האם צמיד ה-Amazfit Band 5 יחזיר אתכם לכושר?

ענבל סינגר
31-12-2020 11:05

רבים התרשמו כשהגיעו לארץ צמידי הכושר של שיאומי, דוגמת ה-Mi Band 5. לאחרונה נמכר בשוק מתחרה סיני עם פייט חזק - Amazfit Band 5. הוא ממש משתדל להתעלות על הצמיד המדובר של שיאומי עם מפרט תכונות נרחב מאוד וגם במחיר אטרקטיבי אל מול כל הצמידים היקרים בשוק הבריאות והכושר. האם הוא הצליח גם להחזיר את ענבל מתרדמת הקורונה לכושר? הסקירה לפניכם...

הקופאית לובה אמרה כל הזמן "קשה, קשה", ואני כבר כמה חודשים אומרת "לא קל, לא קל לרדת במשקל". עד שכבר עשיתי מנוי לחדר כושר החלה הקורונה וחוש נבואי האיץ בי לבטל אותו לפני שהכול ייסגר ולא יהיה ממי לבקש החזר. הכנסתי את חדר הכושר הביתה עם מכשירים וציוד ספורט שקניתי, אבל עדיין, לא קל, לא קל בלי מאמן שנותן בראש ובלי הבחורים השריריים שמרימים לך בג'נטלמניות את המגבת שנפלה מההליכון.

אז איזה טריגר פסיכולוגי יכול לעודד אותנו להתאמן? יש כל מיני אפליקציות של צעדים, וניסיתי אותן, אבל הן לא מדויקות בכלל וכשאת על ההליכון או על האליפטיקל, מבחינת האפליקציה את נשארת בדיוק באותו מקום. גם לא כזה נוח להסתובב עם טלפון כשההליכה בחוץ. אבל כן, ברור שאלמנט הישגי של עמידה ביעדים, עשוי להביא רבים להיכנס לכושר, לשמור על הבריאות ולרדת שתי מידות (למרות שגם ככה אני בבית ולרדת במשקל כשאף אחד לא רואה אותך? זה כמו בסיפור על עץ שנופל ביער).

ממה נתחיל?

נתחיל מנתונים יבשים אך חשובים - המסך של ה-Amazfit Band 5 הוא Amoled בגודל 1.1 אינץ' ברזולוציה של 126X294, הרצועה עשויה מגומי ממש נעים וחלק והמשקל של הכל ביחד הוא רק 24 גרם. מרגע שעונדים את השעון לא מרגישים אותו. לא רק שהוא לא מפריע להתאמן, גם ממש נוח לישון אתו (למה לישון אתו? כי בין תכונותיו הרבות הוא גם מנטר את איכות השינה ונגיע גם לזה). יש בתוכו סוללה 125mAh שאמורה להחזיק עד 15 ימים. אני הסתובבתי איתו 10 ימים ברציפות והסוללה עמדה על 40%, שזה מרשים מאוד. ועוד דבר, שאתם בטח תוהים לגביו - שעון, מים, לפעמים שוטפים ידיים, מקלחת וזה – אז השעון עמיד בהחלט למים ואפילו מתאים לשחייה. ביום שיפתחו את הבריכות (בשנת 2022?) הוא יהיה שימושי גם לניטור במצב שחייה שקיים בו.

באשר לחיישנים שבאמצעותם יכולתי לערוך בדיקה מדוקדקת על כל תכונות המכשיר, יש לו חיישן ניטור דופק אופטי, חיישן תאוצה ואפילו חיישן למדידת רמת החמצן בדם או במילים של רופאים: סטורציה (SpO2). להיפוכונדרים שחוששים עזות מפני הקורונה (למרות שהם צעירים, בריאים ושותים ויטמין D כל היום), המכשיר הזה מושלם ולו בגלל שהוא מנטר חמצן בדם – מדד מרכזי שנבדק אצל חולים בקורונה... לי אגב יצא רוב הזמן 98%, שזה גרם לי פשוט... לעוף על עצמי!

amazfit

השימושיות של המכשיר נוחה מאוד. מרגע שמדליקים אותו בפעם הראשונה ואחרי שמורידים את אפליקציית Zepp לטלפון הנייד (לא משנה איזו מערכת הפעלה יש לכם) אפשר פשוט להתחיל להתאמן ולנטר את עצמכם או לבדוק מדדים בריאותיים שונים. אבל לפני שנגיע לדברים הטובים, חשוב לי לציין מה לא אהבתי: הבהירות של המסך בהתחשב בגודל הממש קטן שלו בחדר בבית או בלילה – נראית סבבה, ברם כשיוצאים להליכה או ריצה מחוץ לבית בבוקר שמשי – לא תצליחו לראות כלום. לצד זאת, התנועה האנימטיבית מגיבה באופן חלק למגע וגם המסך צבעוני להפליא. יש גם ציפוי שמונע טביעות אצבע. ולצד זאת, המסך נדלק אוטומטית עם כל סיבוב של הזרוע וזה מבאס להתעורר מזה באמצע הלילה כשהחדר מוכה אור. יש גם עוד עניין עם המסך – כמו שהוא נדלק הוא גם נכבה נורא נורא מהר, אז אם אתם באמצע משהו ואתם לא מספיק זריזים – זה יהיה ממש מעצבן להדליק ולהתחיל משהו כל פעם מחדש. ומילה אחרונה לגבי המסך - כל נתון מוצג כל כך קטן, ואף קטנטן, שאני לא בטוחה שהשעון הזה מתאים לאנשים מבוגרים שמתקשים לראות. אני חושבת שהיו צריכים למצוא דרך אחרת להציג את המידע על הצג או להגדיל אותו במידה מסוימת.

