מגבר חמישה ערוצים PARASOUND A52+ HALO במבחן

איציק ירקוני
30-08-2020 10:24

מגבר ה-A52+ HALO הינו מגבר גדול וכבד משקל. כבר במבט ראשוני משדר המגבר איכות ויוקרה. איציק ירקוני לקח אותו למבחן

היום בסקירה נפנה זרקור על אחד מהמותגים הנחשקים בתחום האודיו הדו והרב ערוצי. PARASOUND האמריקאית מציגה מבחר מרשים של דגמים באסופת המגברים שברשותה. המפגש הראשון שלי עם המותג המכובד כבר בתחילת שנות האלפיים, מפגש שהותיר עליי את חותמו המצוין. זכיתי לפגוש את דגם HALO A51 מגבר חמישה ערוצים האימתני.

הדגם הנסקר הינו מגבר חמישה ערוצים דגם A52+ מסדרת האיכות HALO שמציגה החברה, המגבר העומד למבחן הינו מגבר רב ערוצי בעל חמש ערוצי הגברה טרנזיסטורים המשמש לשמע רב ערוצי וגם לשמע דו ערוצי. מבחר מגברי השמע הרב ערוצי המשובחים די מצומצם לעומת מגברי סטריאו דו ערוציים משובחים, ולכן די סיקרן הדגם החדש שמציגה החברה כדי לבחון את יכולותיו בשמע רב ערוצי ובדו ערוצי.

אז לפני שאתחיל בסקירה כמה פרמטרים חשובים שמגבר איכותי אמור להציג בשמע רב ערוצי: מהירות איזון דינאמיקה, פירוט, שקט ושליטה על יחידות הוופרים של הרמקול והנעתם בעוצמת שמע נמוכה. במהלך הבחינה נבחן את ה-A52+ בשמע רב ערוצי ובהמשכו בשמע דו ערוצי. אז בואו ונצא לדרך לבחינה ארוכה ודי מאתגרת ומסקרנת עם מגבר האיכות מבית PARASOUND האמריקאית מדגם A52+ מסדרת האיכות HALO.

חזית המכשיר

מי אנחנו 

חברת PARASOUND הינה חברת אודיו אמריקאית הממוקמת בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. החברה מתמחה בייצור מגברים משלל סדרות כאשר בראש הפירמידה נמצא את סדרת ה-HALO אשר באמתחתה מגוון מוצרים: מגברים דו ערוצים, מונו בלוקים, קדם מגברים, מגברים רב ערוצים, ועוד מגוון מוצרי איכות, כאשר חלקם תוכננו ועוצבו ע"י JOHN CURL האגדי, כאשר מוטו החברה ליצור חבילת רכישה איכותית משובחת ואמינה מול שאר המתמודדות.

חתן השמחה

מגבר ה-A52+ HALO הינו מגבר גדול וכבד משקל. כבר במבט ראשוני משדר המגבר איכות ויוקרה. ה-A52+, המיוצר בטייוואן, הוא בעל 5 ערוצי הגברה זהים בהספק של 180 WATTS RMS ב-8 אום, המגבר בעל הגברה טרנזיסטורית בסגנון CLASS A-AB כאשר בשימוש בשני ערוצי הגברה בלבד יספק המגבר 225 WATTS RMS ב-8 אום. משקלו של המגבר 25 ק"ג כאשר במרכזו ממוקם ספק כוח טרואידי גדול וכבד בהספק 1.5KVA עם יכולות קיבול של 100.000 מיקרופארד. תחום טווח היענות התדרים שמציע המגבר נע בין 5Hz-100KHz. ה-A52+ עוצב ע"י JOHN CURL האגדי בסגנון CLASS A-AB, שהספקו בקלאס A עומד עד 12WATTS. בנוסף, אין שימוש במאווררי גיבוי וזה רבותיי מאוד מרשים אותי, מה שמראה שמדובר במגבר הבנוי ומתכונן בקפידה לעילא ולעילא. 

