשר לשאוב חניון ממוצע של קניון. במצב med, יעני מדיום, תשאבו את החניה של הבניין ואם עליתם על שטיח, הוא יגביר את עוצמת השאיבה אוטומטית ומשם זה מסדר לכם שאיבה של בערך ארבעה שטיחי סלון ממוצעים. אבל יש לו מצב נוסף, קוראים אותו boost, ושם הוא הופך להיות הפרארי של השואבים, ה-f-35 של היונקים וכל זה, לרבע שעה של שיכרון חושים בתחום שאיבת האבק. במצב הזה הפער בין לשאוב שטיח לבין לשאוב את השטיח הוא קטן מאוד. אין סיכוי שלא ינוק מהשטיח שלכם את כל מה שלא ידעתם שקיים בו שנים. ולראיה, שאבתי שטיח אחרי שאיבה עם השואב האלחוטי הקודם, של שיאומי שמבחינתו, שאב את כל מה שהוא זיהה, הדייסון סחט עוד חצי מיכל לפחות. זה מלמד אותי שהעוצמה שלו היא פסיכוטית.

dyson v11

dyson v11

dyson v11

אבל את מי מעניין השטיח? אותנו. השטיח הזה, שנמצא בדרך כלל מול המערכת, הוא פצצת אבק שתיכנס למגבר, לחלקי הפטיפון, לרמקולים ומשם רק נזקים. אבל לא רק השטיח מעניין, גם הרכיבים עצמם, דרך חורי האיוורור של המגברים שלכם השואב הזה ינוק כמויות שלא דמיינתם שתמצאו שם. וזה רבותי, הצלת חיים עבורו.

כל פינה והאביזר שלה.

הדגם שברשותי, האקסטרה, מגיע עם שיבעה אביזרים. שלושה ראשי מטאטא עם גלגלת מסתובבת. שניים מהם רחבים ואחד צר. אחד רחב עם גלגלת ספוג עבור משטחים קשים וחלקים, רחב נוסף עבור שטיחים המסוגל ממש לסרק את השטיח עם מצב טכנולוגיה שהופכת אותו ל״דופק״ וכך הוא גם מנער את השטיח בזמן השאיבה, אחד צר, גם ״מסרק״, עבור ספות, כורסאות ומזרנים. בנוסף, ״שנורקל״ ארוך וצר המאפשר להגיע לאיזורים צרים, שנורקל נוסף רחב יותר המאפשר גם שימוש במברשת (מדהים בנקיון מקלדת המחשב), ועוד שניים הכוללים מברשת, אחד אליפטי ואחד עגול. כלומר: לכל פינה בבית ולכל משטח תמצאו את האביזר המתאים. 

dyson v11

רועש?

אין דבר כזה שואב שקט. השואב הכי שקט שאני מכיר הוא זה שהשכנה שלי מקומה ראשונה משתמשת בו בזמן שאני נמצא בקומה חמישית. או במילים אחרות, שואב שקט זה או שואב שרחוק ממך או שהוא כבוי. ומכיוון שאנחנו האודיופילים מאוד רגישים לרעש, אגיד לכם שהוא שקט יותר מהשיאומי - שקט משמעותית. וכמו שהבנתם, חזק כפליים - לפחות - ויקר פי שלוש (אין ארוחות חינם).

