Apple Watch – השעון החכם של אפל הושק

ליאור קורן
09-03-2015 22:00

Apple Watch מגיע עוד מעט לחנויות העולם, במחיר של 349$ למהדורת אלומיניום ו- 10,000$ למהדורת זהב. האם יש כאן מהפיכה? כל הפרטים בכתבה.

טרנד חדש ישן

ראינו אותו כבר לפני מספר חודשים, אבל עכשיו זה הופך למוחשי: אפל הכריזה באירוע רשמי על מועד השקה, מחירים והציגה את השעון על מגוון יכולותיו שנחשפו באופן מלא עכשיו. האם תצליח אפל ליצור הובלה בקטגוריה החדשה יחסית? במהלך השנים האחרונות, הסמארטפון החליף באופן גורף יחסית את תפקידו של שעון היד, כשהוא מוסיף תכונות רבות על זו הבסיסית של הצגת הזמן הנכון. כעת, כאשר החלפת התפקידים בוצעה כמעט באופן מלא, החברה צריכה להמציא מחדש את תפקידו של שעון היד ולמלא בו תוכן חדש ואמתי על מנת לשכנע את הצרכנים לשוב ולענוד אותו.

אפל רחוקה מלהיות הראשונה להציע שעון יד חכם – הקדימו אותה רבות וטובות, בינן חברות גדולות וותיקות כמו סמסונג, LG ומוטורולה או שמות חדשים שצצו ותפסו תשומת לב לא מעטה – כמו חברת פבל שהצליחה לנתץ את השיא של אתר גיוס ההמונים קיקסטאטר עם גיוס יותר מ- 15 מיליון דולרים מההמון לשעון החכם החדש שלה – Pebble Time. אותו שיא, מראה לנו כי שעון יד עדיין נתפס כיום כפריט נחשק – מה שיכול לעודד את מנכ"ל אפל – טים קוק לגבי הצלחת מכירת ה- Watch.


Apple Watch
אפליקציות לשעון

השעון יכול לעבוד באופן עצמאי בפעולות פשוטות, אבל דורש אייפון צמוד על מנת למשוך ממנו נתונים ולהתחבר לרשת WiFi או לקבל אות GPS. המשתמש צריך להוריד לאייפון האישי את גרסת iOS 8.2 של מערכת ההפעלה ולהתקין את אפליקציית Apple Watch במכשיר. השעון יכול לבצע פעולות כמו ניהול שיחות קוליות ולשלם בלי ארנק בעזרת שירות Apple Pay. האפליקציות המוכרות מהאייפונים עברו התאמה למסך הקטן בשעון, בינן אפשר למצוא את אינסטגרם, טוויטר, Uber, אפליקציית אבטחה Alarms המאפשרת לשלוט מרחוק על אמצעי אבטחה בבית כמו מצלמות, אזעקה וכו'. ישומים כמו W Hotels יאפשרו להשתמש בשעון החכם כמחליף לכרטיס הפלסטיק שפותח את דלת החדר במלון ו- Passbook תאפשר לעלות למטוס בשדה התעופה עם כרטיס טיסה אלקטרוני בתוך השעון. מקומה של העוזרת הקולי סירי לא נפקד מהשעון.



חיי סוללה

במכשיר קטן כל כך, יש מרחב מוגבל עבור סוללה ולכן הנעלם הגדול היה כמה זמן עבודה יספק השעון? אפל מצהירה כי מדובר על 18 שעות עבודה בשימוש "ממוצע". זה אומר בפועל, כי תהיו חייבים לטעון את השעון בכל לילה על מנת לצאת לדרך בבוקר מוכנים ליום עבודה מלא. עם השעון, יגיע כמובן מטען נייד בצורת דיסק המתחבר לגב השעון – עם כבל USB סטנדרטי או מתאם לשקע החשמל בקיר. מחיר מטען נוסף יעמוד על 29$ - כולל כבל באורך מטר או 39$ עם כבל באורך שני מטרים.

Apple Watch
מהדורת זהב

מחיר

השעון של אפל יחל להמכר בעולם ב- 24 לאפריל, במחיר של 349$ ומעלה למהדורת "ספורט" העשויה גוף אלומיניום וחזית זכוכית. המהדורה "הרגילה" תעלה 599$ - עם גוף פלדה וזכוכית ספיר. אפל מציעה שני גדלי שעון: 38 מ"מ עם מסך ברזולוציית 340x272 פיקסלים (במחיר 349$) וגודל 42 מ"מ עם מסך בעל 390x312 פיקסלים (במחיר 399$ במהדורת הספורט).

Apple Watch
שעון במהדורת זהב – Apple Watch Edition (זהב 18 קראט או זהב אדום) יעלה 10,000$ למהדורת 38 מ"מ ו- 12,000$ לגרסת ה- 42 מ"מ עם רצועת "ספורט" ויאמיר עד ל- 17,000$. אפל תציע גם מבחר רצועות: מחיר רצועות תחליפיות לשעון יהיה יהיה 49$ עבור רצועות ספורט מגומי, 149$ עבור רצועות עור ועד ל- 449$ לרצועה היוקרתית ביותר.

מהדורת הזהב - Apple Watch Edition תוצע במכירה מוקדמת החל מהעשירי לאפריל בחנויות כולבו יוקרתיות כמו גאלרי לפאייט בעיר פריז או סלפרידג'ס בלונדון. לחנויות אפל היא תגיע ב- 24 לאותו חודש. ישראל, לא נמצאת בקו ההשקה הראשון של מדינות העולם והשעון צפוי להגיע בהמשך השנה.

מעבר לתגובות בפורום