מידות: רוחבו 437 מ"מ, גובהו 149 מ"מ, עומקו 540 מ"מ. חזית המכשיר עשויה מאלומיניום עבה משובח ומלוטש, כאשר בצידו השמאלי התחתון נמצא כפתור ההדלקה. במרכזו חמש נוריות חיווי המציגות כי חמשת ההגברות פעילות. בצידו הימני נורית HI-TEMP המיועדת להתריע על התחממות יתר. במרכז הפאנל ממוקם לוגו החברה, בחלקו העליון של מכסה החיפוי מוטבע בגדול לוגו החברה. בחלקו האחורי של המגבר נמצא את חמשת מחברי הרמקולים בתצורת תבריג, כאשר את מחברי האודיו נקבל בחיבורי RCA, ו-XLR הניתנים להפרדה ע"י מתג ההפעלה. בצידו הימני נמצא כפתור ההתנעה, שקע מתח החשמל ונתיך ההגנה. בחלקו הימני העליון נמצא מחבר התנעת המגבר ויכולות הדלקה והנעה נוספות דרך הרסיבר בחיבור לטריגר דרך כבל  PL 3.5MM המצורף למארז המגבר. לאלו שאינם מעוניינים בחיבור זה, ניתן יהיה להדליק ולכבות את המגבר בצורה אוטומטית או בצורה ידנית. 

גב המכשיר

הטריגרים בגב המכשירמבחן שמע רב ערוצי

לפני שאתחיל במבחן היה לי מאוד חשוב להציב את המגבר במיקום שאינו מפנק במיוחד. בעת עבודה מאומצת לאורך זמן יגיע לטמפרטורת עבודה מקסימאלית כדי לעבור את המבחן בהצלחה. הרי בסופו של דבר מדובר במגבר בעל הגברה טרנזיסטורית, העובד בסגנון CLASS A-AB ללא מאווררי גיבוי, אשר מטבע הדברים אמור להגיע לטמפרטורת עבודה חמימה כדי להניב ממנו את המיטב. ה-A52+ שודך לרסיבר אינטגרה דגם DRX-R1.1 בתצורה של 5.1 ערוצים כאשר הרמקולים המשודכים למגבר הנסקר הינם, רמקולי חזית Klipsch RF7MKIII רמקול סנטר PSA MT-110C רמקולי סראונד Klipsch RS-62MKII ו-סאבוופר PSA V1812IPAL.

את המבחן המאתגר הזה התחלתי בכמה קטעים המוכרים לי היטב בתצורה של 5.1 בלבד כדי לחוש את גוון המגבר ללא ערבוב של הגברת הרסיבר בשאר ערוצי ההגברה, כהרגלי פתחתי בסרט מסדרת הסרטים של ג'יימס בונד בכיכובו של דניאל קרייג בסרט "קוואנטום של נחמה" הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד המדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים: מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, חריקת צמיגים, כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״. הפסקול המוזרם לרסיבר מפוענח ומשם זורמים הקולות למגבר כוח חזק ועוצמתי, מה שנדרש ממגבר בשמע רב ערוצי משובח שיהיה מהיר, חזק, דינאמי, מפורט ועם שליטה מרבית על יחידות הוופרים. במקרה שלי ישנם ארבע כאלה בקוטר 10 אינצ', אני יכול לבשר לכם שהמגבר -A52+ ענה על כל הדרישות הללו. לאורך המבחן, הוא הציג שליטה מצוינת על כל חמשת הרמקולים בבאס מלא, מהיר והדוק מיד עם ווקאל מצוין ויכולת פירוט והפרדה פנטסטית.

יכולותיו המרשימות של המגבר נתנו את התחושה הזאת גם בקטע הפתיחה ב״אחוות הטבעת״, הסרט הראשון בטרילוגיית ״שר הטבעות״. המגבר מצליח ליצור ווקליות מרשימה המשלבת במה קרובה רחבה ודינאמית בשילוב יצירת צליל היקפי מרשים במיוחד, כך גם בסרט Book of Eli, בו צליל הקליעים הבוקעים מסצנת היריות המוצלבות, ייצר סראונד מהיר ואימפקט מרשים במיוחד. משם נדדתי לסרט Max Payne המעולה, בסצנת הירי במרתף, המגבר הצליח ליצור אווירה דרמטית די מלהיבה כשהוא מצליח להגיע לרמת חשיפה של פרטים ומיקרו פרטים בצורה בלתי נתפשת בשילוב נפח מרשים ומדויק. הד תתי המקלע נשמעים מעולה, הקליעים הפוגעים במתכות וזגוגיות מתנפצות נשמעו היטב. כהרגלי המשכתי עם "ספר הג'ונגל" (2016) וגם כאן הסראונד איכותי ומאתגר. זה נכון שהרסיבר הוא זה שאחראי על איכות הפענוח, אך יכולות ההגברה טמונים ב-A52+ בלבד. מוגלי לבדו בג'ונגל שומע את הנחש ״קא״ מכל עבר, בנוסף לדיאלוג נשמעים אירועים נוספים סביב המחייבים את הרסיבר ביכולת פענוח מזהירה. גם כאן ה-A52+ יצר תחושת נפח, דיוק והפרדה בשילוב ווקליות מרשימה במיוחד. השילוב המצוין בין הרסיבר למגבר הנסקר מצליח ליצור דרמטיות המלווה בצליל היקפי מרשים במיוחד.