ועכשיו נגיע לכל הדברים ששימחו אותי ועשו לי חשק להתאמן

יש רשימה ארוכה מאוד של פרמטרים שניתן למדוד בשעון הזה - קצב פעילות לב, מד צעדים, חישוב BMI, ניטור שינה, PAI (מדד נשגב להגעה אליו – אם אתם מקפידים להיות מעל הרף אתם בדרך הנכונה לחיים בריאים), קצב שריפת קלוריות, מסת עצם, אחוז מים בגוף, כמות חלבון, מסת שריר ועוד. חלק מהדברים יימדדו בהתאם לנתונים אישיים שאתם מזינים על עצמכם. מעבר לכך הצמיד מנטר 11 מצבי ספורט שונים – הליכון, אליפטיקל, שחייה, יוגה, אימון פרי-סטייל, הליכה או ריצה בחוץ ועוד. אני ניסיתי ניטור של הליכון ואליפטיקל וניכר שהשעון מנטר בצורה דיי מהימנה את המאמץ הפיזי שלי בדמות צעדים, מרחק, קלוריות ועוד. גם אם זה לא מדויק לחלוטין, זה עדיין נותן לי תחושה הישגית, שעשיתי משהו חשוב עם עצמי, שאני מועילה, שאני חיונית, שאני... בדרך לאולימפיאדה של הבטטות!

amazfit

האלמנט ההישגי החזק שקופץ לעיניים כבר מהמסך הראשי של השעון עם כמות הצעדים היומית שלי עד כה, בין אם בספורט ובין אם בכל פעילות אחרת שאני עושה – זה לגמרי עושה לי את זה!

כפי שכבר סיפרתי, השעון מתממשק כל הזמן עם אפליקציה שמורידים לטלפון ששמה Zepp. חוויית המשתמש שלה ממש טובה. היא מאוד אינטואיטיבית, מציגה את כל המדדים באופן צבעוני ונעים. ממש קל לראות בה השוואות בין תקופות לאורך זמן, להשוות אל מול לפני שבוע ולפני חודש וכן הלאה. יש מעט כשלי תרגום לעברית אבל אני מוחלת, זה באמת בקטנה.

מה שכן, חשוב שתדעו את זה – לשעון אין GPS מובנה. אם אתם יוצאים איתו מהבית ורצים לכם להנאתכם, השעון לא מדייק כל כך באורך המסלול שעשיתם. יכול להיות פער משמעותי באורך המסלול, אפילו של 2-3 ק"מ לעומת ריצה שבה הטלפון נמצא בכיס או בתיק. לשעון לא הייתה יכולת לזהות את המיקום שלי ללא קירבה לסמארטפון. אז אם אתם רוצים נתונים אמיתיים, לא תהיה לכם ברירה אלא לצאת מהבית עם שניהם. מה שכן, ממש כיף להסתכל אחר כך באפליקציה ולראות את כל פרטי המסלול שעשיתי בחוץ – קצב לב ממוצע, כמה קלוריות שרפתי, כמה צעדים וגם אפילו ציור מדויק של כל המסלול שעשיתי ברחבי השכונה.

amazfit

ומה עושים אחרי אימון טוב, במיוחד בלילה? הולכים לישון... כאן נכנס לפעולה חיישן השינה שממש הפתיע. הוא קלט בדיוק מתי קמתי באמצע הלילה (קלט את כל הפעמים ויש הרבה כאלה), בחן את קצב פעילות הלב שלי ומדי יום יכולתי לראות האם השינה שלי השתפרה, או שלא, לעומת הלילה הקודם. האפליקציה גם המליצה לי לישון לפחות 8 שעות בלילה, אז פרגנתי לעצמי אפילו עם 9...

ועוד דבר נחמד שאתם יכולים לעשות הוא לשנות את תצוגת המסך הראשי לכל מיני אופציות ויזואליות יפות דרך האפליקציה. במסך ההגדרות יש אופציה לבחור עיצוב מגניב מבין מבחר משתנה.

ב-10 הימים שבהם השתמשתי בשעון, היה לי הרבה יותר כיף להתאמן, גם כי זה כיף לשבור יעדים יומיים שמעידים שאני משתפרת, וגם כי זה כיף לעקוב אחרי השינויים שהגוף עובר מיום ליום. הצמיד הזה ללא ספק נתן לי פוש משמעותי לחזור לספורט למרות שעדיין חשתי בחסרונם הגדול של כל השרירנים שהקיפו אותי בחדר הכושר.

הצמיד מתממשק גם עם אנדרואיד וגם עם מערכת IOS וניתן לרכוש אותו ב-199 ₪ בחנויות וברשתות.

יבואן:  קבוצת ח.י

amazfit


מעבר לתגובות בפורום