Huawei Mate S במבחן

ליאור קורן
26-11-2015 07:00

ביקורת טלפון חכם - וואווי Mate S מציע עיצוב אלגנטי למראה וגימור איכותי, מסך AMOLED בגודל 5.5" ומממשק התומך בהפעלת מחוות ע"י ציור באצבע ונקישות על המסך, בדקנו אותו.

פאבלט ה- Mate S של וואווי הושק בישראל מספר חודשים לאחר השקתו ה"רועשת" של דגם ה- P8 שלוותה בקמפיין מדיה ורצון להכנס אל לב הלקוחות הישראליים. ה- S מהווה מעין אח גדול ל- P ואנחנו נעמוד על ההבדלים בינם והביצועים בפועל.

אלגנטי

בעוד הוואווי P8 הציג עיצוב מלבני עם גב שטוח וצדדים ישרים, ה- Mate S הולך צעד קדימה ונראה אלגנטי יותר: הגב קמור קמעה והצדדים דקים יותר. הצבע מתכתי למראה בגימור מבריק, הטלפון חלק למראה, מצופה כנראה בחומר שמונע סימנים מוגזמים של טביעות אצבע – על המסך בחזית וגם על גב המתכת מאחור. אבל, גוף הטלפון חלק למגע וצריך לאחוז בו כך שלא יחליק מהיד.


תגובת הסביבה הכללית למראה המכשיר היתה חיובית והדעה היתה שהעיצוב יפה מאוד לעין, אבל חלק מה"נסיינים" מצאו אותו מעט פחות לאחיזה מאשר אייפון 6S למשל, בגלל השוליים הדקים יותר. גם אריזת הטלפון וגם זו של השעון החכם Huawei Watch ראויות לציון לטובה, הן מהודרות ואלגנטיות ולמרות שבאות לידי שימוש רק לזמן קצר בתחילת השימוש במכשירים (בעיקר), הן משאירות טעם ראשוני טוב.


Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם
בגב הטלפון, אפשר לראות את עדשת המצלמה אשר בולטת קמעה מהגוף, לצידה פלאש כפול נורות לד ולמטה יותר, חיישן שקוע המשמש קורא טביעות אצבע וגם משטח מגע זעיר אשר בעזרתו ניתן להעביר למשל בין תמונות ע"י החלקת קצה האצבע עליו מימין לשמאל ולהפך. בשול שמאל של ה- Mate S נמצאת מגירת כרטיס הסים (בודד מסוג ננו) וגם עבור כרטיס זיכרון מסוג מיקרו SD. את הסוללה מאחור לא ניתן לשלוף החוצה. משקל הטלפון עומד על 156 גרם.

Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם
לטענת החברה, גבו הקמור של ה-Huawei Mate S יוצר בטכניקת הזרקה ננומטרית כדי ליצור חיבור רציף בין האנטנה של המכשיר לגוף המתכת (הזהה לה בצבעו). אני לא יודע אם זה נכון, אבל בפועל, הקליטה הסלולארית היתה מצוינת לרוב – המייזו MX5 למשל לא קלט בחניון בניין תת קרקעי ואילו ה- Mate S קלט ללא בעיה שיחות. גם בתוך מעלית, נשמרה קליטה טובה יחסית. כמו בדגם הפחות יקר P8, גם כאן אין תמיכה ב- WiFi 5GHz, אלא רק ב- 2.4GHz המקובל. הרמקול אשר ממוקם בצד התחתון, אינו סטריאופוני אך הוא רם וברור למדי בעת האזנה למוזיקה או ביצוע שיחות.

על המספרים

מסך המכשיר בגודל 5.5" עם רזולוציית 1920x1080 פיקסלים. פאנל המסך מבוסס על טכנולוגיית AMOLED והתוצר יפה לעין: התמונה חדה מספיק, הצבעים יפים ולא מוגזמים. בזוויות צפייה רחבות, הלבן מקבל גוון מעט ירקרק אבל לא בכמות מוגזמת שמשפיעה על השימושיות. מעבד המכשיר הוא Kirin 935 מתוצרת עצמית של החברה, בעל שמונה ליבות 64 ביט: ארבע מהן בתדר 2.2GHz וארבע ב- 1.5GHz. לצד המעבד, יש זיכרון RAM בנפח של 3GB ואחסון פנימי של 32GB. במבדק הביצועים אנטוטו, התקבל ציון של 44885 שאינו חורך את השמיים, אבל נמצא במקום טוב באמצע. המעבד הגרפי אינו מרשים במיוחד וקצב הפריימים בבדיקה היה סביר ולא יותר, כך שעבור גיימרים ומשחקים עמוסי גרפיקה כבדה, ה- S פחות מתאים.

Huawei Mate S - Antutu

בפועל, המכשיר עבד ללא בעיות מיוחדות, לא תקיעות ולא שיהוקים, עם מגוון רחב של אפליקציות וגם בעת עבודה רציפה עם תוכנת הניווט WAZE למשל, הגוף לא הגיע לטמפרטורת חום גבוהה מדי כפי שקורה עם לא מעט מכשירים. גם קליטת אות ה- GPS היתה מהירה ולא עיכבה את היציאה לדרך.