טופ המכשיר

קולנוע ביתי תקרתי הרכב ב-5.1.4 ערוצים  

פורמטי האודיו החדשים הם משאת נפשו של כל חובב קולנוע ביתי הראוי לשמו. הם מרשימים ביותר בהביאם במה רחבה מוגדרת ועמוקה עם דיוק מצוין. תוספת הרמקולים בתקרה מגובים בעיבוד משובח והגברה מתאימה המעצימה את החוויה. ההגברה משלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד תלת מימדי איכותי שעוטף אותך מכל הכיוונים. התקנת רמקולי תקרה אינה ניתנת ליישום בכל בית אב ולכן ניתן להתקין את רמקולי האטמוס כצמודי טופ תקרה, או בהציבם ע"ג רמקולי החזית. המבחן הזה גרם לי לשינוי קל בתצורת הרמקולים שלי שמבוססת בתצורה של 7.1.4, ל- 5.1.4 כדי שאוכל לקבל גוון הגברה זהה מהרמקולים שמסביב. לאור זאת נאלצתי לוותר על הזוג האחורי, שעדיין אוכל ליישם את פורמט דולבי אטמוס בתצורה של 5.1.4 ערוצים, כאשר את רמקולי האטמוס יניע הגברת הרסיבר המעולה.

התחלתי בקטע החילוץ של מורפיוס בסרט "המטריקס" שמדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים. מסוק תקיפה מגובה במקלע וולקן 6 קנים, יריות מכל עבר, ניפוץ זגוגיות ושילוב מוסיקה היוצרים אווירת "קרב". מצבור האלמנטים הללו אמור להכניס את הצופה לאווירת מתח דרמתית. הרסיבר בשילוב המגבר הנסקר הציגו לכל אורך הקטע במת סאונד רחבה ומגודרת היטב, ויצרו תחושת תלת מימד, המשלבת עימה במת סאונד חלומית עם נפח, דיוק ופירוט מרשימים במיוחד. במהלך הבחינה ניתן היה לחוש את ההבדלים בסגנונות ההגברה בין המגבר הנסקר-A52+ לבין ההגברה הדיגיטלית דיירקט אנרג'י HD הטמונה ברסיבר האינטגרה דגם DRX-R1.1. במהלך הסקירה נבחנו עשרות קטעים מרביתם בדולבי אטמוס בתצורה של 5.1.4 ערוצים. הרסיבר בשילוב המגבר הנסקר, הצליחו ליצור בכל הקטעים במת סאונד רחבה עמוקה, מדויקת ודיי דרמתית עם דגש ברור ביצירת סראונד תלת מימדי משובח במיוחד, ניתן היה לחוש שה-A52+ עתיר אנרגיה ודינאמיקה משובחת, התחושה הזאת ליוותה אותי בכל הקטעים שנבחנו, המגבר נשמע מאסיבי שקט מפורט מדויק ונוכח.

הופעות בסאונד רב-ערוצי

הרכב: ב-5.1 ערוצים 

בכותר הבלו-ריי "Hit Man Returns David Foster & Friends" כהרגלי התמקדתי בקטע של דונה סאמר ו-סיל. קולה של סאמר נשמע צלול ברור ומדויק עם נפח מצוין, בעת שסיל שהצטרף בהמשך נשמע גם הוא היטב. המגבר הצליח ליצור נפח מרשים עם הפרדה פנטסטית בין הצמד ובין הכלים סביבם, אותה תחושה המשיכה ללוות אותי גם בבלו ריי מהופעת האיחוד של פוליס בבואנוס איירס. סטינג זרח מעל והכלים המנגנים סביבו נשמעו מצוין. גם כאן הצליח המגבר לשכנע אותי שמדובר במגבר בעל איכויות משובחות המצליח ליצור נפח פרוט ודיוק מרשימים, כך גם בעת ששומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים, אלו כמעט ולא התערבו עם מה שנשמע מהבמה.

