29/12/19: מהדורת החדשות השבועית

אנטון קמינסקי
29-12-2019 11:11

במהדורה השבוע תמצאו את כל מה שחדש בקולנוע ובמסך הקטן, המלצות לשירים חדשים ושירים מכל התקופות שעשו לי את השבוע, וכמובן סקירות מעניינות מרחבי הרשת. תיהנו!

מה לראות?
כאן תמצאו את כל מה שחדש בקולנוע ובמסך הקטן.

קולנוע
ארבעה סרטים חדשים עלו לאקרנים השבוע, נתחיל דווקא בסרט האנימציה "מרגלים לא רגילים". במקור בדיבוב של טום הולנד (ספיידרמן) ו-וויל סמית'. מרגל על ומדען מטורף מעט, משתפים פעולה על מנת להציל את העולם. עד כאן הכל סטנדרטי, אבל כשהמדען מחליט להפוך את המרגל ליונה, הדברים מעט משתבשים. 

הסרט עושה רושם שהוא יכול להיות מאוד מצחיק.

סרט שעושה רושם קצת פחות טוב, הוא המחזמר “Cats”, בכיכובה של הזמרת טיילור סוויפט. זהו עיבוד למחזמר מברודווי, שבט חתולים מתכנס על מנת לבחור את החתול שיזכה להיוולד מחדש. הביקורות שראיתי לסרט קוטלים אותו בצורה שגורמת לסקירות ל"טורף" האחרון להרגיש עדינות. באתר Rotten Tomatoes, ציון המבקרים עומד כרגע על 18%.


אחת השחקניות הפעילות לאחרונה היא הלן מירן הוותיקה, שמשתתפת בסרט "ברלין סיפור אהבה", יחד עם לוק ווילסון וקירה נייטלי. מספר סיפורי אהבה שדרכם אנו מקבלים הצצה לאופייה המיוחד ועושרה התרבותי של העיר ברלין. גם מיקי רורק משתתף בסרט, יכול להיות בהחלט מעניין לראות אותו בסרט רומנטי שכזה. הכי רומנטי שאני זוכר את מיקי רורק, זה הרומן שלו עם גולדי ב"עיר החטאים".


"המורה לאנגלית" הוא סרטו החדש של יובל אדלר ("בית לחם") המבוסס על ספרו של יפתח רייכר-עתיר. רייצ'ל היא צעירה אנגלייה, שמגוייסת למוסד בעת ביקור בארץ ונשלחת לאירן בכיסוי של מורה לאנגלית. לסרט יש קאסט מרשים בדמות דיאן קרוגר ומרטין פרימן ("ההוביט", עונה 1 של "פארגו").


הסרט החדש האחרון הוא "השנה הראשונה שלי". זהו סרט צרפתי שמגולל את סיפורם של שני גברים שלומדים במכינה לבית ספר לרפואה. אנטואן מגיע לנסות בפעם השלישית אחרי שני כישלונות ואילו בנז'מה הוא בן למנתח בכיר ממשפחת מהגרים, שמגיע מיד אחרי סיום התיכון. הסרט מתאר את הסביבה התחרותית והמלחיצה של הפקלוטה לרפואה. פרט מעניין הוא שבמאי הסרט, תומא לילטי הוא רופא בהכשרתו ועוסק בהבטים השונים של עולם הרפואה בכל סרטיו.



סלקום TV
שלושה סרטים עלו השבוע לשירות של סלקום. 
נתחיל ב"ברוכים הבאים לעולם שלי" היא דרמה קומית בכיכובו של סטיב קארל מ-2018. גבר שנפל קורבן למתקפה אלימה, מוצא דרך יצירתית להתמודד עם הטראומה והכאב.


האמת שהטריילר סיקרן אותי, זה גם מבוסס על סיפור אמיתי.
בנוסף סרט ישן יותר מ-2014, "מכאן אני ממשיך". דרמה קומית שמספרת על ארבעה אחים שנאלצים לגור שבוע שלם באותו הבית ולהתמודד עם רגשותיהם בעקבות מות אביהם.

גם כאן הטריילר מפתיע ועושה חשק.