מערכת הפעלה

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסה 5.1.1 עם הממשק של וואווי (EMUI). אחרי תקופת שימוש במערכת עם דגם ה- P8, המעבר כאן היה חלק ומהיר. למי שאינו מכיר, אין כאן מגירת אפליקציות כמקובל באנדרואיד אלא הכל מתנהל על מסכי הבית, עם כלי עזר כמו פנקס רשימות, פנס, רדיו ועוד. התרגום לעברית נראה מהוקצע – כולל ישור לימין כמו שצריך ואינו מזכיר כלל טלפונים סיניים שהכרנו בעבר.

Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם

Knuckle Sense 2.0 שהופיעה בגרסתה הראשונה ב- Huawei P8, מספקת למשתמשים מבחר אפשרויות לשליטה במכשירם באמצעות הקשות בפרק האצבע. למשל: מעבר מהיר בין אפליקציות באמצעות ציור אותיות על המסך – קיצורי דרך מובנים אלה כוללים את האות "c", שמפעילה את המצלמה, "m" להאזנה למוזיקה או “e” לגלישה באינטרנט. משתמשים יכולים גם ליצור ולשמור קיצורי דרך משלהם לכל אפליקציה, מ-WeChat ועד WhatsApp. גזירה והעתקה מהירים של חלקים מכל תמונה על ידי ציור קו המתאר הרצוי בפרק האצבע. כמו כן, הקשה כפולה על המסך בעת ניגון וידאו שומרת קטעי וידאו קצרים לשמירה ושיתוף.

ב- Mate S, חיישן טביעות האצבע מאפשר לא רק את פתיחת נעילת המכשיר או אבטחת אפליקציות תשלום. אפשר לעבור בין תמונות, לצלם תמונות סלפי, לענות לשיחות נכנסות ואפילו לכבות התרעות קוליות. לאחר סריקה ראשונית של טביעת האצבע והכנסתה לזיכרון, החיישן פועל באופן מהיר למדי, עם הנחת כר האצבע עליו ולא דורש החלקת האצבע כמו בחיישנים ישנים יותר.

Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם
מצלמה

לאחר צילום שלל תמונות, נראה כי המצלמה זהה לזו המוצלחת מדגם ה- P8: מצלמת ה-13 מגה פיקסל האחורית כוללת חיישן RGBW, מייצב תמונה אופטי, פלאש LED בשתי טמפרטורות צבע ויחידות עיבוד אות תמונה עצמאיות. מצב הצילום המקצועי מאפשר שליטה ידנית בערכי ISO, פיצוי חשיפה, משך חשיפה, איזון לבן (white balance) ופוקוס, וכולל גם אפשרות הצגת היסטוגרמה (כמו במצלמות יעודיות) שמאפשרת לדעת האם החשיפה בצילום היתה נכונה.

Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם
יש אפשרויות לאפקטים שונים במצלמה, כמו ציור באור והחלקת פגמים בעת צילום פנים (מצב "יופי"), אבל בצילום וידאו אין 4K אלא רק 1080p. המצלמה הקדמית לסלפי כוללת חיישן עם 8 מגה פיקסל וגם היא מפיקה תוצאות טובות ביחס למצופה. במצלמה האחורית, השילוב של חיישן מעט יותר רגיש מהממוצע ומייצב רעידות אופטי, מייצרים חווית צילום טובה יחסית גם בתנאי תאורה שאינם אופטימליים:

Huawei Mate S - תמונות דוגמה

Huawei Mate S - תמונות דוגמה
חיי סוללה
סוללת המכשיר כוללת קיבולת של 2700mAh. לא מעט מכשירים עם מסך בגודל דומה מציעים קיבולת גדולה יותר שנעה סביבה 3000mAh. בפועל, המכשיר החזיק מעמד כמעט תמיד עד שעות הלילה, עם זמן הפעלת מסך שנע בין 3-4.5 שעות, בהתאם לשימוש, כאשר זמן הפעולה הארוך יותר  הושג ע"י גלישה דרך רשת אלחוטית ביתית ולא סלולר. כך שאל תצפו כאן לעבודה של יותר מיום אחד. מטען המכשיר שמגיע בחבילה, דורש קצת יותר משעה וחצי לטעינת סוללה מלאה.

Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם

סיכום

ה- Mate S ממשיך את הרושם הטוב שנוצר עם ה- P8. למען האמת, שני המכשירים דומים למדי בביצועים ובחוויית ההפעלה. היתרונות של ה- Mate S לעומת ה-P8 הם חיישן טביעות אצבע, עיצוב יוקרתי ויפה יותר (לטעמי) ומסך גדול יותר ובטכנולוגיית AMOLED (למי שמעדיף את זה).

בשורה התחתונה, מדובר על טלפון בגימור איכותי, עם ביצועים מספיק טובים לעבודה (אבל פחות לגיימרים), מצלמה טובה. חלק מהפיצ'רים (כמו ציור מחוות עם האצבע) גולש להגדרת גימיק והסוללה לא תחזיק מעמד יותר מיום עבודה אחד, אבל בסופו של דבר, מקבל המשתמש חווית שימוש כללית מהוקצעת.

מחיר Huawei Mate S
2,699 ₪ לגרסת 32GB.
ערכת המכשיר של היבואן הרשמי אלפא טלקום כוללת גם כיסוי חכם ואוזניות.

תמונות דוגמה נוספות מהמצלמה:

Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם
Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם
Huawei Mate S - ביקורת טלפון חכם

מעבר לתגובות בפורום