אותו סט התרשמויות ממשיך ללוות אותי גם בהופעה המצוינת של סלין דיון – "Celine Une Seule Fois Live- Celine Dion"  הרסיבר מצליח ליצר פענוח מצוין, אך המגבר ממשיך לתת את אותותיו בכל הקשור לנפח, מהירות, דינאמיקה, הפרדה ופירוט בין הבמה לקהל. לצד כל הכלים המתנגנים מסביב, גם כאשר סילין דיון קרובה לקהל, קולה נשמע צלול וברור ביחס לכל המתרחש סביבה. המגבר הצליח להניב סאונד טבעי ומאוזן עם במה קרובה ודינאמית, הפרדה ונפח מרשים כשהוא מצליח לשחזר מוסיקה בצורה מעולה.

סטריאו - רק שני ערוצים

שינוי סטאפ בשמע דו ערוצי אנלוגי. המגבר הנסקר A52+ שודך לזוג רמקולי החזית שברשותי Klipsch RF7MKIII, בכניסות 1-2 במגבר מה שאומר לנו שהספק המגבר התעצם ל-225 WATTS RMS ב-8 אום ששודך לקדם המגבר במקינטוש MA8000. כמקור השתמשתי בנגן OPPO BDP-105D בחיבור XLR כאשר כל הקטעים הנבחנים מתנגנים ממדיה פיזית מקורית.

הגיטרה בשיר So Far Away של דייר סטרייטס תופסת את רוב מרחב הבמה. היא מלאה ודינמית, מצב PURE AUDIO מופעל במקינטוש 8000, כאשר הצליל המצילה נשמע היטב, צלילי הסנטיסייזר צלולים התופים מצטרפים והם קצרים ומדויקים עם במה רחבה, קולו של ״מארק קנופלר״ מוצג באופן נקי אך נוטה לבהירות קלה ותחושת כיווץ בנפח המיד היי, השינוי הזה בווקאליות דיי הפתיע אותי מכוון שבקטעי דיאלוג בשמע רב ערוצי המגבר התנהג באופן שונה.

מתוך הרגל הגיע גם מיודענו אריק טרופאז באלבומו המצוין Quartet Bending new corners. הקטע החמישי זיגפריד. זהו קטע מאוד מאתגר למגברים. הוא די מורכב ומאתגר הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. ה-A52+ מציג כאן יכולת הפרדה מצוינת בין הכלים המתנגנים, שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע מעולה שבהמשכו משתלבת חצוצרה כאשר מצטרף הזמר ״Nya״ קולו נשמע טוב אך גם כאן משדר המגבר בהירות ייתר.

עוד הופיע בשלב זה זמר הבלוז ג׳ון לי הוקר בקטע The Healer. קולו החרוך של John Lee Hooker אמור לתפוס כמעט את כול מרחב הבמה, הוא משולב עם קולות תופים וכלי הקשה הנשמעים היטב. במהלכו משתלבת הגיטרה של Hooker שנשמעת די ברור. פריטת הגיטרה נשמעת היטב, המגבר מצליח ליצור במה רחבה וברורה עם יכולת הפרדה דיי טובה, אך קולו החרוך של הוקר איבד מעט את טעמו. חשוב לציין שהתחושות הללו שחוויתי הקשורות לווקאליות בהירה עם רמקולי החזית שברשותי, ייתכן שבשידוך לרמקולים בעלי אופי שונה המגבר יציג ווקאליות שונה.

העמדה

ה-52+ לא מתחמם מעבר למידה למרות שמיקמתי אותו במקום לא הכי מאוורר, אני כותב זאת בגאון מכיוון שמדובר במגבר חמישה ערוצים כוחני בעל הגברה טרנזיסטורית העובד ב-CLASS A-AB ללא מאווררי גיבוי וזה רבותי מראה לנו שמדובר במגבר הבנוי היטב עם יכולת פיזור חום נכונה, אך למרות זאת חובה לתת לו מרווח סביר עבור אוורור מעליו ומצדדיו.

PARASOUNDבעד

חמישה ערוצי הגברה חזקים זהים בעוצמתם, מרשים מאוד בשמע רב ערוצי, איכות בניה מרשימה, הוא חזק מהיר עוצמתי מפורט ודי מאוזן... וגם שקט מאוד.

נגד

בהיר מעט בשמע דו ערוצי.

ציון: 8.7

שורת המחץ

מגבר חמישה ערוצים מרשים ביותר!

מחיר: 17,800 ₪ 

נותן שרות: סטריאו סאונד

רשימת ציוד

רמקולי חזית: Klipsch RF7MKIII

רמקול סנטר: PSA MT-110C

רמקולי סראונד: Klipsch RS62MKII 

סאבוופר: PSA V1812IPAL 

רסיבר: Integra DRX-R1.1

קדם מגבר: McIntosh MA8000

מסך תצוגה: SONY KD-85XG9505 


מעבר לתגובות בפורום