הסרט השלישי הוא מעט פחות "איכותי", גם פה מככב סטיב קארל. הסרט הוא "ברט וונדרסטון המופלא". קוסם שהקריירה שלו מתדרדרת צריך למצוא את התשוקה שלו למקצוע שוב על מנת שיוכל להתחרות בקוסם רחוב צעיר (ג'ים קארי).



נטפליקס
העונה השנייה של "אבודים בחלל" זמינה כעת לצפייה. זוהי סדרת מדע בדיוני לכל המשפחה, שמאוד נהניתי מהעונה הראשונה שלה. הסיום לעומת זאת היה מאכזב ויהיה מעניין לראות איך הם ימשיכו את הסיפור.


סדרת אנימציה חדשה מהמותג של "מהיר ועצבני" בשם "מהיר ועצבני – מרגלים על הכביש". סוכנות ממשלתית מגייסת את הנהג הצעיר טוני טורטו וחבריו לעקוב אחרי ארגון מחתרתי של מירוצי רחוב. האנמציה נראית ממש מרשים והסדרה אמורה להיות מלאה באקשן והומור.


"האפליקציה" הוא סרט מדע בדיוני מטריד בסגנון "מראה שחורה". שחקן שהוא נצר למשפחה אמידה מגיע לרומא לגדל צילומי סרטו הראשון. אפליקציית הכרויות חדשה גורמת לו לפתח אובססיה וגוררת אותו לסכן את הכל.


מה לשמוע?
כאן תמצאו המלצות לשירים חדשים ושירים מכל התקופות שעשו לי את השבוע.
שיר השבוע שלי שייך לזמרת הקנדית דומינק פילס-איים. לשיר קוראים Like Mama said. מה שמשך אותי לשיר הזה זה הווקאליות הנקייה והטבעית שלה, פשוט שירה יפיפייה ומלודית יחד עם מקצב איטי משגע.

החלק של השירים החדשים ברשימת ההמלצות שלי השבוע הוא בסימן מוזיקת עולם.
קצת יוון:


קצת הודו, שיר חדש של אנושקה שנקר, שהיא אחותה למחצה של נורה ג'ונס:

בחלק של השירים הלא חדשים ברשימה, יש שני דברים שלא קרו הרבה זמן. הראשון הוא שני שירי פרוגרסיב רוק שהכרתי השבוע, שזה סגנון שהייתי מאוד אוהב אבל לא שמעתי שנים.
הנה אחד מהם, הוא שייך ללהקה בשם Mostly Autumn

הדבר השני שקרה לי השבוע, ולא קרה לי המון זמן, זה שכל כך נדלקתי על שיר ששמעתי אותו בלופ.
מדובר על שיר של הזמרת האמריקאית Jewel, מתוך אלבום קאברים לשיריו של ג'וני קאש מ-2018: Johnny Cash: Forever Words, והשיר הוא Body on Body. אני פשוט מזמזם אותו כל היום בלי יכולות להוציא, ראו הוזהרתם.


מזכיר לכם שאם אתם משתמשים בשירות הזרמה אחר ואתם רוצים לשמוע את הרשימה, אתם יכולים להמיר אותה בעזרת השירות של TuneMyMusic

לסיום המהדורה, החלק של הקולנוע ביתי: חדשות וסקירות מרחבי הרשת
הערוץ של SpareChange, מציג את רשימת 10 הסרטים שקיבלו ציון הכי גבוה באיכות תמונה ואיכות הקול ב-2019:

הבעיה הגדולה? חלק גדול מהסרטים קיבלו ביקורות גרועות, אז האיכות הטכנית לא באמת תשכנע אותי לרכוש, אבל זה רק אני.
בערוץ של אודיוהוליקס העלו סרטון שמנסה לענות על השאלה: "האם רסיברים יקרים ישמעו טוב יותר מהזולים?" תרשו לי לעשות לכם ספויילר... ברור שכן. אבל הדיון וההסבר עדיין מעניין.

אנחנו נכנסים לתקופת החגים ובקרוב גם תערוכת CES השנתית, לכן רוב הערוצים בחופשה, מה שמקצר את הפינה שלי השבוע.


עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכולם וחג חנוכה שמח!


מעבר לתגובות בפורום