שימוש בתכלס

לא חסרים סרטונים שממחישים לכם כיצד משתמשים בו. אז אני לא כאן בשביל זה. אני כאן בשביל להעביר לכם את החוויה שלי מהשימוש בו. והחוויה שלי היא על חושית. המעבר מהקודם של שיאומי לזה ה-v11 זה בערך כמו המעבר מהנהיגה על המכונית של חמי היקר (מזדא 6 שנת 2006) ל-bmw x5 החדשה שלי. או מה קוראים אותו - עולם אחר. זה מתחיל בחומר שמחזיקים, זה פלסטיק שמרגיש חסין כדורים. ממשיך באיזון במשקל של המוצר. הוא לא מושך אותי לשום כיוון, תנועה חלקה וקלה. וממשיך בפטנט שעלול לעצבן אנשים מסוימים אבל אני מוצא בו הגיון. השיאומי בעל הדק שכשלוחצים עליו פעם אחת הוא שואב, לחיצה נוספת עוצרת את השאיבה. לעומת זאת, ה-v11 שואב בלחיצה רצופה בלבד. גיליתי שזה אחד מסודות השמירה על הסוללה, שהרי לא באמת שואבים ברצף. אבל השוס האמיתי פה הוא ריקון המיכל. לחיצה על הידית האדומה מסדרת שלוש פעולות בעת ובעונה אחת. גם פתיחת המכסה, גם ריקון ועל הדרך, נקיון המיכל. וזה בלי לדחוף את היד בשביל להוציא עוד כמה שערות שנשאבו (לגור בבית עם שלוש בנות זה בערך כמו לגדל 5634 חתולים). השימוש במוצר הוא חוויה שמשלבת איכות ויעילות. משהו משהו!

מתקן עיגון וטעינה.

השואב מגיע עם מתקן המאפשר תלייה של השואב + טעינה בו זמנית. זה דורש התקנה קלילה, שני חורים בקיר והשחלה נכונה ועיגון של פין החשמל, והשואב מחליק פנימה ישר לנקודת הטעינה. קל ומיידי. מעבר לתליית השואב עצמו, למתקן שני תופסנים לאביזרי (ראשים) שאיבה.

dyson v11

תן לו בתזמון

השואב מראה לי במדויק. ואני חוזר, במדויק, כמה זמן נותר לי לשאיבה בכל אחת מהעוצמות. אפשר להגיד בביטחון שהעדר הפתעות (וואי, נגמרה הסוללה?) הנקיון יעיל יותר. השואב הקודם שלי, שגם הוא אלחוטי, התריע אותי בעזרת אור אדום מהבהב שבעצם אמר לי ״אחי, אני מת, תארגן לי חשמל, בחייאת״ וזה היה בהפתעה מוחלטת. מעולם לא הצלחתי לחזות את הרגע הזה שהוא יחליט שהוא רעב לזרם. פה המצב שונה, הוא ממש מראה את הזמנים והוא מדייק בעניין הזה. אז תקשיבו לו ותפעלו על פי התזמון שלו.

dyson v11

dyson v11

סיכום

תראו. המערכת והסביבה שלה מוכרחים להיות נטולי אבק, במיוחד אם יש פטיפון בסביבה. כל שואב אבק יעשה את העבודה אבל גם כל מערכת סטריאו תבחין בין מדונה לבועז שרעבי. השאלה היא פשוטה - האם אנחנו בינוניים או שואפים לשלמות, כי זה לא רק המותג אם כי היכולות שלו. והיכולות של השואב הזה הן כאלה שפשוט הופכות אותו לשומר הראש של המערכת שלי, זה שאחראי שננשום אוויר נקי בבית וזה שחוטף ומחסל כל טרוריסט מיקרוני שיחליט שהוא מבלה על המזרן והכרית שלי. אבל לא רק, זה חפיץ לכל דבר ועניין. הוא נראה טואוב, משוכלל וסופר מרשים. והאמת, מה לעשות, חלק מהעניין הוא גאוות האחזקה - יש לי דייסון בבית, לא התפשרתי על הפושטים. וזו, זו הרגשה טובה.

שורה תחתונה: השואב האלחוטי היקר ביותר, אבל מה לעשות, גם הטוב ביותר. או בפשטות, הדייסון משאיר למתחרים שלו אבק! בעצם לא... :)

מחיר: 3,190 ש״ח

יבואן: בזנכ סחר

לעמוד המוצר באתר היבואן לחץ כאן


מעבר לתגובות בפורום